Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. rikos olla raitis. Aivan varmaa on myös, ettei Jeesus suosinut juopottelua. Hän ei voinut toimia Raamatun opetuksia vastaan ja tehdä juopumiseen viiniä.

Paavalin neuvo Timoteukselle opettaa, ettei Timoteus käyttänyt ollenkaan viiniä.

21. Se on hyvä, ettet lihaa söisi etkä viinaa joisi eli jotakin, josta veljes loukkaantuu, taikka pahenee, elikkä heikoksi tulee.

2. Viinan, huumeiden ja päihteiden käyttö, joka tapahtuu himoiten tai humaltumistarkoituksessa. Vaikeuksien tullen ei pidä paeta noiden turviin, vaan luottaa Jumalaan ja rukoilla apua häneltä, sillä hän auttaa oikealla ajalla ja tavalla hyvän tahtonsa mukaan. Huomio: Vähäinenkin huumeiden kokeilu voi olla kohtalokasta, sillä se voi johtaa pysyvään riippuvuuteen ja ihmisen tuhoon.

Sananl. 2 3:3 1: Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa.

Ef. 5:18: Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno.

1 Kor. 6:10: Juomarit eivät saa periä Jumalan valtakuntaa.

3. Sellainen tanssi, johon liittyy seksuaalisesti kiihottavia liikkeitä ja musiikkia, sopimattomia sanoja sekä viettelevä seura ja meno.

Room. 13:13-14: Vaeltakaamme säädyllisesti niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä pitäkö lihastanne niin huolta, että himot heräävät.

4. Väärä hengellisyys ja kaikki muukin lihallinen meno.

5. Vielä meidän on varottava sitä, etteivät silmämme katsele, korvamme kuuntele ja mielikuvituksemme seuraa hyväksyen sellaisia esityksiä, filmejä, ohjelmia, elämänmenoa yms, missä rikollisuutta, epäsiveellisyyttä, uskottomuutta ja muuta syntielämää esitetään.

Tehtäviä: Keskustellaan, missä kaikkialla tällaista voi tulla vastaan ja miten silloin toimimme. Lue 1 Tim. 2:9.

Huomio: Kaikella, minkä Jumala on luonut, on myös oikea käyttönsä. Se tapahtuu sopusoinnussa Jumalan käskyjen kanssa.

97.
    Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein?

Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisuudet, uskovien seura, työ, opiskelu ja hyvät harrastukset auttavat meitä ajattelemaan, puhumaan ja tekemään sitä, mikä on oikein.

Fil. 4:8: Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa.

Mark. 14:38: Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.
  2. Gal.3:14. Että Abrahamin siunaus pitäis pakanain ylitse Jesuksessa Kristuksessa tuleman, ja me niin saisimme uskon kautta sen luvatun Hengen.
    --Tämän mukaan, uskon kautta tulee Pyhä Henki. Näkisin, ettei ilman toista ole toista.

Gal.3:27-29 kertoo muun evankeliumin mukaisesti, että uskon kautta olemme Jumalan lapsia ja kaste on merkki ja sinetti ja vahvistus siitä uskovalle.

Jeesus siis sanoo: "Te olette puhtaat sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin" (Joh.15:3).

Jeesus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun se elää, vaikka olisi kuollut ... joka uskoo minuun se ei ikinä kuole (Joh. 11:25 26).

Jaakob viittaa samaan esimerkkiin kuin Paavali eli Abrahamiin ja sanoo jakeessa 23 selvästi: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi." Tämä on aivan sama kuin mitä Paavali sanoo. Minkä takia Jaakob sitten sanoo, että "ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta"? Jakeissa 17 ja 18 Jaakob selittää asiaa: "Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: ´Sinulla on usko, ja minulla on teot´; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon." Ts. minä näytän teoista, että minulla on usko. Sitten puhutaan Abrahamista, kuinka hänen uskonsa vaikutti näitä tekoja. Teot ovat uskon hedelmää. Jos ei ole hedelmiä, ei ole oikeaa uskoakaan.
    Mitä tulee tällaisiin lainauksiin:

"ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta." (1. Moos. 8:21, v. 1776 Biblian mukaan.)
    "Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään." (Job. 14:4)
    "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."(Ps. 51:7)

En ymmärrä ensinkään miten nämät olisivat kumoamassa uskon lahjaa. Ellei näin olisi niin eipä me Kristusta tarvittaiskaan.
    ---------------------------------------------

Lopuksi kysymys:
    Miksi Jumala salaisella tavalla antaa juuri kristittyjen lapsille uskon jos nämä kuolevat ennen kastetta ?

Mikä on tämä salainen tapa?