Ristin voitto kertoo kesäiseen Iso Soitto -festivaaliin pääesiintyjäksi hankitun Neal Morsen rock-bändi.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kulttuuri/5641/progemestari_neal_morse_isoon_soittoon_keuruulle
Neal Morse rock-bändeineen ei aikoinaan menestynyt hääpösesti, mutta keksi 2000-luvun alkupuolella, että tarjotaan rockia uskovaisten tilaisuuksiin.
Sinne rock uppoaa kuin häkä ja kassakone kilisee.
Tavallinen nuoriso Suomessa on musiikkimaultaan aika monipuolinen, mutta jostain syystä uskovaiselle nuorisolle kelpaa vain rajumpi rock tai heavy ja niitä helluntailaiset tilaisuuksien järjestäjät sitten hankkivatkin, saadakseen vähenevän nuorisonsa pysymään porukoissaan.
Raju rock-bändi Keuruulle
61
189
Vastaukset
Eikö mister tai miss Helluntailainen kilpaillut vetäis enemmän nuoria sinne tai formula helluntailainen? Helluntaimuotikilpaillut tai seikkailupuisto ??? Naisjuontajat voi ottaa noista juontajat jotka vetää ylistysbändit.. Kyllä kyllä ,,, vai rockbändi. Kumma kun ei saatananpalvojahe¨lluntailainen vetämään sinne nuoria yhtä hyvin.. Raha,,, se määrää tyylin ja meninki näköjään..
Eipä ole savonarolakaan näköjään tyytyväinen oman lahkonsa toimintaan. Ei ihme.
Mä en ole kyllä huomannut että nuoret jotenkin ois alkaneet karttaa helluntailaisuutta. Kyllä se on se kasvatus,koti ja koulu, jotka osaltaan määrää sen tuleeko ihmisestä uskova vai ei.
Jos pienestä pitäen tyrkytetään jeesussatuja totena niin jossain vaiheessa naksahtaa.- funtsaaja
Ei ole tyytyväinen, ei
Minkähän takia helluntaiherätys saa eniten kritiikkiä omiensa taholta, mutta silti mitään parannusta ei asialle tehdä? auroraboreallis kirjoitti:
Mä en ole kyllä huomannut että nuoret jotenkin ois alkaneet karttaa helluntailaisuutta. Kyllä se on se kasvatus,koti ja koulu, jotka osaltaan määrää sen tuleeko ihmisestä uskova vai ei.
Jos pienestä pitäen tyrkytetään jeesussatuja totena niin jossain vaiheessa naksahtaa.Vai oman lahkonsansa ?? Olet ulkona viemässä polkupyörä ojaan niin kuin tavallisesti rakas auroxi . Siis en ole koskaan sanonut että olen Hellari.
savonarola kirjoitti:
Vai oman lahkonsansa ?? Olet ulkona viemässä polkupyörä ojaan niin kuin tavallisesti rakas auroxi . Siis en ole koskaan sanonut että olen Hellari.
Ajattelutapasi on kultaseni aivan samanlainen kuin helluntailaisilla. Tuomitset kaikki. Niinkuin nyt minutkin.
"Niinkuin tavallisesti"ja polkupyörä ohjaan? Kaikkea sitä kuuleekin.
Joku vapaista suunnista lahko on sut opettanut.auroraboreallis kirjoitti:
Ajattelutapasi on kultaseni aivan samanlainen kuin helluntailaisilla. Tuomitset kaikki. Niinkuin nyt minutkin.
"Niinkuin tavallisesti"ja polkupyörä ohjaan? Kaikkea sitä kuuleekin.
Joku vapaista suunnista lahko on sut opettanut.Etkö tiedä että on sellainen kun Jumalan kolmas persoona joka opettaa ihmisen ettei se ole tulten viskaltettavissa tai ihmisten opissa.. Tuo kultaseni oli hyvä heitto. Ei muuten vapaat suunaat osaa oikein ohjata polkupyörä,, eikä ne niinolleen, ole minua opettanut ajaa polkupyörä : )
* Tässä on nyt se juttu, että, mä en koskaan opetellut ajamaan polkupyörällä, mä vaan lähdin ajalemaan , kun iskä tuli ruokatunnille korjaamoltaan, ajoin yhteen menoon n. 2 kilometriä, enkä ikinä ollut ennen , edes kokeillut ? Samoin on mun uskoni Jeesukseen ja Jumalaan yleensä, tullut ihan vaan jostain , mutta kukaan ei koskaan mua ole opettanut, että näin tai noin pitää tehdä ! Olisi tietenkin ollut hyvä, jos joku olisi antanut hyviä neuvoja ? Mutta kun uudestisynnyin, niin puolestani rukoili saarnamies, Wacklin, etunimeä en muista. Koin uudestisyntymisen ja ja pienen tovin sisällä täytin Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen, jotka on ja toimii edelleen. Jumala on kuitenkin ollut uskollinen kutsumuksessaan , sillä itseään kieltää Hän ei saata. Tämä nyt vaan, siitä p-pyörällä ajosta, ei kaikkea tartte kenenkään opettaa, ja sanoohan Sanakin, " Teillä on voitelu, ja se voitelu on todellista, ettekä ole kenenkään opetuksen tarpeessa". Näin Jumala toimi, niin halutessaan. Ja se, että olen saanut "saarna viran" Jumalalta suoraan, siksi en kuuntele vastustajiani, Jumala on suurempi !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tässä on nyt se juttu, että, mä en koskaan opetellut ajamaan polkupyörällä, mä vaan lähdin ajalemaan , kun iskä tuli ruokatunnille korjaamoltaan, ajoin yhteen menoon n. 2 kilometriä, enkä ikinä ollut ennen , edes kokeillut ? Samoin on mun uskoni Jeesukseen ja Jumalaan yleensä, tullut ihan vaan jostain , mutta kukaan ei koskaan mua ole opettanut, että näin tai noin pitää tehdä ! Olisi tietenkin ollut hyvä, jos joku olisi antanut hyviä neuvoja ? Mutta kun uudestisynnyin, niin puolestani rukoili saarnamies, Wacklin, etunimeä en muista. Koin uudestisyntymisen ja ja pienen tovin sisällä täytin Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen, jotka on ja toimii edelleen. Jumala on kuitenkin ollut uskollinen kutsumuksessaan , sillä itseään kieltää Hän ei saata. Tämä nyt vaan, siitä p-pyörällä ajosta, ei kaikkea tartte kenenkään opettaa, ja sanoohan Sanakin, " Teillä on voitelu, ja se voitelu on todellista, ettekä ole kenenkään opetuksen tarpeessa". Näin Jumala toimi, niin halutessaan. Ja se, että olen saanut "saarna viran" Jumalalta suoraan, siksi en kuuntele vastustajiani, Jumala on suurempi !
"Mutta kun uudestisynnyin, niin puolestani rukoili saarnamies, Wacklin, etunimeä en muista. Koin uudestisyntymisen ja ja pienen tovin sisällä täytin Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen, jotka on ja toimii edelleen."
Hän oli nais-pastori Suoma Vacklin, mikäli tarkoitat sitä Lappajärven suunnalla vaikuttanuttta baptistia.- lintuilmansielua
Tuo mohiksen pyörällä ajamaan opettelu kuulostaa ihan samalta,kuin hänen laulamansa kristallivirta YouTubessa!Kaamee esitys ja esilläolo!Tuskin se pyörälläajokaan enää sujuupi tuossa iässä,sen kummemmin kuin laulukaan.
Ja tuskin mikään muukaan tekopyhältä immeiseltä. - bumkissalle
auroraboreallis kirjoitti:
Jos pienestä pitäen tyrkytetään jeesussatuja totena niin jossain vaiheessa naksahtaa.Kivan näköinen kissa sulla nyt proffassasi,,,ei enää sitä sateenkaarikoiraa.
bumkissalle kirjoitti:
Kivan näköinen kissa sulla nyt proffassasi,,,ei enää sitä sateenkaarikoiraa.
Kiitos.
"Eikö mister tai miss Helluntailainen kilpaillut vetäis enemmän nuoria sinne tai formula helluntailainen?"
Tuo on kai liian vanhanaikaista helluntailais-nuorisolla.
Mohikaani kylläkin on ilmoittanut olevansa vannoutunut Formula-fani.Pe.ku kirjoitti:
"Mutta kun uudestisynnyin, niin puolestani rukoili saarnamies, Wacklin, etunimeä en muista. Koin uudestisyntymisen ja ja pienen tovin sisällä täytin Pyhällä Hengellä kielillä puhumisineen, jotka on ja toimii edelleen."
Hän oli nais-pastori Suoma Vacklin, mikäli tarkoitat sitä Lappajärven suunnalla vaikuttanuttta baptistia.* Ei ollut, vaan, nyt nuistan, Toivo Wacklin, ja oli vahva mies Hengessä, minä ja monet täytyimme Pyhällä Hengellä, ! Oli vuosi 1951 marraskuu, eräässä maalaistalossa kotikokouksessa, tupa täynnä väkeä, sellaisia Hengenvoimaisia kotikokouksia ei enää juurikaan ole, on lähdetty kirkkoja rakentamaan ja nyt vielä rockaamaan, sielä ei Pyhä Henki viihdy, sen pitäis jokaisen vähänkään Raamattua tuntevan tietää, ja muutenkin, jos on itse oikestasi uudestisyntynyt, ja PH: kastettu, ei voi olla tietämättä !
lintuilmansielua kirjoitti:
Tuo mohiksen pyörällä ajamaan opettelu kuulostaa ihan samalta,kuin hänen laulamansa kristallivirta YouTubessa!Kaamee esitys ja esilläolo!Tuskin se pyörälläajokaan enää sujuupi tuossa iässä,sen kummemmin kuin laulukaan.
Ja tuskin mikään muukaan tekopyhältä immeiseltä.* Enkä ole koskaan opetellut ajamaan autollakaan, minua pyysivät kuskiksi, auto oli Skoda, niitä ensimmäisiä, ja kun oli ajettu muutama km, Skodan omistaja kysyi, " Kuinkas kauan sulla on kortti ollut"? Kun asia selkeni, arvatkaa vaan, mikä meteli ja naurun remakka siitä syntyi, vastasin, ajan eka kertaa autoa, että sillee aivotonlinnustaja ! Seuraavan kerran eräs linjaauton kuski pyysi mua ajamaan, luuli kans, että mulla on kortti, ajoin kun kerran pyydettiin, noin 35 km, isoa bussia ja läpi keskisuuren kaupungin. Ja kun aikoinani sitten ajoin kortin ihan virallisesti, kakstuntia autokoulua, ja inssi ajo meni läpi kerralla. että silleen, lintuaivo ! Enkä ole koskaan opetellut uimaankaan, kun kädet ei enää ulottunut pohjaan, jatkoin vaan siitä uimista, ja sen jälkeen osaosin uida, että silleen lintuaivo ! Käykö sun kateeksi ja siksi oot noin katkeran kyy'ninen ?
Missähän nyt on häippää, kun olen kyllä kirjautunut, ja kun lähettää kirjoituksen palstalle, tulee herja, " et ole kirjautunut" ? Eikä vain joskus, vaan lähes joka kerta ? Onko teillä toisilla ilmennyt samaa haittaa ? Taitaa olla tämän uuden selaimen lapsentauteja ?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Enkä ole koskaan opetellut ajamaan autollakaan, minua pyysivät kuskiksi, auto oli Skoda, niitä ensimmäisiä, ja kun oli ajettu muutama km, Skodan omistaja kysyi, " Kuinkas kauan sulla on kortti ollut"? Kun asia selkeni, arvatkaa vaan, mikä meteli ja naurun remakka siitä syntyi, vastasin, ajan eka kertaa autoa, että sillee aivotonlinnustaja ! Seuraavan kerran eräs linjaauton kuski pyysi mua ajamaan, luuli kans, että mulla on kortti, ajoin kun kerran pyydettiin, noin 35 km, isoa bussia ja läpi keskisuuren kaupungin. Ja kun aikoinani sitten ajoin kortin ihan virallisesti, kakstuntia autokoulua, ja inssi ajo meni läpi kerralla. että silleen, lintuaivo ! Enkä ole koskaan opetellut uimaankaan, kun kädet ei enää ulottunut pohjaan, jatkoin vaan siitä uimista, ja sen jälkeen osaosin uida, että silleen lintuaivo ! Käykö sun kateeksi ja siksi oot noin katkeran kyy'ninen ?
"Kuinkas kauan sulla on kortti ollut"? Kun asia selkeni, arvatkaa vaan, mikä meteli ja naurun remakka siitä syntyi....)
Mutta sitten tulikin se tupla-kuolonkolari, josta olet usein kertonut palstalla.
Loppui siihen nuorena autoilijan ura ja pakon edessä eläkkeelle.
Neal Morsen musisointia:
https://www.youtube.com/watch?v=6f0jHC8pRYY- Pääkonttori
Hyvä että Pe.ku jaksat referoida RiVon tilaajana lehden juttuja.
- hehesano
auroora on alkanut varhain kallistelun!
onko ukko käynyt vironmatkalla vaiko ihan kaksistaan uudistamassa liittoa.. - saahuutaaomiaan
Antaa Keuruulla vaan riekkua bändien, Jumalan Henki ei sellaisesta ainakaan ole kiinnostunut, ja tuskin Hänen palvelijansakaan.
pellehermannit heitä kiinnostaa kaikki se mikä saa rattaita pyörivään liikkeeseen.- aatamiensimmäinen
"Antaa Keuruulla vaan riekkua bändien, Jumalan Henki ei sellaisesta ainakaan ole kiinnostunut, ja tuskin Hänen palvelijansakaan."
Raamatun mukaan Jumalan Henki on kiinnostunut juuri epäkohdista. aatamiensimmäinen kirjoitti:
"Antaa Keuruulla vaan riekkua bändien, Jumalan Henki ei sellaisesta ainakaan ole kiinnostunut, ja tuskin Hänen palvelijansakaan."
Raamatun mukaan Jumalan Henki on kiinnostunut juuri epäkohdista.Niin kiinnostunut puhdistaa epäkohtia niin että voi käyttä puhtaasti ihminen ..
savonarola kirjoitti:
Niin kiinnostunut puhdistaa epäkohtia niin että voi käyttä puhtaasti ihminen ..
Nimim erkki "saahuutaaomiaan" oli kai unohtanut tuhlaajapika-vertauksen.
Elokuun lopussa helluntailainen Iso kirja järjestää "Youthcelebration"-tapahtuman, eikä sielläkään näyttäisi ensivilkaisulla löytyvän hengellistä musiikkia.
Peräti 6 rap-yhtyettäkin.
http://www.youthcelebration.fi/Kuuntelin tuosta YouTuben sivuilta. Tasokas esiintyminen. Osaavat laulaa, sekä käsitellä instrumentteja. Jopa vanhakin jaksoi kuunnella.
Tarkoitatko, että hengelliset muusikot ei osaa laulaa, eikä käsitellä instrumentteja ja nyt tuli maallinen esiintyjä musiikkeineen, joka osaakin molemmat asiat?
- wanhempi_aatuEikirj
Pe.ku kirjoitti:
Tarkoitatko, että hengelliset muusikot ei osaa laulaa, eikä käsitellä instrumentteja ja nyt tuli maallinen esiintyjä musiikkeineen, joka osaakin molemmat asiat?
Totesin esiintymisen tasosta sen, minkä kirjoitin. Missä menee raja, maallinen ja hengellinen, kun kuunnellaan musiikin tuomaa sävelten kulkukuvioita.??
Onko esiintyvän yhtyeen kokoonpano jotenkin kelvottomampi? wanhempi_aatuEikirj kirjoitti:
Totesin esiintymisen tasosta sen, minkä kirjoitin. Missä menee raja, maallinen ja hengellinen, kun kuunnellaan musiikin tuomaa sävelten kulkukuvioita.??
Onko esiintyvän yhtyeen kokoonpano jotenkin kelvottomampi?Etkö tiennyt mikä on Hengellinen biisi ?? No tuskin ne sellaisia sinne uskonnolliseen tilaa ? ----> https://www.youtube.com/watch?v=aeYF4638d1Q
wanhempi_aatuEikirj kirjoitti:
Onko esiintyvän yhtyeen kokoonpano jotenkin kelvottomampi?Että vanhempikin jaksoi kuunnella tällaista ei-hengellistä?
Joskus 70-luvulla pieni osa maallisesta nuorisosta alkoi kuunnella rajumpaa musiikkia ja koko nuoriso leimattiin sen takia joksikin hunsvoteiksi ja hipeiksi.
Nykyisin on tilanne muutoin sama maallisen nuorison osalta, mutta pienen osan rajumpaa musiikkimakua pidetään erilaisena musiikkimakuna, joka ei leimaa heitä.
Itse olen havainnut uskovaisen nuorison olevan nykyisin kaikkein rajuinta musiikkimaultaan ja ihmetyksekseni helluntaiherätys tarjoaa heille jostain syystä juuri kyseistä musiikkia, kuten moni muukin äärilaidan kristitty suuntaus, esim SLEY.
Mitä tiukempi suvaitsemattomampi lapsuus, sen rajumpi purkaus ja purkauksen jälkeen nuoret halutaan pitää edes hetken joukoissaan?- kaaleb77
Pe.ku kirjoitti:
Että vanhempikin jaksoi kuunnella tällaista ei-hengellistä?
Joskus 70-luvulla pieni osa maallisesta nuorisosta alkoi kuunnella rajumpaa musiikkia ja koko nuoriso leimattiin sen takia joksikin hunsvoteiksi ja hipeiksi.
Nykyisin on tilanne muutoin sama maallisen nuorison osalta, mutta pienen osan rajumpaa musiikkimakua pidetään erilaisena musiikkimakuna, joka ei leimaa heitä.
Itse olen havainnut uskovaisen nuorison olevan nykyisin kaikkein rajuinta musiikkimaultaan ja ihmetyksekseni helluntaiherätys tarjoaa heille jostain syystä juuri kyseistä musiikkia, kuten moni muukin äärilaidan kristitty suuntaus, esim SLEY.
Mitä tiukempi suvaitsemattomampi lapsuus, sen rajumpi purkaus ja purkauksen jälkeen nuoret halutaan pitää edes hetken joukoissaan?Mutta miksi se sinua Pe.ku niin harmittaa.
Onko niin pahasta asiasta kyse. Ethän itse ole edes hellari, joten miksi täällä tällaisesta vikoilet? kaaleb77 kirjoitti:
Mutta miksi se sinua Pe.ku niin harmittaa.
Onko niin pahasta asiasta kyse. Ethän itse ole edes hellari, joten miksi täällä tällaisesta vikoilet?"Mutta miksi se sinua Pe.ku niin harmittaa."
Ei harmita yhtään, tässä tapauksessa jopa ihan päinvastoin.
Olen aina etsinyt ristiriitoja sanoista, opeista ja todellisista teoista.
Lähes kaikki avaamani keskustelut lähtee jostain ristiriidasta, jonka olen huomannut.
Ristiriidoista syntyy keskustelua ja ristiriidoista keskustelemisesta on kaikille eniten hyötyä.
Jotkut ei itse edes huomaa sanojensa ja tekojensa olevan ristiriidassa edustamansa opin kanssa, ellei joku ulkopuolinen heille sitä sano.- kaaleb77
Pe.ku kirjoitti:
"Mutta miksi se sinua Pe.ku niin harmittaa."
Ei harmita yhtään, tässä tapauksessa jopa ihan päinvastoin.
Olen aina etsinyt ristiriitoja sanoista, opeista ja todellisista teoista.
Lähes kaikki avaamani keskustelut lähtee jostain ristiriidasta, jonka olen huomannut.
Ristiriidoista syntyy keskustelua ja ristiriidoista keskustelemisesta on kaikille eniten hyötyä.
Jotkut ei itse edes huomaa sanojensa ja tekojensa olevan ristiriidassa edustamansa opin kanssa, ellei joku ulkopuolinen heille sitä sano.OK, mutta jätä tuosta listastasi "risti" pois niin olet lähempänä todellisuutta!
Onhan tuossa elämäntehtävää, sääli. kaaleb77 kirjoitti:
OK, mutta jätä tuosta listastasi "risti" pois niin olet lähempänä todellisuutta!
Onhan tuossa elämäntehtävää, sääli.Eihän tuo elämäntehtävästäni ole kuin mitätön sadasosa, mutta hauska sellainen eikä vie paljoa aikaa.
Eikös se ole hyvä asia, että joku ajaa sinunkin parastasi, vaikka et sitä heti ymmärtänyt?- säveltenSurmaa
savonarola kirjoitti:
Etkö tiennyt mikä on Hengellinen biisi ?? No tuskin ne sellaisia sinne uskonnolliseen tilaa ? ----> https://www.youtube.com/watch?v=aeYF4638d1Q
Musiikki "hengellisesti" mitattuna, niin jostain "mustan ihon" omistajat kuunnellessa meidän iloistakin hengellisyyttä, pitävät sitä suru ja hautajaismusiikkina.
Mutta, tämä luterilaisuuden ja lyhyen vapaudenajan kansan veri vielä kaipaa syvää ja rauhallista mollimusiikkia, että jotenkin syttyisi elämä, pienten kyyneleiden vaikerruksissa. säveltenSurmaa kirjoitti:
Musiikki "hengellisesti" mitattuna, niin jostain "mustan ihon" omistajat kuunnellessa meidän iloistakin hengellisyyttä, pitävät sitä suru ja hautajaismusiikkina.
Mutta, tämä luterilaisuuden ja lyhyen vapaudenajan kansan veri vielä kaipaa syvää ja rauhallista mollimusiikkia, että jotenkin syttyisi elämä, pienten kyyneleiden vaikerruksissa.Juu, noin se on.
Raamatussa kerrottu musiikki oli varmaan aika räminää, soittovälineistä päätellen.
Helluntailaiset näyttää ymmärtävän hengelliseksi musiikiksi kaiken sen mitä he sattuvat kuuntelemaan, vaikka se olisi maallista.Mikset vaan Pe.ku ratko ristisana tehtäviä ? Jos ristiriitoja haet, minusta sinä päättelet asiat omalla tyylilläsi, ja siksi syntyy ristiriitoja, ja usein kirjoitat ihan puutaheinää, kun et ymmärrä asian ydintä ! Hengellisen musiikin oikea tola lähtee muusta kuin itse musiikista. Aidosti uudestisyntynyt, Jeesukseen kokosydämisesti rakastunut, , ensirakkauden suloisuudessa, silloin ymmärtää, missä menee musiikin rajat, pelastunut, Hengellä täytetty, onnellinen uskossaan, laulaa ja soittaa Jeesus lauluja mikään retkutuksen notkutus ei tulee kysymykseenkään, rock musa on kauhistus Jeesuksen todelliselle opetuslapselle, hän pyrkii kuuntelemaaan Jeesuksen tahtoa ja etsii lauluja, jotka kertovat hengellisen musiikin säetyksellä , Golgatasta, rististä, ylösnousemuksen ihmeestä, taivaskodistaan, johon on matkalla, Pyhästä Hengestä, joka opettaa ja antaa voimaa todistaa Jeesuksesta, ei etsi musaa, jonka tahdissa voi elostella ja sielullisessa hurmiossa tanssia, !
- ExHellari
Säälittää koko Helluntailaisuuden suunta.
- mihinMentäisiinSäälimään
Itketäänkö yhdessä, mutta minkä katon alla? Torvi- ravintola on hieman kirkon oloinen ulkopuolelta. Pienten kuppien avulla voi säälintunnekin nousta hieman omiin ulottuvuuksiin.
Tähän on tultu, kun joku " ideoi", KAIKKI-SMAN-KATON-ALLE- SEURAKUNNAN ! Tämä ihmisten rakentama ja luoma ekumenia tuo tullessaan kaikenmaailman roskan ja saastan seurakuntaan, joka sitten saastuu sisältäpäin, ja on lipsuttu Jumalallisuudesta inhimillisyyteen, niissäkin asioissa, jotka on hengellistä ja lihallisuudesta vapaata Sanan rikkautta !
- lintuilmansielua
Mohikaani youtuben kappaleellaan isoon kirjaan!
- Jottamitätästä
Wikipedia:
'Vuonna 2002 Neal Morse tuli uskoon, ja jätti yhtyeensä Spock's Beardin sekä Transatlanticin (johon hän myöhemmin palasi). Nykyään hän tekee soolouraa. Nealin vakiokokoonpanossa soittavat rumpali Mike Portnoy sekä basisti Randy George.' - SakSil15
Kommentteihin kaipaisi vähän enemmän totuudellisuutta: Ensinnäkään Neal Morse Band ei ole "raju rock-bändi" vaan progeyhtye, joka tunnetaan suorastaan taiturimaisesta musisoinnista. Toisekseen Neal Morse on kristitty artisti, jonka uskoontuloon vaikutti ratkaisevasti hänen sydänvikaisen tyttövauvan Jaydan ihmeparantuminen seurakunnassa esirukouksen kautta. Panettelevien mielipiteiden sijasta kannattaa tulla kuuntelemaan artistia Isoon Soittoon la 25.7. Liputkin ovat edullisia ja kynnys matala... Arvioidaan sen jälkeen artistia uudelleen kokemuksen perusteella.
- omituistasanomaa
Olen sataväsynyt tähän musiikilla veivaamiseen ja ihmisten hyppyyttämiseen milloin minkäkin veivaajan perässä.
mitä sitten jos OSAA käsitellä instrumentteja?
Mitä sillä on tekemistä Apostolisen Evankeliumin kanssa, kertokaa se suomeksi.
Missä Jeesus innostaa omiaan OSAAMAAN jotain niin ihmeellisen taitavastai kertokaa sekin veivarit.- SakSil15
Jos joku on saanut musiikin lahjan, eikö hän voisi sitä kehittää ja käyttää Jumalan kunniaksi? Jo kuuluisa Johan Sebastian Bach, jonka syntymästä taitaa olla kulunut 330 vuotta, ilmaisi musiikkinsa moton: "Jumalan kunniaksi ja ihmisten iloksi!" Ilosanomaa voi julistaa myös musiikin kielellä, eikä sen tarvitse olla mitään veivaamista.
Jeesus kertoi vertauksen leivisköistä (talenteista). Eikös sen pointti ollut se, että talenteilla piti asioida eikä kätkeä niitä maahan!
- SakSil15
Jos joku on saanut musiikin lahjan, eikö hän voisi sitä kehittää ja käyttää Jumalan kunniaksi? Jo kuuluisa Johan Sebastian Bach, jonka syntymästä taitaa olla kulunut 330 vuotta, ilmaisi musiikkinsa moton: "Jumalan kunniaksi ja ihmisten iloksi!" Ilosanomaa voi julistaa myös musiikin kielellä, eikä sen tarvitse olla mitään veivaamista.
- tökätäänKylkiin
Lutterikin viedessään sanomaa, käytti kapakkalaulujen musiikkia virsiinsä.
Olisi hyvä porukan tietää hirstoriaa.
Kansalle rytmi oli silloin tuttu ja sanat loi sitten sen sisällön.
Mutta, jos oikein kaunista musiikkia hakee, niin Jehovantodistajien sivuilta löytyy tasokasta "hengellisyyttä". ; )
http://www.jw.org/fi/julkaisut/musiikki-laulut/
Aivan sen äärellä pistää puvun päälle ja kravatin kaulaan, ennenkuin alkaa kuuntelemaan. Kysymyshän on, kirkastaako myös musiikki Jeesusta Kristusta ? Olen ollut kuuntelemassa näitä rock bändejä, ja satavarmasti sanon, siellä ei Pyhä Henki viihdy, desibelien ja värivalojen ja savun keskellä, ok, voi olla hyvää viihdettä, eikä siellä järjestäjien miellestä Jumalan Henkeä tarvitakaan, se musa puree sielullisuuteen, saa kehon värisemään ja huojumaan ja tanssahtelemaan, fiilis on korkealla, sen se kyllä tekee, mutta mitä siitä jää huomiseksi, ei mitään, ainoastaan voi olla hengellinen krapula ja tyhjä ontto olo !
- lintuilmansielua
No sinun esityksesi YouTubessako on parempi kuin ammattilaisella bändillä?<
- äänell.variskinlaulaa
"tupesta", eikö tubesta ?
Jaa että meinaatteko että Jeesus ,, jos olis tullut tänään meille käymään suomessa niin olis tullut niin kuin joku hevi ja rockk-guru jytäen. Anteex vaan olette hassuja mutta seuraa vaan teidän oma raju heviguru. Mä valitsen Jeesus !!!
* Eikö tämä ole palsta, jossa tulisi kirjoitella ja keskustella " helluntailaisuudesta" ? Nyt kuitenkin joku LINTUAIVO, ruotii Mohikaanin tekemisiä , ja vielä aivan muualla, kuin tällä palstalla ? Miksi TE LUOTSIT, ette valvo mitään, saa vaan kummallisen ajatuksen , että sallitte kaiken paskan mikä kohdistetaan Mohikaaniin, ette poista , vaikka olen pyytänyt ?
- kuokkavieraspahamieli
Aivoton lintu......Taidat sukulaistasi haukkua mohikaani....Kuis tuo uskovaiselta käy laatuun/Hyvinhän se käy näköjään.Kirosana p...ka.....?????Tällaisia on ulkokullatut uskovaiset joilla on aivot housuissa.
- leahimnneikirj
No mohiksella "keittää"helposti.Raamattu saoo:kiivastu,mutta älä syntiä tee.Ja elä anna auringon laskea vihasi yli.
- Heikki7
Pe.ku, eli riidankylväjä kuten Itse tässä ketjussa aiemmin tunnusti on saanut taas tulosta aikaan.
Onnittelut Pe.ku saavutuksestasi.
Riita päällä, ei mitenkään liity avaukseen eikä palstan alueeseen!"Riita päällä, ei mitenkään liity avaukseen eikä palstan alueeseen!"
Tuo pitää paikkansa.
Kirjoittelen asioista, joista voi olla ristiriitaisia näkemyksiä.
Kunpa kaikki malttaisivat keskustella aiheista, eivätkä alkaisisi riitelemään.
Ristiriita ja riitely ovat tavallaan toistensa vastakohtia.
- klapillakopsautus
Missähän tämä viilaajahöylääjä mahtaa olla sijoitettuna loppulaskua odottamassa tätä nykyä.
oliko Jeesuksen tarjous otettu vastaan Sanan mukaan vai eikö ollut, as siinä kysymys jokaiselle. - SakRan15
Eipä uskoisi miten ala-arvoista keskustelua käydään jopa kirkollisella keskustelupalstalla. Henkilökohtaista loanheittoa ja esim. helluntailaisuuden mustamaalaamista ilman asiaperusteita. Helluntailaisuuden opit perustuvat apostoliseen uskontunnustukseen ja helluntaiseurakunnat ovat kristillisiä seurakuntia. Voisi käydä lukemassa vaikka Helluntaikirkon nettisivuilta. Ylläpidoltakin peräänkuuluttaisin jonkinlaista ryhtiä ja ohjausta tänne keskustelufoorumille.
- KS213
Mitä se haittaa kun helluntaiseurakunnissa muutenkin soi tällänen musiikki:
https://www.youtube.com/watch?v=p0zILNUuVZM
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,824404Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242948Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt262815Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1142557Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172489Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122228Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e1012180Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6382068Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka342018MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141995