Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällä sinun sanakirjasi! ;) http://www.hallituskatu14.com/dict
22.04.2009 12:51
Näinhän se sanonta kuuluu: "San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano."
22.04.2009 08:13
Meneppä aamulla Rauman torille pystykaffeille, niin kuulet kuinka papparaiset laittavat Rauman glälel mailmaa reeraan, varsinkin SM-ligan aikana Lukko on kiinnostava puheenaihe. ;)
22.04.2009 08:08
Hoidetaanko niitä luonnonsuojelualueita? Eikö niiden anneta olla pahuutensa hallussa. Täällä kun ovat erään järven ranta-alueet lunastettu luonnonsuojelualueeksi, niin siellä ovat ihan ryteikkönä. Mitä puita kaatuu, siellä ne saavat olla, ei niihin saa kukaan kajota. Siis ihan hirveää ryteikköä, mikä tuntuu kummalliselta näin tavallisen ihmisen näkövinkkelistä.
20.04.2009 13:06
on elämää. Tässä linkki sinne. http://natureit.net/site/saaksikamera.php Hailuodon pesältä juuri vasta lumetkin sulivat, saa nähdä tuleeko sinne asukkaita.
19.04.2009 22:50
ellei kissa itse... Olen monta kertaa kassajonossa, kun perässäni on joku kouluikäinen limssapullonsa tai karkkipussinsa kanssa, päästänyt hänet edelle. Olen arvannut ne ajatukset, mitkä kohdistuisivat minuun, kun alkaisin latoa kärryistäni tavarakasaa kassalle. Kiitoksia ei kannata odottaa, hyvin harvoin saa edes sen hymyn. Saa itselle ainakin hyvän mielen.
18.04.2009 14:19
En ole koskaan juhlinut vappua - ei ole sitä valkoista lakkiakaan, että se päässä pitäisi juhlia.
Silloin kun mukulat olivat pieniä piti ilmapalloja ja serpentiinejä ostaa.
Simaa teen ja vapunpäiväaamuna munkkeja paistan.
Siinä on minun vappuperinteeni.
16.04.2009 21:19
Eipä ole kukaan tänään muistanut koko ketjua.
Onko aiheet loppu, vai onko kaunis ilma houkutellut kaikki ulos?
Ne joilla on oma piha kuopsuttivat tietysti haravan kanssa roskia kasaan ja siivosivat kukkamaitansa.
Siis kaikki muut paitsi minä.
Olen lukenut, että varisseet lehdet tekevät hyvää jopa nurmikolle.
Minä kilttinä tyttönä noudatan neuvoa, kyllä sieltä ruoho läpi kasvaa ja leikkuri tekee tehtävänsä.
Meille on talven aikana ilmestynyt paljon vihreää sammalta nurmikon tilalle ja ihan nättiä sekin on ja helppohoitoista. ;)
Täällä ei oikeastaan koskaan kirjoiteta urheilusta. Miksikö ei? Eikö kiinnosta, taitaa olla sillekin oma palstansa.
Tänään kuitenkin Jyppi voitti jääkiekon Suomen mestaruuden puhtailla voitoilla,
saatiin uusi mestarijoukkue!
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin.
14.04.2009 22:03
Harvinaista herkkua on ketju, jossa on näin paljon viestejä, eikä yhtään poikkipuolista sanaa.
Tykkään näistä ketjuista, joissa voi rupatella niitä näitä, heitellen aiheesta toiseen.
Munkit on paistettu, tulikin sikäli "terveysmunkkeja", että ovat vähän suolattomia ja tasan tarkkaan muistan taikinaan suolaa laittaneeni. En sitten tiedä mihin se on sieltä joutunut...
Mukava kuulla, että tilallanne on jatkaja.
Osa-aikaviljelijöitähän ne nykyään paljon ovat, on pakko, jos meinaa pärjätä, kyllä maanviljelys on ajettu niin alas, että se ei yksinään kannata, jotain sivubisnestä pitää olla.
Tai sitten sitä suurta ja suurta, jonka perään nykyään huudetaan. On se sitten viljantuotantoa, maito-, sika-, kana-,tai mitä taloutta hyvänsä,
niin paljon pitäisi kaikkia olla.
Pojallasi on kyllä rankka ammatti, ei ole helppoa se rekkakuskinkaan elämä, varsinkin jos joutuu pitkiä reissuja yöpymisineen tekemään.
Meillä ei ole jatkajaa, pojalla ei ole haluja ja on hyvä työpaikka, ei ole sitten niin paljon vaadittukaan jatkamaan, kun tiedetään mitä tämä on ja direktiivejä tulee aina vain lisää.
Minua aina kauhistutti se paperisota, joka oli kontollani.
Pellot olivat viime vuonna ensi kertaa vuokralla,
saa nähdä mitä jatkossa.
Hupsis! Taisi tulla romaani...
Se on moro!
13.04.2009 11:26
Kieritän taikinasta pötkön ja sen sitten suljen rinkiläksi - siinä se!
Joskus vähän tuppaavat aukeamaan, mutta saman makuisia ovat silti.
Hyvää yötä.
12.04.2009 22:23
minä vain teen, en ole koskaan edes yrittänyt tehdä hillomunkkeja. Rinkilätkin teen "liaruttamalla", enkä pyöreistä pullista.
Eikö kaupan munkkeihin pursoteta se hyttysentötteröllinen sitä hilloa kypsiin munkkeihin?
Tästä päivästä tuli vielä lämpimämpi kuin eilen, vaikka toista aamulla uumoilin.
+14,5 astetta näytti mittari varjossa iltapäivällä.
Kirjoistakin olette kirjoitelleet.
Olen varmaan monta kertaa jo kertonut omistavani kirjoja niin paljon, että divarin voisi perustaa.
Niitä on kirjahylly täynnä, eteisessä on yksi kolo kirjahyllyä, eräs yläkaappi on kirjoille, sitten niitä on vintillä ja vähän siellä sun täällä.
Edelleen kirjakerhosta tulee kirja silloin tällöin.
Kannattaisi tietysti käyttää kirjaston palveluita, mutta täällä sivukirjastossa on uudet kirjat "kiven alla" ja jonotukseen en viitsi laittaa, kirjat pitäisi sitten heti hakea
kun palautetaan.
Jatketaan toiste!
12.04.2009 20:39
Olen kuullut, että puoleenpäivään asti voi toivotella huomenia, vaikka täällä yksi "aamun virkku" on jo tehnyt vaikka mitä.
Mahdanko alkaa vihertämään - kateudesta nääs, että joku voikin olla noin energinen.
Huomenaamuna minäkin olen ajatellut pyöräyttää muutaman munkin ja mennä päivemmällä yllättämään serkkuni ja hänen paremman puoliskonsa, kun tiedän heidän tulleen mökilleen.
ja kun yllättämällä menee, on paras viedä kaffepullat mennessään.
Aurinkoista pääsiäissunnuntaita!
12.04.2009 09:54
siinä sammalmättäällä nukuit, kun niin punastelet! D))
11.04.2009 21:43
Hyvää lauantaiehtoota!
Ihana kevätpäivä on takana, pyykitkin kuivuivat jo ulkona.
Kerrankin taitaa olla kaunis pääsiäinen.
Tosiaan, eikö sää ole se tuttu ja turvallinen puheenaihe?
Pukkisängyssä minäkin olen joskus öitäni viettänyt, hetekakin on tuttu ja sitten oli päästävedettävä sänky ja viimeisiä aikoja kotona käydessäni oli se sohvanpuolikas.
Vuoden opiskelin sisäoppilaitoksessa, siellä oli kerrossänkyjä, mutta minä koisein alapetillä.
Sitten omassa kämpässä laveri ja viimeiset 40 vuotta on ollut parisänky.
Onhan niitä ollut kaikenlaisia sänkyjä lisäksi matkan varrella, teltassakin on yövytty, sinne mua ei saisi enää vanha Erkkikään!
Pitääkö moottorisänky aamuvirkkuna? D))
11.04.2009 21:43
Ei minun mielestäni aloittaja ollut mitenkään otettu siitä poistosta, totesi vain niin käyneen, kun teki tavallaan yhteenvetoa tästä mukavasta ketjusta.
Jos vaikka joku oli perään laittanut ilkeän vastauksen, että halusi sen poistaa.
Tämä ketju on mielestäni juuri sitä keskustelua, jota täällä peräänkuulutetaan.
Tietty sekaan täytyy aina laittaa joku tölväisykin!
Oli miten oli, mukavaa pääsiäisen jatkoa itse kullekin!
11.04.2009 08:56
jokaisen on huushollinsa hoidettava, mutta kun on kotona päivät pitkät niin ei silloin tarvii juhlapyhinä alkaa huhkimaan.
Ymmärrän senkin, kun on viikot töissä niin pakkohan kotityötkin on joskus tehtävä.
No niin, joka asiassa on ne kaksi puolta ja jokainen mielestään oikeassa.
Tulkoon siis jokainen autuaaksi omalla uskollaan!
10.04.2009 13:21
Kumpaakohan mahdat tarkoittaa?
Kumpikaan ei ole tälle palstalle kirjoitellut.
Venla joskus 2006 viiskymppisiin ja Wenla 2007 pääasiassa lemmikkieläimien palstalle.
Ilmankos en muistanut kumpaakaan nikkiä nähneeni.
10.04.2009 11:21
Sen verran minullakin on jäänyt äitini opit päähän, että joulupäivänä ja pitkäperjantaina ei tehdä töitä.
Sunnuntait ja kaikki muutkin pyhät kirkon aikaan olivat myös töiltä rauhoitettuja.
Iltapäivällä äiti sitten jo saattoi kutimen käteensä ottaa.
Itselläni ei mitään erikoista ole tiedossa,
tänään illalla olen lapsenpiijaksi lupautunut.
Se on mieleinen homma ja sen jälkeen taas nauttii omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.
10.04.2009 11:13
Entä mitä mieltä olette papista, joka vaihtoi sukupuolensa miehestä naiseksi?
Nämä sukupuolenvaihdokset minun mielestäni ovat luonnottomia.
Onkohan tämän prosessin läpikäynyt ihminen lopultakaan sinut itsensä kanssa.
Rohkeutta ainakin heiltä vaaditaan, kun tulevat kaapista ulos.
09.04.2009 21:30
Ylempänä oli kirjoitettu jalan kasvusta elikkä on alettu kasvaa maata myöten.
Niinhän se on minullakin, pieni se jalka ei ole koskaan ollut, ennen oli 39 ja nyt 41.
Vihkikengät ovat vielä pysyneet tallessa eikä tarvitse untakaan nähdä, että jalkaan sopisivat.
Kaikessa tässä minäkin olen vuosikymmenien myötä kasvanut, pituudessa vain olen mennyt kasaan.
Enemmän olisi pitänyt olla hamsterin vikaa, olisi se kiva katsoa kuinka on muoti muuttunut.
50-luvulta muistan ne korkeat kiilakorot ja 70-luvulla oli järkyttävät tolppakorot ja eikös ne pohjatkin olleet tavallista paksummat.
Jossain välissä tungettiin varpaat niihin piikkikorkoisiin ja -nirkkoisiin kenkiin.
Oi voi vaan, on se kiva muistella niitä vanhoja aikoja.
Onko muilla taipumusta muistella nuoruutta ja vähän haikaillakin sen perään?
Jatketaan toiste!
Aloittajalle Hyvää Pääsiäistä, keksi jatkossakin kivoja aiheita!
09.04.2009 21:23
34 / 123