Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+miksi+se+kaste+otettiin?+Miksi+pitää+valehdella?+Onko+valheen+omavanhurskas+henki?+Miksi+valehtelette,+ettei+pelastus+kasteessa+kuuluisi+pikkulapsille?
"ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.
39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu"
07.06.2016 00:25
Kun+Jumala+luo+uutta,+hän+ei+paikkaile+vanhaa,+vaan+antaa+meille+Poikansa+Hengen,+jossa+me+huudamme+Abba,+Isä.
07.06.2016 00:22
Kun+kaikki+kansat+syntyvät+Siionissa/seurakunnassa+ja+seurakunta+on+se+äiti,+joka+synnyttää+lapsia+Jumalalle.+Sanaa+ja+sakramentteja+käyttäen+annetaan+Pyhä+Henki;+ei+millään+muulla+tavalla.+Ilm.2:7.+"Jolla+korva+on,+se+kuulkaan,+mitä+Henki+seurakunnille+sanoo.+Sen,+joka+voittaa,+annan+minä+elämän+puusta+syödä,+joka+keskellä+Jumalan+paradisia+on".+
itse+en+niin+hyvin+ymmärrä+Raamattua+kuin+Jumalan+seurakunta+ja+siksi+oikea+lammas+onkin+laumaeläin+ja+kuuntelee+tarkasti+korvallaan+mitä+seurakunnassa+opetetaan.
07.06.2016 00:16
Edessäpäin+oli+myös+se+mitä+Jesaja+sanoo+jakeessa+20,+joka+kertoo+uudenliiton+ajasta+täällä+maanpäällä.+Myös+jakeissa+21-25,+kuvataan,+millaista+on+olla+uudenliiton+seurakunnassa+ja+armonajassa.+Seurakunta+ei+elä+orjuudessa+pakkotyötä+tehden,+vaan+se+saa+rakentaa+itseään+varten+ja+korjata+myös+itselleen+maan+sadon.+Nämä+ovat+kuvia+hengellisestä+elämästä.+Jumalan+seurakunta+näet+kokoontuu+rakentuakseen+Jumalan+sanasta.+Se+kylvää+sanaa+ja+tuottaa+satoa+Jumalan+valtakuntaan.+Kysymyksessä+ei+ole+orjatyö,+jolla+vieraitten+päämääriä+eristettäisiin.+
+Jes.65:+17-20
+Jae.+17-19+”Sillä+katso+minä+luon+uudet+taivaat+ja+uuden+maan.+Entisiä+ei+enää+muisteta,+eivätkä+ne+enää+ajatukseen+astu;+vaan+te+saatte+iloita+ja+riemuita+iankaikkisesti+siitä,+mitä+minä+luon.+Sillä+katso,+iloksi+minä+luon+Jerusalemin,+riemuksi+sen+kansan.+Minä+iloitsen+Jerusalemista+ja+riemuitsen+kansastani;+eikä+siellä+enää+kuulla+itkun+ääntä+eikä+valituksen+ääntä+
+Siis:+”Sitten+taivaassa+(Jerusalemissa)+saamme+iloita+ja+riemuita+iankaikkisesti+(ei+1000+vuotta,+vaan+siis+iankaikkisesti)+,+eikä+siellä+kuulla+itkun+ääntä:+Tosin+tämä+luominen+alkaa+jo+tässä+armonajassa+,+ja+se+tapahtuu+aina+Jumalan+valtakunnan+kautta,+joilla+Pyhä+Henki+synnyttää+epäuskoiselle+uskon.+Niimpä+niistä,+jotka+uskovat,+Raamattu+sanoo:+”Se+Jerusalem,+joka+on+ylhäällä+on+meidän+äitimme”+(Gal.4:26).+Siis+hengellisessä+mielessä+maan+päälläkin+saamme+riemuita+armosta+ja+autuudesta:+”Jumalan+valtakunta+on+sisällisesti+teissä”+(Luuk.17:21).+
+Jae.20+”Ei+siellä+ole+enää+lasta,+joka+eläisi+muutaman+päivän,+ei+vanhusta,+joka+ei+täyttäisi+päiviensä+määrää;+sillä+nuorin+(alkukieli,+nuorukainen)+kuolee+satavuotiaana+ja+satavuotiaana+synnintekijä+joutuu+kiroukseen”+Biblia:+”Ei+siellä+pidä+enää+lapsia+oleman,+jotka+eivät+päiviinsä+ulotu,+eikä+vanhoja,+jotka+eivät+vuosiansa+täytä;+sillä+sadan+vuotiset+lapset+pitää+kuoleman,+ja+sadan+ajan+aikaiset+syntiset+pitää+kirotut+oleman”.
+Siis:+”Taivaassa+ei+ole+lasta+joka+eläisi+muutaman+päivän,+HUOM:+eikä+myöskään+maanpäällä+hengellisessä+mielessä,+sillä+Jumalan+kansan+lapset+eivät+kuole,+vaan+jatkavat+elämistä+kuoltuaankin+(Joh.11:25-26;+Saar.12:7).+
+-+Kuten+tiedetään,+että+Jumalan+lapset+ovat+kaikki+saman+ikäisiä.+He+eivät+vanhene,+koska+se+joka+heissä+on+syntynyt,+on+uutta,+vanhentamatonta:+Jeesus+sanoi+hänelle:+”Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun.+Se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole,+uskotko+sen?+(Luuk.11:25-26).
+Tekstin+mukaisesti+armonajassa+vielä+kuollaan+ruumiillisesti.+Kuolema+on+ajallinen+kirous,+joka+tosin+uskovalle+kääntyy+siunaukseksi+ja+vastaavasti+epäuskoiselle+kiroukseksi.
07.06.2016 00:05
Olemukseltaan+siis+kaste+on+samakuin+Jeesus.+Olemme+hänen+kuolemaansa+kastetut+(Room.6:3).+Kaste+pukee+Kristuksen+päällemme+(Gal.3:27).+Kaste+myös+vanhurskauttaa:+"Ottakaa+kaste,+niin+teidän+syntinne+annetaan+anteeksi.+Silloin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+Teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu".+(Apt.2:38-39).
Vaikka+Jeesuksen+opetuslapset+kastoivat,+se+ei+ollut+uudenliiton+kaste+kaikille+kansoille.+Lienee+sama+kaste+kuin+Johanneksen+kaste+ja+kuitenkin+tarkoitettu+vain+juutalaisille.
06.06.2016 21:16
Täällähän+on++helluntaioppia+mukana?.+Ettehän+te+tunnusta,+että+kaste+antaa+mitä+sana+siinä+lupaa.+Olen+aina+ihmetellyt+sitä.
Otampa+vaikkapa+kolme+kohtaa,+joissa+sanotaan,+että+kaste+antaa+synnit+anteeksi+ja+siten+Pyhän+Hengen+lahjan.
"ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan."+(apt.2:38).
+Apt.22:16.+"Ja+mitäs+nyt+viivyttelet?+Nouse+ja+anna+sinus+kastettaa+ja+pestä+pois+sinun+syntis,+ja+huuda+avuksi+Herran+nimeä."+
Kol.2:12.+"ollen+haudattuina+hänen+kanssaan+kasteessa,+jossa+te+myös+hänen+kanssaan+olette+herätetyt+uskon+kautta,+jonka+vaikuttaa+Jumala,+joka+herätti+hänet+kuolleista."+
Olen+aina+ihmetellyt,+että+kaiken+tämän+voitte+kieltää.+Outona+henkenä+olen+teitä+pitänyt.+Sana+näet+antaa+mitä+lupaakin.
06.06.2016 21:05
Nyt+haluan+aloittaa+ihmeistä,+koska+maame+on+myös+täynnä+hurmoksellisia+ja+sellaista+huuhaa+ja+menestysteologiaa+opetetaan+asiasta...pienen+aloituksen+vain+laitan+alkuun...
Ihmeenomaiset+lahjat
Lukiessani+Raamattua,+tuli+mieleen+seuraava+kohta+Raamatusta:
2.kor.2:12.”+Onhan+apostolin+tunnusteot+teidän+keskuudessanne+tehty+kaikella+kestävyydellä,+tunnusmerkeillä+ja+ihmeillä+ja+voimateoilla”.
Samoja+sanoja+käytetään+myös+väärien+profeettojen+ihmeistä,+mutta+hedelmät+on+huonot:
Matt.24:24.+”Sillä+vääriä+kristuksia+ja+vääriä+profeettoja+nousee,+ja+he+tekevät+suuria+tunnustekoja+ja+ihmeitä,+niin+että+eksyttävät,+jos+mahdollista,+valitutkin”.
20.+Sentähden+tuntekaat+heitä+hedelmistänsä.+
21.+Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+Herra,+Herra!+pidä+tuleman+taivaan+valtakuntaan;+mutta+joka+tekee+minun+isäni+tahdon,+joka+on+taivaissa.+
22.+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+Herra,+Herra!+emmekö+me+sinun+nimes+kautta+ennustaneet,+ja+sinun+nimelläs+ajaneet+ulos+perkeleitä,+ja+ole+sinun+nimes+kautta+monta+väkevää+työtä+tehneet?+
23.+Ja+silloin+minä+tunnustan,+en+minä+teitä+ikänä+tuntenut:+menkäät+pois+minun+tyköäni,+te+väärintekiät.
Olen+vahvasti+sillä+kannalla,+joka+nousee+myös+Raamatusta+kaikkialta,+että+ihmeenomaiset+lahjat+kuuluivat+apostoliseen+murrosaikaan,+eikä+niitä+ole+enään+näyttänyt+esiintyvän.+Olen+käynyt+aikoinaan+lähes+sadoissa+hurmoksellisissa+kokouksissa,+kaiken+karvaisten+ns.+vapaiden+suuntien+yms.+Myös+tuttava+ja+ystäväpiirissä+noita+löytyy+ja+jopa+omasta+suvusta.+Iljettäviä+ja+jännittäviä+kertomuksia+olen+joidenkin+lahkopuhujien+kuullut+kerskuvan+ja+niistä+hyvin+usein+nuo+hehkuttavat+ja+usein+mitä+jossain+afrikassa+on+tapahtunut.+Tulee+mieleen+heti+eräs+Raamatun+kohta+tähän:+
2.Tim.4:3.+"Sillä+aika+tulee,+jolloin+he+eivät+kärsi+tervettä+oppia,+vaan+omien+himojensa+mukaan+korvasyyhyynsä+haalivat+itselleen+opettajia+
4.+ja+kääntävät+korvansa+pois+totuudesta+ja+kääntyvät+taruihin".+
Tähän+alkuun+sanon+näin:+"Näkisin+mielelläni+kaatamiskokouksille+k-18-ikärajan"+Tulisi+myös+mielestäni+valvoa+ns.+puoskarien+toimintaa+lakiteitse+ulotettaisiin+myös+kristillisiin+henkiparantajiin+.+
Joka+on+"oikea+kristitty",+hänellä+on+Jumalan+Henki+ja+hän+EI+kuuntele+väärää+paimenta.+On+sula+mahdottomuus+että+väärän+paimenen+opetuslapsi+voi+olla+Jumalan+lapsi.+Jumalan+seurakunnan+ulkopuolella+ei+ole+yhtään+autuutta+eikä+Kristusta.+
Usein+karismaattisissa+piireissä+vedotaan+kohtaan+jossa,+sanotaan,+että+nämä+merkit+seuraavat+niitä+jotka+uskovat+(Mark.16).+ja+he+ulottavat+sen+tähän+meidän+aikaamme.+Jos+he+olisivat+rehlisiä,+niin+he+tekisivät+niitä+kerran+merkit+seuraavat+heidän+mukaansa+tätäkin+aikaa.+Eli+he+nostelisivat+käsin+käärmeitä+ja+joisivat+kuolettavaa+myrkkyä,+kuten+teksti+sanoo.+Mutta+ei,+he+ovat+ymmärtäneet+koko+Raamatun+perin+väärin.+
Raamatun+mukaan+lupaus+apostolisen+sanan+vahvistavista+merkeistä,+jotka+seurasivat+niitä,+jotka+uskoivat+apostolien+julistaman+sanan,+on+jo+täyttynyt.+Raamattu+on+loppuun+kirjoitettu,+apostoleita+ei+enään+ole+ja+Raamatun+sana+on+apostolisin+ihmein+vahvistettu,+ovat+murrosajan+merkit+yuossa+merkityksessä+lakanneet.
"Mutta+he+(apostolit)+lähtivät+ja+saarnasivat+kaikkialla,+ja+Herra+vaikutti+heidän+kanssansa+ja+vahvisti+sanan+sitä+seuraavien+merkkien+kautta."+(Mark.+16:20).+
"Kuinka+me+voimme+päästä+pakoon,+jos+emme+välitä+tuosta+niin+suuresta+pelastuksesta,+jonka+Herra+alkuaan+julisti+ja+joka+niiden+vahvistamana,+jotka+olivat+sen+kuulleet,+saatettiin+meille,+kun+Jumala+yhdessä+heidän+kanssaan+todisti+tunnusmerkeillä+ja+ihmeillä+ja+moninaisilla+väkevillä+teoilla+ja+jakamalla+Pyhää+Henkeä+tahtonsa+mukaan?"+(Hepr.+2:3-4)+
Kun+nuo+hengellisyydet+julistavat+sanaa,+ei+se+ole+apostolisen+opin+mukaista,+eivät+myöskään+ne+ihmeet+ja+merkit,+joita+heidän+tukena+esitetään,+voi+olla+niitä,+joista+Raamattu+puhuu,+vaan+kysymys+nimenomaan+petollisista+ihmeistä+ja+merkeistä.
06.06.2016 21:00
kielilläpuhumisesta
Esim.+juuri+helluntailaisuudessa+on+opetusta,+että+jollei+puhu+kielillä,+ei+ole+saanut+henkikastetta+ts.+täyttynyt+hengellä.+Helluntailaiset+siis+ovat+tehneet+kielilläpuhumisesta+sakramentin.+Tästä+taas+seuraa,+että+heillä+on+kahdenluokan+kristittyjä,+pidemmälle+päässeet+ovat+täyttyneet+hengellä+ja+sen+merkkinä+”kielet”,+sekä+alemmanluokan+kristittyjä+jotka+hakevat+”kielilläpuhumista”+ja+henkikastetta,+keinolla+millä+hyvänsä.+Koskaan+tästä+ei+tule+loppua,+sillä+antautua+ja+antautua+pitäisi.+Tästä+ovat+monet+"helluntailaiset"+todistuksensa+antaneet+kun+ovat+oppineet+riemuitsemaan+autuudestaan:+”sata+kertaa,+kiitos+Jeesus,+ja+saivat+kielet”.+Siinäpä+autuutta+kerrakseen!+
Huomionarvoista+on,+että+kysymyksessä+on+ns.+”siansaksa”,+jota+kukaan+ei+ymmärrä.+On+syytä+tarkata+pyhän+Raamatun+opetuksia:+1.+maailmassa+ei+ole+yhtään+kieltä,+joka+ei+olisi+ymmärrettävissä+(1.Kor.14:10).+2.+Raamatussa+kielilläpuhuminen+oli,+jo+jotain+olemassa+olevaa+kieltä,+so.+erikieliä+(Apt.2:6;+11:15;+1.Kor.12:28).+3.+Raamatussa+kielilläpuhuminen+oli+vain+muutamille+tarkoitettu+lahja+(1.Kor.12:28)+ja+Paavali+nimenomaan+sanoo,+etteivät+kaikki+puhuneet+kielillä+(1.Kor.12:30).+Helluntailaisten+kielilläpuhuminen,+joka+heidän+mielestään+kuuluu+kaikille,+on+joko+sielullista+läpikiitoksella+saatua,+matkittua+tai+itse+valheen+isästä+ja+mestarista.+Myös+se+kieli+minkä+Paavali+sanoo+olevan+salaisuuksia+Hengessä+(1.Kor.14:2),+oli+jotain+jo+olemassa+olevaa+kieltä,+sillä+hän+(jakeissa+13-15)+opettaa,+että+on+rukoiltava+Hengellä+ja+myöskin+ymmärryksellä,+koska+muuten+ymmärrys+on+hedelmätön.+(1.Kor.14:19-20),+Paavali+taas+kiittää+Jumalaa,+että+hän+puhuu+useammalla+kielellä+kuin+muut,+mutta+sanoo,+ettei+tule+olla+ymmärrykseltään+lapsi.+Vielä+kun+(jakeessa+26)+nimenomaan+sanotaan:+”mikä+puhuu+kielillä,+mikä+selittää;+kaikki+tapahtukoot+rakennukseksi”.+
Raamatullisluterilaisuudessa+emme+tahdo+asettaa+kielilläpuhumista+jalustalle+kenenkään+ihailtavaksi.+Jumalan+sana+ja+sakramentit+synnyttävät+uskon+ja+pitävät+sitä+yllä.+Mitkään+muut+armolahjat,+eivät+yllä+samaan.+Me+ihmiset+kun+olemme+niin+taipuvaisia+”sekoilemaan”,+niin+on+hyvä+rukoilla+ja+pyytää+Jumalalta,+että+hän+puhuisi+meille+yhä+selkeästi+saarnojen,++ja+laulujen+ynnä+todistuksien+kautta.+Luther+sanoo:+”(Apt.8:17+ym.)+tosin+kerrotaan+apostolien+panneen+kätensä+kastettujen+päälle,+että+nämä+saisivat+Pyhän+Hengen.+Tämän+Paavilaiset+soveltavat+konfirmaatioon.+Kätten+päällepaneminen+tapahtui+sen+vuoksi,+että+kastetut+julkisesti+havaittavin+merkein+saisivat+Pyhän+Hengen+ja+kykenisivät+puhumaan,+saarnaamaan+evankeliumia,+monilla+kielillä.+Tämä+on+kuitenkin+jo+aikaisin+hävinnyt,+ja+jäljelle+on+jäänyt+sitä+muistuttava+toimitus+pappis-+eli+saarnaajan+virkaan+asettaminen+eli+vihkimisen+yhteyteen”+(Kirkkopostilla+1,+uudenvuodenpäivä
06.06.2016 20:57
Ilmestyskirja+on+kuva+kieltä+(Ilm.1:9)+ja+kirjaimellinen+selitys+kaatuu+omaan+mahdottomuuteensa,+mutta+kuvat+on+todellisuutta.++Monet+ovat+nauraneet,+että+onko+perkele+muka+nyt+sidottu.+Henkiolentoja+ei+voi+kuitenkaan+vangita+materiaallisella+kahleella+tai+avaimella.+
Onhan+Jeesus+sitonut+jo+väkevän+(Luuk.11:21-22;+Kol.2:15;+2.Piet.2:4).+Kyseessä+oli+siis+saatanan+kiinniottaminen+ja+sitominen+sen+vallan+kukistaminen+ja+rajoittaminen.+Kristuksen+täytetty+lunastustyö+merkitsee+Saatanan+sitomista+jokaiseen+uskovaan+nähden+niin,+ettei+paha+vihollinen+enään+ole+oikeutettu+häntä+vaatimaan+valtaansa.Tämä+sitominen+oli+näyn+kohdalla+vain+se,+ettei+saatana+villitsisi+kaikkia+kansoja+evankeliumia+vastaan,+ennenkuin+ihan+ajan+lopussa.+On+syytä+muistaa+kuvainnollisuus:+"Syvyyteen+heittäminen+ja+helvettiin+lukitseminen+tapahtuu+juuri+yleisen+hyökkäyksen+ja+kohtisuoran+vaikutuksen+estämiseksi".+Se+ei+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+paha+henkiolento+yhä+kulkee+kuin+kiljuva+jalopeura,+kenen+saisi+niellä+(1.Piet.5:8).
06.06.2016 20:52
Uskonpuhdistuksen+sanoma+on+tarpeen+helluntaioppiinkin:+"Pelastus+on+yksin+armosta,+yksin+uskon+kautta,+yksin+Kristuksen+tähden,+ilman+mitään+lain+tekoja".
Room.3:28.+"Niin+me+siis+sen+siksi+pidämme,+että+ihminen+tulee+vanhurskaaksi+uskon+kautta,+ilman+lain+töitä."+
Mielestäni+Biblia+kääntää+tämän+parhaiten.+
Täytyy+muistaa,+että+Nikean++uskontunnustus+on+myös+apostolinen:
"...Uskomme+apostolisen+kirkon+ja+yhden+kasteen+syntien+anteeksisaamiseksi".
Sama+Raamatussa:+apt.22:16.+"Ja+mitäs+nyt+viivyttelet?+Nouse+ja+anna+sinus+kastettaa+ja+pestä+pois+sinun+syntis,+ja+huuda+avuksi+Herran+nimeä."+
Voihan+ne+helluntailaiset+olla+ihan+mukavia+ihmisiä,+mutta+kavalia+ne+on+mielestäni,+kun+tulee+opista+kysymys.+Tunnen+ne+täysin,+on+jopa+suvussakin.
Esimerkkinä+mainitsen,+että+perisynti+kielletään+kokonaan,+jos+nykyisin+tässä+on+tullut+pieneltä+osin+tunnustusta+sen+olemassa+olosta.
Kun+sain+aikoinani+synnin+tunnon+maailmasta+ja+palata+aikoinani+kasteen+armoon,+niin+koettivat+helluntailaiset+puhua+minua+uudestikasteelle,+mutta+tutkin+asiaa+ja+sain+käsiini+Lutherin+sidotun+ratkaisuvallan,+joka+on+oikeastaan+oiva+kastekirja.
Sain+myös+uskoontulon+hetkellä+ns.+ilmestyksen,+ettei+saa+mennä+kasteelle,+mutta+ilmestykset+eivät+kelpaa+opiksi,+vaan+Raamattu-+
Ihan+uteliaisuutta+kysyn,+onko+ketään,+joka+olisi+lukenut+uskonpuhdistaja+Martti+Lutherin+kirjan+"Sidottu+ratkaisuvata"?+Kirjaahan+sanotaan+Lutherin+pääteokseksi.+Tästä+riippuu+elämä+ja+kuolema.+Kirjassa+ihminen+tehdään+pientäkin+pienemmäksi+ja+Jumala+ja+hänen+armonsa+ja+tahtonsa+äärettömäksi.+
Outoa+tässä+kirjassa+on+se,+että+se+on+osoitettu+yhdelle+ainoalle+miehelle+Erasmus+Rotterdamalaiselle.+Samalla+kirja+kuitenkin+hämmästytti+koko+maailmaa.+
Selailen+tuota+kirjaa+ja+se+on+ilmeisesti+kirjoitettu+1524.+Tähän+vaan+liittyy+sellainen+asia,+kun+nuorena+olin+etsivällä+mielellä,+näissä+hengellisissä+kysymyksissä+ja+kun+sukulaisiani+ja+tuttujani+oli+helluntailaisuudessa+ja+he+vahvasti+puhuivat,+että+pitäisi+mennä+kasteelle.Tästä+he+puhuivat+jo+ennen+uskoon+tuloani.++Ihmettelin+sitä+kovasti+ja+kyselin+asiaa+Jumalalta+rukouksin.+Sitten+eräs+kirkon+työntekijä,+pyysi+minua+hankkimaan+parhaan+kastekirjan+minkä+tietää.+Varta+vasten+menin+sitten+seinäjoelle+Sleyn+kirjakauppaan.+Se+on+kangaspäällysteinen+punainen+kirja+ja+minulla+se+on+uuden+veroinen+yhä.+
Kirjakaupassa+kyselin+hyvää+kastekirjaa,+joka+olisi+perusteellinen.+Kas+kummaa,+myyjäkin+suositteli+tätä+kirjaa+"sidottu+ratkaisuvalta".+No+ostin+sitten,+kun+sitä+niin+raittiin+tuntuiset+ihmiset+suosittelivat.+
No+kirja+oli+niin+hirveän+raskas+lukea,+enkä+ymmärtänyt+siitä+juuri+mitään.+No+ei+nyt+ihan+niinkään,+ymmärsin+ihan+vain+senverran+ja+tarpeellisen,+että+kastekysymys+tuli+hyvin+selväksi.+Kirjasta+selvisi+se+pääasia,+ettei+"luonnollinen+ihminen+kykene+ottamaan+vastaan,+mikä+Jumalan+hengen+on,+vaan+se+on+hänelle+hullutusta".+
Tämä+kohta+lohdutti+minua+syvästi+ja+ymmärsin+jotenkin+kirkaasti+sen,+uudelleenkasteelle+sanon+EI...ja+samalla+lapsen+kaste+on+kaikkein+varmin+kaste.+
Sitten+muistelin+joitakin+helluntailaisten+"hokemia"+kohtia+Raamatusta+esim.+Joh.1:12.+"Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä"+
Seuraava+jae+olikin+kirjan+mukaan+"moukari",+vapaata+tahtoa+vastaan:+13.+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.+.+
Ajattelin+heti,+että+tässä+menivät+uudestikastajien+asian+pieleen+ja+kuinka+laki+ja+evankeliumi+tuossa+opissa+sekoitetaan,+kohtalokkaalla+tavalla.+Ajattelin+jo+silloin,+että+vaikka+siellä+olisi+mikä+jumallallisuuden+ulkokuori,+heidän+kansaan+ei+voi+uskonkysymyksissä+veljeillä.+
Mietin+heidän+rukouksiaan,+joihin+ei+voinut+yhtyä.+Mietin+myös+sitä,+kuinka+he+elävät+vielä+helluntaita+ja+ihmeellisiä+henkikasteoppeja+siellä+oli.+Olin+heidän+papin+kotona,+joka+opetti,+että+kaikki+puhuu+kielillä
Olen+halunnut+pysyä+visusti+erossa+tuommoisesta+uskosta.+Tämän+kirjan+ansiosta,+ainakin+itse+olen+saanut+hyvin+paljon+lohdutusta.
06.06.2016 20:43
Ei+me+ainakaan+makseta+kymmenyksiä+tai+kirkollisveroa,+kun+kuulumme+Lähetys-säätiöön+ja+vaimoni+ja+vauvamme+on+siellä+kastettu.
06.06.2016 20:21
Kaikki+Raamatun+tekstit+kasteesta+olisi+lööperiä+ns.+vapaiden+suuntien+mukaan+ja+oltaisiin+ratkaisukristittyjä,+eli+oma+kääntymys+ja+ratkaisu+olisi+pelastuksen+ratkaisu.+Iljettävä+oppi+on+mielestäni++synergismi+(ihmisen+oma+kyky),+eikä+sillä+ole+armon+kanssa+mitään+tekemistä.
1.kor.2:14.+"Mutta+luonnollinen+ihminen+ei+ota+vastaan+sitä,+mikä+Jumalan+Hengen+on;+sillä+se+on+hänelle+hullutus,+eikä+hän+voi+sitä+ymmärtää,+koska+se+on+tutkisteltava+hengellisesti."
06.06.2016 20:19
Pedon+merkki
Tarkatkaamme+kohtaa+pedon++merkistä.++Ilmestyskirjan+13:8,+kertoo,+että++kaikki+joiden+nimi+ei+ole+elämänkirjassa,+hamasta+maailman+perustamisesta,+kumartavat+petoa.+Pedon+kumartaminen+ja+palvominen,+onkin+sen+merkin+ottamista.+Tämän+osoittaa+todeksi+myös+jakeet+16-17:+…”ketkä+vain+eivät+kumartaneet+pedon+kuvaa,+ne+tapettaisiin+tai+heillä+ei+ole+lupa+ostaa+eikä+myidä.+Ja+se+saa+kaikki,+pienet+ja+suuret,+sekä+rikkaat+ja+köyhät,+sekä+vapaat,+että+orjat,+panemaan+merkin+oikeaan+käteensä+tai+otsaansa”:+Siis+huomaa+tarkoin,+kumartaminen+saa+ottamaan+pedon+merkin.+Aivan+samoin+kuin+luvussa-7,++Jumalan+kansa+merkittiin+sinetillä,+sen+osoittamiseksi,+että+he+olivat+Jumalan+omaisuutta.+Otsa+on+myöskin+vanhassa+testamentissa+järjen+ja+ylpeyden+sekä+röyhkeyden+vertauskuva,+kuten+meilläkin.+On+sanonta,+että+jollakulla+on+otsaa+väittää+jotakin.+Se+joka+asettaa+järkensä+röyhkeästi+Raamatun+yläpuolelle+ja+röyhkeästi+ajaa+omaa+etuaan,+ottaa+otsaansa+pedon+merkin.+Vastaavasti+”oikea+käsi”,+on+vanhantestamentin+kielenkäytössä+se,+jolla+tehdään+töitä+ja+suuria+tekoja.+Se,+joka+luottaa+omiin+töihinsä+ja+suorituksiinsa+Jumalan+armon+ja+Kristuksen+ansion+sijasta,+ottaa+oikeaan+käteensä+pedon+merkin.+Paavikunta+perustuu+järjen+ja+ihmisviisauden+herruuteen,+sekä+töitten+vanhurskauden,+oman+ansiollisuuden+tavoitteluun.+Sama+henki+on+kaikilla+nimikristityillä,+kaikessa+nimellisessä+kirkollisuudessa,+kuten+myös+lahkoissa,+jotka+ovat+täynnä+hurskaaseen+kaapuun+puettua+rationalismia+ja+lain+ja+evankeliumin+sekoittamiseen+perustuvaa+itsevanhurskauden+ja+oman+pyhyyden+tavoittelua.
+
Monissa+kommunisti+maissa,+nuorilta+ihmisiltä+kielletään+korkeampi+koulutus+tai+pääsy+ammatteihin,+elleivät+ole+liittyneet+kommunisti+järjestöihin.+Vastaavissa+maissa+ihmisen+täytyy+osoittaa+Jumalan+kielteiselle+hallitukselle+uskollisuutta+julkisesti:+Tämä+pedon+merkki+antaa+heille+oikeuden+käydä+kauppaa+ja+osallistua+taloudelliseen+toimintaan.+Myös+monissa+pakanauskonto+maissa,++voidaan+tappaa,+jos+ei+käänny+palvomaan+epäjumalia.+Suomessa+tämä+ilmenee+siinä,+ettei+kansankirkossa+saa+julistaa+enää+puhdasta+evankeliumia,+so.+koko+totuutta.+Oikeat+opettajat+ahdistetaan+nurkkaan+ts.+kielletään+puhuminen,+ja+toiset+mukautuvat+”viran”+takia.+Tämä+on+tietyllä+tavalla+”ostamista+ja+myymistä”+evankeliumia.+Olkaamme+huoletta+”pedon+merkki”+vouhottajista,+sillä+Jeesus+sanoo+itse:+”Älkää+pelätkö+niitä,+jotka+tappavat+ruumiin,+mutta+eivät+voi+tappaa+sielua;+vaan+ennemmin+pelätkää+häntä,+joka+voi+sekä+sielun,+että+ruumiin+hukuttaa+helvettiin”+(Matt.10:28).
06.06.2016 20:12
kastevesi+sisältää+sanan+kautta+koko+Kristuksen+ja+koko+Jumalan+sanan.+Nimittäin+Lutherkin+opettaa,+että+samalla+tavoin+kun+Jeesus+täällä+maanpäällä+eläessään+kutsui+pieniä+lapsia+luokseen,+otti+heidät+syliinsä+ja+antoi+heille+omakseen+Jumalan+valtakunnan.+Sitähän+Jeesuksen+luokse+meneminen+aina+välttämättä+tarkoittaa.
Nyt+kun+Jeesus+ei+elä+täällä+samallatavoin+kuin+silloin,+Tämä+sama+tapahtuu+nyt+kasteessa.+Kun+vanhemmat+vievät+pikkulapsia+kasteessa+Jeesuksen+luokse.+Jeesus+ottaa+heidät+siinä+syliinsä+ja+antaa+heille+Taivaan+valtakunnan+omakseen.+Tätähän+Vapahtajan+luokse+meneminen+aina+merkitsee.
Gal.3:27.+"Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet."
Ef.5:25.+"Miehet,+rakastakaa+vaimojanne,+niinkuin+Kristuskin+rakasti+seurakuntaa+ja+antoi+itsensä+alttiiksi+sen+edestä,
+26.+että+hän+sen+pyhittäisi,+puhdistaen+sen,+vedellä+pesten,+sanan+kautta"
06.06.2016 20:06
Kiliastinen+tuhatvuotisoppi
Onko+oikein+odottaa+maailmanaikojen+lopulla+tulevaa+tuhatvuotista+valtakuntaa?+Jossa+tapahtuisi+mm.+lihallista+Israelia+koskeva+yleinen+kääntymys.+++
+Eräs+tämän+opin+”baptisti”+edustaja+kirjoittaa:+Tulevaisuuden+opin+ero+on+paljon+perusteellisempi+kun+luullaan.+Jos+vain+lukee+Room.11,+niin+saa+selville,+ettei+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa+Israelia”.
Katsokaamme+mitä++Roomalaiskirjeen+11.+luku,+kertoo+Israelista.+Ensiksi+jakeessa+25,+puhutaan+pakanoista+ja+juutalaisista+rinnakkain:+”Israelia+on+osaksi+kohdannut+paatumus-+Hamaan+siihen+asti+kunnes+pakanoiden+luku+on+täyteen+tullut”.+Paatumus+ei+siis+ole+koko+Israelia+kohdannut,+vaan+osaa,+joskin+hyvin+suurta+osaa+(Room.9:27).+Tämä+paatumus+vallitsee+siihen+asti,+kunnes+pakanain+täysi+luku+on+tullut+sisälle,+siis+maailmanloppuun+asti.+Sen+jälkeen+kun+pakanain+luku+on+tullut+täyteen,+ei+kukaan+pelastu.+Sitten+Room.11:+26,+sanotaan:++”ja+niin+kaikki+Israel+on+pelastuva”.+On+siis+kysymys+Hengellisestä+Israelista:+”mutta+ei+niin,+että+Jumalan+sana+olisi+harhaan+mennyt…+se+on:+eivät+ne,+jotka+lihan+puolesta+ovat+lapsia,+ole+Jumalan+lapsia,+vaan+lupauksen+lapset,+ne+luetaan+siemeneksi”(Room.9).++
Ne+jotka+uskoon+perustautuvat,+ovat+Aabrahamin+lapsia+(Gal.37).+Tämä+on+siis+todella+ymmärrettävä+niin+ettei+”Jumalan+sana+olisi+harhaan+mennyt”.+Kysymyksessä+on+siis+Hengellinen+Israel.+++++++++++++++++++++++++++++++
Edelleen+tämä+”baptisti”+jatkaa:+”+Jumala+on+luvannut+Aabrahamille:+maan,+kansan,+ja+siunauksia”+(1.Moos.12:1-3;+myös+luku+15+jne.).+Hän+solmi+iankaikkisen+liiton+Aabrahamin+kanssa…+riippumatta+mitä+Israel+tekee…niin+tulee+täyttymään+1000+vuotisessa+valtakunnassa+täällä+maan+päällä+kirjaimellisesti”.+Toteaisin+ensin,+että+nämä+Raamatun+paikat+eivät+puhu+1000+vuotisesta+valtakunnasta+”hölyn+pölyä”.+Erehdys+on+luulla,+että+vanhantestamentin+ennustukset+koskisivat+maallista+rauhaa.+Ne+puhuvat+Hengellisestä+rauhasta+ja+siitä,+kun+evankeliumi+lähti+apostolien+toimesta+kaikkeen+maailmaan.+Apostolithan+olivat+juutalaisia.+Kysymys+ei+ole+jostakin+vielä+tulevasta+ajasta,+vaan+uudentestamentin+ajasta,+jota+apostolit+sanovat+”viimeiseksi+ajaksi”+(esim.1.Joh.2:18).Emmehän+hallitse+vain+Ilm.20:1,+mainitsemaa+”symbolista”+1000+vuotta+Jeesuksen+kanssa,+vaan+kirjaimellisesti+aina,+Ilm.1:9+ja+iankaikkisesti.+++
Vielä+hän+paljastaa+sanoo:+”Ilmestyskirje+on+suurinta+osaa,+ymmärrettävä+kirjaimellisesti”.+Mielestäni+on+hurmahenkistä+”rynnätä”+suoraan+ilmestysten+kimppuun+ja+kehitellä+niistä+omalla+järjellään,+oma+oppi.+Valitettavasti+tämä+näyttäisi+olevan+vallalla+oleva+käsitys.+ei++tulisi++tulkita++Ilmestyskirjalla+muuta+Raamattua,+vaan+selvillä+Raamatunkohdilla+Ilmestyskirjaa.+Ilmestyskirja+ei+saa+mennä+ristiin+Raamatun+(selkeiden)+paikkojen+kanssa!.+Lisäksi+Ilmestyskirja+on+kuvakieltä:+Tämän+osoittaa+jo+sana+”Ilmestys”.+”Kirjoita+kirjaan+mitä+näet”(Ilm.1:11).+Esim.+”kahleet”(Ilm.20:1),+jolla+perkele+sidotaan+on+evankeliumi.+Millään+muulla+kun+perkelettä+ei+voi+sitoa.+Kun+Kristus+ristillä+surmattiin+tuotiin+ikuinen+vanhurskaus+(Hebr.10:14):+Tämän+avainten+vallan+Jeesus+antoi+myös+meille+uskoville:+”+joiden+synnit+te+anteeksi+annatte,+niille+ne+ovat+anteeksiannetut;+joiden+te+pidätätte,+niille+ne+ovat+pidätetyt”+(Joh.20:23).Edelleen:++”Kuinka+kukaan+voi+tunkeutua+väkevän+taloon+ja+ryöstää+hänen+tavaroitansa,+ellei+hän+ensin+sido+sitä+väkevää?+Vasta+sitten+hän+ryöstää+tyhjäksi+hänen+talonsa”(Matt.12:29).+
weha:+
+Nettipastorilta:++"Kaksitoista+tähteä+ja+mikrosiru+maksuvälineenä+eivät+vielä+osoita,+että+kyseessä+olisi+Raamatussa+mainittu+pedon+merkki,+jonka+käyttäjät+joutuvat+kadotukseen+(Ilm.14:9-11).+Ihmisen+pelastuksen+ratkaisee+se,+uskooko+hän+Kristukseen+vai+ei+(Joh.3:16-18).+Käteen+ja+otsaan+otettu+merkki+tuo+mieleen,+miten+Herra+kehotti+Israelia+sitomaan+hänen+käskynsä+merkiksi+käteensä+ja+pitämään+niitä+tunnuksena+otsallansa+(5.Moos.6:4-8).+Oikean+uskon+seurauksena+on+se,+että+ajatusten+ja+tekojen+ohjenuoraksi+tunnustetaan+Herran+käskyt.+Epäusko+tulee+vastaavasti+ilmi+siinä,+että+ihmisen+ajatuksia+ja+tekoja+ohjaa+Jumalan+tahdon+vastainen+mieli.+Tästä+on+uskoakseni+kysymys+pedon+merkissä."
06.06.2016 19:44
Tämän+ajan+jälkeen+ei+tule+mitään+uutta+aikaa,+sillä+apostoli+sanoo+myös:
"Lapsukaiset,+nyt+on+viimeinen+aika.+Ja+niinkuin+te+olette+kuulleet,+että+antikristus+tulee,+niin+onkin+nyt+monta+antikristusta+ilmaantunut;+siitä+me+tiedämme,+että+nyt+on+viimeinen+aika."+(1.Joh.2:18).
06.06.2016 19:30
Rauhanvaltakunta,+on+tietysti+hengellinen+valtakunta.+"Rauhan+minä+jätän+teille:+minun+rauhani-sen+minä+annan+teille.+En+minä+anna+teille,+niinkuin+maailma+antaa.+Älköön+teidän+sydämenne+olko+murheellinen+älköönkä+peljätkö.+"(Joh.14:27).+"Kunnia+Jumalalle+korkeuksissa,+ja+maassa+rauha+ihmisten+kesken,+joita+kohtaan+hänellä+on+hyvä+tahto!"+(Luuk.2:14).+
Ulkonainen+rauha+on+nimenomaan+kielletty:+
Monet+panevat+toivonsa+tuhatvuotiseen+rauhankauteen,+kuitenkin+”monen+ahdistuksen+kautta+meidän+on+meneminen+sisälle+Jumalan+valtakuntaan”+(Apt.14:22).
06.06.2016 19:26
Jumala+ei+ole+sitonut+Uuden+liiton+kirkkoansa+juutalaiseen+sapatinpäivään,+joka+oli+lauantai.+Hän+ei+ole+määrännyt+mitään+muutakaan+päivää+sen+tilalle.+Mutta+hän+tahtoo,+että+me+yhä+edelleenkin+kokoonnumme+hänen+Sanansa+ympärille.+Yhteiseksi+erityiseksi+kokoontumispäiväksi+kristityt+valitsivat+kristillisessä+vapaudessa+sunnuntain+eli+Herran+päivän.+Sillä+Kristus+nousi+ylös+kuolleista+sunnuntaina,+viikon+ensimmäisenä+päivänä.+Hän+toi+meille+oikean+levon,+kun+hän+voitti+synnin+ja+kuoleman.
+
Joh.+5:18:+Jeesus+ei+ainoastaan+kumonnut+sapattia,+vaan+sanoi+Jumalaa+Isäksensä+tehden+itsensä+Jumalan+vertaiseksi.
++
+
+
+
Kol.+2:13-17:+Jumala+teki+teidät+eläviksi+yhdessä+Kristuksen+kanssa,+antaen+meille+anteeksi+kaikki+rikokset,+ja+pyyhki+pois+sen+kirjoituksen,+joka+oli+meitä+vastaan...+Älköön+siis+kukaan+tuomitko+teitä+syömisestä+tai+juomisesta,+älköön+myös+minkään+juhlan+tai+uudenkuun+tai+sapatin+johdosta,+jotka+ovat+vain+tulevaisten+varjo,+mutta+ruumis+on+Kristuksen.
06.06.2016 13:31
Kasteessa+on+voima+antaa+myös+usko+(kol.2:12;+apt.2:38-39;+Joh.3:5-6;+Ef.5:26).+Meitä+ei+ole+kastettu+sillä+kasteella,+minkä+Jeesus+sai+Johannekselta.+Johanneksen+kaste+kuului+juutalaisille(apt.13:24).+Vasta+ylösnousemuksena+jälkeen+Jeesus+sääti+kristillisen+uudenliiton+kasteen+kaikille+kansoille+(Matt.28:19).+Tuota+ennen,+Jeesus+ei+ollut+tehnyt+kuolemallaan+perustusta+kasteelle+(Room.6:3).+Johanneksen+kasteen+tilalle+tuli+kristillinen+uudenliiton+kaste+(apt.19:1-6).
06.06.2016 13:08
13.+jae,”+Ja+meri+antoi+ne+kuolleet,+jotka+siinä+olivat,+ja+kuolema+ja+tuonela+antoivat+ne+kuolleet,+jotka+niissä+olivat,+ja+heidät+tuomittiin,+kukin+tekojensa+mukaan”.+>Evankeliumeissa+Johannes+on+sanonut,+että+kaikki+ne,+jotka+haudoissa+ovat,+tulevat+esiin+tuomionpäivänä(Joh.5:29).+Mereen+hukkuneet+nousevat+kuolleista+ja+tuonela+ja+kuolema+antaa+kuolleensa,+ja+ovat+mukana+tuomiolla.+Vaikka+uskovatkin+ovat+mukana+tuomiolla,+heitä+ei+tuomita(Joh.5:24).+Tuomio+tekojensa+mukaan,+ketään+viattomaksi+ja+autuaaksi.+Parannuksen+armo,+on+siis+epäuskoiselle+välttämätön:+”Jolla+ei+ole+Kristuksen+Henkeä,+ei+ole+hänen+omansa”+(room.8:9).
14.+jae.+”Ja+kuolema++ja+tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema,+tulinen+järvi."+++++
++>Tuonelassa+ja+kuolemassa+olleet+ihmiset,+joutuvat+siis+ruumiineen+ja+sieluineen+tuliseen+järveen,+tämän+viimeisen+vihollisen,+toisen+kuoleman+vangeiksi,+joka+on+iankaikkinen+ero+Jumalasta.+15.+jae”+Ja+joka+ei+ollut+elämän+kirjaan+kirjoitettu,+se+heitettiin+tuliseen+järveen”.=+Elämänkirja+on+todellisuudessa+itse+Kristus,+ja+joka+häneen+uskoo,+Hänen+nimensä+on+varmasti+elämänkirjaan+kirjoitettu.+Kukaan+ei+tule+autuuden+osallisuuteen+ilman+Kristusta+ja+ilman+armonvälineitä,+jonkin+pelkän+absoluuttisen+valinnan+nojalla.+Joka+täällä+ajassa+tulee+uskoon+ja+ainakin+täältä+lähtiessään+pysyy+siinä,+on+Jumalan+armon+valitsemuksessa+kirjoitettu+elämänkirjaan.+Ne+jotka+vain+ajaksi+uskovat,+mutta+sitten+lankeavat+pysyvästi+pois+uskosta,+eivät+ole+valittuja.+Eikä+heidän+nimeään+tuomionpäivänä+löydetä+elämänkirjasta,+he+joutuvat+iankaikkiseen+vaivaan+omasta+syystään.+Lopuksi:+Epäuskoisilla+ihmisillä+samoin+kuin+lihallisilla+juutalaisilla,+ei+ole+enään+tämän+elämän+jälkeen+toista+mahdollisuutta,+vaan+tulinen+järvi+on+ikuinen,+eikä+kadotuksesta+voi+päästä+pois.
06.06.2016 01:20
36 / 622