Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Hyvää iltaa! Luin tuolta ylempää,että Skillan on jo vetänyt tätä pirttiä, 8 vuotta !
    Parhaimmat Onnitteluni,myös minulta..Ja nyt sitten on jo 9 vuosi, hyvällä alulla..Wau...Ei ole kukaan saanut nurin,vaikka kovasti on ollut pukkaajia..
    Hienoa SkillaN..Jippiii...
    Minulle ei kuulu mitään erikoista..menossa olen kovasti ja sehän on hyvä juttu..Huomenna on tosi kiire päivä..Pitää ehtiä olemaan monessa mukana.. Aamulla menen Vertaisryhmää vetämään ja sieltä menen harjoittelemaan sitä näytelmää,joka elää todella..Kyllä siitä hyvä tulee,pitää vaan "Kirjailijaa" toppuutella,ettei tule liian pitkä..Lauantaina sitten esitämme sen..
    Sitten on Eläkekerhokin, huomenna!.. Esitämme miehistä jotain runoja..Olipa vaikea löytää sopivia..
    Mies-parat,eivät ole runoilijoiden suosikkeja,vaikka ovat yhtä tärkeitä ,kuin naisetkin..Välilauluja kyllä löysimme ,aika mukavia.. Hyvä ohjelma tulee..
    Jori oli kyläilemässä lauantaina ja halusi jäädä sunnuntaiksikin.. Mukavasti meillä meni aika,kuin iltamissa.. Kuuntelimme taas Sätti-porukan kanssa (70+),yhdessä" Lauantain toivotut levyt.." Jaa'a,sitäkin olemme jo tehneet kauan.. Ei varmaan muilla ryhmillä,ole mitään sellaista yhteistä,kuin meillä tuo juttu..Kiva yrittää arvailla laulujen nimiä ja esiintyjiä..Miehet ovat tosi hyviä siinä..En tiedä,miten oikein kuuntelen radiota,kun en muista kenenkään laulajan nimeä..Kai se on vain tausta-musiikkia ,kotitöitä tehdessäni.
    Sellaista harmia on tullut minulle,pikkuhiljaa,että kuulo on huonontunut..
    Pian voi sanoa,että korvat ovat vain koristeena tuossa pään sivuilla..
    Ikälisää,ikälisää,sitä se on..Pitää nyt seurata,miten kehittyy.. No,elämä on aina mielenkiintoista...Koskaan ei tiedä,mitä on odotettavissa.. joskus jopa jotain mukavaakin...Nyt katson sellaista ohjelmaa,kuin "Ratkaisija" Ihan hyvä sarja..Toivon kaikille:Hyvää yötä ja herätkää virkeänä.. Me näemme taas!
    Hei hei! t.Irkku
    .
  2. Hyvää Pyhäaamua! ..Eilinen päivä ,mennä hurahti,varmaan hukkaan,mutta nyt on uusi päivä edessäni.. Illalla yrin katsella,jos näkyisi niitä tähdenlentoja,mutta ei näkynyt..Lentokoneita kyllä kierteli taivaalla..Olivat kait tutkailemassa myös tähdenlentoja.. Olen joskus nähnyt ja toivonut äkkiä jotain..Eipä ole toteutunut,joten se taikuus ,ei pidä paikkaansa.... Ainahan kuitenkin pitää toivoa..
    Becketin näytelmässä "Huomenna hän tulee",kuvataan hyvin,miten toivo ei sammu..Toivo on elämää ylläpitävä voima!
    Hinnat nousevat,se on totta,kun vertaa vanhaan mummon markkaan huh huh..
    Runoudesta:En ole koskaan kuullut, tästä uudesta Nobelin kirjallisuus-palkinnon saajasta,Tomas Tranströmer istä,.yhtään mitään..Pitääpä tutustua..
    Pidän runoista.. Nyt olemme Eläkekerhossa esittäneet,Toiverunoja.. Ihmiset vain toivovat ,vanhojen,tuttujen runoilijoiden runoja.. Ensi kerralla esitämme ,jotain isään liittyvää..Ei ole isille ,paljoakaan ,runoja kirjoitettu,joten esitämme,miehestä kertovaa..Hyvä sekin,sillä miehet ovat yhtä tärkeitä ,kuin naisetkin.. Se näytelmä,mihin menin mukaan ,elää..Kirjoittaja on 82v mummeli ja itse sanoi,että on tylsää toistaa lauseita samalla tavalla..hih..mielenkiintoinen persoona..No,me teemme samoin, pääasia,että juoni ei karkaa käsistä.. Ihanaa ,kun on syksy,tuntee itsensä energiseksi..
    Kevät käy hermoon,aurinko paljastaa kaiken pölyn ja ikkunoiden harmauden..
    Syksyllä on ihanan hämärää..ei kaikki siivottava sentään hyppää silmille..ja
    voi maltillisemmin harrastaa siivoamistakin..Mutta nyt olisi jo aamukahvin aika.. Valmista on! Tulkaapa juttelemaan taas tähän.. Iloista mieltä! t.Irkku
  3. Hei kaikille!... On ihana päivä ja +12..tuulee..aurinko paistaa..Kyllä kelpaa elellä.
    Kävin taas siskoani katsomassa..Olen nyt päättänyt,että käyn vaan 2 X / viikko.
    Vaikka minulla on kokemusta,niin tuntuu surulliselta,kun hän ei enää tunne minua..Onhan sentään tuntenut minut koko ikäni,kun olen pikkusisko.Se siitä,ei murehtiminen mitään auta..Mietin tässä,että mitä tänne oikein pitäisi kirjoittaa,että olisi mielenkiintoista..Tuppaa eläkeläisten elämä olla ,aika omiin uomiinsa,solunutta...Siitä Lahteen menosta tiedän vasta senverran,että lähtö on bussilla klo 12.45 ja ennen esitystä on ruokailu Hollolan seurakuntatalolla..
    Esitys on Lahden kaupungin teatterissa..Ei ole mainittu,koska alkaa ja päivä on 5.11-11..Taitaa olla Pyhäinpäivä! Olisi kiva tavaa, Muori67. Kerron sitten ,kun saan tietää tarkemmin..On se mukavaa mennä jonnekin..
    Minusta aika menee vauhdilla,joten ei ihme,jos joku päivä katoaakin..
    "Ei aika mennyt koskaan palaa.".näin se menee..Eläke-kerhot ovat kyllä hyviä olemassa,aina jotain toimintaa..Terveyden kannalta,kannattaa osallistua, johonkin toimintaan..Usein näkee,miten ihmiset vanhenevat ,ihan silmissä,kun korkeintaan kaupassa käyvät..Jopa tämmöinen kirjoittelu ja sättäily ,ovat hyviä harrastuksia..Kun ihmiset kirjoittelevat vihaisena,niin adrenaalia vapautuu ja se kiihdyttää aivojenkin toimintaa..hyvä niin HIH...
    No,mitähän tämmöiset maltilliset ihmiseet keksisivät?..Pitääpä miettiä..
    No,mukavaa päivää kaikille..ILOA! t.Irkku
  4. Hyvää lauantai-aamua!
    Harmaata on,mutta ei vielä sada,täällä rannikolla.. Eilen oli ihana päivä..
    En kyllä paljoa ulkona ollut..Innostuin lukemaan ja sitten katselin TV:tä ja kudoin..
    Minusta tulisi hyvä erakko,viihdyn yksikseni..Lapsenlapsenikaan ei ollut kotona..
    Rakkaudesta ,tulee mieleen:etenkin lapselle ,olisi tärkeää,että olisi joku,joka välittää..Tiedän omasta kokemuksestani,kun isäni kuoli,kun olin vauva -ikäinen ja äitini ,kun olin 7v.. Äidistäkään ei ole paljoa muistikuvia,kun olin siellä Pohjanmaalla ,pahimman sota-ajan.,sukulaisten riesana..ja hän sairastui ja kuoli pois.. Jää ,koko elämänikäinen puute jostain tärkeästä..Joten ,kannattaa rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan,niin paljon kuin mahdollista..
    No nyt en ala synkistelemään.. Ilma kirkastuu,voi tulla kaunis päivä..
    Menen siskoani katsomaan..Olen tosi iloinen,kun olen pysynyt terveenä..
    Se on ,tärkeimpiä asioita,mitä on..Jori-poika viihtyy asuntolassa..Lauantaisin heillä on tanssikerho ja karaokea.. ja sauna..Emäntä leipoo jotain hyvää sauna-kahville.. Mukava paikka.. Olen siitäkin onnellinen ,että hän pääsi sinne..Huomenna sitten tulee mummolle kylään..Kaikki asiat järjestyvät aina..
    Latella hieno,pikku-poika-kuva..Minusta on tosi vähän kuvia ,kun olin pieni..Pitääkin katsoa jos löytäisin jonkun..Voin pistää Facebookiin ,jos löytyy..
    Siskostani on hieno ,poseerauskuva,mutta hän syntyikin 10 vuotta ennen minua..oli kait paremmat ajat silloin..Valokuvia ,kun alkaa katselemaan,niin siihen hupenee koko päivä..Onhan se mukavaa puuhaa..Minulle käy siten,kun alan siivoamaan laatikoita..löytyy kaikkea mielenkiintoista,enkä saa yhtään mitään valmiiksi..Minä taidan tehdä omenapiirakan.. Pitää alkaa heti toteuttamaan,kun tuli mieleen.. Mukavaa päivää ja ilonpisaroita poluillenne! t.Irkku
  5. Heippa taas tänne! Sataa..ilma tuoksuu raikkaalta ja tuuli heiluttelee noita mäntyjä ,ikkunani edessä..No, tykkään tällaisesta säästä..Kävin asioilla..tuli hukkareissu,kun kaupassa ei ollut,mitä olisin tarvinnut..perjantaiksi lupasi myyjä hankkia..Hyvää palvelua:.Tytärkin soitteli,lupasi tuoda sieniä ja kurpitsan..Kurpitsa on aina niin valtava..mitä siitä osaisi laittaa..?
    Pitää käydä "Kotikokin" sivulla..Kyllä pakastimeen,ei kannata paljoa laittaa,sinne jäävät.. minulla on viime kesäisiä marjojakin vielä siellä (siis kesältä 2010..)
    Aihetta kirjoitteluun ei ole,kun ei paljoa tapahdu meikäläiselle..Sanotaan:
    " Ei mitään uutisia,on hyviä uutisia." Niin se on..usein uutiset ovat vain surullisia..
    Tulee mieleen,kun käyn sisartani syöttämässä,että ei mistään, voi olla enempää kiitollinen,kuin terveydestä..Pelottava tulevaisuuden kuva: Olla jossain laitoksessa,toisten armoilla..Pitää vain toivoa : Äkki-poistumista!
    Huomenna on taas "Nälkäpäivä-keräily.. lupasin mennä ,pariksi tunniksi seisomaan purkin kanssa. Jotkut ihmiset ovat närkästyneitä siitä..Hyvin ymmärrettävää,on kaikenlaista filuria..
    No,keräilijät ovat ainakin rehellisiä: Saamme purkin,joudumme kuittaamaan sen ja taas kun palautamme..Eihän sitä edes saa auki...Hehhee..Mitä sitten jatkossa tapahtuu,emme sitä tiedä..Ajatus kuitenkin on hyvä,katastrofeja on jatkuvasti maailmalla!..Elämme kummallisia,rauhattomia aikoja..Kai niitä on aina ollut,tiedonkulku on vaan niin nopeaa nykyaikana..Ei hyvältä näytä..
    No,,omenapiirakkaako on täällä tarjolla.. Se maistuisi ja vaniljakastiketta..
    Mukavaa iltaa,sateesta huolimatta.. Sadepisaroiden lisäksi ,ilonpisaroita! t.Irkku
  6. Heippa! ....Pitää taas alkaa kirjoittelemaan tännekin..On oikein hyvä ajatus tuo,että ei edes vilkaise noihin toisiin ketjuihin..Sitä alkaa vaan ihmettelemään,silmät pyöreinä.. .Syksy on tullut..Pidän syksystä..Kohta saamme nauttia väriloistosta..mukavaa odotella sitä..Heti ,kun illat alkoivat pimetä,alkoi tehdä mieli kutoa..ja miten ihanaa, voi sytytellä kynttilöitä..Tässä tämä kesä meni ,ei mitään ihmeempää sattunut.
    Yhtään marjoja en ole poiminut..Sain tyttäreltäni viinimarjoja ja luvassa on karpaloita..Niillä pärjään hyvin..Sieniä en ole keräillyt..ei oikein tee edes mieli..
    Kävin siellä Irlannissa.. Teimme juuri sitä,mitä olin toivonut..Istuimme Pubeissa,kuuntelemassa Irkku-musiikkia..Olipa hyvä tunnelma..ihmiset innostuivat laulamaan mukana..Viihtyisää olemista..Vuokrasimme auton ja ajelimme 5 päivää siellä..oli lehmiä...lehmiä ...lehmiä...varmaankin 10000 ..Hih..ja lampaita..lampaita..lampaita..sama määrä varmasti Hih..ja kiviä..
    Joka päivä satoi,ainakin vähän..Siis ei ollut kuivaa porukkaa ainakaan..
    Voisin mennä uudestaankin,mutta on niin paljon näkemättä,ei voi paljoa tehdä uusintoja.,,Muuten minulla sujuu, totutuissa merkeissä..Siskoni on nyt Hoivakodissa ja syötettävä..joten elämä jatkuu..Jokaiselle on annettu,joku
    tehtävä,tässä maailmassa..Minulle on nyt selvinnyt,että olen "Syöttäjä" No,
    huumorilla pärjätään,tilanteessa kuin tilanteessa...Kyllä sitä osaa olla kiitollinen,että on terve..eihän sitä muuten pystyisi auttamaan toisia..
    Poika on sopeutunut ,pikkuhiljaasiihen,että mummolle tullaan kylään..
    Juuri tänään oli viimeksi. Kyllä ,joka viikko kyläilee ja minä käyn hänen luonaan..Tosi kiva paikka ja mukava henkilökunta.. Katselin äskön filmin "Slummien miljonääri", minusta s e oli hyvä elokuva..Tuota Poirottia ,en muistanut katsoa..Sen näkee tästä YLE:n Areenalta,onneksi..
    Tämä Kahvipirtti ,on taas niin kaunis,kun SkillaN on laittanut.. Mukava tulla tänne..En minä tätä paikkaa ole unohtanut..On vain aina niin paljon kaikkea touhua..Eläkeläiset ovat mahdottomia menijöitä..Miten sitä on joskus ehtinyt työssäkin käymään..usein tulee mieleen.. Mutta nyt ajattelin mennä nukkumaan.. Jos joku tässä käy,niin :Oikein hyvää yötä! Näkyillään taas..
    t.Irkku
  7. Olipa ikävä,väkivaltainen tapahtuma..Ei edes rakastuneena,saa hyväksyä itseensä kohdistuvaa väkivaltaa,, Jossain on raja..On hyvin yleistä meillä täällä ,koto-Suomessa..ikävä kyllä.. Runo oli hyvä,mutta apeaksi jäi mieli..
    Hyvää päivänjatkoa! t.Irkku