Palstalle kuuluvaa?

-pariton-

Aiemmin aloitettu keskustelu lasten kasvatuksesta ja tavoista todettiin olevan tälle ns. väärä tälle palstalle. Perusteluna, että tämän palstan käyttäjät ovat jo isovanhempia.
Eivät todellakaan ole.
Naiset tekevät lapsia, jopa esikoisiaan, nelikymppisinä ja kuusikymppisillä miehillä on alle kouluikäisiä lapsia. Eli uusikymppiset ovat todellakin teini-ikäisten ja nuorempien vanhempia tänä päivänä.
Eivätkä kaikki kuusikymppiset odota eläkkeeelle pääsyä vaan ovat ihan täysillä vielä työelämässä kiinni ja aikovatkin jatkaa. Jos työ on mukavaa ja aikataulutus sopivaa, niin mikä ettei.
Älkäämme nyt liikaa kategorisoiko itseämme ja muita.
Minulla on tyttöteini tuossa vielä kasvamassa, ikä lähenee kuuttakymppiä enkä haikaile eläköitymisestä.

14

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      sitä ketjua lukiessani ajattelinkin, että anopillani oli 51-vuotiaana 8-vuotias poika kasvatettavanaan.
      Turha kuvitella, että kaikki ovat jo isovanhempi-iässä.
      Tasapäistäminen on tyhmyyttä, jopa täällä.

    • ykx vaan

      eläköitymisen vedit mukaan.
      Enempi kuitenki kuuluu lasten kasvatus noille nuoremmille ikäryhmille, kuitenkin.

    • ajatteleppa itselles

      jos jokin isosairaus iskee voi joutua tahtomattaan työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka ei tahtoisikaan.

      • -pariton-

        Se mitä tapahtuu on tapahtuva, mutta jokainen - 60 v ei välttämättä ollenkaan halua jäädä eläkkeelle - vielä. Jos nyt sattuu olemaan sellainen työ, että sitä jaksaa ja haluaa tehdä ihan vain omasta halusta.

        Minulla nyt sattuu olemaan sellainen työ, joka pitää minut virkeänä, mutta ei rasita liikaa. Samoin kohta 16 tyttäreni pitää minut joskus erittäinkin pirteänä - halusin tai en :)


    • RIMMIR

      täällä palstalla. Sinulta voisikin saada hieman vinkkiä. Itselläni kun lapset ovat jo yli kolmikymppisiä ja nuo lapsenlapset eivät ole vielä teini-iässä niin kysyisin teinien tämän hetkisistä trendeistä. Onko jokin merkki esim. koruissa tai kelloissa mikä on suosittu nykyään nuorten keskuudessa. Olisi eräälle rippilapselle korun osto edessä,

      • Hyvä RIMMIR ! Tossa oli tosi tiukkaa aiaa ! Meikäläisestäkin tuntuu joskus tosi tyhmältä antaa teini-ikäisille muutama kymppi ja söpöttää että: osta tolla itselles jotain sopivaa. Joskus olis tosi kiva ostaa
        niille jotain, mutta ongelma on kuten osuvasti asian kuvasit.


      • rannekoru paloja, jos hän niitä kerää, niissä on monen hintaisia ja erilaisia paloja, saa kultasepänliikkeistä. Sisaren tytär kerää niitä, joten ostin viimekesänä hälle rippilahjaksi palasen:)))
        Minullakin vielä puolitoista nuorta kotona, tää puolikas tarkoittaa keskimmäistä tytärtäni, joka viettää suurimman osan vapaa-ajastaan poikakaverinsa luona, helsingin seudulla, ja hakee sinne suuntaan kouluihin tällä hetkellä, joten ei varmaan kotona asu enää kauan, saa nähdä onko muutto hänellä sit syksyllä.... Nuorimmaiseni täyttää heinäkuussa 15v. Itte kuukauden kuluttua 56. ettäpä, täällä mennään aikas kirjavasti:)))


      • -pariton-
        sasus kirjoitti:

        rannekoru paloja, jos hän niitä kerää, niissä on monen hintaisia ja erilaisia paloja, saa kultasepänliikkeistä. Sisaren tytär kerää niitä, joten ostin viimekesänä hälle rippilahjaksi palasen:)))
        Minullakin vielä puolitoista nuorta kotona, tää puolikas tarkoittaa keskimmäistä tytärtäni, joka viettää suurimman osan vapaa-ajastaan poikakaverinsa luona, helsingin seudulla, ja hakee sinne suuntaan kouluihin tällä hetkellä, joten ei varmaan kotona asu enää kauan, saa nähdä onko muutto hänellä sit syksyllä.... Nuorimmaiseni täyttää heinäkuussa 15v. Itte kuukauden kuluttua 56. ettäpä, täällä mennään aikas kirjavasti:)))

        Viime vuonna kun tyttäreni konfirmoitiin, niin juuri tuo Nomination oli se juttu. Helppo ostaa pala tai pari, hintahaitarikin lienee sopiva. Kympistä vaikka satasiin.


      • sasus kirjoitti:

        rannekoru paloja, jos hän niitä kerää, niissä on monen hintaisia ja erilaisia paloja, saa kultasepänliikkeistä. Sisaren tytär kerää niitä, joten ostin viimekesänä hälle rippilahjaksi palasen:)))
        Minullakin vielä puolitoista nuorta kotona, tää puolikas tarkoittaa keskimmäistä tytärtäni, joka viettää suurimman osan vapaa-ajastaan poikakaverinsa luona, helsingin seudulla, ja hakee sinne suuntaan kouluihin tällä hetkellä, joten ei varmaan kotona asu enää kauan, saa nähdä onko muutto hänellä sit syksyllä.... Nuorimmaiseni täyttää heinäkuussa 15v. Itte kuukauden kuluttua 56. ettäpä, täällä mennään aikas kirjavasti:)))

        Hyvä lahjavihje. Ja myös Pandora nimiset osista kerättävät korut ovat myös nuorille sopivia. Itse ostaisin tota Pandoraa...


      • miljoona kirjoitti:

        Hyvä lahjavihje. Ja myös Pandora nimiset osista kerättävät korut ovat myös nuorille sopivia. Itse ostaisin tota Pandoraa...

        en oo nähnykkää. Palat on tosi kauniita ja kivoja:)) Mut mitä ihanampia paloja, sitä kalliimpia ovat):


      • sasus kirjoitti:

        en oo nähnykkää. Palat on tosi kauniita ja kivoja:)) Mut mitä ihanampia paloja, sitä kalliimpia ovat):

        Niin ja mä haluaisin niitä kultaisia...liittyy vissiin jotenkin myös niihin sademetsien suojeluun, jotain menee niihin suojeluihin kait, en oo varma...uppoo nuoriin siksikin.


      • miljoona kirjoitti:

        Niin ja mä haluaisin niitä kultaisia...liittyy vissiin jotenkin myös niihin sademetsien suojeluun, jotain menee niihin suojeluihin kait, en oo varma...uppoo nuoriin siksikin.

        tietty, ja viel jotain ihania pieniä värillisiä timantteja, ainaski muutama pala:)))
        Ehä täs nyt mitään mahdottomia toivota.....:)


      • sasus kirjoitti:

        tietty, ja viel jotain ihania pieniä värillisiä timantteja, ainaski muutama pala:)))
        Ehä täs nyt mitään mahdottomia toivota.....:)

        Niitä värillisiä kultaisten väliin joo, ja kaksinkertaisesti kierretty se hihna, rannekoru, ja ihan täyteen niitä hienoja...ei paljoa toivota, ei


      • Anjaniina
        miljoona kirjoitti:

        Niitä värillisiä kultaisten väliin joo, ja kaksinkertaisesti kierretty se hihna, rannekoru, ja ihan täyteen niitä hienoja...ei paljoa toivota, ei

        saa Ebaysta ihan muutamaa kolikolla, siellä on niitä määrättömiin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe