Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hande-83
profiilit
hande-83
hande-83
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
15
Kommenttia
66
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puolisoni antoi vinkin, kun silmiin katsominen ahdistaa; kohdista katse vastapuolen otsaan. Testasimme toisillamme ja eroa ei huomaa!
12.09.2010 21:17
Meillä on äidin luona jokavuotiset piparitaikinabileet. Saivat alkunsa, kun ekana vuonna päätimme leipoa pipareita. Taikinaa katosikin enemmän masuun, kuin pellille. Tästä viisastuneena olemme sen jälkeen leikanneet muoteilla taikinasta paloja ja syöneet paistamatta. Tänään tarjolla taikinan lisäksi homejuustoa. Saas nähdä miten menee taikinan kanssa, kun ainakin piparien kera herkullista. Tänä vuonna juhliimme liittyy myös kaksi uutta jäsentä; puolisoni ja kolmeviikkoinen tyttäremme, joka tosin nauttii vain piparinmakuisesta maidosta :D
06.12.2009 12:09
... Aliisa
22.06.2009 00:11
Itse olen meillä se, joka hinkuu veneellä mökille ja mökiltäkin pitäisi lähteä veneellä verkoille. Isäni kiikutti minua koko lapsuuteni ja nuoruuteni ympäri Vaasan saaristoa ja opin sen kauneuden jo silloin. Pikkuveljeni oli niin pieni, että lähdimme aina kaksin isäni kanssa. Verkoillakin kävimme ahkeraan ja jäin saareen gtrillailemaan, kun isäni lähti muiden sukeltajien kanssa hylyille.
Mieheni kyllä tykkää mökkeillä, mutta harvemmin, istuu mieluummin koneella :/ Hänestä on kauhea vaiva pakata laukut, auto ja vene viikonlopun takia, vaikka matkaan menee vain noin tunti. Hoidamme asian siten, etten aina saa tahtoani läpi, vaan joustan ja kuuntelen mitä mies haluaa tehdä. Oli se sitten festarit tai köllöttelyä Indiana Jonesin äärellä. Eli välillä siis jotain, mitä hän haluaa. Tasapainoa!!!
Olisiko sinulle kivempi ottaa kavereita mukaan veneilemään? Mikä sinut saisi viihtymään veneessä paremmin? Sisävessa, jääkaappi, tv? Yrittäkää laittaa vene sellaiseksi, jossa molemmat viihtyvät! Tai sitten teette välillä molemmat ihan omia juttujanne.
10.07.2008 08:38
Itse kokeilin ripotella kulkureiteille hienoa valkopippuria, eikä ole murkkuja sen koommin asuntoomme tullut.
25.08.2007 17:53
Meillä on yhdelle kanille 120 cm ja kahdelle 140 cm pitkä häkki. Loppukeväästä syksyyn kanit saavat asua parvekkeella ja talvisin ovat melko paljon vapaana, sillä teen vuorotyötä ja mieheni opiskelee. Yleensä vain öisin ovat häkissä (klo 00-07). Sekin on mielestäni jo liikaa, mutta onneksi kesällä saavat parvekkeen käyttöönsä :)
13.07.2007 15:55
Meillä toimii vallan mainiosti seuraavanlainen pariskunta; lähes samanikäiset ranskanluppanaaras (4,5 Kg) ja pienikokoinen (1,4 Kg) risteytyspoika. Uutena tulokkaana kokojen väliltä rexnaaras. Pariskunta on hyvinkin sopuisa ja rauhaisa, mutta rextyttö tuo vipinää laiskahkon ranskanlupankin elämään. Minusta on ihan kiva, että rex innostaa pariskuntaa leikkiin, sillä pariskunta alkaa olemaan jo laiskansorttista väkeä ja pirteä rex antaa hyvää liikuntaa heille :)
04.04.2007 15:39
Itselläni myös nivelsärkyä sekä suuri joukko muita oireita, jotka viittaisivat vajaatoimintaan. Kilpirauhaskoe otettu ja oli normaali. Mikähän mahtaa sitten olla selitys vaivoihin? Osaisiko kukaan auttaa?
04.04.2007 04:23
Jep jep. Noin 2-vuotias luonnonsininen rex naaras, Unelma, löytyy täältä. Ainoa, mikä Unskilla on ollut elämänsä aikana, oli verikorva. Sekään ei käsittääkseni ole sinänsä sidoksissa rotuun eikä sukupuuhun, kani on saattanut vain loukata korvansa ja siksi suonesta valunut verta korvanlehteen. Jälkeenpäin kaduin rexin ottamista sikäli, että ovat niin jalostettuja. Onko kanissasi muita rotuja kuin rex? Onko poikanen vielä?
Meidän neiti on muita kanejamme (ranskanluppa ja risteytys) huomattavasti vilkkaampi ja tuhojansa tekee heti, jollei saa päivään kovaa purtavaa. Ääntelee ja paukuttelee myös muita kanejamme enemmän. Ahkera on myös ärsyttämään muita pupusia, jotka kyllä sitten näyttävät sen paikan talossa. Parvekkeella kolmikko asustaa keväästä syksyyn, eikä rex ole koskaan vilustunut. Tosin, eipä ole kuin parivuotias vasta, joten aikaa vielä on ;) Unskin sisko ehti elää vain muutaman kuukauden, kunnes kuoli ihan yllättäen. Meni ihan veltoksi ja saman päivän aikana nukkui pois. Syytä emme tiedä. Epäilyksenä stressi tai lämpöhalvaus
27.03.2007 16:04
Eli olen kuullut väitteen, jonka mukaan kastroiduilla uroksilla karvanlähtöä saattaisi olla enemmän kuin muilla. Meillä pitää kyllä paikkansa. Kahdella naaraallamme (ranskanluppa ja rex) ei karvanlähtöä yleensä edes huomaa, mutta kastroitua risteytysurostamme eilen viimeksi harjailin, kun kovasti tuntuu karvaa lähtevän. Näinä aikoina onkin kaneille hyvä juottaa säilyketölkki/tuoreen ananaksen mehua (tuoreesta ananaksesta itse puristettava mehu on parasta), jonka tarkoituksena olisi sulattaa mahdolliset suolitukokset.
23.03.2007 09:10
Ainakin ihmisillehän liikunta, ruokavalio ja säännölliset ruoka-ajat ovat diabeteksen hoidossa erittäin tärkeitä. Millainen ruokavalio pupulla oli ennen diagnoosia?
23.03.2007 09:05
Taisi Hermanni75 vastuullisena kani-ihmisenä tarkoittaa kommentillaan sitä, että kaikki kanipariskunnat eivät enää poikasten saamisen jälkeen valitettavasti tulekaan toimeen keskenään. Hermanni75 korjatkoon, mikäli olen väärässä :) Ja tässä vielä omat kommenttini aiheesta; jos eivät tule enää toimeen, kuinkas sitten jaloittelu hoidetaan, jos koti vilisee pikkupupuja, eivätkä kanivanhemmat pysty jaloittelemaan samassa tilassa? En toki poikasista haaveilevan tilanteesta voi tietää mitään. Voihan olla, että hänellä on kodissaan huoneita vaikka muille jakaa, joissa kaikille riittää oma aikansa ja paikkansa.
Yleisesti näen punaista, kun kanille halutaan poikasia, vaikka Suomi pursuaa niin kasvattajien, kuin pikkutyttöjenkin tehtailemia pikkupupusia joita raukkamaisesti täälläkin kaupitellaan alehinnoin :/ Miksei poikasista haaveilevat tekisi päivän hyvää tekoa ja antaisi kotia vaikka yhdelle näistä. Poikasia teetettäessä on mietittävä, onko valmis pitämään itsellään vaikka 12 poikasta sekä toimeentulemattomat vanhemmat, jollei poikasille löydy vastuuntuntoisia koteja. Ja tietenkin poikasetkin täytyy erottaa toisistaan, kun sukukypsiksi ehtivät ja mahdolliset urokset kastroida, kun sen aika koittaa. Eli toivottavasti poikasista haaveileva on varautunut niin taloudellisesti, henkisesti kuin fyysisestikin poikasten tuloon! Jos todella näin, toivon että kaikki menee hyvin. Jos joku vielä mättää, kehottaisin vielä muutaman kerran miettimään asiaa perin pohjin. Eli älä ota itseesi, jos täytät nuo kriteerit! Tuntuu vain, että tällä palstalla joka toinen kirjoitus tulee pikku-/teinitytöltä, joilla on ihanien pikkupupujen kiilto silmissään (en tarkoita tällä alkuperäistä kirjoittajaa) Mutta ainakin kyselet ennen poikasia, pisteet siitä :)
23.03.2007 08:55
Unohtui mainita, että tuolla terveyspalstalla joku kertoi, että näppylät voisivat johtua myös mansikoista. Ootko syönyt lähipäivinä? Itse niitä eilen kyllä muutaman vetäsin, mutten aiemmin ole kyllä mitään reaktiota huomannut vaikka litrakin on menny kepeesti (nyt siis vaan muutama hassu mansikka). Ja olo kyllä on aika kamala, että tiedä häntä, mistä näpyt ilmaantuivat.
11.03.2007 22:30
Samma här. Viikon verran ollut kurkkukipua, yskää ja nuhaa. Lauantaina pientä lämpöä ja tänään kummastelin, kun niellessä tuntuu oudolta. Katsoin kurkkuun ja punainenhan tuo on. Ja mulla myös kielen takaosassa punaisia näppyjä. Ois kiva tietää onko tarttuvaa ts. uskaltautuuko jo töihin huomenna. Toivottavasti joku viisaampi jelppaa :)
11.03.2007 22:24
Hyvä vinkki. Kanin ulkonäön ja luonteen perusteella on paljon helpompaa keksiä sopiva nimi kuin hatusta vetämällä. Toiselle kanilleni keksin nimen etukäteen (Kirsikankukka), mutta meille tullessaan nimi vaihdettiin Möllöksi. Ranskanlupallemme jälkimmäinen vain sopi paremmin ;)
04.03.2007 15:37
Minkä rotuinen kani on kyseessä? Puput.netistä löytyy keskustelu "jalostusuros haussa" http://puput.net/keskustelu/index.php/topic,56159.0.html joten jos rotukanista on kyse ja poikasten teettäjä tietää mitä on tekemässä, niin tuolta voi kysellä urosta. Olethan itse jo teini-iän ohittanut vastuuntuntoinen ihminen ja valmis pitämään vaikka 12 poikasta jos eivät mene kaupaksi? Olethan tietoinen, että Suomi pursuaa ajattelemattomien ihmisten tehtailemia poikasia, joille voisit mieluummin antaa kodin sen sijaan, että niitä tehtäisiin tänne vielä lisää? Hoitokodeista en itse ole kuullut, joissa tuommoista tehdään. Viisaammat neuvokoon! Ei siis millään pahalla jos tiedät mihin olet ryhtymässä, olisi vain hyvä jos kaikki söpöistä poikasista haaveilevat miettisivät, että niitä söpöjä poikasia on Suomi jo täynnä. Kaikki eivät koskaan löydä kotia ja osa päätyy pikkulasten leikkikaluiksi. Nämä pikkulapset sitten tehtailevat naapurin Kaisan söpön pupun kanssa vähän lisää pikkupupuja ja kierre on valmis. Älä siis ota henkilökohtaisesti, tämä yleisesti kaikille poikastehtailijoille.
03.03.2007 18:07
Itse en ottaisi vain yhtä kania jos tietäisin, että se joutuu olemaan yksikseen 23 tuntia päivässä. Itse olen hankkinut kaneja kolme, joten niistä on seuraa toisilleen kun minä tai mieheni emme ole kotona. Yleensä kuitenkin jompikumpi meistä on kotosalla, joten kanitkin ssavat olla vapaana ja valita itse seuransa. Ja kyllähän se niin on, ettei toisen kanin seuraa voita mikään. Kanin paras kaveri on kani!
Saahan kanisi jaloitella enemmän kuin tuon tunnin päivässä? Yritä nyt puhua äitisi kanssa toisesta kanista tai yritä seurustella kanin kanssa vähän enemmän. Ja jätä kanille paljon virikkeitä poissaoloajaksesi. Onnellinen kani on omistajalleenkin suuri ilo ja päivän piristys :)
02.03.2007 16:23
Tavallisissa kaninäyttelyissä on pet-luokka, jonne voi risteytyksen ilmoittaa. Ajat ja paikat näet parhaiten Suomen Kaniyhdistyksen sivuilta: http://www.kaniyhdistys.com/ sieltä menet osoioon "Tapahtumat". Tuossa vielä pätkä sivuilta: "Pet- eli lemmikkiluokassa kania arvostellaan lemmikkiominaisuuksien mukaan eli esim. kuinka se antaa itseään käsitellä ja tutkia." Eli siis kanin tulisi syliin otettaessa pysyä rauhallisena ja tietenkin puhdas, kynnet leikattu ym.
20.02.2007 13:15
kanin omistaja kirjoitti: "se voisi olla LÄMPÖ HALVAUS (ei vaarallista)" Mihin perustelet väitteesi, ettei lämpöhalvaus olisi vaarallista? Jos joku tuntemasi kani on siitä selvinnyt, se ei oikeuta sinua jakamaan tällä palstalla vaarallisen vääriä oletuksia. Ote lämpöhalvauksesta luotettavasta kaninhoito-oppaasta: "Ellei kani saa heti apua, se yleesä kuolee." Että näin. Meidän rex-kanimme menehtyi luultavasti juuri lämpöhalvaukseen, vaikka sitä parhaamme mukaan viilentelimme, eli lämpöhalvaus ei todellakaan ole leikin asia!
04.02.2007 20:13
Jos lääkäri toteaa ummetukseksi, niin parafiiniöljyn antamisesta ym. on erittäin hyviä vinkkejä puput.netissä. Ja vie tosiaan äkkiä eläinlääkäriin, sillä kani ei kauaa kipeänä sinnittele :( Meidän ranskiksella oli ummetusta aikoinaan ja saimme hoidettua sen pääosin parafiiniöljyllä, jota olisi hyvä olla aina kaapissa! Tölkkiananaksen mehua voi lisäksi antaa (tuoreesta ananaksesta puristettu on vielä parempi). Jos kanisi ei ala syömään, on sitä myös pakkoruokittava ja juotettava. Toivotan pikaista paranemista.
02.02.2007 17:27
1 / 4