kuritus

parataps

Mikä ihmeen nykyajan vanhempia mättää kun eivät tavalisia oppeja kerro lapsilleen.Esim .miten otetaan huomiaan kaveri kun on huonolla tuulella.Ja muutenkin eikös ketään enää kiinnosta kuunnella perheessä.Kiire on vaan antaa rahaa kouraan ja sanoa että siinä.Tai sitten mennään risteylylle ja toivotaan että joku hoitaa ruususet.Oli sitä ennenkin kiukunpuuskia mutta sentään kuunneltiin ja mietittiin missä mennään.Hoitakaa edes yksi sukupolvi hyvin vaikka teitä ei ole hoidettu vaan sisaruksenne ovat teitä hoitaneet eli siis lapset ovat hoitaneet lapsia.Ei kymmenvuotias ole vielä sen ikäinen että yksin pärjää kotona kun olette jossain.Hätää on sen huomaa kun sinkut ottavat puheluita vastaan sellaisia hätäpuheluita......

18

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      etten sanoisi, erittäin hyvä.
      Taitaa vaan olla niin että liian vahoille tarkoitettuun palstaan.
      Aloituksen pitäisi upota 30 ja 40 palstoille.
      Täällä on vaareja ja mummoja, ja harvat meistä puuttuu, enää, lastensa tekemisiin, muuten kuin hemmottelemalla lastenlapsensa pilalle. Kauheita anoppeja on enemmistö. Ja mukavia appi-ukkoja on enemmistö.
      Ja me annetaan lapsenlapsille fyrkkaa, jotta pääsisivät, edes joskus, eroon noista kiduttajista.
      Lapsiraukat.

      • -pariton-

        Tänä päivänä monet naiset tekevät lapsensa -40 vuotiaina, miehet sen toisen satsin -50v. Joten tämä on aivan oikea palsta aloitukselle. Minäkin olen 57 v ja tyttäreni 15 v. Kaikki eivät vielä ole ukkeja eikä mummoja!


    • Anjaniina

      luulen, ettei tää ole enää ajankohtainen, tän ikäsille...

      • :)))))

        Hyvin luit Htzan vastauksen. *nauraa*


        :))))))


      • HTZA
        :))))) kirjoitti:

        Hyvin luit Htzan vastauksen. *nauraa*


        :))))))

        niinushkaa, kiva tyttö kun on.
        Saattaa kyllä olla, että intonsa vastata, ohittaa kiinnostuksen lukea.
        Mutta sehän on vain naisellista.
        :)
        .


      • Anjaniina
        :))))) kirjoitti:

        Hyvin luit Htzan vastauksen. *nauraa*


        :))))))

        minun olis hatsan vastaus pitänyt lukea?
        Vastasin aloittajalle ja tuskinon minun syyni, jos jollakin on samansuuntaiset mietteet.
        Vai onko se niin, että jos hatsa kerkee vastaamaan, niin muiden ei kannata enää puhua ollenkaan?
        En oikein allekirjoita...


      • :)))))
        HTZA kirjoitti:

        niinushkaa, kiva tyttö kun on.
        Saattaa kyllä olla, että intonsa vastata, ohittaa kiinnostuksen lukea.
        Mutta sehän on vain naisellista.
        :)
        .

        Enhän toki pilkannut. Ajattelin vain sormiasi säästellä. :)))


      • Anjaniina
        Anjaniina kirjoitti:

        minun olis hatsan vastaus pitänyt lukea?
        Vastasin aloittajalle ja tuskinon minun syyni, jos jollakin on samansuuntaiset mietteet.
        Vai onko se niin, että jos hatsa kerkee vastaamaan, niin muiden ei kannata enää puhua ollenkaan?
        En oikein allekirjoita...

        huomaan, että ehkäpä sittenkin vastasin hatsalle ;)
        Aika mellevää, jos aloituksentekijä luovuttaa puheenvuoron ketjuun tulleelle sällille ihna kokonaan ;)
        Yritän muistaa tästälähtien kohdistaa kaikki kommentointini hatsalle, pahoin kyl pelkään, etten taida muistaa ;)))


      • HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

        huomaan, että ehkäpä sittenkin vastasin hatsalle ;)
        Aika mellevää, jos aloituksentekijä luovuttaa puheenvuoron ketjuun tulleelle sällille ihna kokonaan ;)
        Yritän muistaa tästälähtien kohdistaa kaikki kommentointini hatsalle, pahoin kyl pelkään, etten taida muistaa ;)))

        olet.
        Jatka vaan, olet aina antanut minulle aihetta hyvään oloon.
        Jos satut äiti olemaan, niin kuvittele minkälaisen aamiaisen saisit minulta, jos olisin miehesi.
        Voit vastata, haltioutuneestikin.
        Lempparisi:
        H.


      • Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

        olet.
        Jatka vaan, olet aina antanut minulle aihetta hyvään oloon.
        Jos satut äiti olemaan, niin kuvittele minkälaisen aamiaisen saisit minulta, jos olisin miehesi.
        Voit vastata, haltioutuneestikin.
        Lempparisi:
        H.

        huh huh...


    • klexy

      Miten voisi kasvattaa lapsiaan jos ei ole itsekkään saannut mitään kasvatusta?
      Lastenkasvatus meni raiteiltaan 70-luvun puolivälissä. Kaikenmaailman ammattiymmärtäjät vaativat vapaata kasvatusta, lapsia ei saa komennella tai kieltää. Muuten tuli ahdistusta ja traumoja, yökasteluakin esiintyi.

      • HTZA

        Vanhemmatkin alkoivat oireilemaan ja kastelemaan.
        Joku, Puska taitaa istua, vieläkin, pallillaan.


    • viivi-amaldiina

      synnyttää lapsia olen jo sen ikäinen, vaunut ja sängytkin annettu pois. :))

    • Sisältä kultaa

      No tuohon voin kommentoida seuraavasti:Itse jäin yksin pikkusisartani hoitamaan,kun olin 4-vuotias.Vanhempani olivat maanviljelijöitä,harvoin ottivat meitä lapsia heinäpellolle.Vanhempani jättivät meille ruokaa,että saimme syödäksemme nälän iskiessä.
      Hyvin osasin hoitaa ison siskon tehtäviäni,vaikkei tuossa iässä olisi pitänyt antaa noin suurta taakkaa kannettavakseni.Se oli silloin ja nyt on nyt.
      Omien lasteni ei ole tarvinnut hoitaa pienempiään,vaikka olenkin ollut töissä.Palkkasimme kotiin hoitajan ja se oli oikea vaihtoehto.Lasten ei tarvinnut koskaan herätä aamuisin kesken unien.
      Nyt tuokin aika jo taaksejäänyttä elämää.
      Nyt sitten annan neuvoja ja hyviä ohjeita lapsilleni,jotka ovat lentäneet jo pesästä.
      Kaikkiin lapsiin erinomaiset välit edelleen,aina on ollut.

      • viivi-amaldiina

        varmasti oikein, jos 4v, kun itselläni ei oikein sen ikäisenä ollessani ole edes muistissa paljon mitään asioita.


      • Sisältä kultaa
        viivi-amaldiina kirjoitti:

        varmasti oikein, jos 4v, kun itselläni ei oikein sen ikäisenä ollessani ole edes muistissa paljon mitään asioita.

        Muistanpa hyvinkin nuo ajat.Silloin ei ollut toinen sisaruksistani vielä syntynytkään.
        Luulen,että pelot ja kauhunhetket jäivät mieleeni iänikuisesti.Kyllä sitä tunsi kauhua,kun jäin sisartani hoitamaan kun vanhempani lähtivät pellolle tai navettatöihin.Enkä ikinä "napissut"vastaan,vaan tein kuten käskettiin.
        Vielä tänäpäivänäkään en ole kertonut vanhemmilleni kuinka tärisin ihan pelosta,heidän jätettyään meidät pienet kahdestaan.


      • Sisältä kultaa kirjoitti:

        Muistanpa hyvinkin nuo ajat.Silloin ei ollut toinen sisaruksistani vielä syntynytkään.
        Luulen,että pelot ja kauhunhetket jäivät mieleeni iänikuisesti.Kyllä sitä tunsi kauhua,kun jäin sisartani hoitamaan kun vanhempani lähtivät pellolle tai navettatöihin.Enkä ikinä "napissut"vastaan,vaan tein kuten käskettiin.
        Vielä tänäpäivänäkään en ole kertonut vanhemmilleni kuinka tärisin ihan pelosta,heidän jätettyään meidät pienet kahdestaan.

        Tässä sulle yksi äitiepäivä laulu minulta. Jos toi linkitys onnistuis.

        http://www.youtube.com/watch?v=mERCfkfSHMQ


      • Sisältä kultaa
        miljoona kirjoitti:

        Tässä sulle yksi äitiepäivä laulu minulta. Jos toi linkitys onnistuis.

        http://www.youtube.com/watch?v=mERCfkfSHMQ

        Kiitos kaunis äitienpäivä laulusta :)
        Todella ihana päivä oli tänään.Lapseni kävivät luonani ja vietettiin kiva päivä yhdessä :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe