Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
luimistelija
profiilit
luimistelija
luimistelija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä taas yksi syy minkä takia on typerää ostaa jyrsijöitä eläinkaupasta. Joka paikassa varoitetaan että sieltä voi hyvinkin saada arkoja yksilöitä, joten kai siihen oli varauduttu. Ei pitäisi olla mikään hämmentävä mitä-mä-nyt-teen-tilanne.
15.11.2010 14:22
Mua jostain syystä on aina ärsyttänyt lemmikeillä olevat rimmaavat nimet. Justiin vaikka Tiku & Taku. Huoh.
15.11.2010 14:16
Meillä taitaa olla tavallaan pohjanoteeraus. Merkkiä en jaksa edes katsoa, mitat on 70x40x40. Kirpparilta ostettu "varahäkki" joka nyt jäi käyttöön. Aivan armottoman liian pieni, mutta koska häkin luukku voi olla auki 24/7 niin eipä sillä väliä. Toimii ruokailu- ja nukkumispaikkana. Todellinen häkin koko on siis jotain 20 neliötä.
Ihan täydellinen systeemi vanhalle urokselle (jonka kaveri kuoli vähän aikaa sitten), eipähän pääse esim. putoamaan korkealta ja saa hakeutua seuraan aina kun tuntuu siltä. :)
Tuossa on yksi ritilätaso. Tosi hyvä koska sen päälle saa viriteltyä kankaista kivan pesäluolan. On selkeästi suositumpi kuin riippumatto.
15.11.2010 14:08
Terra ei missään tapauksessa ole sopiva asumus rotille.
03.03.2010 20:01
^ Et ole uusia rottatyttöjä suunnitellut ottaa?
03.03.2010 19:51
Vastaan oman kokemukseni (7 vuoden) mukaan:
Onko totta, että rottien häkkiä täytyy siivoilla parin päivän välein, jos haluaa, ettei se ala haisemaan?
- On totta.
Haisevatko itse rotat? Jotkut sanovat, että kyllä ne haisee, ja toiset sanovat, että terve rotta ei haise.
- Eivät haise. Jos ihan turkkia nuuhkimaan lähtee, niin tietysti saattaa olla tarttunut aromia pissaisessa riippumatossa nukkumisesta. Ainakaan minun rotat ei useinkaan hädän yllättäessä jaksa siirtyä siitä mihinkään.
Kuseskelevatko rotat niin, että häkin ympärillä oleva lattiakin menee likaiseksi?? Luin tällaistakin jostain..Miten tällaisen voi estää?
- Tällaista saattaa ilmetä. Ei sitä voi mitenkään estää, pitää vaan luututa lattia siitä kohtaa kun siltä näyttää.
Sairastelevatko rotat usein? Minusta tuntuu tällä hetkellä siltä, että esim. kasvaimet tulevat lähes jokaiselle rotalle vanhuuden päivillä.
- Voisi yleistää että lähes kaikki rotat lopetetaan lopulta joko syöpäkasvaimien tai kroonistuneen hengitysteiden tulehduksen vuoksi. Näitä voi alkaa tulla n. 1v ja siitä vanhemmille rotille. Omilla tuota nuoremmilla ei ole koskaan ollut mitään sairasteluja.
Kun rottia juoksuttaa huoneessa irti, päästelevätkö ne ulosteita lattioille, onko sellaisen käytös yleistä?
- Jos sattuu oikeasti olemaan hätä, niin ei ne paikkaa kainostele.
07.10.2009 12:55
1 / 1