Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Ynnämuu puhuu korpilakoista, ja tarkoittaa ensin korpimaisemista lödettyjä lakkoja, ynnämuu pitää mökkiään Pohjois-Karjalan etelä reunalla, meillä saman maakunnan pohjois reunalla. Maisemat varmaan samanlaisia samoin korpisuot, eroja on lakkojen koossa ja maussa. Kittilässä erään ystävämme tarjosi hilloja jäätelön kera siellä käydessämme, hyvin sopi hillat ja jäätelö. Vaikuttaa varmaan tuo auringon valo lapin hillasatoon silloin kun kesä on parhaimmillaan.
    Korpilakkoja oli ennen myös työtaistelu keinona, nykyään taidetaan sanoa laittomat lakot. Viimeisin niinsanottu laiton lakko, Finairin kiista, jonka raastuvanoikeus tuomitsi laittomaksi ja asetti yli kahdenmiljoonan uhkasakon. Nyt korkein oikeus ratkomaan alemman oikeuden päätöstä.
    56 yleislkko Olin itsekkin Helsingissä töissä ja olin seuraamassa lakkomielenosoituksia, kyllähän sielläkin poliisit pamputtivat mielenosoittajia.
    Vielä huonommin kävi lakkolaisille Kemissä, kun lakkolaiset marssivat, oliko se nyt Lautisaareen polisit ampuivat rivisöä vastaan ja kaksi sai surmansa Anni Kontiokangas ja Feliks Pietilä.
    Se nyt niistä lakoista ja korpilakoista.
    Tuolla Lieksassa olimme kerran aikaisin aamulla, oli täydellinen auringon pimennys ajoissa olimme, mutta taivas oli aika pilvinen, kuitenkin voi sanoa, ei ollut ihan hukkareissu senverran pilvet väistyivät , että näimme tuon ihmeen hetken aikaa.
    Tuo aurinkon eteen mennyt Veenus piti näkyä myös täällä etelässä, eihän sitä voinut nähdä, pilvessä oli taivas, muutenkuin tv kuvassta.
    No pilvessä on nytkin, eipä kuitenkaan ole satanut.
    Meidän pihaympäristössä pihlajat kukkii aivan valtavasti, kaunis on Suomen luonto.

Late Vaan.
  2. Kyllä tuo aurinko paistaa meilläkin, oikein hienolta näyttää, taisivat loppupäiväksikin luvata aurinkoa. Parempaa säätä kuin lauantaina tai eilinen, eilen tosi sateinen ja kylmä. Juhlittu on lauantaina ja eilenkin, tänään nuorimman pojan syntymäpäivä, siksi tuo liputus.
    En usko, että ynnämuu muuten parveketta verstaaksi muutaisi, mutta sadepäivien varalle se on hyvä harrastus tila, varmaan se käy ateljeestakin paremman puutteessa.
    Ehkä saamme myöhemmin taas nähdä uusia tauluja tuolla kuvakalleriassa.
    Minäkin nuorempana muutaman taulun maalasin, kyllä ne suville kelpasi, mutta nyt värit ja pensselit kuivaneet.
    Omat harrastukset aika vähissä, lukeminenkin käy aika hitaasti, kuitenkin aina joku kirja on esillä. Matkustaminenkin jää paljon vähemmälle kuin aiemmin, sensijaan yksi uusi tehtävä on tullut tilalle, jouduin sellaisen historiatoimikunnan jöseneksi joka käsittelee syntymäkyläni historiaa, eikä se ihan äkkiä valmistu. Onneksi on lisäksi kotihommia siinäkin aika kuluu.

Aamukahvit taidan juoda minäkin, vaikka ne taitaa olla jo kolmannet, enhän minä muuten, mutta kun on paakelssejakin.
    Hyvää päivänjatkoa Late