Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Olihan sitä ennen kunnissa raittiuslautakunnatkin, ne oli ensimmäisten lopetettavien listoilla, kunnissta on lopetettu useita lautakuntia tai yhdistetetty, jälleen lopetetaan muutama ja virkamiehille annetaan enemmän valtaa. Kun yhdistetään monia toimintoja täytyy jäsenen olla tuhattaituri, ei sellaisia ole monessakaan puolueessa ole, pyrökraatia kasvaa. Ei niissä pioneereissakaan politiikkaa harrastettu, ohjaajat ehkä olivat polittisen järjestön jäseniä, siitä se leima tuli. Partioliike samanlainen ohjaajat sielläkin ovat polittisia. Olen minäkin pitänyt muutaman kerran raittiuspuheen pioneereille ei se vaadi, että itse olisi täysin raitis. Esimerkkiä kuitenkin näytettävä jos sellaisessa on mukana.
  2. Elämyksiä minäkin koitan tältäpäivältä muistella, ei taida muuta tältäpäivältä tulla mieleen kiun, join koton hyvät pullakahvit. No olihan se minun ansiota kävin pullakaupassa.

Elämässä tulee muisteltua aikoja vuosien takaa, tuli tänään mieleen ensimmäinen ulkomaan matka, se oli vuonna1953, ensin pussilastillinen nuoria lähti Helsingistä Turkuun sieltä laivalla Tukholmaan, sitten junaan ja kohti Trelleporia, sitten taas laivaan, tultiin Sasnitsiin siellä yövyttiin ja aamulla junalla kohti Pukarestia. Oltiin nuoria ja makuuvaunu, 8 henkeä hyttiin (4) henken hytti, hyvin mahduttiin.
    Itäsaksan läpi Puolaan sieltä Unkariin ja lopuksi Romaniaan ja Pukarestiin.
    Siellä kaksi viikkoa Vestivaaleissa. Perilläolo oli yhtä juhlaa.Paluu samaa reittiä takaisin, koko reissu kesti kuukauden. Siinä matka lyhykäisyydessään.

Toinen asia joka tänään tuli tehtyä, kävin noutamassa isäni kuvan valokuvausliikkeestä se on ainoa kuva joka isästäni on, teetin siitä muutaman kopion.
    Se on vuodelta 1918, tavallaan sotilaskuva, siinä isäni poseeraa sotilas asussaan kiväri ja rähinäremmi mukana, kun olen siinä kotikyläni historia ryhmässä pyysivät minulta sitä kuvaa siihen kirjaan, toki kirjoitankin siihen samasta aiheesta. ja elämästäni siellä siitä ajasta asti kun muistan. Koko työ on vasta alussa, mutta osaltani olen kyllä hahmotellut mitä kirjoitan.
    Tämä päivä on kulunut vähän muisteloissa, kulunut kuitenkin.
    Vanhojahan me ollaan ja voidaan muistella. Ter: Late