Tätimäinen ja setämäinen.

Teotwawki

Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että missä vaiheessa ihmisen kuuluu muuttua tätimäiseksi tai setämäiseksi? Tätä asiaa pohdin. kun en tunne itseäni setämäiseksi. En, vaikka kuinka väittäisit, elä rokkenrollin täyttämää pitkää murrosikää. Niin olen nähnyt joidenkin t-paidoissa lukevan, että rokki pidentää murrosikää.:-D))

44

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

No kun mä olin jo nelivuotiaana täti niin enks ollukkaan tätimäinen?
      Minkälainen ihminen on sitten tätimäinen?
      Sitten kun sisaren poika oli sellainen 18v, tää oli toisen sisaren poika ja itse olin 28v niin se tuli mun viereen kun esitteli mut kavereilleen että tää on mun täti. Poika oli sellainen 170cm ja minä tälläinen 152cm.
      Ja kun sitten olen vielä se "vanha täti" näille sisaren tytön lapsille niin eiks siinä ole yhdelle ihmiselle tätimäisyyttä ihan tarpeeks?

• Meriläinen

Unohtu kirjoittaa tohon esittelyyn että poika taputti mua aina silloin päälaelle.
        Ja usein muutenkin se tuli viereen ja taputti mua päähän ja totes mitä täti.

• Meriläinen kirjoitti:

Unohtu kirjoittaa tohon esittelyyn että poika taputti mua aina silloin päälaelle.

asennetta. Siis tätimäisyys tai setämäisyys viittaa mielestäni sellaiseen asenteeseen, jossa on sormi pystyssä ja neuvotaan, että kuinka elämää kokenut tässä neuvoo. Minua huvitti kerran, kun itseäni 16 vuotta vanhempi appeni selitti minulle omasta elämänkokemuksensa saamasta auktoriteetista. Äijän elämä on mennyt tylsästi nuottien mukaan, mutta sellaisesta värikkäästä ja vaiherikkaasta elämästä, jonka itse olen elänyt, ei hänellä ole tietoakaan.

• muuttumattomuus
        Meriläinen kirjoitti:

tee ihmisestä setämäisen ja tätimäisen, kun asenne alkaa jämähtämään johonkin määrätyyn jamaan,
        niinkuin juuri rokki jää vain päälle ja ei sitten millään osaa taas muuttua, muutaa toiseen tottumukseen.
        Ennen täti ja setä olivat lapsen kohtelias puhuttelumuoto.
        Tätimäinen ja setämäinen on eri asia nykyaikana. Luulen, että se on tälläistä tärkeilemisen tyyliä.
        Minä osaan, minä tiedän ja minä hallitsen melkein kaikki asiat, Toisten on turha kertoa jotain erilaista
        ja muutosta minulle.
        Sellainen jäyhämäisyys ja paikallaan tallaaminen on sitä.

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

asennetta. Siis tätimäisyys tai setämäisyys viittaa mielestäni sellaiseen asenteeseen, jossa on sormi pystyssä ja neuvotaan, että kuinka elämää kokenut tässä neuvoo. Minua huvitti kerran, kun itseäni 16 vuotta vanhempi appeni selitti minulle omasta elämänkokemuksensa saamasta auktoriteetista. Äijän elämä on mennyt tylsästi nuottien mukaan, mutta sellaisesta värikkäästä ja vaiherikkaasta elämästä, jonka itse olen elänyt, ei hänellä ole tietoakaan.

Tuskin ne mun sisarten lapset ja lasten lapset niin pyöris mun ympärillä jos tohon malliin tätimäinen olisin.
        Oma tätini mua lapsena ja nuorena koulas mieleisekseen, vanhemmiten mietin mitä niin pelkäsin että kaiken mitä sanoi uskoin. Toisaalta siihen aikaan piti olla hiljaa kun aikuiset puhuu ja vielä uskoa se pasha mitä ne suustaan päästi.
        Omieni kohdalla on toisin en toista omien tätien virheitä, saavat olla ihan omia itsejään, tukena olen kun tarvitaan.
        Ja taashan meillä on tulossan tyttöjen viikonloppu systerin tytön ja hänen tyttönsä kanssa kesällä.

• Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi muuttua tätimäiseksi tai setämäiseksi? Mitä se edes tarkoittaa?
      Enpä usko että tänään on olemassa mitään yksiselitteistä kuvausta siitä, että tädit ovat tällaisia ja sedät tuollaisia. Ja hyvä niin.

• en wakia wakina

pohtia itseään.
      Et tunne itseäsi setämäiseksi ja ajatkin hukassa..mutta onhan sinulle jotain tapahtunut kun netti mailma on ottanut sinut valtaansa.

• netti maailma on ottanut minut valtaansa, jos et täällä kerran itse ole.

• en wakia ikiwä
        Teotwawki kirjoitti:

netti maailma on ottanut minut valtaansa, jos et täällä kerran itse ole.

totuutta ei kannata puolustaa, mut valheet ovat eriasia..täälläkin !
        Netti on nyt elämäsi ja huomenakin... !!

• pää-jää

että setämäisyys/tätimäisyys on sormen nostamista ja toisten neuvomista. Silloin kyllä tämä palsta on täynnänsä setiä ja tätejä.
      Minäkin, vaikken oikeasti koskaan tädiksi tulekaan.

• Cloetta..

Ehkä kuitenkin tämän päivän trendi on olla juuri tuollainen ikinuori rokkari. Kukaan ei tunnusta olevansa tätimäinen tai setämäinen, silloinhan se tarkoittaisi, että tunnustaa olevansa aikuinen ja käyttäytyy (ilmeisesti) tylsän aikuisen tavoin. Kuka nyt tuollaista enää nykyaikana....

Nuoret haluaa olla vanhemman oloisia ja näköisiä ja me vanhemmat yritetään olla ikinuoria. Ja sitten ihmetellään kun nuoret ei kunnioita aikuisia....

• kunnioittavat minua, mutta en silti suostu setämäiseksi.

• pää-jää

juuri mitä aioin sepustukseeni lisätä. Setämäisyys/tätimäisyys on nykyopin mukaan synonyymi aikuisuudelle, ja kun pitäisi olla ikinuori, ei edes 50 ikäistä saa sanoa aikuismaiseksi, saati setämäiseksi.
        Halutaan olla kavereita, äiti ja tyttö käyttää samoja vaatteita, ja äiti luulee näyttävänsä teiniltä.

Rokki, rauha ja rakkaus, jee, jee.

• Teotwawki kirjoitti:

kunnioittavat minua, mutta en silti suostu setämäiseksi.

poika ei jostain syystä hyväksy, että olen rokkari.
        Tai että pelleilen facebookissa.
        Konservatiivinen jäbä, sanoisin.

• pää-jää kirjoitti:

juuri mitä aioin sepustukseeni lisätä. Setämäisyys/tätimäisyys on nykyopin mukaan synonyymi aikuisuudelle, ja kun pitäisi olla ikinuori, ei edes 50 ikäistä saa sanoa aikuismaiseksi, saati setämäiseksi.
        Halutaan olla kavereita, äiti ja tyttö käyttää samoja vaatteita, ja äiti luulee näyttävänsä teiniltä.

Rokki, rauha ja rakkaus, jee, jee.

Vanhemmat ja lapset eivät ole kaveruksia vaikka joskus vaatteita lainattaisiin puolin ja toisin. Ja tuo, että äiti luulee näyttävänsä teiniltä, ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei se miltä näyttää muovaa ihmisen sisintä vaan ainoastaan sen minkä näet kun vilkaiset. Hulluinta mitä kuvitella saattaa on luulla olevansa jotakin muuta mitä ei ole. Kyllä lapset näkevät epäaitouden lävitse ja siinä jos missä tulee epävarma olo...

• minttupuu kirjoitti:

poika ei jostain syystä hyväksy, että olen rokkari.
        Tai että pelleilen facebookissa.
        Konservatiivinen jäbä, sanoisin.

tarkkoja siitä, kuinka vanhempien tulisi käyttäytyä, mutta minä annan piupaut mokomille jämähtäneille mielipiteille.

• nixmixs

Tai onse.. sä oot ... :)))

Et ajatella mis vaihteessa pitäs ihmisen muuttua, täti ja setä..:))
      Pakko kysyy, oleko koskaan ollut live puolella, siis eläny siellä?, tai oletko ollut jossain suljetussa laitoksessa päiviin avajaisiin..Suomi24:jään..

Pakko kopioida toi ja domain in Europe blogiiiii :)))))))))))))))))) jummi :)))))))))))))
      Mä oon aina ihmetelly sun jujuja täällä ja paistetta niistä ja sekin et sunhan pitäisi olla esikuva livessä Suomen kansalle, ku sulla on aineksia vaikka mihin ja kokenutkin aakosistasi päätellen...mut oletkin vain sitten suomi24:jän poliitikko :(

• mieleeni tulee väistämättä, että olet uuden nimimerkin ottanut Friidu.

• mitenkään aktiivisesti ajatellut. Olen vähän sellainen tohisija, teen kaikenlaista ajattelematta ikääni, mietin vain sitä pystynkö tuon tekemään, riittääkö resurssit?
      Tätimäistä minusta ei ole ainakaan vielä tullut eikä sellaista ylen viisasta toisten neuvojaa, eikä varmasti tulekaan, mokailen edelleen tasaiseen tahtiin. Jos jokin on muuttunut, on minusta tullut ehkä mukavuudenhaluisempi. Koskaan en ole halunnut kerätä maallista mammonaa, tuolla kulkiessani ihastelen toisten kauniita pihoja, itselläkin joskus ollut, rantoja, linnunlaulua.
      Olen kasvanut luonnon helmassa suht vapaasti ja tottunut ottamaan vastuun tekemisistäni jo varhain joten yksin oleminenkaan ei tunnu ongelmalta. Miksi siis elää muuten kuin itse tuntee ja haluaa. Jos joku oikein rupeaa tökkimään, täytyy tarkistaa missä mennään.

Tämän yleisemmällä taholla en tätä asiaa kykene pohtimaan.

• <<<<<<<<<<<<>>>>>

Ajatelkoon muut puolestani tuota setämäisyyttä )) en kuulu setälahkoon.
        On mulla hauska täti tuo täti Moonika .
        Eipä kiinnosta miettiä tämän kummempaa .

Tätimäinen setä vai setämäinen täti )))))

• mikään iso kysymys ole, mutta kun pidimme kauppaopiston 34-vuotis luokkajuhlan ja useimmat heistä tapasin ensi kerran valmistumisemme jälkeen, niin minusta oli jännä nähdä kuinka joistakin oli tullut vanhuksia ja toisissa ikääntyminen ei näyttänyt vaikuttavan mitenkään.

• GloriaJoy

se tätimäisyys ole (ja setämäisyyskin, huomattavasti suuremmalla varauksella), luonteenomaista: piirre joka esim. sarjakuva Tenavien Tellulla on.

• ratkaisee, mutta jotenkin asia tuli mieleeni, kun olin vuoden vapaa-aikaohjaajana pari vuotta sitten. Kakarat raitilla kyselevät vieläkin, että milloin tulet taas kerhonpitäjäksi. 13-17 v. ryhmän kanssa kuuntelimme rokkia ja leivoimme ja pienempien kanssa piirreltiin ja hassuteltiin. Kivaa oli myös minulla, vaikka se olikin palkkatyötä.

• tätiltä ja sedältä

tulee täti ja setä näköiseksi toisten silmissä.
      Eletyt vuodet muuttaa ihmisen olomuotoa, mallia, vaikka ei sitä nimikettä itse haluakkaan käyttää sitä käyttää joku toinen sinustakin.

• kakskymppisen kassan mielestä olen varmasti setä.:-) Viis minä siitä, sillä voin silti keskustella hänen kanssaan ihan mistä vain. Ja usein keskustelenkin.

• Ei ihmisen kuulu muuttua tätimäiseksi tai setämäiseksi. Siinä on taas toinen Htzan tapainen tyyppi joka pyrkii koko ajan johtamaan kaikkea mitä maailmassa tapahtuu. Muut vain kertakaikkiaan itse sinulta kysymättä päättävät miltä näytät tai kuulostat. Siihen on sitten pari mahdollista vastausta: joko yrität muuttaa itseäsi toiseen suuntaan saadaksesi mieleisiäsi arvioita itsestäsi tai sitten jatkat kuten luontosi sanoo etkä välitä muiden arvioista. Voi olla että ensinmainitulla tavalla saa vielä lisämääreen 'ääliö'.

Joten ihan rauhallisesti vain kaikkien ikäkriisien myllerryksessä, kyllä se siitä.

• HTZA

pyrkisin johtamaan maailmaa?
        Ajatus on, kyllä, houkutteleva.
        Kautta aikojen, on elänyt loistavia kirjoittajia, joiden ajatukset ovat synnyttäneet valtioita, politiikoita, maailmankatsomuksia, järisyttäneet olemassa olevaa...
        Mutta harvalla heistä on ollut siihen pyrkimys, ei ainakaan tarkoituksellinen. Enemmän se on ollut heille unelma, joka sitten on toteutunut.
        Minä olen vain unelmoija.
        :)
        H.

• HTZA kirjoitti:

pyrkisin johtamaan maailmaa?
        Ajatus on, kyllä, houkutteleva.
        Kautta aikojen, on elänyt loistavia kirjoittajia, joiden ajatukset ovat synnyttäneet valtioita, politiikoita, maailmankatsomuksia, järisyttäneet olemassa olevaa...
        Mutta harvalla heistä on ollut siihen pyrkimys, ei ainakaan tarkoituksellinen. Enemmän se on ollut heille unelma, joka sitten on toteutunut.
        Minä olen vain unelmoija.
        :)
        H.

Nooooooo, loistavan kirjoittajan tuntee siitä että hänellä on itsekritiikkiä. Ihan hitunenkaan sitä ei riitä, mutta ilman ei onnistu ollenkaan.

• tätimäiseksi enkä etenkään setämäiseksi :)))
      Tuntuu niin kuin olisin toiseen suuntaan menossa, sellaiseen riehakkaampaan suuntaan =))

• HTZA

hormoonilaastarit toimivat.
        Alahan tulla tänne itä-Helsinkiin päin.

• HTZA kirjoitti:

hormoonilaastarit toimivat.
        Alahan tulla tänne itä-Helsinkiin päin.

peruna ja kasvimaa pitää tehdä ja katiskaa käydä katsomassa.
        Ei ole hormoonilaastareita eikä muitakaan apuvälineitä, hurja luonto pitää huolen, ettei pääse
        jähmettymään.

Itä-Helsingissä pitäisi kyllä käydä, siinä Avrisissa.

• tuosta asenteesta pidän.:-)

• Adria

Hmm. No sanotaan vaikka kakskytyli seittemän, lokakuussa. Sillo mulle sopis ryhtyä setämäiseksi.

• täytti juuri 25. kerran 25 vuotta.:-)

• tulin ajatelleeksi, kun eräs 60 v naistuttavani sanoi, että hänen ex-työkaverinsa oli paheksunut, kun hän käytti farkkuja nelikymppisenä!?!
      Mä oon 51, vaatteet, jotka kivoja päällä. Useimmiten taitavat olla enemmän nuorehkoa tyyliä, ei napapaitaa sentään, farkut kyllä ;)
      Ja juhlat tietty asia erikseen.
      Eikähän se yksin pukeutumiskysymys.. olemus ja tyyli yleenä.. musamaku.. jne...
      Mutta en ala väkisin tätimäiseksi, vaikka täti usealle muksulle oonkin ;)
      Ja joku tuolla sanoikin, että se on muiden arvioitavissa.. siinä vaiheessa jos joku luotettava henkilö sanoo, että vaikuttaa hupaisalta, EHKÄ alan miettiä asiaa tarkemmin :)

• noin 35-vuotiaaksi asti hyvin konservatiivinen pukeutumisessa. Olin tosin sellaisissa hommissa, että se vaati pukua tai vähintäänkin yhdistelmäpukua ja solmiota. Mutta sama tyyli oli myös vapaa-aikana. Sitten sain ylennyksen sellaiselle osastolle, jossa suurin osa työntekijöistä oli 18-25-vuotiaita ja tulin kerran farkuissa töihin. Kakarat sanoivat, että noin sitä pitää, toi pukee sua.:-D)))))

• Teotwawki kirjoitti:

noin 35-vuotiaaksi asti hyvin konservatiivinen pukeutumisessa. Olin tosin sellaisissa hommissa, että se vaati pukua tai vähintäänkin yhdistelmäpukua ja solmiota. Mutta sama tyyli oli myös vapaa-aikana. Sitten sain ylennyksen sellaiselle osastolle, jossa suurin osa työntekijöistä oli 18-25-vuotiaita ja tulin kerran farkuissa töihin. Kakarat sanoivat, että noin sitä pitää, toi pukee sua.:-D)))))

mielikuvitekseton vaatetus. No jäähän siinä sitten arviointia muuhun kun on laittanut päälleen puvun, tai sitten jos käyttää erään filosofin kravattityyliä niin siinä onkin katsomista kerrakseen eikä ole yksitoikkoinen. Tietysti on pukeuduttava tilanteen vaatimalla tavalla.

• firefox58 kirjoitti:

mielikuvitekseton vaatetus. No jäähän siinä sitten arviointia muuhun kun on laittanut päälleen puvun, tai sitten jos käyttää erään filosofin kravattityyliä niin siinä onkin katsomista kerrakseen eikä ole yksitoikkoinen. Tietysti on pukeuduttava tilanteen vaatimalla tavalla.

tyyli on muutenkin vähintäänkin erikoinen, mikäli puhumme samasta tyypistä.:-) Minulla on myös aika erikoisia kravatteja. Sain tädiltäni pari käsin maalattua silkkikravattia vaihtokaupassa, jossa annoin hänelle yhden isäni maalaman taulun, josta hän kovin piti. Täti oli design-taiteilija.

• Aikuinen Nainen..
        firefox58 kirjoitti:

Joskus on vain pukeuduttava "mielikuvituksettomasta". Oma mieheni näyttää todella hyvältä puku päällä, joten onneksi sellaisia tilaisuuksia vielä on.

Muutoin eri ikäisten ihmisten pukeutuminen alkaa olla aika lailla samanlaista, ellen jopa uskaltaisi väittää, että myös mielikuvituksetonta. Minä ihailen aikuisia naisia ja miehiä, jotka pukeutuvat, varmaankin useimman mielestä tylsästi, fiksusti ja aikuismaisesti. Olkoonkin, että heistä saatetaan käyttää kuvailua setämäinen tai tätimäinen mutta mitäs siitä. Minusta ne eivät ole ollenkaan negatiivisia ilmauksia. 50-vuotias rokkari, joka pukeutuu esim. 80-luvun tyyliin on aika säälittävä ja viestittää sen, ettei suostu vanhenemaan eikä ymmärrä vanhenemisen positiivisia puolia, koska niitäkin on.

Keski-iän kriisi voi ilmetä juuri epätoivoisena ikinuorena olemisena. Ja välinpitämättömyytenä sille, että nuoremmat pitävät 5-kymppisiä vanhoina ja vanhan näköisinäkin. Mutta tätähän ikinuoret eivät tule koskaan myöntämään, kuuluu kriisiin sekin.

• ><><<><<<><<<<<<><
        Aikuinen Nainen.. kirjoitti:

Joskus on vain pukeuduttava "mielikuvituksettomasta". Oma mieheni näyttää todella hyvältä puku päällä, joten onneksi sellaisia tilaisuuksia vielä on.

Muutoin eri ikäisten ihmisten pukeutuminen alkaa olla aika lailla samanlaista, ellen jopa uskaltaisi väittää, että myös mielikuvituksetonta. Minä ihailen aikuisia naisia ja miehiä, jotka pukeutuvat, varmaankin useimman mielestä tylsästi, fiksusti ja aikuismaisesti. Olkoonkin, että heistä saatetaan käyttää kuvailua setämäinen tai tätimäinen mutta mitäs siitä. Minusta ne eivät ole ollenkaan negatiivisia ilmauksia. 50-vuotias rokkari, joka pukeutuu esim. 80-luvun tyyliin on aika säälittävä ja viestittää sen, ettei suostu vanhenemaan eikä ymmärrä vanhenemisen positiivisia puolia, koska niitäkin on.

Keski-iän kriisi voi ilmetä juuri epätoivoisena ikinuorena olemisena. Ja välinpitämättömyytenä sille, että nuoremmat pitävät 5-kymppisiä vanhoina ja vanhan näköisinäkin. Mutta tätähän ikinuoret eivät tule koskaan myöntämään, kuuluu kriisiin sekin.

En ole lainkaan välinpitämätön nuorten kommenteille päinvastoin pyrin pökkimään
        heitä eteenpäin ja katsomaan tulevaisuuteen .
        Samat kysymykset kävelevät vastaan tätimäisyyksin ja setäasetelmin 50 iässä.
        Nyt on aika valaista heitä tässä tietämättömyyden valtameressä jossa vanheneminen
        tuottaa suurta hämmennystä nuoren mielen maastossa..
        Miten puketua, kun tulet siihen tiettyyn piip ikään .
        Voitko käyttää tätimäisiä vaatteita, vaikka mieli tekisi ?
        Voitko näyttää sedältä ?
        Entä voitko pukeutua piip toisin ?
        Asia on varsin helppo ratkaista .
        Kun tulet tähän 50 ikään, olet kolunnut,,kirpputorit, anttilan alet raahannut tukka putkella rekkakuorman verran rättejä kotiovelle.
        Sinulla ei tule olemaan ongelmaa miten pukeudut, vaan ongelma siirtyy nuoremmalle suku-
        polvelle .

• Tämä onkin yksi lempiaiheitani.

No, minä olen sitämieltä, että moni jämähtää todellakin johonkin nuoruutensa muotivillitykseen ja tekee itsestään variksenpelättimen ja vitsiketsien aiheen (huom. vanhojen naisten nailonsukat ja siitä jäänteenä järkyttävä kylmä/kuuma sukkahousu-hame yhdistelmä, oli sitten pakkasta tai hellettä 20 astetta) Sama juttu äijien rässihousut ja siniset kaulus-nailonpaidat, niitäkin jäänteitä näkee yllättävän paljon. Sama juttu myös se hoitamaton hevilook, jäänteitä vanhasta rokkityypistä. YÖK

Pukeutumisen rohkeus on kiinni itsetunnossa. Toisille tulee turvallinen olo kun vetää päällensä vuodesta toiseen ne samanlaiset kuteet. Toisilla taas virkistää ja antaa turvallisuutta päinvastoin, vaihtelevat tyylit ja uudistautuva olemus, uudenlainen meikki ja uudenlainen kampaus

Jos ei halua näyttää tädiltä ja sedältä, kannattaa seurata aikaansa ja rohkeasti muodikasta ja värikästä persoonallista päälle, asiantuntijan opastuksella. Kampaukseen kannattaa kysyä apua myös asiantuntijalta, eikä pitää kiinni itsepintaisesti siitä mikä on itsellä aina ollut.

Mä tykkään shokeerata muodikkailla vaatteilla, meikeillä ja kampauksilla ikätovereitani ja en pelkää värejä enkä muotoja. Parhaimmat kommentit ovat, että oletpas tyttömäinen, (huom. ei nuorekas) ja lapsenlapsi sanoi kun laitoin yhtenä päivänä pikkumekkosillani pyöräilykypärää päähäni, sinä olet mummu ihan meidän luokan Janinan näköinen. Ikää tippui 45 vuotta ihan yhtäkkiä. Ja mua luullaan jatkuvasti kolmivuotiaan lapsen äidiksi.

Paljon on kiinni myös omasta kumppanista, salliiko hän sinun elää ja toteuttaa itseäsi. On minullakin joskus ollut sellainen äijä, että yritti alkaa pakottaa mua kulkemaan meikittömänä hiljaa säkeissä ja lumpuissa. Nyt kuitenkin nykyinen antaa minun hömpötellä ja pistää päälleni ihan mitä tahansa.

• eräänlaista luovuutta kun uudistautuu ja itseänsä laittelee. Minä olen tosi arkinen varmaan jos sinuun verrataan, mutta minua ei haittaa toisten tyylit, voin jopa ottaa opiksi jollen ole itse keksinyt.
        Olen hyvin perinteinen ja kotona roikkuvat mitkäsattuuvaatteet, koska kukaan ei katso. Teinin kanssa hipsutellaan ja tervehditään toisiamme makkarin ovella...

Pääasia, että on luonteva ja se istuu itselle, muitten kommenteista viis.

• asiallinen ja kiva vastaus. Siitä kiitän.:-)

• firefox58 kirjoitti:

eräänlaista luovuutta kun uudistautuu ja itseänsä laittelee. Minä olen tosi arkinen varmaan jos sinuun verrataan, mutta minua ei haittaa toisten tyylit, voin jopa ottaa opiksi jollen ole itse keksinyt.
        Olen hyvin perinteinen ja kotona roikkuvat mitkäsattuuvaatteet, koska kukaan ei katso. Teinin kanssa hipsutellaan ja tervehditään toisiamme makkarin ovella...

Pääasia, että on luonteva ja se istuu itselle, muitten kommenteista viis.

Niin me olemme ihmiset erilaisia. Itse tykkään aina olla sievissä vaatteissa, romattista pitsiä, röyhelöä, kirjailuja, laskoksia, viimeisteltyjä hihansuita, erikois tehosteilla, reikä-ompeleita, vetoketjuja, niittejä, yksityiskohtia, silkkiä, samettia, kirkkaita värejä tai musta-valkoista. Harmaat värit ja "T-paidat ja gollege-asut" saavat minut tuntemaan itseni tunkkaiseksi ja väsyneeksi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      606
      2446
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      413
      1945
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1790
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1458
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1436
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1311
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1194
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      970
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      948
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      853
    Aihe