Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uudelleenkastaja parka, kun sekoitat lain ja evankeliumin. Kuinka voit sotia tutkainta vastaan:
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh.6:63).
31.01.2015 20:17
Kaste ei ole Raamatussa merkitykseltään uskovien kaste, vaan uskoon tulevien kaste. Ihanaa kun täällä on Raamatullisia ja luterilaisia kirjoittelemassa.
Ratkaisukristillisyys kieltää pienten lasten kasteen, väittämällä, ettei pienet lapset osaa uskoa. Näin usko onkin omavanhurskas teko ja kuin saastainen vaate Jumalalle.
Uskovaiset ymmärtävät, että pelastus on kokonaan armoa, ei synergismiä. Näin on myös usko, yksin armosta, ilman lain töitä(oletettu kykyä". Kaste EI ole Raamatussa uskovien kaste, vaan merkitykseltään uskoon tulevien kaste:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (Kol.2:12).
apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
apt.22:16 "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
31.01.2015 19:20
Ilm.20:12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.
= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella.
27.01.2015 16:52
Vapaa tahto menetettiin syntiinlankeemuksessa. Uskovainenkin Ihminen on läpeensä syntinen lihan puolesta ja tekee syntiä sanoin ajatuksin ja teoin.
27.01.2015 16:41
Eihän Daavid mitään puolustele, vaan hän myöntää oman syntisyytensä. "
"Olimme luonnostamme vihan lapsia"(Ef.2:3), koskee ihmisen olemusta syntyessään.
27.01.2015 16:39
"Jokainen tuomittiin TEKOJENSA MUKAAN" Ilm 20:12
UK: "Ei vanhempien eikä kummien tekojen mukaan!"
weha: Siis perisynti, tulee ihan omaksi teoksi:
Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"
27.01.2015 16:04
Ilm.20:4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten kastettujen ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
27.01.2015 13:48
Paavali nimenomaan puhuu (viimmeisestä sukupolvesta), tämän saman ruumiin muuttumisesta ja kuinka elossa olevat temmataan Herran luokse.
51. Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme.
Fil.3:20. "Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, 21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi".
Joh.5:28. "Älkää tätä ihmetelkö; sillä hetki tulee, jona kaikki ne, jotka haudoissa ovat, saavat kuulla hänen äänensä.
29. Ja pitää tuleman edes ne, jotka hyvää tehneet ovat, elämän ylösnousemiseen, mutta jotka pahaa tehneet ovat, tuomion ylösnousemiseen".
weha: Haudoista nousee uskovaisen hengellinen ruumis, johonka sielu on yhtynyt. Epäuskoisilla on vaivan ruumis.
27.01.2015 13:33
Vanhemmat/kummit tietysti eivät viivyttele ja vievät pikkulapset kasteessa Vapahtajan luokse (Gal.3:27).
Tottakai ruumis menee hautaan kuoltuaan ja sielu Jeesuksen luokse. Viimeisenä päivänä kastettu uskovainen nousee kirkastettussa ruumissa ylös haudasta:
Joh.5:28 "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. "
27.01.2015 13:28
Ukastaja kirjoittaa: "Mitähän se ruumis ottaa vastaan???
Onko otsa sama kuin ruumis????
weha: ruumis ottaa vastaan kirkastetun ruumiin kasteessa ja kerran tämä sama ruumis nousee kirkastettuna yhdessä Kristuksen kanssa.
Filp.3:
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
"Pelastusta ei saa aikaan vesi, vaan Jumalan sana, joka on vedessä tai veden kanssa".
Tunnustan ruumiin ylösnousemisen, yhden apostolisen kirkon ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi, niinkuin ihan apostolinen uskontunnustus osoittaa. Tosiasia on, että tämän uudestikastajat kieltävät-
Uudestikastajat jättävät tunnetusti kasteen loppuosan pois:
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."(apt.22:16).
27.01.2015 12:10
Isokatekismus:
Tällaisessa arvossa meidän on pidettävä kastetta ja käytettävä sitä hyväksemme, jotta synnin ja huonon omantunnon painaessa saisimme kasteen voimaksemme ja lohduksemme. Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja ruumiini saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös ruumiin ja sielun yhdessä pelastua ja elää iankaikkisesti. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan pyhiksi ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla.
26.01.2015 18:25
Weha: "Terävä huomio".
"Kasteessa vesi koskettaa ihmisen ruumista, ja Jumalan sana hänen sieluaan. Ruumiin ylösnousemus on mahdollinen, koska Jumalan sanaan yhdistetty vesi on Jumalan asettama kaste, ja sekä ruumis että sielu pääsevät siitä osalliseksi."
26.01.2015 18:02
Antti pappi ei ole luterilainen uskovainen. Antti pappi on luopuneenkirkon pappi, ei muuta. Hän edustaa mm. homojenpuoltamista ja naispappeja. Itse sanoudun ainakin hänestä irti ja olenkin luterilainen.
25.01.2015 09:48
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
weha: "Virkapappeus on eriasia, kuin tässä tarjottu pelastus kaikille. Kyse on aivan eri asiasta, mitä naispappeuden kannattajat luulevat".
24.01.2015 09:13
Koska Vapahtaja ei enää elä maanpäällä, kuten ns. lasten evankeliumeissa tapahtuu. Jeesus otti tuolloin lapsia syliinsä ja antoi heille omakseen Jumalan valtakunnan. Sitä Vapahtajan luokse vieminen tarkoittaa. Eihän Jeesuksen luokse turhaan pikkulapsia viety. Tämä sama tapahtuu nyt kasteessa. Jeesus ottaa siinä pikkulapset syliinsä ja antaa heille omakseen Jumalan valtakunnan (Gal.3:27; Room.6:3,5). Sitähän Vapahtajan luokse meneminen aina tarkoittaa. Eihän pikkulapsia turhaan viedä Vapahtajan luokse.
22.01.2015 13:09
Minä en tykkää kuulla uudelleenkastajien hengellisiä ja eksyttäviä satuja.
Kaste kysymyksessä on käytetty paljon Raamattua, vaikka toisin väität ja siis selvästi valehtelet.
22.01.2015 13:00
Ei ole kuin yksi Raamatullinen ja myöskin luterilainen kasteoppi, (Joh.3:5).
Viidesläinen ns. muromalainen kasteoppi ei ole luterilainen kasteoppi lähelläkään. Ei ole mitään ääriluterilaisia, vaan joko ollaan luterilaisia tai ei olla.
Siis ne juutalaiset joista Luther puhuu kirjassaan, on epäuskoisia juutalaisia. Jeesuskin sanoo heistä ilmestyskirjassa näin:
"Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga." (Ilm.2:9).
22.01.2015 12:53
Luuk.18:15. "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Tässä kohden Luukkaan sana "pienistä lapsista" prevos/äskensyntynyt vauva. kyllä Jeesus kutsui heitä luokseen ja he ottavat vastaan ja uskovat.
22.01.2015 06:55
Lakiuskovaisille kaikki on vaikeaa, nimittäin kääntymys ja usko on Pyhän hengen teko, koska liha ei mitään auta (Joh.6:63).
21.01.2015 18:12
Täällä puhutaan kirkosta, siis kansankirkko on luopunut Raamatun ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen opista. Tällä toiminnallaan he ovat itse itsensä erottaneet yhteydestä. Lähetys säätiö on pysynyt Raamatun ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen opista, että pysymällä vanhassa on oikealla tiellä.
21.01.2015 18:10
70 / 622