Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Pilvinen on tämäkin päivä, onneksi ei ainakaan nyt sada vettä, yöllä satanut,lämmintä on 4,2 astetta.
    Eilen mekin olimme eläkeläisten joulujuhlissa, oltiin seurakunnan tikoissa Klaukkalan isossa kirkossa. Ohelma oli enemmän lauluvoittoista toki lausuntaa, ja vähän huumoriakin.
    Kun seurakunnan tiloissa oltiin, esitti seurakuntanuoretkin omaa ohjelmaansa. Mukavasti siellä muutama tunti meni, meitä oli yli kahdeksankymmentä eläkeläistä. Ruoka oli hyvää ja sitä oli liikaakin, kahvit ja kakut jälkiruuaksi. Seurakunnan keittiöstä kaikki kotoisin.
    Tuo elämä on kulkenut aika pitkälle minunkin elämässä, nuoresta pojasta asti oli työtä tehtävä, nuorena urheilin ja olin omasta mielestäni aika hyväkin muutamissa lajeissa, siitä pokaalit vieläkin tallessa. Töissä ensin kotipitäjässä, sain vanhemmalta neljeltä hyvän opetuksen ammattiini jota sitten tein Helsinkiläisissä eri liikkeisä. Viimeiset 25 vuotta olin samassa firmassa. Luulen, että teimme ynnämuun kanssa samoja hommia. Tuttuja me ollaan vaikkemme muistakkaan
    toisistamme mitään, varmasi olemme tavanneet.
    Työelämän loppuun pärjäsin hyvin, toki kommelluksiakin sattui, mutta tekevälle sattuu.
    Taidot nyt varmaan vähissä, eipä niitä kovinpaljon tarvitsekkaan,
    kunhan kotitöissä pärjää.
    En tiedä liekö masennusta, tuo nukkuminen joskus vaikeaa.
    Voihan se johtua lukemisenkin puutteesta, nyt olen yrittänyt lukea, pari kirjaa taas saanut kahlattua läpi, kyllä siinä silmät välillä lupsahtaa kiinni. Täytyy jatkaa harjoituksia.
    Päivä on jo pitkällä.
  2. Tuo joulukuuhan on jo huomenna, eihän sitä sitten kenenkään tarvi kauan odotella ynnämuuta.
    Noista lääkkeistä, minä niitä kyllä olen popsinut, nyt niitä on vähenetty, lisäksi syön D ja B 12 vitamiiniä, ruoka on aina ollut monipuolista, ehkä sota-aikana oli yksipuolista.

merihuiskulle ilmoitan katsoneeni sen videon, kyllä se minukin kosketti. Suuren perheen nuorin olen, 6 vanhempaa veljeä oli sodassa yhtäaikaa, vanhin veli kaatui jatkosodan alussa, ja häneltä jäi kuusi lasta orvoksi, nuorin heistä syntyi isänsä kuoleman jälkeen.
    Terveisiä sinulle merihuisku. .
    Ei ne sodat sotimalla lopu, Kun toinen mailmasota loppui, senjälkeen on sodittu kymmenissä paikoissa, eikä loppua näy.

Noista joululahjoista sovittu, ettemme lajoja muille kuin lasten lapsille jotain sopivaa.
    Pimeetä on, ja vielä pimeämmäksi menee, ellei lunta tule,
    22 toinen päivä talvipäivän seisaus.
    Koitetaan kestää, niin mekin.