Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
meinaatko, ettei kohta päde yleisesti?
Ei Raamatun sana tuomitse näkemisen jälkeen, vaan sanoo oikian tuomion. Esim. jos joku elää huoruudessa ja irtaudessa, hän ei peri Jumalan valtakuntaa. Näin sana tuomitsee.
02.02.2006 22:52
vaivannäöstä. On niitä vastaavia muitakin kohtia, mutta saman sanovat monet muutkin kohdat.
02.02.2006 22:44
tuomio, tottakai. Meillä ei ole tuomionvaltaa, mutta Jumalan sanalla on. Esim. apostoli sanoi: "sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan.
Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tässä sanassa; sillä ei sinun sydämes ole oikia Jumalan edessä." (apt.8:20).
"Joka ei usko, on jo tuomittu" (Joh.18:18).
02.02.2006 22:41
ei se nyt harhaoppiseksi tee tässä, jos käskee Herraa ja meitä seuraamaan.
Sensijaan, jos ei käske niin ei tätä kohtaa ole edes hoksannut;)
02.02.2006 22:30
kokoajan olet matkinut perässäni sanoja ja se on vilppiä se.
Seurakunta-äiti hoitaa omiaan. Sanoohaan Raamattu seurakuntaa totuuden patsaaksi ja perustaksi ja siellä on tiedon ja tairon tavara ja käskeepä seuraamaan paimenten uskoa. Näitäkään opetuksia ei tahdo väärät tunnustaa.
02.02.2006 22:24
sanoo: "...he matkivat perässämme sanoja vain näön mukaan, mutta tarkoittavat tekoja..."
...Näin onkin muualla yleensä asianlaita, että opetetaan monella eritavalla ja oman liikkeen sisälläkin siedetään eri opetuksia rinnakkain.
02.02.2006 22:07
vaan Raamatun sana tuomitsee:
Jeesus sanoo itse: "Älkäät tuomitko näkemisen jälkeen, vaan sanokaat oikia tuomio." (Joh.7:24).
"Kavahtakaa vääriä profeettoja" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana.
02.02.2006 21:55
opettaako seurakuntatasi näin kun Raamattu ja me?
02.02.2006 21:46
matkia peräsämme Raamatun opettamia sanoja, joita ei itsekkään tunnusta...se osoittaa jo epäuskon tilaa.
02.02.2006 21:24
näkee, miksi on sitten eripaikassa? Miksi ei oo lähtenyt seuraamaan Herraa ja meitä? (tämähän on Raamatusta). 1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Yleensä muut ei opeta tässäkään niinkuin Raamattu ja uskovaiset.
02.02.2006 21:11
näen, enkä ole hengellisesti kuollut. Jumalan valtakunnan rajakin on selvä: "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on." (Tiit.3:10).
02.02.2006 21:01
satuile...
02.02.2006 20:50
voisi soketa taluttaa? Sokeahan ei näe mitään, koska on hengellisesti kuollut.
02.02.2006 20:48
kohdan sekaopin silmälaseilla.
02.02.2006 11:59
Luuk.10:16.
"Joka teitä kuulee, se minua kuulee ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun,
mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti."
:" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."
2.Kor.5:18: Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”
02.02.2006 11:51
Tarkoitat siis, että eriseurainen on ihminen joka ei vaella vl-liikkeessä vl-uskovaisten kanssa? Tähän nyt älä yhdistä Raamatun kirjoituksia, sillä Raamatussa puhtaan kaikista uskovaisista jotka ovat Jumalan omia ja sisällä Jumalan Valtakunnassa, se ei tarkoita vain ja ainoastaan vl-liikkeen jäseniä.
Vastaus:eikö tähänkin oo jo tullut moneen kertaan vastaus tässä aiheessa?
Mitä kaikista? Raamattu sanoo, että vain ne on veljiä keskenään, joilla on sama mieli ja ajatus.
Muun opetuksen tuojaa ei saa edes hengellisesti tervehtiä, tai tulee osalliseksi hänen synneistään.
02.02.2006 01:05
Luuk.17:21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
Käsittääkseni Jumalan valtakunta nähdään vain uskon silmillä.
02.02.2006 00:57
???
01.02.2006 18:15
Usein on VL-seuroissa kehotettu lukemaan Raamattua kotona. En saanut mitään tietoa (kun esitit), miksi VL:sä käytetty avaintenvalta olisi väärin. Sehän perustuu Raamatussa hyvin moneen kohtaan.
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
19. "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
01.02.2006 15:52
Ei ole opetettu VL-seuroissa noin kaikessa kun sanot.
Eli Jeesuskin saarnasi synagogassa vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia.
Samoin mekin saarnaamme kirkossa. Omissa tilaisuuksissamme, aivan oikein ei ole naispappeja, saati muitakaan pappeja. Kirkossa pitämissämme Jumalanpalveluksissa ei ole ollut naisia ja aina on opettanut uskovainen VL-puhuja. Liturkian on toimittanut usein kirkon miespappi. Sehän on sama kuka sen liturkian lukee. Muullaista toimintaa en ole itse nähnyt. Sanotaan kyllä, että VL-papit toimivat naispappien kanssa, kun ovat kirkossa töissä. Mutta tietävät kyllä herätysliikkeemme kannan.Kirkko on mielestäni valtavana apuna evankeliumin levittämisessä.
Mitä sitten tulee tuohon uskovaiseksi tunnustamiseen? Etupäässä, niitä tulee tervehtiä hengellisesti, jotka samalla tavoin uskovat:
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.
Ei tämä ole siis nimestä kiinni. Esim. venäjällä oli samanmielisiä, jotka eivät olleet nimeltään Vl:iä. Tämä on siis mielestäni perin yksinkertainen asia, näin ymmärrettynä.
01.02.2006 15:39
606 / 622