Suku on pahinVastattu 13v

Aikuinen lapsi

Pitääkö mielestäsi kaukana asuvalle aikuiselle lapselle soitella usein? Entä jos huomaa aikuisen lapsen tekevän vääriä valintoja pitääkö siihen puuttua?Ja pitääkö ylipäätään sekaantua aikuisen lapsen elämään ja perhe el…
RunotVastattu 15v

Hyvyyden pöly

Maassa makaa pieni keiju tyttönen hän siinä makaa lohduttomasti itkien. Keiju tyttönen oli pudonnut tähän maahan, kun ilkeä musta lintu raapaisi hänen siipeensä haavan. Oli Keiju juuri hyvyyden pölyä kaikkialle sirottel…
RunotEi vastauksia

Tämä hetki

Tartu kiinni tästä hetkestä ja yritä nauttia tästä elämäsi retkestä. Koskaan ei voi tietää milloin päättyy tämä retki ja on ohi läheisten kanssa yhteinen hetki. Joku voidaan meistä tulla noutamaan mukaan ja mitä vastass…
RunotEi vastauksia

Erityislapsi

Hän on erityislapsi niin kultainen. Aivan oman tyttäreni ikäinen. Usein rukoilen hänen puolestaan ja pyydän Taivaan isää häntä auttamaan. Anna enkeleitä suojaksi hänelle, tälle erityislapselle niin rakkaalle. Uskon kyll…
RunotEi vastauksia

Vintti pimenee

Mikä kumma häneen oikein meni? Ihan oudosti häneltä vintti lopulta pimeni. Tuleeko sinne vinttiin koskaan enää aitoa valoa, onko sen valon suhteen enää jäljellä oikeaa toivoa. Menneet asiat varmaan siellä taustalla kumm…
RakkausrunotVastattu 15v

Rakastuneet vanhukset

Eräänä päivänä ihan lähiaikoina tässä, olin tuolla läheisellä tiellä kävelemässä. Käveltyäni siinä jo jonkin aikaa, mitä suloista silmäni silloin nähdä saikaan. Siinä tuli mies ja nainen minua vastaan ja vieläkin sen si…
KirjallisuusVastattu 15v

Juhlahetki hämärän sylissä

Tänään sain viettää todellisen juhlahetken, kun teimme lapseni kanssa virkistävän hiihtoretken. Latukone oli tehnyt koulun pellolle hyvät ladut tänään. ja heti riensimme lapseni kanssa sinne hiihtämään. Ladut alkoivat k…
RunotVastattu 15v

Linnut ja paha olo

Minä äsken lintujen viserryksen pihalla kuulin ja pysähdyin kuuntelemaan sitä hymyhuulin. Linnunlaulu sai ilon sydämmessä soimaan ja hetkeksi henkisesti paremmin voimaan. Mutta paha olo palasi melkein heti taas ja alkoi…
RunotEi vastauksia

Tuulahdus keväästä

Voi,miten kauniisti hanki tuo hohtaa, siinä tuulahduksen jo keväästä kohtaa. Hangilla noilla olisi niin ihana hiihdellä ja samalla omia ajatuksiaan siinä hiihdellessä mietiskellä. Ja kyllä vielä tässä monot vedänkin jal…
RunotVastattu 15v

Hyvää yötä

Mä taidan nukkumaan tästä lähteä näin ja lähden menemään sitä Unisaarta päin. Unisaaressa voin lepuuttaa silmiä ja samalla ehkä katsoa jotain filmiä. Se filmi kyllä joku mukava olla voisi sellainen,että se hyvät fiiliks…
KirjallisuusVastattu 15v

Riimittelyä

Minä sen tässä teille kerron nyt, mitä tässä olen tänään miettinyt. Nyt,kun olen jonkinlaisia runoja alkanut väsätä, niin tahtoisin vielä nyt siihen asiaan jotain lisätä. Riimitellä tahdon runojani ainakin tällä hetkell…
RunotVastattu 15v

Kirpparilöytö

Kirpparille tässä yhtenä päivänä menin ja olin siellä jo kävellyt muutaman hyllyrivin. Ja sitten siinä erään hyllyn edessä aika pysähtyi ja hetkeksi varmaan paikalleni jähmetyin. Siinä hyllyssä istui nukke niin ihana ai…
RunotVastattu 15v

Työtön

Mua alkaa rasittamaan tää työttömänä olo ja kyllä tässä mielikin on aika usein nolo. Ihmiset kyselee:Onko sulla ollut nyt työtä? Ja minä sanon:Eipä ole sen suhteen ollut onni myötä. En tiedä olenko liian vanha vai mitä,…
RunotEi vastauksia

Retkellä

Minun siivota pitäisi tässä nyt, mutta yht`äkkiä huomaankin olevani väsynyt. Tämä siivous käy niin voimille ja välillä ottaa tosi lujille. Siispä tuohon tuoliin käperryn hetkeksi ja sen hetken voin muuttaa,vaikka uniret…
RunotEi vastauksia

Kaksi rakasta

Nyt tästä ikkunasta kaksi rakastani nään. Mitä kummaa he ovat ryhtyneet tekemään? Isäntä näköjään katolta lunta alas lykkii ja lapsi siinä maassa lumen kanssa kykkii. Nyt hän pyörittää isoa lumipalloa ja sitä ei varmaan…
RunotEi vastauksia

Pakkasherra

Nyt tuvan nurkissa kuulen sen, kun ulkona paukkuu pakkanen. Se pakkasen herra jo poiskin meni ja silloin olikin jo suojakeli. Sitä suojakeliä muutaman päivän kesti ja sitten loppuikin suojakelin pesti. Suojakeli antoi t…
RunotVastattu 15v

Olenko yksin?

Mä yksin istun tässä nyt. Tuntuu,kuin sydän oisi kärventynyt. Sä sanoit ilkeitä asioita mulle niin silmät siitä mulla puhkes kyyneliin. Taas sillä lailla tunnen sen, kuin oisin maailmassa ainut ihminen. Tai ainakaan ei …
RunotEi vastauksia

Yksin tietokoneella

Yksinäni tässä valvon näin on mulla kellonajat varmaan väärinpäin. Mä kyllä mielelläni tahtoisin nukkua, enkä yötä myöten tässä kukkua. Mutta on näköjään täälä muutakin sukua ei mun tartte siis yksin ittestäni pitää luk…
RunotEi vastauksia

Uusi päivä

Uuteen päivään taas herään ja voimiani vielä hetken tässä kerään. Mitähän kuuluu päivään tähän olisipa onni myötä edes vähän. Onni kyllä joskus on suosiollinen ja silloin kyllä olen tosi onnellinen. Mutta,kun niitä pikk…
RunotEi vastauksia

Huopatossut

Tytölleni punaiset huopatossut ostettiin. Ja samalla ilo kattoon nostettiin. Tyttöni jalkoja nyt palele ei. Tossut siltä osin huolet vei. Tossut on niin kauniin punaiset niistä tulee mielet niin iloiset. Paukkupakkasill…