Miksi ihmeessä käyttää parempaa titteliä!
Ja ruma kielenkäyttö on ikävää kuunneltavaa, huumori olisi kyllä hyvä asia, mutta ei mitään noin rumia sanoja, ja heti ensalkuun kaksimielinen vitsi, joka osoittaa, ettei ole naisia kohtaan gentleman.
Valetohtori-ohjelma meneillään, p.o. maalaislääkäri
19
140
Vastaukset
- Veerti..
Minulla on eturauhasen syöpä. Kiminkinen sanoin tv:ssä, että ottakaa kaksi
tiiliskiveä ja munat siihen ja toisella tiiliskivellä päälle. Oli aika rankasti
sanottu eturauhaspotilaille.
Luin Kiminkisen kirjaa ja löysin asiavirheen. Kiminkinen suositteli verenpainepotilaalle, että tämä itse vähentäisi lääkitystään ilman lääkärissä
käyntiä. Vähän ihmettelivät apteekissa. - luulisinko
Kyllähän Tapani Kiminkinen on täysin pätevä ja laillinen lääkäri. Pitää muistaa, että hän on paikallislääkäri.
Jos hänen praktiikkansa olisi vaikkapa Turussa, ei hän käyttäisi paikallista Keski-Suomen murretta ja omalaatuista huumoriaan.
Pidetty, persoonallinen Saarijärven tk-lääkäri kuulemma. Vastakohta ilmeettömille tusinalääkäreille.- jatkoa toivon
Minä rakastan tohtori Kiminkistä. Hän on niin vaatimaton ja kansanläheinen, että toivoisin omalääkärini olevan juuri hänenlaisensa. Tri Kiminkinen välittää potilaistaan ja suhtautuu heihin rakkaudella ja huumorilla. Jokaisen sairauksen hän selittää niin, että potilas ja katsojakin tv-ruudun äärellä ymmärtää asian ja vielä lääkintä- ja hoito-ohjeetkin hän selittää tarkasti.
Minusta on mukavaa, kun ohjelmassa kuvataan kaunista Saarijärven maisemaa ja ihmisiä kotiseudullaan ja näytetään virikkeellistä kylätoimintaa. Luin jostain lööpistä, että ohjelma lopetetaan ja minusta se on harmi. Ohjelma on tosi hyvä ja voittaa monen muun kesäjutun ihan ensi kättelyssä. Olen aivan varma, että moni muukin pitää tri Tapani Kiminkisen sarjaa tarpeellisena kuten minä.
- Totuus:
Tohtoriksi ei ole väitellyt, maalaislääkäri on oikein.
Kansan kielessä tuo tohtori on ollut yhtä kuin lääkäri.Lääket. tri. voi olla lääkärikin.
Maalaislääkäri nimityksellä ei saa halventaa osaavan ja kansanomaisen lääkärin työtä.
Skoda taitaa saada liikaa ilmaista mainosta ohjelmassa.
- fanittajam.
Voipipa olla tavallisessa arkielämässä Kiminkinen vähän arkisempi tyyppi, mutta ei minua häiritsisi noin rempseä ote lääkäriltä.
Toki myönnän , että tänään taisi tulla moka siinä alussa. se oli asiatonta!
Mutta yleensä minusta on ollut hauska seurata varsinkin sitä murretta, johon kuulee arkikieleen aika ronskejakin sanoja. - ei kiinosta pätkän-
vertaakaan.
Ei kiinnosta koko ohjelma eikä sairaudet, omissa vaivoissa on aivan tarpeeksi . - joviaali ote
Tv-2 on lopettamassa kiminkis-ohjelman. Uusia ei enää kuvata.
- Hyvä ohjelma
Harmi. Mieluummin katson suomalaista lääkäriä Suomen maisemissa kuin jotain ulkolaista kiiltokuvatohtoria Hollywoodista.
- hymm, ei kiinnosta
hyvä kun lopettaa, aivan turha, tai voihan se joillekki ollaa hyvinki tärkeetä seurata sairauksia ja niiten hoitoa.
- Samoin, mutta ei
niitä rumia sanontoja joita käyttää.
- sinisirkku-
En jokaista jaksoa ole katsellut, mutta pidin kyllä tästä maalaislääkäristä. Ennenkaikkea vapautuneesta ja aidosta
suhtautumisesta tuttuihin potilaisiin.
Leikinlaskuahan hän harjoitti ihan kivasti ja rehevän kansanomaisesti, kuitenkin asiallisen oloinen oli diagnooseissa minusta. Viimeistä jaksoa en tosin nähnyt.
Varmaan helpottavaa ollakin ilman kameran seurantaa työssään, kun en usko hänen filmitähdeksikään pyrikivän.
Hyvää teki katsella maalaismiljö'tä ja mutkattomia ihmisiä siellä ! - aleksandrovitsi-
görgyi-sinisirkku...med mera....
ei ole sääntöjen vastaista ...mutta...moraalitonta ja epäinhimillistä!!!- sinisirkku-
Heko heko ! vitsi tosiaan oletkin !
sinisirkku- kirjoitti:
Heko heko ! vitsi tosiaan oletkin !
Ei ole tullut "maalaislääkäriä" väheksyville, että tällainen yleislääkäri ei ole fakki-idiootti. Kaikki kunnia eteville spesialisteille, mutta kyllä kunnanlääkärillä täytyy olla laaja tietämys eri sairauksista, ja passittaahan hän potilaan eteenpäin silloin, kun tarvitaan erikoistunutta lääkäriä.
Olen silloin tällöin seurannut Kiminkistä, ja vaihteeksi se on maanläheinen ja positiivinen ohjelma verrattuna moniin ulkomaisiin hömppälääkärisarjoihin.
Olisi saanut jatkuakin.
Paikalliskieli ei ainakaan minua ole häirinnyt.
- Paskanmarjat ja muu
kielenkäyttö ei ole hyväksi lapsikatsojillekaan
ei vaaraa että katsoisivat tuota
mutta kuunnella voivat.
Tykkäsikö Vs siitä että "Isännät ovat ylpeitä ja emännät ovat läpeensä tyytyväisiä".Minä en tykännyt rimanalituksista.
Hyvä kun loppuu. - tuntematon potilas
Voi voi, tohtorin kielenkäyttö on siistiä verrattuna monien muiden ohjelmissa sujuvasti sutkautettuihin v-sanoihin. Puollan suomalaisia ohjelmia ja mielestäni Yle muut kanavat saisivat vielä enemmän kuvata Suomen paikkakuntia, kyläyhteisöjä, ihmisiä ja näitä 'arkielämän tähtiä'. On aika ällöttävää nähdä tv:ssä joka ohjelmassa samat julkkikset kisaamassa, kommentoimassa, haastattelemassa, keskusteluohjelmissa ja jopa uutisissa ja paneeleissa vielä yleisönä eturivissä haastateltavana. Meidän maamme on tosi kaunis joka kantilta ja sitä haluaisin nähdä enemmän ihan kaikkina vuodenaikoina. Eri murteetkin ovat piristäviä. Ihmisiä elää muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. Ja tuo tri Kiminkinen on ollut hyvä ohjelma juuri edellä keromistani syistä.
Vastaan nikille "Paskanmarjat ja muu", kun kerran kysytään:
Vaikka nyt onkin ankeat ajat, on täällä meidän kulmillamme aina muutama läpeensä tyytyväinen.
Mitäs tuhmaa siinä on? Kuulijan mielikuvitusko?
Muistui mieleeni tapaus niiltä ajoilta, kun oli 16-vuotias.
Meitä oli sekalainen seurakunta eri ikäisiä ihmisiä, ja innostuimme leikkimään sellaista, että kunkin vuorollaan oli laulettava määrätyllä kirjaimella alkava värssynpätkä.
Minulle osui v-kirjain ja niinpä hoilasin reippaasti "Varas vie vaatteet ja rosvo lompakon. Nainen vie senkin, mi piilossa on."
Siitäkös muuan keski-ikäinen rouvashenkilö riehaantui! Hän haukkui ensin minut ja sitten koko silloisen nykynuorison härskiksi ja röyhkeäksi.
Olin kuin hoo-moilanen. En kertakaikkiaan ymmärtänyt täti-ihmisen purkausta.
Onneksi joukossa oli joku, joka ilmeisesti ymmärsi tädin ajatuksenjuoksun ja
osasi valistaa, että se mikä piilossa on, on sydän.- "Maalaislääkär Kimin
kinen " olikin sitten TV 1:n ohjelmassa seuraavalla kerralla, se myöskin kuulutettiin niin.
Ihmettelin silloin hiukan tuota maalais-etuliitettä, mutta toisaalta : ei se tohtori nyt ainakaan
oikea nimitys ollut, koska hän ei ole väitellyt tohtoriksi!
Ihmisille puhuessaan, vanhemmille varsinkin, tuntui pahalta kuulla tuo "paskanmarjat", kun oli kuitenkin sen vanhuksen terveydestä tai sairaudesta puhe.
No en ole mikään "Ronskilan Hilma", siinäkin voi syytä tunteeseen olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794274
- 493603
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161705Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271477Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253