Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
as77
profiilit
as77
as77
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
52
Kommenttia
1292
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kysyjä taisi tarkoittaa Saunalahden sotkuista Mobiililaajakaista -ohjelmaharmiketta jota käytän vain kerran viikossa tekstiviestien katsomiseen (oli viimeksi muuten seitsemän kpl jonkun toisen viestiä pikavippilaitoksilta). Toivottavasti kysyjä on päässyt siitä jo eroon
MWconn on minun valintani yhteysohjelmaksi
12.08.2011 10:45
ainakin takavuosina mm. office-ohjelmat oletusarvoisesti tallensivat kaikki muutokset ("undo"-käyttöön) dokumentteihin ja paisumisen estämiseksi piti välillä tallentaa "SaveAs.." -toiminnolla eri nimelle. Tai etsiä oikea konfiguointiasetus valikoista.
Paisuminen on myös tietoturvariski eli samaan "pohjaan" editoidusta dokumenteista voi ihan debug'illa lukea toisille vastaanottajille lähteneitä tietoja
12.08.2011 10:41
hyvä ja hyvä ... olenko lukenut huonosti kun ei näytön tarkkudesta ole ollut mainintoja? Onhan tiedossa että esim dna:n tarjous-samsungeissa on näytössä kuvapisteitä alle satatuhatta ... tietääkseni saunalahden 117-euroisessa ZTE Bladessa yli kolmesataatuhatta
12.08.2011 10:23
verkkokappa.com'in (joka myy tullittomia Ahvenanmaalta) selostuksen mukaan tulliraja 43,40 € pitää sisältää postikulut
12.08.2011 10:18
> ... rajoitetaan käytännössä 2M ...
??? Mitäs varten minä saan ruuhkattomana aikana ihan tavallisin laittein 4 Mbit/s ... tosin sitten pahimmassa ruuhkassa (ilta klo 21) vain 0,19 Mbit/s.
Vaihtelu "kuuluu asiaan" kun käytetään äänipuheluilta ehkä ylijäävää kaistaa, jota sitäkin jaetaan ties kuinkamonen käyttäjän kesken
"rajoitukselta" voi näyttää huono kentänvoimakkuus tai häiriöisyys
melkein maksiminopeuksia aika monet saavat, edellytyksenä kai -50 dBm:n tai parempi häiriötön kenttä ruuhkattomalta tukiasemalta
12.08.2011 09:40
> Operaattorilta on tilattava joko datapaketti tai dataesto
Totta ! Nopeusluokasta riippuen "listahinta" alkaen 5 €/kk, dna:lla tätä kirjoittaessa kännyasiakkaille vielä halvempia tarjouksia
Paketeissa vaihtelee nopeusluokan lisäksi latausraja ja se, mitä tapahtuu rajan ylittämisen jälkeen (Jollain ei ole latausrajaa ollenkaan, jollain vain prioriteetti laskee, jollain nopeus putoaa 0,064 megabittiin/sekunti)
12.08.2011 09:31
pingaus on sisäänrakennettuna (muutenkin hyvässä) MWconn yhteysohjelmassa. (Sen kenttävoimakkuusnäyttö auttaa tikun paikan valinnassa)
12.08.2011 09:21
> ... olen hankkinut WLAN-mokkulatelakan, joka on toiminut hyvin
> vaikka ei luultavasti ole vaikuttanut sitä eikä tätä itse ongelmaan
- huonossa paikassa 2400 MHz:n WLAN voi häiritä 2100 MHz:n mokkulaa
- 3g-reititin toisaalta voi antaa usb-virtaa paremmin kuin pc, parhaissa on jopa _toimiva_ yhteyden tarkkailu (mun A-lin WNAP:issa en ole kokeillut kun nettikeskusteluissa moittivat)
12.08.2011 09:17
> Sain lopulta purettua kytky läppiksen sopparin ...
yäk ... irtotikulla on paljon paremmat onnistumisen mahdollisuudet
12.08.2011 09:11
/* harmillista että nettitikkujutuista suuri osa on laajakaista -alueella */
yli kaksi vuotta olen nettitikuilla touhunnut ja tämänhetkinen asetelmani on:
- 1½ m:n paksu jatkojohto (Biltema, heikko johto pilaa virransaannin)
- yhteysohjelma MWconn näyttää kentänvoimakkuuden, etsin hyvän paikan
- yhteysohjelman MWconn taustapingaus päällä
- HuiHaiMonitorilla tutkittu häiriöisyyttä eri paikoissa
mobiililaajakaista käyttää puheluilta ylijäävää kapasiteettia, jota vielä jaetaan monen käyttäjän kesken. Pahimmillaan vielä jossain eri tukiasemat "törmäilevät". Käyttäjämäärä näkyy huonoina nopeuksina (alimmillaan lataus 0,19 Mbit/s) iltaisin ja sunnuntaisin, ruuhkattomaan aikaan jopa 4 Mbit/s. Kentänvoimakkuuteni nyt on -65 dBm, tikku Huawei E367 yksi parhaista (Sierra Wireless'in olisi vielä parempi)
mainoksissa vilahtavat JOPA-nopeudet ehkä saatetaan saavuttaa häiriöttömässä n. -50 dBm:n kentässä ruuhkattomalla tukiasemalla
12.08.2011 09:09
Ketjun otsikko pitäisi korjata "Kaikki lämmitys alkaa käymään kalliiksi"
Viisinumeroinen euromäärä tuntuu tarvittavan kaikissa "edullisuuteen" tähtäävissä ratkaisuissa (paitsi ILP) plus lisäharmikseen ehkä saattaa saada monimutkaisen tekniikan reistailun
Minun ratkaisuni viime talvena oli ja tulevana talvena on, että pienennän lämmön kulutusta. Yläpohjaan jo lisäsin 30 cm vuorivillaa, ikkunoihin tuunasin lisälaseja ja ilmakerroksia rullaverhoilla. Seuraavaksi lisäilen helppoihin kohtiin 2" styroxia sisäpuolelle
11.08.2011 09:15
> tulistustekniikka vaatii lisäsähköä/heikentää pumpun taloudellisuutta.
Näin on.
Tätähän ilmentää myös siirtyminen elektronisiin paisuntaventtiileihin taloudellisuuden parantamiseksi eli höyrystinpinta-alan käytön tehostamiseksi. Kun itse aikanaan laitteita tein, piti mekaaniseen paisariin sen toiminnan epätarkkuuden vuoksi jättää melko monen asteen turha tulistus
11.08.2011 05:09
RMK taitaa edellyttää jonkinlaista poistoilman lämmön talteenottoa.
Jos rakennat tuloilmakanavoinnin bakteerien muhimispaikaksi, voinee käyttää levy- tai rekuperatiivilämmönvaihdinta. Jos tuloilmaksi valitset raikkaan ulkoilman ikkunaventtiileistä, tuntuisi PILP hyvältä ensimmäisen tehokilowatin antajalta.
Eristyspaksuudet reilut ja järkevänkokoiset ikkunat. Silloin muuta lämpöä ei kovin paljoa tarvitse. Ei ainakaan niin paljoa että esim. kallista ja sotkuista pellettipuuhaa varaajineen kannattaa harkita (vaikka tällaisten myyntimiehet täällä suosituksineen ahkerasti kirjoittelevatkin)
11.08.2011 04:54
joo, olisi kiva kuulla, mikä on kentänvoimakkuus (vai surffaako huutaja säkki päässä) ja käyttääkö täysjärkistä yhteysohjelmaa (minulla MWconn) ja mihin aikaan vuorokaudesta bugaa. Jos kyvyt riittävät, voisi vielä HuiHaiMonitori -ohjelmalla tutkia häiriöisyyttä
pätkimiseen on joskus apuna taustapingaus ja/tai yhteyttä tarkkailevan yhteysohjelman tai 3g-reitittimen käyttö
11.08.2011 04:39
> ... 0,2-0,3 sisään ja 0,01-0,04 ulos
tuolla ylempänä olen minäkin harmitellut tahmaisuutta illan ruuhkassa. Nyt heräsin sopivasti kokeilemaan ruuhkattomaan aikaan ja kulki hyvin. Funetista latasi 89,5 megatavua 3 minuutissa, 497 ktavua/s eli 4,0 Mbit/s.
Kentänvoimakkuus -65 dBm (tikun paikka etsitty parhaan antavaksi)
suosittu varsinaisempi pellviritys "speedtest" arpoi seraavia nopeuksia:
2,00/1,95 - 4,11/2,33 - 2,99/2,63 - 1,73/2,60 (Tallinnan serveriltä)
11.08.2011 04:31
vajaata tuntia myöhemmin 3 minuutin keskinopeus 43,3 ktavua/s, 0,35 Mbit/s
10.08.2011 21:03
hyytymisessä minulla käyttökelpoisuuden (n. 100 ktavua/s) raja tuntuisi iltaisin alittuvan näihin aikoihin. Äsken klo 19:44 oli Funetista viiden minuutin keskinopeus 78 ktavua/s eli 0,62 Mbit/s
eilenkin muistelin klo 20 tahmanneen jo kovasti ja hitaimmillaan siis klo 21
tässä speedtest-pelleilyn viime minuutteina arpomia arvoja up/down:
0,42 / 1,20 - 0,36 / 0,61 - 0.34 / 0,61 - 0,29 / 0,33 - 0,35 / 0,43
10.08.2011 20:05
> Hyytyminen alkaa noin klo 17
eli viittaa ihan "rehellisen" käyttäjäruuhkaan. Kuten minullakin. Juuri nyt kokeilin Fnetista lataamista ja tuli yli 14 Mtavua/minuutti: 237 ktavua/s, 1,9 Mbit/s
toissakeväänä asuin Espoossa ja kymmenesosanopeus tai alle aamuyölläkin
10.08.2011 08:30
7,3 megatavua 5 minuutissa tuli nyt klo 21 aikaan. 24,3 ktavua/s, 0,19 Mbit/s
ilmeisesti käyttäjäruuhkan uusi ennätys (su 31.7. oli edellinen)
09.08.2011 21:55
voisitte toisetkin vähän kertoa vuorokaudenajan vaikutksista
päivällä toimi hyvin mutta nyt klo 21 aikoihin oli hitaimmillaan: Funetista tuli 7,3 megatavua viidessä minuutissa. Siis 24,3 ktavua/s, 0,19 Mbit/s. Tuon viisiminuuttisen lopussa nopeus alkoi nousta about 20->30 ktavua/s
kokeilin 21:30 aikaan kolmesti sen suositun tyhmän speedtestin arpomia lukuja:
- download 0,27 0,30 0,26
- upload 0,48 0,88 0,63 (siis nopeussuhteet nurinpäin)
09.08.2011 21:51
25 / 65