onnen kauppaa?

onnekas?

päivää kaikki mersu ihmiset. mielessä mersun hankinta,ja eka sellainen,niin mitkä niistä ovat niitä "oikeita mersuja" vai onko niitten hankinta vähän niin kuin onnen kauppaa? eli mitä pitäisi tietää mistäkin mallista,ettei menis miinaan! olisi ajatuksissa tuollainen MB c 320 4matic a elegance -03 alle 200 000km ajettu.

13

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiutaköngäs

Mitäpä tuossa jos on noin vähän ajettu.
      Nelivedon kustannukset on aina pikkasen kalliimpia kuin tavallisten.
      Tuolla on jo ikää sen verran jotta osia saa jo purkaamoiltakin.

Ei mersu sen kummempi ostettava kuin muutkaan.
      Siitä vaan jos mieles tekee.

Monesti sanotaan ettei kannattas ostaa harmaatuontia, mutta ei sillä väliä, kunhan kilometrit täsmää.Niinhän saksasassakin jotkut sanoo, ettei siellä kannata ostaa muualta saksaan käytettyinä tuotuja.
      Kunto ratkaisee.

• Olisit nyt antanut oikeata tietoa, etkä mutu tuntumaa.
        Tuon ikäisethän ovat mielestäsi jo purkaamoilla? Silti kehotat ostamaan siitä vaan, oletko sen myyjä?

-Mersua ostettaessa pitää tuntea sen herkästi ruostuvat paikat.
        -Joistain tyypeistä hajoaa moottorin jakopää
        -Sähköhydrauliset jarrut lienee jo tuostakin mallista poistettu
        -Vesijäähdytteiset laturit ovat huippukalliit uusia. Ei ole kaikissa tyypeissä
        -Onko sähköjärjestelmä päivitetty?
        -Etupään nivelet joutuu usein vaihtamaan
        -Jne....

Mersu on vaikea ostettava, mukana pitää olla henkilö, joka osaa arat paikat tarkastaa. Huonolla tuurilla löytyy kaikki vieat samasta autosta. Kun hyvin käy, niin nivelten vaihdolla selviää, ne kumminkin menee kaikista.

• Kiutaköngäs
        Täpinä kirjoitti:

Olisit nyt antanut oikeata tietoa, etkä mutu tuntumaa.
        Tuon ikäisethän ovat mielestäsi jo purkaamoilla? Silti kehotat ostamaan siitä vaan, oletko sen myyjä?

-Mersua ostettaessa pitää tuntea sen herkästi ruostuvat paikat.
        -Joistain tyypeistä hajoaa moottorin jakopää
        -Sähköhydrauliset jarrut lienee jo tuostakin mallista poistettu
        -Vesijäähdytteiset laturit ovat huippukalliit uusia. Ei ole kaikissa tyypeissä
        -Onko sähköjärjestelmä päivitetty?
        -Etupään nivelet joutuu usein vaihtamaan
        -Jne....

Mersu on vaikea ostettava, mukana pitää olla henkilö, joka osaa arat paikat tarkastaa. Huonolla tuurilla löytyy kaikki vieat samasta autosta. Kun hyvin käy, niin nivelten vaihdolla selviää, ne kumminkin menee kaikista.

03 - mallinen.
        Niitähän on purettu osiksi jo vuosia.
        Kun automalli on yli kaksivuotias niin jo silloin alkaa saada jo hyvin b- osia melkein joka merkkiin, tuohan on jo kymmenvuotias.

Mersu ei ole sen vaikeempi ostettava kuin muutkaan ja samat viat kuin muissakin merkeissä, tosin ovat yleensä lujempitekoisia.
        Mielestäni jos osaa ostaa yleensäkkin käytetyn kulkuneuvvon osaa myös ostaa MB,n.
        Ei siinä ole mitään ihmeellistä

• jaa-a

Jokaisessa merkissä on varmasti huonoja autoja.

Ajossa ollut 2 mersua eli 90 luvun dieselmursu & ´01 bensamalli. Ensimmäinen oli aikalailla pommi jokasuhteessa, meni vaihtoon aikas nopeasti.

Toinen oli ostaessa alle 6 v ikäinen bensamersu, joka toimi kaikinpuolin n. 2 1/2 vuotta mainiosti, sitten alkoivat kaikenmaailmat viat. Vaihtoon meni sekin. Nyt alla bemari, vikoja ei toistaiseksi yhtään. (kopkop) Kyllä nuo 124 koriset olivat niitä OIKEITA mersuja, eiköhän nuo uudemmatkin kuitenkin laadukkaita ole. Ehkä tuota uutta B mallia voisi koeajaa ja ehkä yllättyäkin positiivisesti.

• Ei ikinä Meseä

Itselläni oli kaksi peräjälkeen 124 Mersua ja molemmissa ruosteongelmat jo 4-vuoden iässä. Läskihelma oli pahempi kuin ilman läskejä. VAI OIKEA MERSU?
        POISTOON............

• onnekas?

kiitoksia tähän saakka asiallisista vastauksista.lisääkin saa toki laittaa,jos jollain jotain tulee mieleen.eiköhän tässä vielä mersulla ajella.

• vilu2

elä hyvä mies tuhlaa rahoja mersun paskaan osta toyota loppuun ajetut lintat saa viedä puristimeen ei ne sakut osaa tehdä kestävää kulkuvälinettä usko pois vaa hyva veli

• onnekas?

ööö....tuota....olis vaan kiikarissa tuo edellämainittu mersu jolla on ajettu 163 000km. ei kai mersu nyt noissa kilometreissä ole vielä loppuun ajettu? sattuis tuo hintakin olemaan minulle mieleinen. ja on hyvät varusteet.ja vielä farkku,mikä on mulla edellytys

• w201

Ihan sama kuin muissakin autoissa. Pitää olla luja perusauto. Ei nyt viittis alkaa selittään tällä palstalla. Itellä kuitenkin ollut mersu jo pitkään. Yks kappale yli 20 vuotta. Mutta on merkkejä, jotka ei ole yhtään kehnonpia. Mainitsen nyt vaikka Tojotan ja Jaggen.

Mutta niinkuin aloitukseen tarkemmin. Kaikkihan riippuu, paljonko meinaat polttaa rahaa autoon. Jos ajaa paljon, jotain sata tonnia vuodessa ja vähän väliä vaihtaa autoa, se ja sama, mikä reki alla on. Mutta jo aikoo pitää autoa pitempään kannattaa miettiä enenpi.

Mulle tollanen hankalampi tapaus, mistä kirjoitit, sopis ihan hyvin. Automaatti, joka hajoaa, neliveto, että niveliä kuluu, moottori, että pensaa palaa, mitä lie muuta "hienoa" tekniikkaa. Mutta tollasella ei väliä, jos ajaa vähän.

Mun mielipide. Jos hakee pitkäikäistä pitoautoa ja haluaa mersun: Pienikoneinen, vähän ajettu E- malli, ilman mitään hilavitkuttimia. Jos nyt haluaa elvistellä kesällä sanagarilla muitten lestaatiolaisten kanssa, osta kuussatanen S kesäautoksi.

• onnekas?

15 000km tulee vuoteen,joten ei paljoa.olis tarkoitus pitää seuraavat viisi vuotta.

• kahdeksas MB

Kyllä minäkin pelkäsin ensimmäistä mersua ostettaessa vuonna 1968 ,auto oli 190 diesel 1964.Eräs autokauppias sanoi kun näki minulla mersun että "mersedes bens perseelles lens",silloin vähän arvelutti että tuliko virhe osto.Siitä lähtien olen kuitenkin ajanut mersulla,nykyinen 2011 malli.Autokauppias joka pelotteli meni konkkaan

• 13+20
        kahdeksas MB kirjoitti:

Kyllä minäkin pelkäsin ensimmäistä mersua ostettaessa vuonna 1968 ,auto oli 190 diesel 1964.Eräs autokauppias sanoi kun näki minulla mersun että "mersedes bens perseelles lens",silloin vähän arvelutti että tuliko virhe osto.Siitä lähtien olen kuitenkin ajanut mersulla,nykyinen 2011 malli.Autokauppias joka pelotteli meni konkkaan

Minulle riitti kaksi,ruostuvia paskoja. Eikä yhtään parempia kuin muutkaan autot.

• onnekas?

okei.näitä kokemuksia lukiessa ei voi välttyä ajatukselta,että mersun osto ja omistaminen on sittenkin onnen kauppaa. yksi on tyytyväinen,toinen haukkuu syvimpään helvettiin.menee minulla vielä uudelleen harkintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3990
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      196
      3275
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3006
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      76
      2657
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      379
      2398
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2072
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      36
      1576
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1408
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1392
    Aihe