Vapaa kuvaus

Täysin purjein kohti siintäviä saaria, luodoilla leväten,
elämän nautinnot jokaisella solullasi kokien.
Kiire on kaikonnut
eilisten kokemukset kasassa, uutta kohti kokka,
uutta kohti elämä.
Herää tänään rakastamaan,
herää jakamaan rakkautesi.
Vaikka et humaltuisi viinistä,
anna elämän viinin virrata suonissasi.

Siviilisääty: Leski
Email: [email protected]

Motto:
Omalla naamalla naamioitta!

Aloituksia

61

Kommenttia

657

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Miksi Jumala nukkui tuon hetken, vai oliko vapaapäivä?, kysyi naapurini mieheni kuolemasta kuultuaan?

Tuolloin se tuntui monista ironialta, mutta lähemmin ajateluna hyvin loogiselta uskonnolliselta kannalta ajateltuna.

Nyt meidät taas pysäytti yksi mielettömimmistä tapahtumista, silmitön tappaminen jolle ei ole järjellistä syytä löydettävissä. Me, joita asia ei läheisesti koskekaan, mietimme kuinka ihmiset jaksavat kantaa surun ja tuskan jonka tapahtuma toi, kuinka he löytävät vastauksen kysymykseensä; Miksi?
    Vastausta ei löydy.
    Mutta löytyykö voimia hyväksyä tapahtunut?
    Onko voimia elää sen tunteen kanssa, että läheinen on menettänyt henkensä kesken kauneimman nuoruutensa, juuri kun elämä on avaamassa portteja työelämään ja ammattiin, tai juuri silloin kun kaikki on tuntunut olevan hyvin omalla lapsella, lapsen ystävällä, sukulaisella... kuka uhri sitten onkaan.

Luoja antaa paisteen hyville ja pahoille, mutta sanotaanhan, että pilvetkin itkivät kanssani.
    Moni pakenee itkemään suruansa hiljaisuuteen, pakenee yksinäisyyteen, heittäytyy hämärän haltuun. Sateessa kukaan ei näe kyyneliäni, sanoin itse aikoinaan, mutta paiste voi antaa monille voimaa uskoa huomiseen.

Vaikka kohtalo kolhii julmalla aseella, jossain on aina se pieni valon säde joka kantaa syvänkin kuilun ylitse.
    Sitä valon sädetta taivaallinen isä nyt jakaa ja voimme kai yhdessä toivoa että se kantaisi ja antaisi voimia niin omaisille kuin meille muillekin.
    Aina me voimaa tarvitsemme ilman katastrofejakin ja vaikka meillä jokaisella on oma käsityksemme Jumalasta, kaikilla meillä voi silti olla oma uskomme josta etsimme voimaa kun elämä koettelee.

Kirkkaita syyspäiviä kaikille.
  2. Laki kieltää poliisia paljastamasta tietojansa muille kuin oikeusviranomaisille ....
    Laki antaa lääkärille oikeuden olla paljastamatta tietojansa edes alaikäisen vanhemmille, mikäli asian laatu on yksityinen ja salattavana pidettävä.

Terveydenhoitajalla on salassapitovelvollisuus...

Yhteiskunta on laatinut tiukat lait ja Jokelan tapahtuman jälkeen on tehty lakiin muutoksia joilla eri viranomaiset voisivat saada henkilöön kohdistuvia tietoja toistensa rekistereistä, mutta eivät kai vielä ole lainvoimaisia, eli Jokelan tapahtumassa asiaa tutkivat viranomaiset eivät saa koottua tietoja yhteen koska toiselta viranomaiselta toiselle ei ole lupa tietoja siirtää.... (asiasta puhui Vanhanen eilen uutislähetyksessä) joten, ymmärrettävästi asioista aseen ja kantoluvan osalta ei koulu tiedä, koska kenellekkään ei kerrota kuka asetta saa kantaa.

Tuo kuulustelun tehnyt poliisi ei ansaitse syyttelyä, kuten eivät muutkaan ihmiset.
    Media syytää jälleen uutta aineistoa, ampujan profilointia ja tapahtuman kuvausta julkisuuteen jokaisesta tuutista. Pitää vain kysyä, missä paukkuu seuraavaksi.
    Pekka Sauri kirjoittaa toisaalla asiasta ihan oikein, julkisuutta saa tekijä ihan liikaa, se luo ampujasta ihanteen jonkun sairaan mielen omaavan päähän ja se on kuin lähtölaukaus sankaruuteen.

Voi vain toivoa voimia heille joilla nyt on surua. Omaiset ja läheiset eivät ole syyllisiä siihen mitä on tapahtunut ja heille kaikki tuki onkin ohjattava.

Ehkä me taas jotain tästäkin opimme, ainakin sen, ettei ketään saisi jättää yksin ongelmissaan, ei niissä pienemmissäkään, jos ne huomataan. Huomataanko, se onkin taas eri juttu.

Voimia uhrien omaisille.
  3. Seison kahvimuki kädessä keittiön ikkunan luona.
    Ulkona sataa, ikkuna kaipaisi pesua ja verhot vaihtamista.

Aurinkoisina päivinä pitää olla verho joka pitää säteet ulkopuolella, muutoin on liian kuumaa ja kaikki värit haalistuvat.
    Kesällä ompelin paneeli verhot jotka voi työntää sivuun, vielä niitä tarvitaan ja talvella voivat toimia rullaverhon asemassa.

Jokohan tänään etsimään verhoja kaapista ja tekemään muutoksia muutenkin keittiössä. Aina sitä siivoamista riittää, asuu yksin tai muiden kanssa.

Sade pilasi lenkkisuunnitelmani, tänään tulee sali-ilta.
  4. Enpä ole kiihkeästi seuraa etsivä, mutta uskallan ottaa kantaa asiaan, koska on jo 11 vuoden kokemus yksin elämisestä ja asumisesta.

Parisuhde on aina turvallisempi kuin irtosuhde, molemmille sukupuolille. Sen pitää perustua luottamukseen ja rakkauteenkin, mutta kiintyminen on usein vahva side, vaikka se todellinen rakkaus astuisikin kuvaan pikku hiljaa tutustumisen myötä.
    Niin sen pitääkin mennä.
    Rakkautta kun ei voi napata mistään valmiina pakettina, avata ja nauttia, vaan se syntyy ihmisten välille joskus salaa hiipienkin.

Olen omien leskenvuosien aikana oppinut oman aikatauluni, minulla on omat pinttyneet tapani ja minulla on omat odotukseni mahdollisen kumppanin suhteen.

Pariutuminen, saman katon alle muuttaminen tuntisi tällä hetkellä mahdottomalta ajatukselta.
    Parisuhde sensijaan, sellainen voisi olla mahdollista, mikäli sellainen ehdokas ilmaantuisi joka hyväksyisi minut vikoineni, sallisi ne ja antaisi aikaa tutustumiseen, ennekuin alkaisi vaatimaan tai odottamaan suhteen jatkuvuutta. Haluan että "hän" oppii tuntemaan minut ja minä "hänet" ennenkuin kaikki on yhteistä.

Ystävyys riittää pitkälle.
    Minulla on hyviä miesystäviäkin, he eivät vaadi mitään, eivät tunge sänkyyni, vaan voimme puolin ja toisin olla reiluja kavereita.
    Heidän kanssaan voi mennä vaikka matkalle, vierailla puolin ja toisin eikä seksi liity mitenkään meidän välillemme.

Heitä arvostan enemmän kuin he itse edes tietävät.

Mahdollista parisuhdetta ajatellen, kuminauhan on aina venyttävä molempiin suuntiin, muuten se katkeaa.
    Miksi kaikissa elämän vaiheissa kiinnitetään enemmän huomiota ulkoisiin kuin sisäisiin asíoihin ihmisessä. Vaatimustaso taitaa olla aika korkea ulkonäön suhteen.
    Minulle ulkonäköä tarkeämpää on se, mitä ihmisen sanomasta voi lukea.

Tämä yksin eläminen ja asuminen on tällä hetkellä minulle hyvä, tulevaisuudesta ei voi koskaan mitään varmaa sanoa.
    Mikäli kohdalle osuu se jalat alta vievä tilanne, ei etukäteen voi tehdä päätöksiä.