Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Jälleen uusi aamu..Mitähän päivä tuo tullessaan..On +10 astetta ja selkeää..
    Nyt keitän aamu-kahvit ja pistän vesipannun vislaamaan..Kahvin kanssa on korvapuusteja..
    Tulkaahan kahville,kun heräätte..Pistetään päivä rullaamaan.
    Kävin eilen siskollani,kauppa-asiat toimittamassa..Hänellä oli syntymäpäivä,niin ostin parvekekukan..
    Mikähän lie..kirkkaan-punaset kukkatertut ,keskellä keltaista..lehdet vähän nokkosen näköset..
    En ollut ennen nähnyt sellaista..kaunis oli kuitenkin..Toivottavasti on iloa pitkään siitä..
    Tekisi mieli lähteä Hesaan kuljeskelemaan.. Ehkäpä huomenna..Katsotaan,iskeekö laiskuus..
    Minulla oli hankala yö,veti suonta jaloista,,piti välillä nousta ylös ja yrittää keksiä keinoa,miten loppuisi..Kyllä se siitä,ohi meni,mutta ei saa enää uudestaan unta..Kuu ei minua häiritse,ei oikein näy suoraan ikkunaani..tai sitten en huomaa?..Tuomikin jo kukkii ja pihlajissa on kukan nuput jo..Tässä lähellä on semmoinen kielo-paikka..pitääkin mennä katsomaan,joko kielot kukkii..
    Varmaankin..Kesä on kauneimmillaan..Pitää nauttia ,joka päivästä......Olen ollut ,todella väsynyt,toivottavasti menee ohi pian..Pitäisi keksiä ,muutakin iloa, kuin tietokoneella näpyttely..
    Tätä ehtii taas talvella,liiankin kanssa.. No,pitää miettiä.. Teillä,joilla on kesäpaikka,on varmaan puuhaa riittämiin. Tulee oltua ulkonakin enemmän,uskoisin.. Tässä ei oikein viitsi mennä istuskelemaan, tuonne pihalle..Onneksi on parveke..Nyt menen juomaan,oikeasti kahvia..
    Lopetan rupattelun ja toivon kaikille,oikein antoisaa päivää! ILOA! t.Irkku
  2. Viikko taas melkein lopullaan..Lämmintä on..Liekö Euroopan lämpimin paikka?--Eipä tarvi lähteä etelään,aurinkoa etsimään..Keitän tässä kahvia ja pistän vesipannun vislaamaan..kahvileipänä olisi
    jälleen juustosarvia..Tulkaahan kahvillew,kunhan heräätte!!!! On hieno päivä tulossa..
    Luin tuossa,siitä "lainasta" Kreikalle..On taas niitä lainoja,joita ei saa takaisin..Miksi ei suoraan kerrota,että lahjoitamme ,niin ja niin paljon..Ainahan,meillä suomalaisilla,on ollut tapana ,antaa
    vaikka mille maalle..keräyksiähän on,jatkuvasti..Kansan käsi on karttuisa..!!! Niinpä niin..
    Kiva seurata,kuka on seuraavaksi vuorossa.. Myös kiinnostavaa seurata,mikä lakko ,on seuraavaksi??
    Tässä ,eläke-mummona,me vain venytämme euroja ja pärjäämme..kuten aina..
    Minulle ei ole tapahtunut yhtään mitään..Tätä samaa.. Poika on siellä Ryhmäkodissa ja tahtoo viikonlopuksi mummolaan..joten tulee,tietenkin..On siinä hyvät puolensa,jos minulla on menoja,niin tilaan taksin ja pistän hänet menemään sinne! On, pikkuhiljaa, tottunut olemaan siellä..Olin katsomassa ,sitä näytelmää,"Arseniikkia ja vanhoja pitsejä". Hyvinhän ne ukot,Esko Roine ja Asko Sarkola,pärjäsivät mummoina..Olin Parvella,vähän huonosti kuulin puheen,mutta olihan se farssi, tuttu..Dementia yhdistys tarjosi omaisille ja meille vapaaehtoisille,myös ruuan ravintolassa.. Hyvää oli.. Nyt sitten sekin "Vertaisaryhmä" päättyi,kun ei ole rahaa enää ensisyksyksi,sitä varten..Katsoin vihosta,olin alkanut,sen vetämisen ,syksyllä 2004..jo 7:s talvi,niissä merkeissä.. Niin se aika rientää ,huomaamatta..Nyt pitää miettiä,mitä seuraavaksi teen..Kuhan pääsen sinne kaihileikkaukseen..Jono pitkä,tietysti..Vähän se häiritsee,kun ei näe toisella silmällä mitään..Ihan kuin olisi roskia silmän edessä..... Eilen yllätin siskoni,menin ilmoittamatta mitään,kylään ja sitten myös ajelin,sinne Ryhmäkotiin,Joria katsomaan..Tuli tehtyä 2 ihmistä iloiseksi..Nytpä taidan mennä verannalle ,nauttimaan kahvisata ja ihailemaan ,tätä maisemaa,mihin Skillan on pirtin siirtänyt.. Kaunista on ja rauhaisaa.. Nautimme kesästä..
    Onnea vaan uudelle pirtille,näin myöhästyneesti..Toukokuu on ihana kuukausi..Nyt on tiedossa kahdet syntymäpäivätkin..pitää keksiä ,jotain kivaa,lahjaksi..Noista lahjoista tuli meleen..Olin viime sunnuntaina "Intialaisessa ravintolassa " Sain äitienpäivälahjaksi ,yhdeltä tyttäreltäni,ja hän vuorostaan ,omalta tyttäreltään,joten meitä oli 4,kun vielä toinenkin tyttäreni tuli mukaan.. Otimme 4 erilaista annosta ja jaoimme ne.. Oli ihan hyviä ruokia..
    Yhteinen riisivati ja se leipä,tosi hyvää (naan-leipää),Saimme toki haarukat ja veitset,että emme ihan sillä leivällä syöneet,kuten Intiassa.. Oli mukavaa,yhteistä aikaa..No,taidan nyt,mennä juomaan ,oikasti kahvia.. Mukavaa,aurinkoista päivää ja iloista mieltä! t.Irkku
  3. Harmaata on.... Eilen satoi koko päivän,mutta ei kylmä ole ..+ 7 astetta..Ihan hyvä.
    Mitäpä tänne kuuluu? Minulla ei mitään erikoista..Tässä vaan mietiskelen,että mitä pitäis tehdä tarjottavaa,jos joku tulee käymään huomenna.. En minäkään ole, kovin
    innoistunut,näistä tekaistuista päivistä..jotenkin teennnäistä.. Jos ei äitiä muista muuten,kuin Äitienpäivänä,niin ei sitten ole väliä.. Yhden opettajan kanssa juttelimme,tästä kortti-perinteestä,mitä koulussakin tehdään.. Muistan omasta lapsuudestani,miten ahdistavaa se oli,kun niitä väsättiin..Kun ei ollut äitiä,kun oli kuollut,niin mietin,kelle sen sitten oikein antaisin.. Enkä varmaan ollut ainoa lapsi,samassa tilanteessa.. Se siitä,tuli vain mieleeni.. Oli mukavaa,kun lapset oli pieniä.. Kukkia kerälivät ja yrittivät hiljaa tehdä aamupalaa.. Ei ollut mitään lahja-hössötystä,kuten nykyaikana.. No,jokatapauksessa..Mukavaa päivää Mummoille,isomummoille ja äideille.. Kukkia kaikille ,vaikka ruusuja!!!!
    Satutin kerran ranteen,,eipä meinaa parantua,vaikka ei edes murtunut,uskoisin ainakin.. No,ehkäpä ei enää ensi vuonna ole kipeä.. Pieni muistutus,että on vielä elossa..Soittelin äskön pojalle..Tahtoo tulla kotona käymään,joten soittelin taksille..menee hakemaan...On siinä vähän totuttelemista..kyselee,että vieläkö monta päivää,pitää olla..No,,aikansa vie kaikki uusi..Minä olen yrittänyt lepäillä..
    Toivottavasti sää kirkastuu,pikkuhiljaa..Olisi mukavaa.. Minä menen laittamaan nyt pyykit kuivamaan .. Mukavaa päivää ja iloista mieltä! t.Irkku
  4. Taivas on ihan harmaa ja asteita on +1, mutta iltaa kohden lämpenee..Kesä tulee..
    Pistän kahvia tulemaan ja vesipannun vislaamaan..Tuon juustosarvia pussillisen..
    Aika menee vauhdilla..Vappukin jo vietetty.. Aattona ,olin pojan kanssa yhdellä tyttärelläni kyläilemässä.. Vävy-poika on niin innokas laittamaan ruokaa,joten saimme hyvät herkut.. Muuten Vappu meni,tässä kotosalla.. Eilen vein pojan takasin Ryhmäkotiin ja olin siellä jonkun aikaa..Iloisena jäi sinne.. Kyllä se siitä lähtee sujumaan...Minulle sattui tässä ,jonkun aikaa sitten,että huomasin,että en näe mitään toisella silmällä..Menin silmälääkäriin ja nyt olen jonossa kaihileikkaukseen,joten ei mitään senkummempaa ollut...onneksi.. Kaikkea tulee,kun saa tätät ikää..lisukkeita..Huomenna on Kerhojen viimeiset kerrat.. Eläkekerhossa on kovasti ohjelmaa,kun vietämme sitä "Äitienpäivän " merkeissä..
    Tulee Tapiolan pastori taas soittamaan sahaa,hauskaa..Olin kerran Näkövamm. juhlissa, sama pastori oli esiintymässä..soitti jopa pyöränpumppua..hih..Hyvin soi..
    iin,tulee vielä kaksi tyttöstä soittamaan kannelta.. Ihan mukavaa,miehet tarjoilevat kahvit,valkoiset essut edessään,sööttiä.. Vertaisryhmä päättyy kokonan..eivät ole saaneet määrärahoja,että pystyisivät jatkamaan,siis Dementiayhdistys..Johan vedin sitä 5 vuotta..Riittäähän se minulle..Pitää sitten keksiä jotain uutta..mutta ensin nautitaan kesästä..Tulkaahan kahville,kunhan heräilette...Valmista on..
    Tänään on Outin-päivä..Onnea Outeille.. SkillaN varmaan kertoo,mistä noin outo nimi on saanut alkunsa..Minulle ei tuile mitään mieleen..Ahaa,kissat tulivat..annan heille ruokaa ja raikasta vettä.. Kunhan aamu valkenee,lähden Tapiolaan..On vielä Runoryhmän tapaaminen..Ajattelimme ,vielä ensimaanantainakin tavata..Menemme yhteen kahvilaan rupattelemaan..Ensiviikolla on yksi teatteri-esitys,mihin menen "Arseniikkia ja vanhoja pitsejä"..Tuttuhan se on ,mutta kiva katsoa..
    Nyt juon kahvit ja nautin aamun hiljaisuudesta..Tulkaahan seurakseni..
    Toivottelen kaikille : Oikein mukavaa ,kevätpäivää..Tehdään siitä muistorikas..
    Iloista mieltä,toivottelee Irkku
  5. On jälleen kaunis päivä.. Kiva,kun satoi välillä,kun oli niin pölyä ilmassa..Ei tuhkaa sentään.. Katselin,viimevuotisia merkintöjäni säästä.. Oli koleaa,koko kuukausi.. Nyt onkin ollut, ihmeen lämmintä ja lumet sulaneet oikein nopeasti,vaikka paljon sitä olikin..Luin tuolta aikaisemmin,että tämä Kahvipirtti ,ei tyydytä kaikkea.. Miksi pitäisikään,tämähän on Kahvila..Tulemme kahville, rupattelemaan,niitä näitä.. Niinhän livessäkin teemme..Pitäisikö olla joku TEEMA?...Poika tuli kotiin ja lähti äskön "Puuhapäiville", Leppävaaran kirkolle..
    Edelleenkin,olen iloinen ,että on niin viiteliäs Diagoni,joka jaksaa järjestää,alueen sokeille nuorille,tämän tapaamisen kerran,joka kuukausi..
    Ensikuussa, menevät retkelle Porvooseen..ja sitten päättyy kesäksi.
    Tämän kesän.Näkövamm. leiri on Hauholla..Katsoin netistä,nätti paikka sekin..Kiva titää,että on pojalle ,jotain mukavaa tiedossa..Hyvin on viihtynyt,
    uudessa Ryhmäkodissa..Kyselee,että pitääkö jäädä kokonaan,mutta kait asia valkenee,pikkuhiljaa..Minä olen ollut väsynyt, liekö henkistä,kun nyt on lupa olla väsynyt,kun ei tarvi olla kokoajan valppaana..
    Juon kahvit ja syön sämpylää..Kiitos tekijälle.. Pitääkin tehdä ,joku päivä..
    Sellaisia teeleipiä olen tehnyt.Nopeita..Pitää lähteä pienelle lenkille ja nauttia kauniista säästä..Huomiseksi oli luvassa sadetta..Nyt jo menee pilveen ja on alkanut tuulemaan..joten pistänpä itsenikin tuulemaan,ettei jää meinaamiseksi asiat..Meillä oli eilen ,lähikauppa auki..Oli kaksi työntekijää paikalla..kassa ja yksi mies..laitteli tavaroita.. No,pärjäsivät..
    Avasivat kaupan myöhemmin ja sulkivat myös aikasemmin,kuin normaalisti..
    Olikohan, tuosta lakosta,mitään hyötyä? Kukahan sitten seuraavaksi lakkoilee..jännitys kohoaa.. Me mummot ja vaarit,emme enää jaksa lakkoilla..
    Mikähän olisi hyvä syy?.. Kuuntelin keskustelua,eläinten oloista..
    Ei kukaan , vanhuisten oloista jaksa nousta parrikaareille.. Ihan oikein sanoi yksikin osallistuja,että useat, Eläinaktivistit,eivät ole kuin koiraansa hoitaneet joskus. No,jokainen voi harrastaa,mitä tahtoo..Kunhan ei aleta rikollisia toimia tekemään,kuten usein on sattunut.. Minusta, Rikoslakikin on huvittava..esim Autovarkaus = Luvaton käyttöönotto. Hmmmm....
    Autonomistaja on varmaan asiasta erimieltä.. Kaikkea ,tässä tulee mieleenkin.. Mutta nyt häivyn..Mukavaa päivää ja Iloa! t.Irkku
  6. Kevät etenee vauhdilla.. Jo on leskenlehtiä näkynyt ja noita krookuksia..
    Lintuja on tullut jo paljon.. On se ihanaa.. Te vaan ahkeroitte,vaikka minkä kimpussa..Minä en saa mitään aikaseksi.. Aika kyllä menee kuin siivin..
    Minä yritän totutella siihen,että poika ei ole kotona,mutta nyt sain luokseni asumaan,yhden lapsenlapsistani..Ihan mukavaa.. On sellainen neitonen..
    On tehnyt samoja ,kuin aina..Käynyt siskolleni kaupassa,vetänyt Vertaisryhmää ja käynyt Runoryhmässä ja Eläkekerhossa.. Nyt on se uutta,että en joudu hätäilemään..kellon kanssa..Voin olla rauhassa,vähän myöhempään,kuin puoli
    kolmeen siis 15:sta.. Kävin ,jopa lääkärillä,kun kerrankin ehdin,itsestänikin huolehtimaan.. ettei ollut,kuuluisia viimeisiä sanoja:Pitäis mennä..
    Luin tuosta yläpuolelta,mitä kaikkia kukkia, oli istutettu.. Ostin viime keväänä krassinsiemeniä ja tuossa ovat vielä pussissa.. hehhee..Jospa tänä kesänä istuttaisin ne johonkin..Kun joku kantaisi ,pari multapussia minulle..
    Lähikaupassa ei ole ja olen laiska kantamaan..Pitää katsoa..jos joku lapsenlapseni tulisi avuksi.. Pari tomaatintainta,voisin ostaa..Ovat niin hyviä ja viihtyvät parvekkeellani,kun siihen paistaa aurinko oikein hyvin..On semmoinen emaalinen pesuvati,jossa olen niitä kasvattanut..Kävin tänään ,mieheni haudalla ja siivosin vanhat kanervat pois ja istutin narsisseja sinne..Näyttivät kauniilta..Otin mukaan pienen lapion ja pulloon pesuvettä ja rievun..Pyyhin kiven puhtaaksi..Nyt on siisti sekin.. On todella kaunis uurnalehto..
    Pojalle ostin sen kännykän, Näkövammaisten kaupasta..On todella yksinkertainen,osaa sillä soittaa.. Tosi hyvä asia,että voimme pitää yhteyttä,puolin ja toisin.. Hän on viihtynyt oikein hyvin.. Haemme kotiin viikonlopuksi.. Pikkuhiljaa,voimme senkin lopettaa,ettei joka viikonloppu.Katsotaan nyt,miten alkaa sujua..Onhan tuollaiset asiat,suuria muutoksia..Minullekin,mutta olen niin paljon menossa,että en ehdi murehtimaan..Onneksi, keksin aina, menemistä ja tekemistä..
    Onpa kaunis ilta.. Keitän kahvit ja menen istumaan kuistille.. (Kai tässä Pirtissä on kuisti) Tuon tähän maustekakkua ja korvapuusteja.. Jos joku haluaa vielä iltakahvit,niin tulkaahan juomaan.. Muuten ksikille mukavaa illanjatkoa ja iloista mieltä! t.Irkku