Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit:gospel

Suosikkileffat yksi lensi yli käenpesän

Lempikirjat:seitsemännen portaan enkeli

Vapaa-aikanani: liikunta
Katson tv:stä mieluiten: olet mitä syöt

Kotieläimet: Kissa.

En pidä: manipulointi

Linkit:

Työskentelen: siivous

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

351

Kommenttia

6106

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. ...
  2. ...
  3. hyvä kysymys ...
  4. ...
  5. Henk.koht.minua ärsyttää miksi ateistit sotkevat tieteen ja uskonnon keskenään. Jos se johtuu siitä että uskovat ottavat kirjaimellisesti esim.luomiskertomuksen niin sitten se on ymmärrettävää, ei muuten.

Silloin he ovat hyvän asialla, eivät pahan. Usko esim.puhuvaan käärmeeseen ja sen opettaminen esim.pikkulapselle voi saada todella pahaa jälkeä aikaa.

Havannoillistan tämän. Tässä on erään uskisfundalistiperheen nyt jo aikuisen lapsen profiili:

http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=Billy_Ray_Curys

Ihan tuli pala kurkkuun kertomusta lukiessa. Tietenkin vien "tarinasta"kaiken hohdon kun näin kylmänä ja kovana ihmisenä siitä katkelman tähän laitan:

Hän kertoo lapsuudestaan:"Mistä sain nauttia oli jatkuva jeesustelu sekä sosiaalitätien kanssa asiointi."

Nykyisyydestään:"Vaikka ympäristöni vuoksi lapsena ja nuorena olin itsekkin jeesustelija, nykyään olen ateisti, käytännössä tarkoittaa sitä, etten katkaise liian aikaisin ajatusketjua Jumalan olemassaolon hyväksi vaan ajattelen loppuun saakka."

Tuo kun kirjoitit "omilla aivoilla ajattelevien puolesta"oli todella tervettä. Uskolla saadaan aikaiseksi pahimmillaan mielenterveysongelmia, kun ei anneta ihmisen ajatella ajatustaan loppuun asti vaan ollaan jo lyömässä Raamatulla päähän : (

Tietenkin tuo on vain yksi esimerkki mitä pahimmillaan uskonfundamentalismi saa aikaiseksi. Olisi kuitenkin suuri vääryys tuota lapsuutensa jonkun uskon vuoksi menettänytta kohtaa jos se vain ohitettaisiin.

Minäkin menetin elämässäni monta hyvää vuotta, kun nielin hell.opin sellaisenaan. Evankelioin - menetin ystävät ym. Noloa.

Jäin aika yksin... ja Jumalaa ei siinä yksinäisyydessä ollutkaan. Löysin itseni.

Oppi Mariasta on fundiksille tällä palstalla isku vasten kasvoja. Järjen hyväksi. Ei pidä uskoa mitä vaan "neitsyt tuli raskaaksi"-satuja. Suoraan sanoen on silkkaa hulluutta uskoa tuollaset sadut.

Vastapuolella on jokaisella minuus vähän kateissa. Heidän ajatuskulkunsa katkeaa sokean uskon tullessa tilalle. Hulluuden tullessa tilalle.

VIISAUTTA sinulle heidän kanssaan. Älä murru heidän edessään. Kyllä rakkaus kuitenkin voittaa.

Lopuksi laitan kun etsin tuosta evoluutio/luomiskertomusjutusta linkin... kun löysin.. Tietynlaista mustaa huumoria. Tuoltahan se "lankeaminen"nykyisin näyttäisi:

http://naurunappula.com/456945
  6. Minuakin väsyttää tämä, että tuntuu ettei mikhään auta vaan aina on joku "huutamassa"korvan juuressa kun vähänkin yrität.
    Tuo olisi tiettysti ihanne, jos joillakin olisi edes halua yrittää antaa anteeksi.
  7. Kiitos.