Vapaa kuvaus

Ironinen ei saa olla, kuin itselleen, paitsi riidellessä, mutta pikantti huumori on aina paikallaan, paitsi hautajaisissa. Tiedoksi, että minun rekisteröityneen Täpinän kirjoittamat viestit alkavat vasta numerosta 19. QL-trimmijärjestelmä 4.7.2006. Esim. kissan ruuista en ole kirjoittanut, enkä niistä mitään tiedäkään. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

118

Kommenttia

1738

1. Tuo lakihan on tullut voimaan ennen kuin älypuhelimia laajemmin oli käytössä, eikä koske oikeita autopuhelimia.
    Minulla oli jo -80 alussa autossa Mobira, jossa luuri oli anennettu kojelautaan. Sen parempaa autokäyttöön sopivaa puhelinta ei olekkaan. Valitettavasti sekin on ollutta ja mennyttä.

Tunteeko kukaan oikeuteen saakka mennyttä tapausta, jossa kännykän käyttäjä todistaa logitiedoilla, ettei ole käyttänyt puhelinta puhumiseen. Lakia "rusnattaessa" kieltoa perusteltiin juuri puhumisella, että se vie huomion liikenteestä vaarantavalla tavalla.

Mielestäni tällä kertaa oikea vastaus, saako vai ei, jäänee ilmaan roikkumaan ennen korkeimman oikeuden päätöstä.
  2. Kyllä se dynamometri ja koeajo ovat ne ainoat asiat, joilla auton sen hetkinen kunto pystytään mittaamaan mitä jarruihin tulee. Jos ovat kunnossa ja pysyvät kunnossa, niin ovat laadukkaat.

Jos käytät punkkua esim. glögiin tai ruoanlaitossa, niin et pysty erottamaan mitä viiniä on käytetty, vai onko viiniä ollenkaan. Ei sovi verrata tässä kohtaa.

Laadussa ja laadussa on erotettava laadukas suunnittelu ja laadukas toteutus. Kun kaikki toimii suunitellulla tavalla, niin toteutus, auton valmistus on laadukasta. Edelyttäen, että pysyy myös kunnossa.

Monen ihmisen mielestä laatu on korvien välissä heidän sitä itse ymmärtämättä, ja siihen vaikuttaa yleinen arvostus, lue "yleinen korvien väli", ja naapureiden reaktiot olessa autosta kysymys.

Eri ihmiset painottavat eri tavalla auton laadukkuutta, riippuen siitä joutuuko joka nivelen uusimaan omaan piikkinsä vai maksaako firma työsuhdeauton.

Kyllä ne tosiasioihin perustuvat katsastusraportit kertovat riittävästi laadukkuudesta.

Kun ollaan Mersun palstalla, niin löytyy kyllä raportteja, joissa Mersu on kärjessä. ADAC:n 2011 on mm. sellainen. Siinä Mersu on kärjessä ja kolme seuraavaa sijaa menee myös saksalaisille. Pää kriteeri on, ettei auto jätä tielle. Eli tähän sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti.

Oli miten oli, niin tykkään ajaa Mersulla, mutta en tälläisillä keleillä. Mutta minkäs teet, kun muut lähtevät niin aikaisin, ja Mersu tuppaa jäämään minulle.
  3. Mitähän se Tojotan vetäminen tähän kuuluu? Taitaa olla sellainen "lyömäase".
    Itse joudun nykykeleillä ajamaan Mersulla kun Forester viedään käsistä.
    Ja mitäpä sitä ei lapsilleen soisi. Saan aina opastuksen Mersulla lähtiessäni,
    että katso parkkipaikalla kunnolla aurattu kohta, ettet jää kiinni.

Tuolla aikaisemmin oli sinänsä hyvä avautuminen, tilasto=emävale, mutta lopussa haistatelut pudotti sen arvon. Oli tosiaan "avautuminen", eikä niinkään paljon ko. asiaan liittyvä.

Et ymmärtänyt tuota 30 tuhatta, en olettanutkaan, että kaikki sen tajuavat.
    Mutta joillekin autonomistajille on kiusallista purjuta varikolla niiden pikkuvikojen
    takia alinomaan jo takuuaikana. Jos niitä vikoja ei ole "heti", kun auton ajaa liikkeestä ulos, niin ei niitä näytä tulevan myöhemminkään.

Foresterin ei ole vaihdettu etupään niveliä kertaakaan, mutta Mersu lähtee varikolle saamaan uudet jo kolmatta kertaa. Eivät maksa paljoa, voisi vaihtaa itsekin, mutta se pyöräkulmien suuntaus maksaa enempi kuin nivelet.