Vapaa kuvaus

Oletpa utelias Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

25

Kommenttia

15548

1. Keskimäärin+runkoa+kohden+ostetaan+n+1.7+objektiivia.+Itse+olen+kahdella+rungolla+ja+kuudella+objektiivilla+käyrän+yläpuolella.+Suurin+osa+käyttäjistä+ei+tarvitse+lukematonta+määrää+objektiiveja.
  2. Nykyään+suojaeristettyä.+En+usko,+että++nollaluokan+laitteita+on+siellä+myyty+vuosikymmeniin.+Tosin+en+tiedä+onko+jaottelu+ollut+yhtä+tiukkaa+aina+kuin+täällä.+USA:ssahan++maadoitus+tuli+pakolliseksi+1962+(märkätiloissa+1947).+Tällä+ainakin+televisiot+olivat+nollaluokkaa+1970-luvun+puoliväliin.+En+tiedä+miten+siellä+oli.++Koko+filosofia+tuntuu+olevan+erilainen.+Siellä+standardi+tapa+sallia+maadoitetun+laitteen+käyttö+vanhassa+rasiassa+on+vaihtaa+rasia+vikavirtasuojalla+varustetuksi.+Sillä+jokainen+saa+itse+tehdä+alennuksia.+Maadoitettu+pistoke+USA:ssa+on+luonnollisesti+polarisoitu.+Maadoittamattomia+on+kahta+tyyppiä.+Jos+johdossa+on+katkaisin,+on+pistoke+polarisoitu,+jotta+katkaisin+katkaisee+vaiheen.++Tämä+kuitenkin+on+varsin+uusi+muutos.+Esimerkiksi+vanhat+yleisvirtaradiot+ovat+polarisoimattomalla+pistokkeella+(ellei+itse+vaihda)+eikä+mikään+estä+käyttöä+maadoitetussa+rasiassa.Tuossa+toki+on+etunsa+eli+se+rohkaisi+maadoitettujen+rasioiden+käyttöön.+Täällä+nollaluokan+laitekanta+hidastui+maadoituksen+käyttöä.+Maadoitus+tulikin+pakolliseksi+USA:ssa+1962,+Tanskassa+1973,+Ruotsissa+1994+ja+Suomessa+1997.++Suomessa+maadoittamattomia+valaisimia+myytiin+vielä+1990-luvulla.+Vuonna+1996+sellainen+aiheutti+lapsen+kuoleman.+Vuonna+2015+vastaava+tapahtui+uudestaan,+mutta+silloin+lapsi+ei+kuollut.Minusta+vuoden+1957+säännökset+ovat+auttamatta+vanhentuneita+eikä+niitä+tule+käyttää.+Nollaluokan+laitteet+on+syytä+poistaa+käytöstä+oli+rasiat+mitä+tahansa.+Jos+maadoitettua+laitetta+joutuu+käyttämään+maadoittamattomassa+rasiassa+kannattaa+sille+hankkia+vikavirtasuoja.+Toki+samaa+voisi+tehdä+nollaluokallekin,+mutta+silloin+suojan+joutuu+itse+tekemään/teettämään.++Toisaalta+ehkä+voisi+muuttaa+säännöksiä,+että+nollaluokan+pistokkeen+voisi+muuttaa+vikavirtasuojatuksi+pistokkeeksi.Vuoden+1957+ajatukset+maadoittamattomista+tiloista+eivät+päde+enää.+Esimerkiksi+TV+maadoittuu+kaapeliverkon+kautta.+Kun+sitten+tietokoneen+kytkee+TV:hen+maadoittuu+se.+Tämä+jotenkin+on+OK,+mutta+tietokoneen+maadoittaminen+sähköverkon+kautta+jatkojohdolla+on+joku+kamala+rikos.Minua+ihmetyttää+väite,+että+nollaluokan+laitteet+olisivat+turvallisia+maadoittamattomissa+rasioissa.+Jos+näin+olisi,+ei+maadoitusta+vuonna+1997+olisi+määrätty+pakolliseksi.
  3. EOS+M50een+käy+kaikki+objektiivit,+jotka+käy+EOS+250D:henkin.+Kyllä+natiiviobjektiivitkin+ovat+hyviä,+kun+ymmärtää+kameran+idean.+tarkoitus+on+olla+pieni+kamera.+Minulla+ko+setin+eli+runko+viidellä+objektiivilla+(11-22,+15-45,+55-200,+22,+50)+menee+pieneen+kameralaukkuun.+Koko+setti+painaa+1.7+kiloa.