Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

15

Kommenttia

66

1. Tässä olisi kaksi iguaania tarjolla, terraario tosin taitaa olla hieman kookkaampi kuin olit toivonut: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000000108&posting=22000000012269061
  2. Nimenomaan halusin kertoa muillekin miten Cubiolla palvellaan ja kysellä muiden kokemuksia. Eli tarkoitukseni ei ollut viestissäni muu, kuin kertoa Cubiosta. Lopussa vain kysäisin miten muita on kohdeltu, ihan sen takia, että opiskelen markkinointia ja tästä saisi oivan esitelmäaiheen :) ja kerroinhan jo siinä, että aloin jo harkitsemaan sitä DNA:ta. Eivätkä muutkaan liittymävaihtoehdot ole vielä poissuljettuja (paitsi Cubio).

Onko väkisin ostamista se, että kysyy jonkun ihmisen mielipidettä ja harkitsee toisenkin kerran, ennen ostoa? Tyhmä kuluttajako? Eikös se ole sellainen, joka ottaa liittymän kyselemättä sen kummemmin muiden kokemuksia? Fiksu kuluttaja mielestäni kyselee ensin, ostaa vasta sitten (tai ei osta, kuten tässä tapauksessa). Korjaa jos olen väärässä! Sen verran olen koulussa kuluttaja-asioita opiskellut, etten osta ihan mitä tahansa. Itse asiassa olen kuluttajana aika tiukka, edullista täytyy olla, laadusta tinkimättä. Nykyisen edullisen Tele Finlandinikin aion vaihtaa siksi, että olen erittäin tympääntynyt heidän tapaansa mainostaa "haukkuen" kilpailijoita. Ja samaan hengenvetoon vedotaan reiluun peliin...

Se, että Cubio on venäläinen, ei päätökseeni vaikuttanut, vaan huono palvelu ja muiden kokemukset turhasta laskuttamisesta. Persaukisuuden myönnän kyllä, olenhan opiskelija. Mutta epätoivoisuuteen en ole taipuvainen. Jos olisin, olisin kyseisen liittymän ottanut saman tien. Mutta hyvää joulun odottelua sinullekin :) Kiitos muuten erittäin hyvästä vinkistä, eipä olisi itselle tullut mieleen ;)
  3. "Pitää muuten huomioida tuo ilmanen ruokailu eli kun opiskelija saa ilmasen ruoan 21 päivänä kuussa."

Voi kun kaikki saisivatkin! Esim. ammattikorkeissa ja yliopistoissa on maksullinen ruokala. Ruoan hinta on kelan ateriatuen jälkeen 2,35, joten kuukaudessa hintaa tulee n. 49€, ei ihan pikkusumma, kun ottaa huomioon, että aamuisin, iltaisin ja viikonloppuisinkin voisi jotain haukata... Työttömänä ollessani tein itse ruokani halvemmalla, kun aikaa oli ja katsoin mitä söin. Äitini luona en aterioi koskaan, sillä hän on yksinhuoltaja, eivätkä hänen tulonsa riitä minun ruokkimiseeni. Isäni taas asuu sen verran kaukana, että autolla ei ole varaa sinne ajella.

"Kesäaikana sai soskusta toimeentulotukea, kun asumislisä ja opintotuet olivat katkolla."

Kysyin itse viime kesänä soskusta samaa, kun en löytänyt kesätyöpaikkaa. Vastaus oli: nosta opintolaina ensin, katsotaan sitten. Toinen vaihtoehto on erota koulusta, jolloin sinne joutuu hakemaan uudelleen. Kouluun pääsin vasta toisella yrittämällä, joten opiskelupaikkaani en sosiaalitukien takia vaaranna. Näin täällä! Miksei muuten työttömiä käsketä ottamaan ensin laina, ennekuin soskusta saa mitään...? Jännä homma. Ei muuta kuin työttömyyslainaa :)

Opiskelen siis ammattikorkeassa ja saan sen maksimituen, eli opintotuki + asumislisä: 404€. Tuosta summasta pois vuokra ja kouluruokailu, jää 100,50. Vielä pois sähkö ja puhelinlasku, jotka molemmat pidän suht pieninä, jää 69,50. Tuolla summalla pitäisi saada oppikirjat, vaatteet, ilta/viikonloppuruoat, lääkärikäynnit, lääkkeet, pesuaineet, pesutupamaksut ym. ylläpitojutut. Ymmärrät siis varmaan, että rahaa ei TODELLAKAAN jää! Itse en edes käy ulkona tms. turhaa, sillä rahaa ei yksinkertaisesti jää. Ennen kävin töissä, mutta se tahti oli liikaa minulle, joten olen joka kuukausi joutunut lainaamaan isältäni, sillä korollisia lainoja en halua tässä vaiheessa.

Itse olin työttömänä vuoden päivät ja olisin rahallisesti ihan mielelläni jatkanut samaa rataa (oli varaa ostaa vaatteita yms.), mutta kun töihinkin haluaisin vielä joskus päästä. Kyllä se alussa masensi kun tulot tippuivat yli 200€:lla. Lisäksi jouduin muuttamaan pienempään asuntoon. Ihmettelenkin edelleen, miksi opiskelijoiden tulot ovat työttömien tukia pienemmät... En ymmärrä... Toisaalta olen onnellinen, että saan ylipäätään tukea, jotta voin opiskella ja maksaa aikanaan tulevien sukupolvien opinnot.

Hyvää syksyä kaikille :)