Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Eläkkeelle pääsy on varmasti monelle vaikeaa, kun yritetään uudelleenkouluttaa. Itsekin olen kouluttautunut uudestaan lastenhoitajan työstä kahteen kevyenpään ammattiin.

Hyvä kun sait asiasi kuntoon, monelle se todellakin on vuosien taistelua byrokratiaa vastaan. Ja itse en anna paljoakaan painoa niille psykologien arvioinneille ja lausunnoille, vaikka itse olenkin vähän samalla alalla. kyllä ne KELA,n tutkimukset lienee melkoista pompottelua. Mutta toivotaan, että joku niistäkin saa apunsa. Mä olen kyllä niin omapäinen, että omalta kohdalta uskon vain itseeni ja omiin tuntemuksiini.

Ja, hei paljon on kiinni varmaan myös mihin työeläkekassaan kuuluu, vai kuuluuko mihinkään. Lienee ne päätöksenteot eriarvoisia, riippuen myös niistä työeläkekassoista ehkä...
  2. Tämä onkin yksi lempiaiheitani.

No, minä olen sitämieltä, että moni jämähtää todellakin johonkin nuoruutensa muotivillitykseen ja tekee itsestään variksenpelättimen ja vitsiketsien aiheen (huom. vanhojen naisten nailonsukat ja siitä jäänteenä järkyttävä kylmä/kuuma sukkahousu-hame yhdistelmä, oli sitten pakkasta tai hellettä 20 astetta) Sama juttu äijien rässihousut ja siniset kaulus-nailonpaidat, niitäkin jäänteitä näkee yllättävän paljon. Sama juttu myös se hoitamaton hevilook, jäänteitä vanhasta rokkityypistä. YÖK

Pukeutumisen rohkeus on kiinni itsetunnossa. Toisille tulee turvallinen olo kun vetää päällensä vuodesta toiseen ne samanlaiset kuteet. Toisilla taas virkistää ja antaa turvallisuutta päinvastoin, vaihtelevat tyylit ja uudistautuva olemus, uudenlainen meikki ja uudenlainen kampaus

Jos ei halua näyttää tädiltä ja sedältä, kannattaa seurata aikaansa ja rohkeasti muodikasta ja värikästä persoonallista päälle, asiantuntijan opastuksella. Kampaukseen kannattaa kysyä apua myös asiantuntijalta, eikä pitää kiinni itsepintaisesti siitä mikä on itsellä aina ollut.

Mä tykkään shokeerata muodikkailla vaatteilla, meikeillä ja kampauksilla ikätovereitani ja en pelkää värejä enkä muotoja. Parhaimmat kommentit ovat, että oletpas tyttömäinen, (huom. ei nuorekas) ja lapsenlapsi sanoi kun laitoin yhtenä päivänä pikkumekkosillani pyöräilykypärää päähäni, sinä olet mummu ihan meidän luokan Janinan näköinen. Ikää tippui 45 vuotta ihan yhtäkkiä. Ja mua luullaan jatkuvasti kolmivuotiaan lapsen äidiksi.

Paljon on kiinni myös omasta kumppanista, salliiko hän sinun elää ja toteuttaa itseäsi. On minullakin joskus ollut sellainen äijä, että yritti alkaa pakottaa mua kulkemaan meikittömänä hiljaa säkeissä ja lumpuissa. Nyt kuitenkin nykyinen antaa minun hömpötellä ja pistää päälleni ihan mitä tahansa.