Vain me on oikea oppi

exodus

Siitä taivaasta taas en tiedä mitään. Sen tiedän, että minäkin varsin heikkouskoinen saan lohtua evankeliumista.

5

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinkin

voi olla oikea oppi,jos sanojan oma oppi on väärä.

• Luuk.10:16.

"Joka teitä kuulee, se minua kuulee ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun,
        mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti."

:" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."

2.Kor.5:18: Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”

• perustus
        weha kirjoitti:

Luuk.10:16.

"Joka teitä kuulee, se minua kuulee ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun,
        mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti."

:" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."

2.Kor.5:18: Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”

Mitä Raamatun paikkaa tarkoitat seuraavassa kohdassa kirjoitustasi?

""Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt.""

• VL-mies

"Vain me oppi"

Raamatussa on vain yksi ainoa oikea usko ja oppi. Epäuskoiset ovat sellaisia, jotka eivät usko sitä mitä me vl:t uskomme ja tietysti ne, jotka jakavat samanlaisen elävän uskon nimestä riippumatta. Se ei ole loukkaus vaan muistutus siitä, että me olemme eri tavalla uskomassa. Me uskomme omalla tavalla ja "joka ei kuule teitä, pitäkää häntä pakana". Jos sydämessä ei ole rauhaa jumalan kanssa, on huono olla. Huonoa oloa täytyy purkaa johonkin. Me vl:set olemme olleet sylkykuppeja iät ja ajat suomenmaassa. Siinä mielessä se on terveellistä, että tulee enempi mietittyä uskonasioita, kun kommentoi joihinkin kysymyksiin.

Jokainen jumalanlapsi...
      on oikeutettu saarnaamaan evankeliumia sitä tarvitseville. Uskovaiset ovat siis pyhänhengen saanei-ta ja voivat toimittaa tätä pyhänhengen papin virkaa. Seurakunnassa asetetaan myös saarnavirkoja. Seurakunta valitsee saarnaajat erikseen, jotka puhuvat seurakunnalle siis ry:n järjestämissä seurois-sa.

Pari Raamatun kohtaa...
      Tästä: Ylösnoustuaan Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Rauha olkoon teille! niin kuin Isä minut lähetti, niin minä myös lähetän teidät. Ja kun hän nämä sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki, : Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt (Joh.20:21-23).

Siis Pyhän Hengen papeilla/uskovaisilla on valta antaa syntejä anteeksi.Room. 1:17 Sillä siinä Ju-malan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskos-ta”. Siis: Vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon.

2.Kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kris-tuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. vaan syntyy uskosta uskoon

1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
      10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette

• tee...

Ihmisestä epäuskoista jos hän ei kuulu vl-liikkeeseen ja ei usko kaikkea vl-liikkeen opetusta.

Uskovainen ihminen uskoo eritavoin kuin vl-uskovainen, se ei tee kuitenkaan hänestä epäuskoista. Pitäisi käyttää ilmaisua uskoo erilailla, ei siis ole epäuskoinen. Vl-uskoivasiten joukossakin voi olla epäuskoisia jotka eivät oikeasta uskosta mitään tiedäkkään.

Joka kerta kun vl-uskovainen nimittää jotain uskovaista epäuskoiseksi, niin muut uskovaiset joutuvatkin vl-uskovaisten sylkykupeiksi ja tulevat pilkatuiksi.

Kun koet vl-uskovaisena olevasi sylkykuppi, niin tullaanko sinua usein nimittämään epäuskoiseksi ja sinua pilkataan henkilökohtaisenuskosi vuoksi, sanotaan sinun uskovan väärin? Jos näin on tapahtunut niin kyseessä ei ole varmastikkaan ollut sydämestään oikein uskova ihminen joka sinua on uskosi vuoksi pilkannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe