Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pienokaisemme nukkuu oikein hyvin öisin, niinkuin vain 9 kuukautinen voi nukkua. On kasteessa myös otettu Jumalan lapseksi. Thaimaan puolitoistakuukautinen reissu meni oikein hyvin, että kiitos kysymästä.
Kun uskon Kristukseen, uskoon myös kasteessa olevaan sisältöön. eli olemme hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa kasteessa liitetty, kuten Raamattu todistaa:
Room.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
05.11.2012 11:42
Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5). Ainoastaan kasteessa puetaan Kristus päällemme ja ollaan Aabrahamin siementä:
Gal.3:27. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."
Kristus on pyhittanyt seurakunnan kasteessa, sanan kautta:
Ef.5:25. Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta
26. pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla
27. voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.
04.11.2012 19:44
lappix, se on niin, että Kaste on Jumalan sana ja asetus. Se toimitetaan Isän. Pojan ja Pyhän hengen nimeen:
apt.2:19. "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" -
Jo Johannes julisti parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi:
Mark.1:. "niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi."
Samoin toimivat myös apostolit: apt.2:38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
04.11.2012 19:37
Tuttu on edelleen opetus: Pelastusta ei saa aikaan vesi, vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa.
04.11.2012 19:28
Jos on luopunut oikeasta uskosta, tarvitsee uudelleen uskomista, ei koskaan uudesti kastamista.
04.11.2012 19:20
Jeesus siis asetti kristillisen kasteen ylösnousemuksensa jälkeen kaikelle kansalle:
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
04.11.2012 18:45
Lappix hyvä, kaste on pikemmin uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste. juuri Esim:
apt.2:38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
kol.2:12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
04.11.2012 16:58
Uskovainen haluaa kokoontua siellä, missä opetetaan niinkuin Raamattu opettaa ja myös hänen uskonsa mukaan.
Jeesus sai kasteen Johannekselta. Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste kaikille kansoille (apt.19:1-6).
Apt.2-luvussa edelleen ja myös kerrotaan kasteen merkityksestä ja kelle se myös kuuluu:
38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kaste lupasi siis ihmisille, jotka kääntyy, synnit anteeksi ja Pyhän Hengen
lahjan Ja lapsillekkin on luvattu aivan sama Jeesukseen kaste, ilman mitään ikärajoitusta. -näin vain lukee siis Raamatussa.
04.11.2012 16:50
Jeesuksen aikan, eikä myöskään silloin kun ryöväri oli ristillä, ei ollut kristillistä uudenliiton kastetta, Kaikille kansoille olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti uudenliiton kasteen kaikille kansoille- Jeesus ei ollut tehnyt perustusta kasteelle sitä ennen (Room.6:3).
04.11.2012 12:28
Aina vaan täällä jauhetaan samaa pelastuksen ja kasteen asiaa- Olette melkein kaikki ihan ulkona järkeislaki, eli omalla ratkaisuuskollanne uskollanne, Siis aivan pihalla.
Ette voi selvienkään Raamatun kohtien mukaan uskoa, että kastetta ja uskoa, molempia tarvitaan pelastukseen. Kaste on Jumalan tekemä ja antama lahja ihmiselle, jossa ihminen on saavana ja Jumala antavana osapuolena. Kaiken tämän te kummat hengeelisyydet kiellätte. Näin selvästi puhuu Jeesus kasteesta:
Joh.3:5. Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
6. Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
Kyllä minä varsin hyvin tiedän, että vertauskuvallistatte tämänkin kasteesta puhuvan kohdan, järkeisuskollanne, josta Jumalan armo on näelliseti vaarallisen lähellä, mutta kaukana on armo silti.
Näin opettaa siis itse Jeesus, Raamattu ja kirkon tunnustuskirjat, sekä perimätieto kohtaa kasteen vetenä: "Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengesta".
Tätä kohtaa todistaa moni muukin kohta selkeästi, Jeesuksen tarjottuna työnä, jossa kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu:
Room.6:3. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
Älkää siis henget väittäkö sanaa vastaan, vaan voimme yhdessä tunnustaa apostolista uskoa näin:
Uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi-
Ja tämäkin tunnustus on apostolinen:
Apt.22: 16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
04.11.2012 12:24
Ihminen saa synnin tunnon evankeliumin sanasta ja Omistaa uudelleen uskolla kasteen lupauksen.
09.10.2012 05:32
Saa anteeksi, niinkuin Raamattu sanoo (apt.22:16).
Luopumuksessa, emme tarvitse uudelleen kastamista, vaan uudelleeen uskomista. Tämä on myös palaamista kasteen armoliittoon.
08.10.2012 13:55
etsivä-xx älä yritä. VL:ät eivät hyväksy kastetta syntien anteeksisaamiseksi!!! Ainoastaan uskovaisen puhuja sedän kautta saa synnit anteeksi,
08.10.2012 11:51
Kaste onkin hengellistä juomista, Jumalan sanan kautta:
Joh.3:5. "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
07.10.2012 15:05
Kun kastettu uskovainen kuolee, ruumis menee maahan, mutta henki Jumalan luokse, joka sen on antanut (Saarnaaja 12:7, muistaaxsi).
Uskovaista ei herätettä kuollessaan, vaan henki jatkaa elämistä ruumiin kuollessa
(Joh.11:25:26).
Kasteen ja Uskon kautta kaikki pelastuu, myös nainen, joka ei saa lapsia tai synnytä (Mark.16:16).
06.10.2012 20:00
Juuri näin!!! wehan ja ennenmuuta luterilaisen kirkon opetus poikkeaa vanhoillislestadiolaisesta käsityksestä. Meille kaste on pikemminkin uskoontulevien kaste, kuin uskovaisten kaste:
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Lisäksi luterilaiset tunnustuskirjamme opettaa:
Augsburgin tunnustus
kaste on tarpeellinen pelastukseen ja että siinä tarjotaan Jumalan armo. Myös lapset on kastettava, että heidät kasteessa annettaisiin Jumalan haltuun ja että he tulisivat hänelle otollisiksi.
Augsburgin tunnustuksen puolustus:
Koska Kristuksen kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta, jossa ei ole sanaa ja sakramentteja, joiden kautta Kristus uudestisynnyttää, on lapset kastettava. Vedotaan Matteuksen evankeliumin käskyyn kastaa kaikki kansat. Lisäksi nähdään sen, että Jumala antaa Pyhän Hengen lapsena kastetuille, osoituksena tämän kasteen oikeellisuudesta.
06.10.2012 17:53
kohta on 1.kor.12:22
06.10.2012 17:19
Katsos seurakunta on Kristuksen ruumis, johon kaste liittää:
1.kor.13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
06.10.2012 17:18
Jälleen kerran: Kasteessa on kuuleminen, eli Jumalan sana. Esim. Jo Johannes saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi:
Mark.1:4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Samoin tekivät apostolit:
Apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
06.10.2012 17:12
Parannuksen armona voidaan pitää esim. paluuta kasteen armoon.
06.10.2012 15:53
138 / 622