Mikä ihmeen nykyajan vanhempia mättää kun eivät tavalisia oppeja kerro lapsilleen.Esim .miten otetaan huomiaan kaveri kun on huonolla tuulella.Ja muutenkin eikös ketään enää kiinnosta kuunnella perheessä.Kiire on vaan antaa rahaa kouraan ja sanoa että siinä.Tai sitten mennään risteylylle ja toivotaan että joku hoitaa ruususet.Oli sitä ennenkin kiukunpuuskia mutta sentään kuunneltiin ja mietittiin missä mennään.Hoitakaa edes yksi sukupolvi hyvin vaikka teitä ei ole hoidettu vaan sisaruksenne ovat teitä hoitaneet eli siis lapset ovat hoitaneet lapsia.Ei kymmenvuotias ole vielä sen ikäinen että yksin pärjää kotona kun olette jossain.Hätää on sen huomaa kun sinkut ottavat puheluita vastaan sellaisia hätäpuheluita......
kuritus
18
245
Vastaukset
- HTZA
etten sanoisi, erittäin hyvä.
Taitaa vaan olla niin että liian vahoille tarkoitettuun palstaan.
Aloituksen pitäisi upota 30 ja 40 palstoille.
Täällä on vaareja ja mummoja, ja harvat meistä puuttuu, enää, lastensa tekemisiin, muuten kuin hemmottelemalla lastenlapsensa pilalle. Kauheita anoppeja on enemmistö. Ja mukavia appi-ukkoja on enemmistö.
Ja me annetaan lapsenlapsille fyrkkaa, jotta pääsisivät, edes joskus, eroon noista kiduttajista.
Lapsiraukat.- -pariton-
Tänä päivänä monet naiset tekevät lapsensa -40 vuotiaina, miehet sen toisen satsin -50v. Joten tämä on aivan oikea palsta aloitukselle. Minäkin olen 57 v ja tyttäreni 15 v. Kaikki eivät vielä ole ukkeja eikä mummoja!
- Anjaniina
luulen, ettei tää ole enää ajankohtainen, tän ikäsille...
- :)))))
Hyvin luit Htzan vastauksen. *nauraa*
:)))))) - HTZA
:))))) kirjoitti:
:))))))niinushkaa, kiva tyttö kun on.
Saattaa kyllä olla, että intonsa vastata, ohittaa kiinnostuksen lukea.
Mutta sehän on vain naisellista.
:)
. - Anjaniina
:))))) kirjoitti:
:))))))minun olis hatsan vastaus pitänyt lukea?
Vastasin aloittajalle ja tuskinon minun syyni, jos jollakin on samansuuntaiset mietteet.
Vai onko se niin, että jos hatsa kerkee vastaamaan, niin muiden ei kannata enää puhua ollenkaan?
En oikein allekirjoita... - :)))))
HTZA kirjoitti:
niinushkaa, kiva tyttö kun on.
Saattaa kyllä olla, että intonsa vastata, ohittaa kiinnostuksen lukea.
Mutta sehän on vain naisellista.
:)
.Enhän toki pilkannut. Ajattelin vain sormiasi säästellä. :)))
- Anjaniina
Anjaniina kirjoitti:
minun olis hatsan vastaus pitänyt lukea?
Vastasin aloittajalle ja tuskinon minun syyni, jos jollakin on samansuuntaiset mietteet.
Vai onko se niin, että jos hatsa kerkee vastaamaan, niin muiden ei kannata enää puhua ollenkaan?
En oikein allekirjoita...huomaan, että ehkäpä sittenkin vastasin hatsalle ;)
Aika mellevää, jos aloituksentekijä luovuttaa puheenvuoron ketjuun tulleelle sällille ihna kokonaan ;)
Yritän muistaa tästälähtien kohdistaa kaikki kommentointini hatsalle, pahoin kyl pelkään, etten taida muistaa ;))) - HTZA
Anjaniina kirjoitti:
huomaan, että ehkäpä sittenkin vastasin hatsalle ;)
Aika mellevää, jos aloituksentekijä luovuttaa puheenvuoron ketjuun tulleelle sällille ihna kokonaan ;)
Yritän muistaa tästälähtien kohdistaa kaikki kommentointini hatsalle, pahoin kyl pelkään, etten taida muistaa ;)))olet.
Jatka vaan, olet aina antanut minulle aihetta hyvään oloon.
Jos satut äiti olemaan, niin kuvittele minkälaisen aamiaisen saisit minulta, jos olisin miehesi.
Voit vastata, haltioutuneestikin.
Lempparisi:
H. - Anjaniina
HTZA kirjoitti:
olet.
Jatka vaan, olet aina antanut minulle aihetta hyvään oloon.
Jos satut äiti olemaan, niin kuvittele minkälaisen aamiaisen saisit minulta, jos olisin miehesi.
Voit vastata, haltioutuneestikin.
Lempparisi:
H.huh huh...
- klexy
Miten voisi kasvattaa lapsiaan jos ei ole itsekkään saannut mitään kasvatusta?
Lastenkasvatus meni raiteiltaan 70-luvun puolivälissä. Kaikenmaailman ammattiymmärtäjät vaativat vapaata kasvatusta, lapsia ei saa komennella tai kieltää. Muuten tuli ahdistusta ja traumoja, yökasteluakin esiintyi.- HTZA
Vanhemmatkin alkoivat oireilemaan ja kastelemaan.
Joku, Puska taitaa istua, vieläkin, pallillaan.
- viivi-amaldiina
synnyttää lapsia olen jo sen ikäinen, vaunut ja sängytkin annettu pois. :))
- Sisältä kultaa
No tuohon voin kommentoida seuraavasti:Itse jäin yksin pikkusisartani hoitamaan,kun olin 4-vuotias.Vanhempani olivat maanviljelijöitä,harvoin ottivat meitä lapsia heinäpellolle.Vanhempani jättivät meille ruokaa,että saimme syödäksemme nälän iskiessä.
Hyvin osasin hoitaa ison siskon tehtäviäni,vaikkei tuossa iässä olisi pitänyt antaa noin suurta taakkaa kannettavakseni.Se oli silloin ja nyt on nyt.
Omien lasteni ei ole tarvinnut hoitaa pienempiään,vaikka olenkin ollut töissä.Palkkasimme kotiin hoitajan ja se oli oikea vaihtoehto.Lasten ei tarvinnut koskaan herätä aamuisin kesken unien.
Nyt tuokin aika jo taaksejäänyttä elämää.
Nyt sitten annan neuvoja ja hyviä ohjeita lapsilleni,jotka ovat lentäneet jo pesästä.
Kaikkiin lapsiin erinomaiset välit edelleen,aina on ollut.- viivi-amaldiina
varmasti oikein, jos 4v, kun itselläni ei oikein sen ikäisenä ollessani ole edes muistissa paljon mitään asioita.
- Sisältä kultaa
viivi-amaldiina kirjoitti:
varmasti oikein, jos 4v, kun itselläni ei oikein sen ikäisenä ollessani ole edes muistissa paljon mitään asioita.
Muistanpa hyvinkin nuo ajat.Silloin ei ollut toinen sisaruksistani vielä syntynytkään.
Luulen,että pelot ja kauhunhetket jäivät mieleeni iänikuisesti.Kyllä sitä tunsi kauhua,kun jäin sisartani hoitamaan kun vanhempani lähtivät pellolle tai navettatöihin.Enkä ikinä "napissut"vastaan,vaan tein kuten käskettiin.
Vielä tänäpäivänäkään en ole kertonut vanhemmilleni kuinka tärisin ihan pelosta,heidän jätettyään meidät pienet kahdestaan. Sisältä kultaa kirjoitti:
Muistanpa hyvinkin nuo ajat.Silloin ei ollut toinen sisaruksistani vielä syntynytkään.
Luulen,että pelot ja kauhunhetket jäivät mieleeni iänikuisesti.Kyllä sitä tunsi kauhua,kun jäin sisartani hoitamaan kun vanhempani lähtivät pellolle tai navettatöihin.Enkä ikinä "napissut"vastaan,vaan tein kuten käskettiin.
Vielä tänäpäivänäkään en ole kertonut vanhemmilleni kuinka tärisin ihan pelosta,heidän jätettyään meidät pienet kahdestaan.Tässä sulle yksi äitiepäivä laulu minulta. Jos toi linkitys onnistuis.
http://www.youtube.com/watch?v=mERCfkfSHMQ- Sisältä kultaa
miljoona kirjoitti:
Tässä sulle yksi äitiepäivä laulu minulta. Jos toi linkitys onnistuis.
http://www.youtube.com/watch?v=mERCfkfSHMQKiitos kaunis äitienpäivä laulusta :)
Todella ihana päivä oli tänään.Lapseni kävivät luonani ja vietettiin kiva päivä yhdessä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei225822- 601987
- 251419
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2301215- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531087Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️671062Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431046- 511042
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985