Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Hyvää huomenta kaikille! Keitän nyt kahvit ja teevedet,niin on valmiina seuraavalle tulijalle!
    Leivoin sellaisia juustosarvia,joten olkaapa hyvä,jos maistuu...Minäkin olen syntyisin stadista
    enkä voi pysyä poissa sieltä millään..Olen kauan asunut Espoossa ,enkä yhtään ole siihen kiintynyt.
    Kun vaan keksin pienenkin aiheen,lähden käymään stadissa..Eilen menin saattelemaan Mummeli36:tta
    risteilylle (oli taas syy lähteä)Hyvin pääsi matkaan.Terveisiä kaikille lähetti..Oli mukava nähdä livenä.Eilen oli täällä etelässäkin kunnon pakkaspäivä,mutta ihanaa oli..aurinko paistoi ..
    kaunista..Helsingistä vielä..oli tapana käydä retkellä Herttoniemessä sunnuntai-aamuisin ja otimme eväitä mukaan ,jossain kalliolla niitä söimme.ei ollut niiin täyteen rakennettu 40-luvulla,kuin nyt.Kulosaaressa kävin silloin tällöin hoitamassa kolmea vintiötä..Olipa homma olin 14v. eikä ollut mitään auktoriteettia,,eivät pojat uskoneet millään..jälkeenpäin,olen monesti nauranut,kun olen muistellut niitä tapahtumia.
    Kulosaaressa on kaunista..on pysynyt se tavoite,ettei rakenneta mitään korkeita taloja sinne.Sellainen omaleimaisuus on säilynyt..
    Kyllä kaipaan aina stadiin,,onneksi on nopea bussiyhteys,20 min. korkeintaan,länsiväylä vetää hyvin.Ei ole ollut kunnon jäätilannetta pitkään aikaan..Välillä on ollut jäätie,jopa Suomenlinnaan. Siinä ihana paikka..Lapsena menimme sinne porukalla leikkimään..oli mielenkiintoisia tunneleita,jännää.Nykyään niitä on tuettu,joten ovat hyvässä kunnossa edelleenkin..Joka kesä käyn siellä ,tämän sokean pojan kanssa,,mukava mennä Suomenlinnan lautalla. No nyt lopetan,,sillä Helsinki on minulle niin kotoisa paikka ,että kirjoittaisin siitä vaikka mitä.Tästä tämä päivä taas alkaa,pakkasta täällä on -20 astetta.
    Oikein mukavaa päivää kaikille ja iloa!t.Irkku
  2. On tosi hienoa taas täällä ja kodikasta.Kyllä
    tänne on mukava tulla..kiitos SkillaN!! Tässä juon kahvia ja mutustelen pusuja.Ja kissa tietysti sylissäni..se tietää , että tykkään siitä ja tulee heti.Tulee mieleen oma kissani, oli Kalle nimeltään, vaikka sitä ei olisi näkynyt missään,,jos oikaisin sohvalle ,tuli kuin ammuttu, makaamaan syliini.
    Kissat ovat mukavia eläimiä ja viisaita myös.
    Ne osaavat avata ovet tosi näppärästi ja ilmaista itseään loistavasti..Esim.kun lähdin pois kotoa,meni aina katsomaan ,onko ruokaa lautasella ja vettä.Hyvä tarkistaa jos emäntä ,vaikka viipyy.
    No,ei ihan kissoista pitänyt puhua,mutta ajatukset menee milloin mihinkin aiheeseen..Olin aamulla tuolla sättäilemässä pitkään,kun en meinannut osata lähteä pois..Aina tuli joku ,että piti vaihtaa kuulumiset ja lähtö siirtyi.Kyllä on tällaiset paikat mainioita,,koskaan ei tarvitse tuntea itseään
    yksiäiseksi.Varsinkin me ikä-ihmiset ,helposti jäämme yksin. Työssä oli sentään se työkaveripiiri,mutta kun se jää pois,ei niin helppoa olekaan luoda uusia ystävyyssuhteita.
    Täällä se käy luontevasti..Nyt pitää vähän harrastaa live-elämää, mutta tulen tänne taas.
    Kiitos kahvista ja pullasta..Kiitos Mirrillekin seurasta,,kissa kehrääväinen..Pitää mennä tekemään se sairaalakäynti.Yritän vähän pitää välipäiviä
    myös,sillä elämä jää kokonaan elämättä muuten.
    Yritän ottaa opiksi,kun niin monet teistä
    muistuttaa minua,että on vain tämä elämä käytettävänä, ei muuta.Oikein mukavaa pyhäpäivän jatkoa kaikille ja vielä ONNEA uudelle pirtille!
    Nähdään taas! Terveisin Irkku
  3. Tänä aamuna , ehdin tähän ensimmäiseksi toivottelemaan teille hyvät huomenet. Keitän tässä kahvit termariin ja teevedet toiseen ,niin on mukava taas tulla tänne istuskelemaan...On ihanaa,kun tänne eteläänkin on tullut vihdoinkin lunta..näyttää heti kauniimmalta ja valoisammalta..Säälittää tilhiparvet,kun kiertelevät,,eikä marjoja oikein löydy,kun kuivan kesän ansiosta, marjat kuivuivat puissa.On niin vaihtelevia ,täälläkin ,noi säät..
    Ihana tämä keinutuoli,istun tässä taas Mirrin kanssa
    ja nautin olostani..Tuolta kaapista löytyi pullaakin,joten ei ihan pelkkää kahvia tarvitse lipittää...Tämä aamu alkoi hyvin..sain nukkua vähän pitempään,ettei jäänyt kahteen tuntiin,kuten edellinen yö..Kyllähän sitä nuorena useinkin valvottiin öitä,mutta iän myötä,tulee päänsärkyä vaan siitä valvomisesta..Torstaina oli kummallinen päivä..menin sairalaan..siellä oli vähän huonoja uutisia..eräs ihana mummeli,jota samalla kävin katsomassa,oli siirtynyt rajan toiselle puolelle.
    Oli kyllä jo kovin iäkäs,että ei se ihme ollut,mutta silti tuntui surulliselta..Miestäni en saanut syömään..oli myös masentavaa..Kun pääsin kotiin..sain ilouutisen, että minusta oli tullut se isomummi..Lapsenlapseni soitti onnessaan,että poika oli tullut maailmaan ja hänestä tuli ISÄ.
    Niin se menee elämä..ilo ja suru kulkevat käsikädessä..Elämän tasapainoa tavallaan..
    On tämä kahvipirtti tosi mukava..täällä voi rupatella kaikista asioista..Ei me ihan pelkkiä tansseja sentään pidetä, vaikka onhan nekin välillä mukavia..Nykyihmiset sentään uskaltavat käyttää mielikuvitustaan. Tulee mieleen oma mummoni,,ei olisi ikimaailmassa ,edes ajatellut tällaista,että keksitään omasta päästä hulluttelua.Olisi kiva tietää,miten olisi suhtautunut..oli niin tiukka täti. Nauran täällä pelkälle ajatukselle.Onneksi sitä osaa suhtautua jo häneenkin huumorilla,,,silloin lapsena ,hän oli vain pelottava..Aika tasottaaa muistoistakin, pahimmat särmät. No..jos tästä lähtisi aamutoimiin..Mukavaa tulevaa päivää kaikille..iloa!! t.Irkku