Minä niityllä poimin kukkia ja olen ilman sukkia. Kimpun valmiiksi nyt saan ja lähden kotiin juoksemaan. Äiti oottaa mua siellä, kun hän näki minut tiellä. Ojennan äidille kukat ja hän ojentaa minulle sukat. Äidin kasvo…
Minä tontun hiippalakin ikkunan takana näin ja sitten tonttu lähti juoksemaan pois päin. Minä pihalle äkkiä menin siitä ei minulle pelkkä näkeminen riitä. Ja siellä pihalla minä tontun jäljet näin. Onkohan se kulkenut t…
Viime yönä kolmeen asti valvoa sain. Sitä ennen mua unettomuus vaivas vain. Kahviakaan illalla juonut en muut tekivät minun puolestani sen. En tiedä oonko mikään kuuhullu, mutta sellaisiin ajatuksiin oon välillä tullu. …
Ukko fasaanin tuolla lumessa nään. Se jotakin on pysähtynyt miettimään. Ajatteleeko se:On tuotu lisää ruokaa, kun vatsa vielä nälästä huokaa. Vai ajatteleeko se:Miten selviän talven yli, kun välillä kylmä on talven syli…
Sä lähdit pois taas äänin vähin. Etkö sä ymmärrä,että ihminen oot mulle lähin. Eikö meidän joskus puhua pitäis, että ei joka asiassa aina riidan siemen itäis. Sä takaisin tulit lopulta kyllä taisit käydä vain pienellä k…
Silloin,kun toista rakastaa ei tunteitaan saa pakastaa. Ei se tunteiden pakastus oo muutenkaan mikään hyvä juttu kyllä siitä kärsii moni läheinen ja tuttu. Yhdessä on hyvä tehdä monia juttuja tapaamalla vaikka yhteisiä …
Nukkumatti tulee minua noutamaan ja unisaareen pääsen soutamaan. Nukkumatti johdattaa minua unisaarta päin se onkin kyllä ihan pian tässä näin. Sitten astun univeneen laidan yli ja siinä onkin vastassa unisaaren syli. S…
Tänä aamuna elämä parastaan antoi, kun lapseni tänne yläkertaan aamupalan kantoi. Lapseni oli tehnyt aamupalan niin hyvän ja tunsin minä rinnassani onnen niin syvän. Tämä onnentunne tuntuu niin hyvältä, kun välillä paha…
Paha olo älä tule tänne taas äsken olit poissa ja rauha oli maas. Mä näen sun tulevan jo lähellä kovin voisit kyllä pysähtyä ja miettiä vielä tovin. Mä en tykkää yhtään susta kannattaa siis pysyä kaukana musta. Paha olo…
Kerran olin vakavasti sairas niin mun silmät silloin kostui kyyneliin. Ajattelin:Että jos nyt kuolen kuka pitää mun lapsista silloin huolen. Mutta eräänä yönä kuulin äänen sanovan minulle: Käy tässä vielä hyvin sinulle.…
Nyt maahan sataa lisää lunta vai oliko se sittenkin vain unta Untako se oli niin luulin, kunnes lumiauran jossain kolahtavan kuulin. Kolata omankin pihan jonkun pitää, kun lunta sataa kokoajan lisää. Ihanaa se on,kun ta…
Äskettäin oli Joulu ja loppui silloin koulu Joulu sujui kinkkua syöden, mutta ei niinkään leikkiä lyöden. Jouluna oli monta ylilyöntiä olisi pitänyt rajoittaa suklaan syöntiä. Sairaaksi tulimme kaikki täällä oli siinä k…
Mä olen siitä aivan varma nyt sun sydän on mulle kylmennyt Sun käytös kyllä osoittaa sen mä olen sulle aivan turha ihminen. Sun sanas oli mulle sen verran pahat, ettei siinä ole kyseessä pelkät rahat. Sä et voi mua silm…
Silloin,kun minä työpaikkani menetin pitkäksi aikaa elämänhaluni kadotin. Mä itkin aivan hulluna siihen aikaan. Ja ajattelin:Mitä pahaa nuo herrat tällä aikaan saikaan. Verenpaine korkeaksi kohosi vaan, kun aloin työpai…
Joskus tuntuu siltä,että koko maailma on minua vastaan, että olen täällä yksin ainoastaan. Mutta totta ole se ei joku hullu ajatus hetkeksi multa järjen vei. Mua varmasti rakastaa moni läheinen ei ajatukseni saisi olla …
Lintuja on talvella kiva ruokkia ja kuka niin saa tehdä ei ole olemassa mitään luokkia. Ikkunastakin niitä mielellään katselee, kun ne tuolla lumihangessa astelee. Fasaanit ja pikkulinnut yhdessä jyviä syövät ja välillä…
Sun sanas sai joskus aikaan sen, mä että olen sulle aivan ainutlaatuinen. Sä olit viettänyt koko yön valvoen ja siinä samalla katsonut mua palvoen. Mä kaikesta tuosta mitään tiennyt en vasta aamulla sain kuulla kaiken s…