Puoliyö lähenee ja minä ilmeisesti yksinäni "kukun", ainakin kirjoittelen.
Menossa unten maille oo jotain runollista. ilmaisulla kuvattaneen niitä monenlaisia unia, joita pääsemme tai joudumme näkemään.
Nyt eletään euro-ajassa ja viiden pennin unetkin ovat tainneet kallistua viissenttisiksi, kuusi kertaa kalliimmiksi
Unet eivät jää mieleen - sanotaan. Muistan joskus nähneeni unta, jossa olen taivastellut: " Ja tämä kun ei ole edes unta vaan totta"
Kaikkea kummallista sitä kokee , ainakin Ruuneperi
Unten maille
10
88
Vastaukset
- Lorena*
Tässä kaunis ja rauhallinen tuutu-laulu sinulle, unihiekkaa tulee silmäkulmiin laulua kuunnellessa.
Hyvää yötä toivotteleepi toinen yökyöpeli.
http://www.youtube.com/watch?v=CAGMN9_u_uc En ole pitkään aikaan nähnyt unia, ainakaan sellaisia, jotka muistaisin. Mutta juuri eilen aamulla heräsin painajaisuneen, johon olin saanut edellisenä iltana kuulemastani vahvan virikkeen. Oli taas äärimmäisen huojentavaa, että painajainen ei ollutkaan totta, siinä olin nimittäin todella hengenvaarallisessa tilanteessa, jossa kännykkänikin murskattiin, niin etten apua voinut soittaa, kuten unessa aioin. Se oli jo niin kauheaa, että heräsin. :) Silloin ei kyllä vähään hetkeen naurattanut. Kestäähän se jonkin aikaa, kunnes pahasta painajaisesta tokenee.
Hyvää yötä! toivoo toinen yökukkuja- yökukkuja myös
Öitä!
- ullapulla*
No niin ,kaikki nukkuu .No huomena ollaan taas aivot kirkkaina ,puolustamassa omia ajatuksiamme.
Ja kivaahan tämä juttelu täälä onkin ,ei oo Henk.koht -vihakirjoituksi ollut.
Palsta taitaa ruveta asia linjalle ,hyvä!Kiitos, Lorena, todella kauniista vihjeestä.
Antti Tuisku on eräs suosikkilaulajistani, ja laulu oli todella ihana.
Kuin kruununa täytekakun päälle kuuntelin ´Missä muruseni on´
Nyt kun tulisi vielä Nukkumatti, niin varmasti olisivat unet kauniita ja rauhallisia.
Hyvää yötä, nkkukaa hyvin.
- Ramoona*
Sama musiikkimaku näyttää monella olevan. Tuon Antti Tuiskun kappaleen laitoin tänne jokin aika sitten iltalauluksi .Löysin sen googlettamalla " iltalaulu" ( se ei ollut silloin tuttu, mutta sen jälkeen olen kuunnellut usein) ja ihastuin siihen heti, sekä nuoren miehen ääneen, melodiaan että etenkin sen sanoihin. Muistelen, että Riki Sorsan Joki on myös Venlastiinan suosikkeja, mieleen on jäänyt Sinulta sanonta, että se on kuin Sinua varten tehty. Sehän on juuri taiteen, varsinkin runojen ja laulujen tarkoitus , ne tulkitsevat tunteitamme. Capt. Cöpenickillekin on ollut ilo olla etsimässä musiikkilinkkejä, hänestäkin näkee, mitä musiikki merkitsee.
Samat ikivihreät nousevat yhä esille, mutta hienoa on, että näitä uusia raikkaita, mutta herkkiä tulkitsijoita tulee. Jenni Vatriainen ja Tarja Turunen kuuluvat mieleisiini, samoin Johanna Kurkela. Hän on sanoittanut koskettavan rakkauslaulun "Tahdon tanssia kanssasi valssin" , jota laulaa Tomi Metsäkedon kanssa. Sitä ei vaan enää löysy youtubesta. Sinisirkku kertoi hiljattain, että sitä oli laulettu hänen lapsnlapsensa häissä. Meillä on paljon hienoja rocklyyrikoitakin, vaikkapa Edu Kettunen, eikä herkkyys aina näy ulospäin.
Laitan tähän Jenni Vartiaisen "Missä muruseni on", minäkin siitä pidän kovin. Olen kuullut, että sitä on käytetty myös nuorten ihmisten hautajaisissa, siinä on niin syvä kaipuun tunne.
ttp://www.youtube.com/watch?v=N5kKc-QLdsM
Hyvin nukuin ja reippaana nousin. Toivotan hyvää Sannan, Sannin ja Susannan päivää ! Lähetänpä Susannalle jonkin hänen mieleisensä musiikkilinkin ja kukan kuvan sähköpostissa. - samanen*
ensimmäinen h jäi linkistä maalaamatta, kokeillaan uudelleen
http://www.youtube.com/watch?v=N5kKc-QLdsM - Ramoona*
Korjaillaan nyt vieläkin, taidan sittenkin vielä unenpöpperössä olla, kun Susannaa jo onnittelen. Lauri ja Lassehan tänään ovat vuorossa, joten onnittelut heille. Harmi kun täällä ei ole muokkaustoimintoja, oikeinkirjoitusvirheitäkin jäi ihan vilisemällä.
- Lorena*
Aivan oikein, muistan nähneeni viestin jossa Ramoona linkitti palstalle Iltalaulun, kaunis ja rauhallinen laulu on.
Riparien suosikki laulu Iltalaulu on, jossa sen ensimmäisen kerran kuulin, toinen ripareilla suosikkina on Tuu mun vaimoksein.
Sateinen ja jo hiukan koleahko ilma näillä seuduin on eiköhän ne lämpimät säät vielä palaile lähiaikoina. Voidaan hyvin jokainen tahoillamme. - ullamirjami*
Lorena* kirjoitti:
Aivan oikein, muistan nähneeni viestin jossa Ramoona linkitti palstalle Iltalaulun, kaunis ja rauhallinen laulu on.
Riparien suosikki laulu Iltalaulu on, jossa sen ensimmäisen kerran kuulin, toinen ripareilla suosikkina on Tuu mun vaimoksein.
Sateinen ja jo hiukan koleahko ilma näillä seuduin on eiköhän ne lämpimät säät vielä palaile lähiaikoina. Voidaan hyvin jokainen tahoillamme.Päivä on ollut tosi kolea --ja ukkonen kävi keskipäivällä--!
Onkoos nyt kaikki sitten tullut sanottua.
Palsta on aivan mitäänsanomaton. Ei kannata enään kun eisaa totuuksia sanoa .
Toivottavasti Ruune keksii hyvän aiheen huomenna.
Natti,natti --hyvää yötä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794274
- 493603
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161705Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271477Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253