Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.vihrearouva.net/usko/ateismin_filosofia.html
Tuo radiopuhe on jo kohta 50 vuotta vanha mutta ajaton.
Se toimii vieläkin noin ja siinä ei ole pienintäkään ahdasmielisyyttä.
03.02.2008 02:26
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalanpilkka
03.02.2008 01:15
Ei hautajaispuhetta kuolleelle suunnata vaan siihen miten kuollut eli ja minkälaisen kuvan ihmiset hänestä sai.
03.02.2008 00:28
Silloin kun uskovainen on joutunut Raamatun tulkinnoissaan umpikujaan eikä voita keskustelua niin silloin vetäistä hihasta Pyhähenki-kortti.
02.02.2008 23:55
parhaita kirkosta eroamisen puolustajia.
Sairaat kirjoitukset saa suuren yleisön kääntymään itseään vastaan.
02.02.2008 23:19
mitta ketään ei enää tuomita Jumalan pilkasta vaan jos tuomio tulee niin se tulee aina ihmisiin kohdistuvasta pilkasta.
Jumalahan ei ole koskaan saapunut puolustamaan itseään käräjille :)
02.02.2008 23:08
Suomessa on muutama prosentti oikeasti uskovaisia ja he ovat paniikissa ja he kirjoittavat kaiken näköistä alapään tekstiä varsinkin ateisti-palstalle.
Mitä enemmän tulee sontaa niskaan niin sitä paremmin on viesti mennyt oikeasti uskoville ja heidän alapääntekstinsä saa heräämään ne jotka kuuluu kirkkoon mutta ei usko.
Eli sontaa meidän päälle niin se on positiivista laajemmin ajateltuna mutta se on vain minun mielipiteeni joten ei välttämättä oikea visio.
02.02.2008 23:03
ei määrää pilkkaamaan jumalaa mutta antaa siihen mahdollisuuden.
Henkilöä ja yhteisöä ei saa pilkata ja siksi onkin ihmeellistä että Suomen laissa on erikseen mainittu että Jumalalla ei saa pilkata ihmisiä.
Tuo Jumalan erikseen mainitseminen on laissa ihan turhaa kun jo muu lainsäädäntö kieltää saman asian.
Jos Jumala mainitaan erikseen laissa niin silloinhan pitäisi tasapuolisuuden nimissä mainita kaikki muut miljoonat asiat joilla voi pilkan ihmiseen tai yhteisöön kohdistaa.
02.02.2008 16:18
Jumalanpilkka-pykälä on poistettu jo 1998.
Nykyisin Jumalaa voi ihan laillisesti pilkata.
02.02.2008 15:57
niitä harvoja jotka on lukeneet oikeasti Raamattua.
Väittäähän Mohikaani lukeneensa Raamatun noin 80 kertaa mutta ei tiedä mitä Raamatussa sanotaan.
02.02.2008 15:12
Onneksi itsellä ei ole ollut alkoholi ongelmaa.
Tuolta voi lukea mitä kaikkea alkoholin liikakäyttö tuhoaa pysyvästi:
http://www.tukiasema.net/teemat/artikkeli.asp?docID=190
01.02.2008 02:17
Voisit vähän perustella väitettäsi.
Kohta 2000 vuotta kristityt on odottaneet Jeesuksen tulemista ja nytkö sitten on tarjolla enää kutsuttu ja valittu seuraaja luopuneen tilalle.
29.01.2008 02:55
Jos se ei olisi risti niin Suomen lipultakin putoaisi pohja pois kristittyjen näkökulmasta katsottuna.
28.01.2008 08:49
"mutta Jeesus ei näyttäydy muille kuin omilleen!"
Jeesuksen sanotaan näyttäytyneen Paavalille vaikka hän oli pahin vihamies.
28.01.2008 01:01
Mutta Paavalin jutuista evankeliumeista uudentestamentin puolelta toki löytyy toiseen suuntaan viittaavaa tekstiä myös.
Raamatussa kun sattuu olemaan samoista asioista täysin ristiriitaisia tietoja.
Superheteron mainitsemaa Pyhähenki-korttia on ainakin minulle vilkutettu kymmeniä ellei satakin kertaa.
Kristinuskohan on sellainen että pitää ostaa "sika säkissä".
Raamattua on turha lukea ennen uskoontuloa koska sen ymmärtämiseen tarvitaan Pyhä henki.
Pyhän hengen taas voi saada vasta uskoon tultuaan.
27.01.2008 23:25
Ja lisäksi minun mielestä ja varmaan sinunkin mielestä me teemme vain hyviä palveluksia kun kirjoitamme täällä ja saamme silmiä avautumaan monipuolisempaan tapaan katsoa asioita.
27.01.2008 23:08
Ri hän nähnyt maailmaa luomuksena.
Laitan tuohon lainauksen Einsteiniltä.
"Se oli, tietysti, valhe jonka luet minun uskonnollisista vakaumuksistani, valhe joka systemaattisesti toistetaan. Minä en usko persoonalliseen Jumalaan, enkä ole koskaan sanonut toisin, vaan ilmaissut sen selkeästi. Jos jokin löytyy minusta mitä voisi kutsua uskonnollisuudeksi, silloin se olisi sitoutumaton ihailu maailman rakenteita kohtaan, niin pitkälle kuin tiede voi ne paljastaa."
- Albert Einstein
http://www.stabu.net/sitaatti.html
Ja kuinka ollakaan Einstein oli oikeassa että hänestä yritetään kuoleman jälkeen tehdä väkisin jotain muuta kuin hän on oli.
juutalaiset ja kristityt ovat yrittäneet tehdä hänestä Jumalaansa uskovaa kuolemansa jälkeen.
27.01.2008 22:59
Se on kai sitten sitä Jeesuksen rakkautta kun nimitellään, panetellaan, valehdellaan ym.
27.01.2008 22:49
hyvä asia mutta me ateistit rakastetaan ilman että siihen tarvitaan Jumalan määräystä.
Todellisuudessa rakkaus on sellainen asia että sitä ei voi kukaan ihminen tai Jumala määrätä.
Eli Raamatusta löytyvä määräys "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" on sellainen asia johon ketään ei voi pakottaa eli se on mahdoton.
Raamatussa kehotetaan kyllä enemmän vihaamaan ja se on mielestäni täysin mahdollista.
27.01.2008 21:51
erämaassa käynnillä mitään merkitystä ollut kun olen kulkenut siellä säännöllisesti ennenkin.
Tässähän sitten asia taitaakin olla niin että sä olet muuttunut ateistiseen suuntaan ja alat ymmärtämään minua :)
27.01.2008 21:20
1164 / 1222