Miksi täällä tällainen?!

Pettynyt-80

JT kaikki vl:t ja muutkin. miksi täällä on tällainen palsta jossa vain kiistellää uskon asioista. monet vl:t kaverini ovat käyneet täällä katselemassa, lukemassa ja jotkut ehkä kirjottamassakin, ja ovat todenneet että tulee vaan paha mieli kun lukee täällä. miten paljonkin täällä on tullu sanakiistelyjä vanhoillislestaadiolaisten asioista ja sen tärkeydestä ja lepopäivistä ja kaikesta! tällainen palsta voisi vaikka lopettaa! nämä kommentit saattavat loukata ihmisiä ja ehkä turmella koko tulevaisuuden. mutta sehän on ihan asiallista jos joku haluaa täyttä TIETOA lestadiolaisuudesta. mutta semmoiset turhan päiväiset haukkumiset ja kiistat on turhia!! tämä on minun mielipide. en tiedä teidän mielipiteistä. kirjotelkaa vastauksia ja kommentteja! kiitos jo etukäteen!JR!

17

1493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

Täällä on joukossa vl:ksi naamioituneita tarkoituksena hajoittaa seurakuntaa.Äskenkin minulle tuli sellainen tunne että nyt ei kyllä mennyt niinkuin uskomme eräällä toisella palstalla, missä eräs henkilö ahkerasti kirjoitteli. Se vaan on murheellista, jos on joku etsivä ihminen ja saakin erilaista tietoa.

• mutta uskovainen kyllä tietää väärät, eli opetus on myös muuta, mitä VL-seuroissa on opetettu.

Liberaalinen linja, on pahin feikki.

• Pettynyt-80

olet oikeasssa. On niin inhottava kun pitää vääristellä asioita ja sepittää tänne kaikkea omasta vl:n maailmasta vaikka itse ei ole meikäläinen. säälittävää hommaaa. sanon vain että sellainen palsta oisi hyvä että siellä poristaan vain vl:n asioista ja vain vl:t pääsee sisään salasanalla. onhan se lentokenttä chat ihan hyvä, mutta sielläki on niitä naamioitujia uskovaiseksi. maailma on maailma!

• muuten sellainen
        Pettynyt-80 kirjoitti:

olet oikeasssa. On niin inhottava kun pitää vääristellä asioita ja sepittää tänne kaikkea omasta vl:n maailmasta vaikka itse ei ole meikäläinen. säälittävää hommaaa. sanon vain että sellainen palsta oisi hyvä että siellä poristaan vain vl:n asioista ja vain vl:t pääsee sisään salasanalla. onhan se lentokenttä chat ihan hyvä, mutta sielläki on niitä naamioitujia uskovaiseksi. maailma on maailma!

kun sanot:

www.vlfoorumi.tk

• pettynyt-80
        muuten sellainen kirjoitti:

kun sanot:

www.vlfoorumi.tk

kiitos vinkistä kovasti. ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

• juuri
        pettynyt-80 kirjoitti:

kiitos vinkistä kovasti. ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

sellainen kun sanot. Näkyvä ei meinaa aina mitään.

• oki

Ei täällä ole aina eds VL:nä osannut oikein kirjoittaa eikä toimia.
      Sen kertoo jos oma esimerkki, että joskus olen sortunut itsekin kirjoittamaan väärin. Mutta kun olen siitä ilmoittanut, että haluaisin tekstin pois. Koska huomasin, että se ei ollutkaan sopiaa tekstä tänne. Vaan asiat olis pitänyt hoitaa muuten ja muualla. Mutta tekstiä ei otetukaan pois, toivomuksestani huolimatta.
      Ja vaikka lähetin siitä viestin.
      Niin, että näinkin voi käydä.

Sitä tarkotan, että me VL:ätkin olemme vaan ihmisiä ja jos täällä on ainakin liikaa, se väärä voi tarttua vaikka ite ei haluaiskaan.
      Ja sehän ei ole niin vaarallista jos virheitä tulee jos ne näkee, ja ne haluaa korjata.
      Mutta se on vaarallista, että täällä voi tottua tähän kaikkeen ja hyväksyä sen väärän ja lähteä itse mukaan. Eikä löydäkään takasin.

• Jt!
        kantsii rekisteröityä, saa viestinsä poiskin haluttaessa.

Niinhän se on, kun menee toisoppisen kanssa inttämiseksi, niin totuuskin voi näyttää vääränä opetuksena.

• parempi on olla

Enemmän oikeiden ihmisten kanssa tekemisissä, koska tämä "palstaelämä" ei ole terveellistä pidemmän päälle.

Tietenkin kun kirjautuu nimimerkillä saa ne viestinsä pois,jos tuntee haluaa ne pois. mutta silloin kannattaa myös ajatella niin, ettei kirjoita
        mitään, ei tule sanottua sellaista mitä katuu, tai tuntee tulevansa väärin ymmärretyksi!

• parempi on olla kirjoitti:

Enemmän oikeiden ihmisten kanssa tekemisissä, koska tämä "palstaelämä" ei ole terveellistä pidemmän päälle.

Tietenkin kun kirjautuu nimimerkillä saa ne viestinsä pois,jos tuntee haluaa ne pois. mutta silloin kannattaa myös ajatella niin, ettei kirjoita
        mitään, ei tule sanottua sellaista mitä katuu, tai tuntee tulevansa väärin ymmärretyksi!

on sama mitä nimettömänä heittelee...kukaan ei voi mitään...

• jos ei ole kaikkien tuttu
        weha kirjoitti:

on sama mitä nimettömänä heittelee...kukaan ei voi mitään...

"on sama mitä nimettömänä heittelee...kukaan ei voi mitään..."

V:
        Ei tätä käsitystä saa yleistää. Ei kaikki ajattele noin. Vaan jotku voi olla arkoja, varsinkin jos on vähän tullut täällä virheitä ja väärinkin sanottua.

Niin anteeksi, että minullakin on tullut sanottua sellaista mikä ei varmaan olis ollut hyvä kirjottaa tääällä. Eikä yhteiseksi rakennukseksi. Sitä kun on vaan viallinen ihminen, uskovaisenakin. Ei sen enempää, eikä vähempää.

• jos ei ole kaikkien tuttu kirjoitti:

"on sama mitä nimettömänä heittelee...kukaan ei voi mitään..."

V:
        Ei tätä käsitystä saa yleistää. Ei kaikki ajattele noin. Vaan jotku voi olla arkoja, varsinkin jos on vähän tullut täällä virheitä ja väärinkin sanottua.

Niin anteeksi, että minullakin on tullut sanottua sellaista mikä ei varmaan olis ollut hyvä kirjottaa tääällä. Eikä yhteiseksi rakennukseksi. Sitä kun on vaan viallinen ihminen, uskovaisenakin. Ei sen enempää, eikä vähempää.

lähinnä epäuskoisia...

• joopa;)

Itekkin luen näitä viestejä täällä joskus, ja täytyy sanoa, että ei tää uskoa vahvista.. Ja jos usko on heikoilla kantimilla ja paljon epäilyksiä, ni on kyllä tosi vaarallinen paikka.
      Ei täällä kannata olla. se on mun mielipide, vaikka itsekin välillä täällä olen.=)
      Parempi puhua uskonasioista ihan tosielämässä ennemmin ku netissä. Ja ei-vl:t, jos haluatte tietää meistä jotain ni asiallisimmat vastaukset saatte kyllä ku meette vaikka lestadiolaisen koulu tai työkaverin kaas jutteleen ihan "oikeassa elämässä"..

• pettynyt-80

asiahan on näin.

• Riikka

Tosi kurjaa että mielipiteet on niin eripuraisia ja tosiaan ihmisiä loukataan täällä aikalailla. Itse en ole lestadiolainen enkä tunne yhtään tämän porukan jäsentä ja siksi välillä luen tätä palstaa, juuri siksi että saisin jonkin laisen käsityksen asioista. Olen uskossa mutta toisenlaisessa. Rauhaa kaikille ja älkää välittäkö ilkeistä kommenteista!

• Tapio_M

Hei kuule, olet erehtynyt jos arvelet, että joku toinen on vastuussa siitä, että sinulle tulee täällä paha mieli. Ikävä kyllä niin ei ole asia!

Tässä sinulle ilmainen neuvo.
      Kannattaa valita itse mitä palstaa seuraa ja mitä lukee.

Kukaan toinen henkilö ei ota eikä voi ottaa vastuuta siitä, mitä sinä luet ja millaiset tunteet sinussa heräävät lukemasi johdosta.

Tietynlainen medialukutaito, josta Päivämiehessä hiljattain oli hyvä kirjoitus, on välttämätön nykykaikana.

• Juhani24

Jos kuljet ikäsi pelkästään kodin ja ry:n väliä, on mahdollista ettet koskaan tapaa ihmisiä, jotka eivät olisikaan kanssasi samaa mieltä kaikista asioista. Mutta netissä "epäuskoisiin" törmää väkisinkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2937
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2789
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2313
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1763
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1679
    6. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1556
    7. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1546
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1225
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1216
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79