Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12429

1. Pienokaisemme nukkuu oikein hyvin öisin, niinkuin vain 9 kuukautinen voi nukkua. On kasteessa myös otettu Jumalan lapseksi. Thaimaan puolitoistakuukautinen reissu meni oikein hyvin, että kiitos kysymästä.

Kun uskon Kristukseen, uskoon myös kasteessa olevaan sisältöön. eli olemme hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa kasteessa liitetty, kuten Raamattu todistaa:
    Room.6:3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
    4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
    5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
  2. Aina vaan täällä jauhetaan samaa pelastuksen ja kasteen asiaa- Olette melkein kaikki ihan ulkona järkeislaki, eli omalla ratkaisuuskollanne uskollanne, Siis aivan pihalla.
    Ette voi selvienkään Raamatun kohtien mukaan uskoa, että kastetta ja uskoa, molempia tarvitaan pelastukseen. Kaste on Jumalan tekemä ja antama lahja ihmiselle, jossa ihminen on saavana ja Jumala antavana osapuolena. Kaiken tämän te kummat hengeelisyydet kiellätte. Näin selvästi puhuu Jeesus kasteesta:
    Joh.3:5. Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
    6. Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
    7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.

Kyllä minä varsin hyvin tiedän, että vertauskuvallistatte tämänkin kasteesta puhuvan kohdan, järkeisuskollanne, josta Jumalan armo on näelliseti vaarallisen lähellä, mutta kaukana on armo silti.
    Näin opettaa siis itse Jeesus, Raamattu ja kirkon tunnustuskirjat, sekä perimätieto kohtaa kasteen vetenä: "Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengesta".

Tätä kohtaa todistaa moni muukin kohta selkeästi, Jeesuksen tarjottuna työnä, jossa kasteen vesi on Jeesuksen verellä punattu:
    Room.6:3. "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

Älkää siis henget väittäkö sanaa vastaan, vaan voimme yhdessä tunnustaa apostolista uskoa näin:
    Uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi-
    Ja tämäkin tunnustus on apostolinen:
    Apt.22: 16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
  3. kohta on 1.kor.12:22
  4. Katsos seurakunta on Kristuksen ruumis, johon kaste liittää:

1.kor.13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.