Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tänään olen jo toisen kerran samaa mieltä Ullamirjamin kanssa.
    Ei tarvitse ajatella muuta kuin omaa elämäänsä, niin tragikomiikkaahan se on.
    Tottakai aitoja suruja ja vastoinkäymisiä on tähän ikään joutunut kokemaan, mutta joskus tämä arkinen elämäkin on yhtä hullunmyllyä.

Juuri tänään soitti pölynimurimies ovikelloa.
    Olin menossa suihkuun ja pukeutuneen kylpytakkiin myönsin ovenraosta herralle audienssin. Hän oli ripeäotteinen, ojensi kätensä sekä esitteli itsensä oikein kuvallisen kortin kanssa, kehaisipa vielä kädenpuristustani voimakkaaksi. Samaan syssyyn hän vetäisi oven auki ja astui eteiseen.
    Hän kyseli pölynimurimerkkiämme; niitähän on kaksi, täällä Hoover ja mökillä Nilfisk. Hänellä olisi ollut tarjolla kotisiivousta helpottava imuri, mutta minä sanoin, ettei siivous niin raskasta ole, että pitäisi uusi imuri ostaa.
    Mies pahoitteli, että oli vahinko, kun mieheni ei ollut kotona.
    Nappasin suunvuoron melkein kesken pölynimurimiehen puheen ja pamautin, että se todella oli hänen kannaltaan vahinko, sillä mieheni on paljon helpompi puhua ympäri kuin minut.
    Herra selvästi suuttui, avasi oven ja liukeni rappukäytävään, ovea sentään paiskomatta.

Ohi mennessäni tulin vilkaisseeksi eteisen peiliin. Sieltä katsoi vastaan hapsottavahiuksinen noita-akka. Hetken mietin, elinkö nyt tragediassa vai komediassa, mutta kyllä minua vähän naurattikin.
    Tuumasin, että olipa rohkea pölynimurimies, kun ei ensi näkemältä säikähtänyt.
  2. Ullamirjami on ihan oikeassa, vaikka sanonta kuuluukin, ettei euro hintoja nostanut. Eipä tietenkään! Hintojahan nostettiin joka puolella euroon siirtymistä hyväksi käyttäen. Euroon siirtymistä edelsi kausi, jolloin valtakuntaa laitettiin eurokuntoon. Ainakin meikäläisen silmin se näytti siltä, että hintoja ja taksoja nostettiin ja yhteiskunnan velvoitteita vähennettiin tai ainakin valtiolta siirrettiin velvoitteita kunnille. Sehän taas merkitsi kunnallisverotuksen kiristymistä.

Nyt ollaan siinä pisteessä, että suomalaisten verorahoilla pitäisi olla "solidaarinen" Kreikalle, joka on elänyt yli varojensa.
    Merkillinen tämä markkinatalous (o.s. kapitalismi), kun tässä eivät olekaan toiminnastaan vastuussa velan antajat, pankit. Niinhän se oli viimeksikin: pankkilaitos oli pidettävä pystyssä sillä hinnalla, että monelta meni koti tai yritys ja jäi vielä jättivelat.

Suurenmoista tässä EU:iin ja euroon liittymisessä oli se, että Suomesta tuli heti mallioppilas, ja voittihan maamme kamppailun mansikoista ja kurkuista.
    Ei haittaa mitään, että monissa kohdin EU:n suurilla saappailla talsitaan perustuslakimme yli, ja Suomi vielä maksaa kalliisti tästä.

Nyt, kun aiemmin niin kiltti Suomi-neito on alkanut vaatia vakuuksia, turmeltunee maamme hyvä maine koko Euroopan silmissä.
    Angelakin tykkää huonoa, ja se saattaa merkitä sitä, ettei Suomelle enää uskota euroministerin salkkua - puhumattakaan siitä, ettemme koskaan saa suomalaista Euroopan keisaria, anteeksi, presidenttiä.
  3. Vastaan nikille "Paskanmarjat ja muu", kun kerran kysytään:
    Vaikka nyt onkin ankeat ajat, on täällä meidän kulmillamme aina muutama läpeensä tyytyväinen.
    Mitäs tuhmaa siinä on? Kuulijan mielikuvitusko?

Muistui mieleeni tapaus niiltä ajoilta, kun oli 16-vuotias.
    Meitä oli sekalainen seurakunta eri ikäisiä ihmisiä, ja innostuimme leikkimään sellaista, että kunkin vuorollaan oli laulettava määrätyllä kirjaimella alkava värssynpätkä.
    Minulle osui v-kirjain ja niinpä hoilasin reippaasti "Varas vie vaatteet ja rosvo lompakon. Nainen vie senkin, mi piilossa on."
    Siitäkös muuan keski-ikäinen rouvashenkilö riehaantui! Hän haukkui ensin minut ja sitten koko silloisen nykynuorison härskiksi ja röyhkeäksi.
    Olin kuin hoo-moilanen. En kertakaikkiaan ymmärtänyt täti-ihmisen purkausta.
    Onneksi joukossa oli joku, joka ilmeisesti ymmärsi tädin ajatuksenjuoksun ja
    osasi valistaa, että se mikä piilossa on, on sydän.