ateismin uhrit ry.

umpihetero.

kaikkihan tietävät että on olemassa sellainen järjestö kuin uskontojen uhrit ry. tämä kyseenomainen ryhmä saa tietääkseni myös valtion tukea kun se pyrkii auttamaan uskonnon höynäytettyjä ja peloteltuja ihmisiä.

nyt sitten kysyisin, että miksi ei ole olemassa vastaavaa ateismiin liittyvää järjestöä? ja pitäisikö sinusta sellainen olla? ynnä millaisia "traumoja" näillä ateismin uhreilla teidän tietääksenne on?

vastauksia?

55

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahdenlaisia

Sinulla on tämä.
      Heh heh heh hee heh hehhehhee ja siitä seuraava on tämä,
      Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!

Heh heh hee hheheh, hei hehheh,heh,huh,huh,heh,hee...

• suggestoterapeutti

edellyttää ihmisessä jotain seuraavista ominaisuuksista (joillain on näistä jopa kaikki 4 ominaisuutta. Tällöin on kyseessä fundamentalisti)

1) tyhmyyttä
      2) taikauskoisuutta
      3) suggestioherkkyyttä
      4) mielenvikaisuutta

• PakanainHuuto

johtuu varmaan siitä, että ateistit ymmärtävät lasten kehitystä paljon paremmin kuin uskovat.

Antavat varmaan lapsilleen vapauden kasvaa tukahduttamatta lapsen persoonallista kehitystä.

• todé

Kyllä se niin on, että lapsen kasvattaminen umpioksi käy yhtä lailla ateistilta, kuin uskovaiseltakin. Kuinka pönttö ateisti osaa kasvatta lapsensa paremmin, kysyn vaan. Suojelemalla lasta uskovaisuudelta? Pöh, sanon minä.

• he-he

heheheee heh heheheeee tällä palstalla saa parhaat naurut hehhehehhehehehhehehheheehehhehe.. oikein vatsaan koskee hehhehehehehhehehehehehehhhheeeee...

• keskustelupalstalla on käyty vilkasta keskustelua ko. aiheesta 11.12.2007 alkaen otsikolla:

"Myös uskonnottomuus luo uhreja!"

Miksi julkisuudessa puhutaan aina siitä, että pelkästään uskonnot ja lahkot luovat uhreja, kun pahaa mieltä voi tuoda uskonnottomuuskin?

Nuorempana halusin seurata Jeesusta, mutta uskonnottomat vanhempani eivät antaneet minun lähteä uskonnollisiin tilaisuuksiin. Tämä aiheutti minulle syviä traumoja, joista toipuminen kesti kauan. En myöskään halunnut uskoa koulussa opetettuja "faktoja" evoluutiosta, vaikka vanhempani näihin uskoivatkin.

Aikuistuttuani liityin kotipaikkani karismaattiseen uskonnolliseen liikeeseen, jossa voidaan kokea myös armonlahjoja (mm. kielilläpuhumista ja muuta Pyhän Hengen läsnäoloa). Jeesus on osa päivittäistä elämääni ja suhteeni vanhempiini ovat jotakuinkin viileät, vaikka aina joskus tapaammekin. Kymmenykset maksan niinkuin Jeesus ne maksettavaksi määräsi.

Näinä poikkeuksellisen vaikeina ja synkkinä aikoinan yhteiskunnan tulisi johdatella ihmisiä enempi uskonnollisten liikkeiden pariin, eikä markkinoida uskonnottomuutta trendivaihteoehtona.

Uskonnottomuuden uhri

• sairasta touhua

ihmisparka, mikäli maksat kymmenyksiä taikauskosta.

Sinua huijataan antamaan rahasi, etkö sitä tajua?

• Ällikkä

voitko kertoa raamatunpaikan ,vai oliko oman seurakuntasi ikioma sääntö?

• Ilta-Sanomiin tehneen avaajan, ei minun!

• hyvin selkeä

Ateismin uhrit ovat tapettuja, miljoonittain. Eivät ne voi yhdistystä muodostaa.

Toinen uhri on totuudellisuus eikä sekään epäjuridisena voi yhdistystä perustaa.

• Daniel 1

Erittäin tarkka ja oikea huomio! Kuinka paljon pahaa ateismi onkaan saanut aikaan maailmassa, esim. Venäjällä. Stalinhan murhautti jopa 40 miljoonaa maanmiestään, näin vain yhtenä esimerkkinä mainittuna. Sillä jos hän olisi ollut kristitty, eikä luopio, niin mitään tällaista ei taatusti olisi tapahtunut.

• PakanainHuuto

A.H kristittynä kaasutti hengiltä 6 miljoonaa.

• umpihetero.

että täällä on jo useaan otteeseen todettu että kaikkein eniten ruumiita on tehty taivasten valtakunnan eteen. etelä-amerikassa kristitty valtaaja tappoi reilusti yli satamiljoonaa intiaania. tämä kaikki tehtiin kirkon siunaamilla aseilla.

lisäksi mustien orjien amerikkaan vieminen alkoi aikoinaan nimenomaan espajalaisen piispan ehdotuksesta. hän ehdotti tätä siksi, että intiaanit eivät kestäneet raskasta kaivostyötä riittävän hyvin.

plus vielä että mitä tulee staliniin, niin hänellä oli kremilissä oma rukoushuone. tämä huone on yhä edelleen olemassa museoituna. eli stalin siis oli uskovainen.

ps. lue enemmän niin luulet vähemmän.

• Daniel 1
        PakanainHuuto kirjoitti:

A.H kristittynä kaasutti hengiltä 6 miljoonaa.

Pakana oli pyöreesti 7 kertaa pahempi kuin kristitty.

• Daniel 1
        umpihetero. kirjoitti:

että täällä on jo useaan otteeseen todettu että kaikkein eniten ruumiita on tehty taivasten valtakunnan eteen. etelä-amerikassa kristitty valtaaja tappoi reilusti yli satamiljoonaa intiaania. tämä kaikki tehtiin kirkon siunaamilla aseilla.

lisäksi mustien orjien amerikkaan vieminen alkoi aikoinaan nimenomaan espajalaisen piispan ehdotuksesta. hän ehdotti tätä siksi, että intiaanit eivät kestäneet raskasta kaivostyötä riittävän hyvin.

plus vielä että mitä tulee staliniin, niin hänellä oli kremilissä oma rukoushuone. tämä huone on yhä edelleen olemassa museoituna. eli stalin siis oli uskovainen.

ps. lue enemmän niin luulet vähemmän.

Jos tällä palstalla joku on jotain todennut, niin ei se mitään todista. Mietipä kuinka paljon on maailmanhistoriassa tehty esim rikollisjengien toimesta murhia ja kaikkea muuta pahaa. Ovatko nämä murhamiehet ja huumediilerit olleet kristittyjä uskovaisia? Eivät taatusti! Ovatko he paremminkin kieltäneet JUMALAN olemassaolon ja eläneet tämän uskonsa mukaisesti? Aivan varmasti!

• umpihetero.
        Daniel 1 kirjoitti:

Jos tällä palstalla joku on jotain todennut, niin ei se mitään todista. Mietipä kuinka paljon on maailmanhistoriassa tehty esim rikollisjengien toimesta murhia ja kaikkea muuta pahaa. Ovatko nämä murhamiehet ja huumediilerit olleet kristittyjä uskovaisia? Eivät taatusti! Ovatko he paremminkin kieltäneet JUMALAN olemassaolon ja eläneet tämän uskonsa mukaisesti? Aivan varmasti!

keskuudessa sitten riittää. niitä rikollisia ja muita kriminaaleja. nimittäin kun tätä palstaa lukee niin mitä pahempi kriminaali on aikaisemmin ollut niin sitä parempi helluntalainen sitä sitten on.

niin ja ei asiaa tällä palstalla ole "todettu". asia on tutkittu moneen kertaa sellaisen tieteen parissa jota kutsutaan historiaksi. olet kai joskus etäisesti kuullut tuollaisesta tieteen alasta?

• Daniel 1
        umpihetero. kirjoitti:

keskuudessa sitten riittää. niitä rikollisia ja muita kriminaaleja. nimittäin kun tätä palstaa lukee niin mitä pahempi kriminaali on aikaisemmin ollut niin sitä parempi helluntalainen sitä sitten on.

niin ja ei asiaa tällä palstalla ole "todettu". asia on tutkittu moneen kertaa sellaisen tieteen parissa jota kutsutaan historiaksi. olet kai joskus etäisesti kuullut tuollaisesta tieteen alasta?

Uskontoa on toki käytetty aina silloin tällöin väärin ihmiskunnan historiassa, mutta sillä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä JEESUKSEN, JUMALAN tai PYHÄN HENGEN kanssa, vaan aina on ollut takapiruna itse paholainen, joka on ovelilla juonillaan saanut ihmiset petettyä.

• umpihetero.
        Daniel 1 kirjoitti:

Uskontoa on toki käytetty aina silloin tällöin väärin ihmiskunnan historiassa, mutta sillä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä JEESUKSEN, JUMALAN tai PYHÄN HENGEN kanssa, vaan aina on ollut takapiruna itse paholainen, joka on ovelilla juonillaan saanut ihmiset petettyä.

onko siis minunkin "takapiruna" tässä nyt sitten itse paholainen? minä kun esitän aivan selvästi rienaavia kysymyksiä....

• hyvinkin,
        umpihetero. kirjoitti:

onko siis minunkin "takapiruna" tässä nyt sitten itse paholainen? minä kun esitän aivan selvästi rienaavia kysymyksiä....

Etkö itse ole tiennyt, kenen palvelijana tänne kirjoittelet.

Jos et ole Jeesuksen oma, niin sitten olet saatanan, eli ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa.

• umpihetero.
        hyvinkin, kirjoitti:

Etkö itse ole tiennyt, kenen palvelijana tänne kirjoittelet.

Jos et ole Jeesuksen oma, niin sitten olet saatanan, eli ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa.

toivottovasti sinulla ei ole omia lapsia. etkä ole edes yhdenkään lapsen lähellä. itse asiassa sinulle pitäisi hankkia lähestymiskielto koskien kaikkia lapsia. niin ja sitten sinun pitäisi mennä hoitoon.

ynnä vielä: kuinka "uskonnollista" sitä on nimitellä toista ihmistä että hän on "saatanan oma"? miten tämä sopii yhteen sen kanssa, että "älkää tuomitko että teitä ei tuomittaisi". vai onko jumala juuri nyt talvilomalla ja sinä vähän tuuraat häntä...

• Kadun*Nainen

Tietysti laissa voisi olla tasapuolisesti myös:

"Ateistin Pilkkaa" eli

jumalallisen tyhjiön
      pilkkaamista koskevat rangaistukset.
      Muistaakseni tätä pykälää on vakavamielisesti vaadittukin, korkealta ateistiselta taholta.
      No tosiasiassa te ihmiset (ateistit) voitte pitää parempaa pataa, koska ei ole uskoa muuhun kuin ihmisen järkeen ja aisteihin ja erilaisiin prosesseihin, jotka ovat ihmisen mielen ymmärrettävissä olevissa riippuvuus suhteissa ja jatkumoissa toisiinsa. Siksi ateismin uhrejakaan ei ole niin viljalti kuin monijumalaisessa henkimaailmassa.

• öllillä

järjestäytyneitä ja yhteisiä,sovittuja ja valvottuja normeja noudattavia likkeitä, kuten uskonnolliset liikkeet ovat.En tiedä tapausta jossa ateisti painostaa ateistia, noudattamaan ateistien sääntöjä tämän haluamatta.

• umpihetero.

ovellasi ole koskaan käynyt kahta ateistia, jotka ovat pyytäneet sinulta kohteliaasti lupaa: "saisimmeko tulla sinun kanssasi keskustelemaan ateismista?".

mää olen kauhian hämmästynyt. mun oven takana niitä ravaa jatkuvasti. en saa niiltä hetkenkään rauhaa. pitäisikö tehdä rikosilmoitus kotirauhan rikkomisesta?

• R.A.F.

Ainakaan niitä ei voi olla kovin paljoa, koska vastaavaa yhteisöä ei ole perustettu.

Ateismi korostaakin yksilön oikeutta olla mitä mieltä haluaa, eikä pakota ketään tiettyyn muottiin, kuten uskonnot tahtovat tehdä.

Kyllä yhdistys olisi varmaan jo perustettu, jos niitä "itsenäisen ajattelun" uhreja tosiaan olisi olemassa.

• Kadun*Nainen

Minusta ateismi on ismi siinä missä muutkin, eli
        uskotaan samaan konkretiaan - asiaan ja hyvin yhdenmukaisesti. jumalattomuuteen.

voitaisiin uskoa myös, että polkupyörässä ei tarvita ohjaustankoa, se on samanlaista ismeilyä hieman
        väritettynä

• umpihetero.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

Minusta ateismi on ismi siinä missä muutkin, eli
        uskotaan samaan konkretiaan - asiaan ja hyvin yhdenmukaisesti. jumalattomuuteen.

voitaisiin uskoa myös, että polkupyörässä ei tarvita ohjaustankoa, se on samanlaista ismeilyä hieman
        väritettynä

jopa oli logiikaa. ei ateismi ole mikään "ismi". ei se pakota ketään uskomaan mihinkään. ateismi ei määrää sinun käyttäytymistä. ateismi ei määrittele etukäteen miten sinun tulee suhtautua tieteelliseen teoriaan (esim. evoluutio). atesimia ei palvota missään kirkossa. näytä minulle kirkko joka on pystytetty ateismille...

• Kadun*Nainen
        umpihetero. kirjoitti:

jopa oli logiikaa. ei ateismi ole mikään "ismi". ei se pakota ketään uskomaan mihinkään. ateismi ei määrää sinun käyttäytymistä. ateismi ei määrittele etukäteen miten sinun tulee suhtautua tieteelliseen teoriaan (esim. evoluutio). atesimia ei palvota missään kirkossa. näytä minulle kirkko joka on pystytetty ateismille...

ei kirkkoa koska palvotaan ihmistä, mutta ihmisiä varten on kuntosalit ja peilit

Ismi- ateISMI -siis korostaa ihmisen oikeutta
        ja tietoa päättää asioista tässä koko maailmankaikkeudessa. Umpitietoinen ihminen
        siis hylkää Jumalan vaikutuksen tietoisuudessamme

se menee ismiksi, koska olemassaolomme kokonaisuudessaan rajataan lihallisen ymmärryksemme ympärille

• umpihetero.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

ei kirkkoa koska palvotaan ihmistä, mutta ihmisiä varten on kuntosalit ja peilit

ja tietoa päättää asioista tässä koko maailmankaikkeudessa. Umpitietoinen ihminen

se menee ismiksi, koska olemassaolomme kokonaisuudessaan rajataan lihallisen ymmärryksemme ympärille

ai sinä olet siis sitä mieltä että kaikki kuntosalilla kävijät ja peilin omistajat ovat ateisteja? yksinkertainen kysymys: onko sinulla peiliä kotona?

• R.A.F.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

>>ei kirkkoa koska palvotaan ihmistä, mutta ihmisiä varten on kuntosalit ja peilit >Umpitietoinen ihminen
        siis hylkää Jumalan vaikutuksen tietoisuudessamme >se menee ismiksi, koska olemassaolomme kokonaisuudessaan rajataan lihallisen ymmärryksemme ympärille

• Kadun*Nainen
        umpihetero. kirjoitti:

ai sinä olet siis sitä mieltä että kaikki kuntosalilla kävijät ja peilin omistajat ovat ateisteja? yksinkertainen kysymys: onko sinulla peiliä kotona?

kyllähän ope nyt ymmärtää tämän hieman satiirisen esimerkin, millä siis oli tarkoitus vain todistaa, että ihminen pitää itseään niin kaikkivoipaisena,
        että on valmis luopumaan yliluonnollisesta Jumalasta

minä uskon, että umpparikin saisi lisää syvyyttä
        ja rakkautta näkemyksiinsä ottamalla hieman etäisyyttä maapalloon; sanotaanko vaikka 8 kilometriä, tai mieluummin vaikka valovuosi;, matkan minkä valo kulkee vuodessa. Sekin on jo ihmisen aivoille ihan tarpeeksi nurinkurista oman pienuutensa ymmärtämiseksi. Raamatun selättämiseen tai sen ristiriitojen ratkomiseen kuluu hurjasti turhaa negatiivista väittelyenergiaa, minkä voi käyttää oikeasti kauniiden asioiden, kuten oman olemassaolomme pohtimiseen. nytkin on synnytetty elämää ´tyhjästä´, mutta siihenkin on tarvittu ensin tahtoa. Sitä samaa Jumaluutta mikä on myös itsessämme......me olemma siis kaikki yhtä, eiks olekin aika bueno juttu ?

vaihdetaampa kylää isommaksi, minäkin vaihdan nyt ! joten en vastaa heti ! Rakkautta ja Rauhaa umpiheterolle !

• Kadun*Nainen
        R.A.F. kirjoitti:

>>ei kirkkoa koska palvotaan ihmistä, mutta ihmisiä varten on kuntosalit ja peilit >Umpitietoinen ihminen
        siis hylkää Jumalan vaikutuksen tietoisuudessamme >se menee ismiksi, koska olemassaolomme kokonaisuudessaan rajataan lihallisen ymmärryksemme ympärille

minäpäs profetoin nyt vähäsen ja koska olen suomalainen, eli nyt pitäisi uskoa vain se mitä näen
        omilla silmilläni:

No minä uskon, että ihmiskunta saapi vieraita
        lähitulevaisuudessa jostakin hyvin kaukaa. En
        ossaa sanoa tuleeko Jeesus samalla, mutta vieraita
        jotka hallitsevat materiaa on tulossa. Se on meidän ymmärryksellemme vierasta, toistaiseksi.

• Kadun*Nainen kirjoitti:

minäpäs profetoin nyt vähäsen ja koska olen suomalainen, eli nyt pitäisi uskoa vain se mitä näen
        omilla silmilläni:

jotka hallitsevat materiaa on tulossa. Se on meidän ymmärryksellemme vierasta, toistaiseksi.

näkeminen, vaan sisimmässä mielessä ymmärtäminen pitäisi olla se oikea perusta.

Luontokin saattaa silmille valehdella, esim. että Aurinko kiertää maata!

Joh. 7:24
        "Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

2. Kor. 5:12
        "..että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on."

• umpihetero.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

omilla silmilläni:

että tämän tason "todisteita" ja "keskustelua". olen sanaton...

• umpihetero.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

kyllähän ope nyt ymmärtää tämän hieman satiirisen esimerkin, millä siis oli tarkoitus vain todistaa, että ihminen pitää itseään niin kaikkivoipaisena,
        että on valmis luopumaan yliluonnollisesta Jumalasta

minä uskon, että umpparikin saisi lisää syvyyttä
        ja rakkautta näkemyksiinsä ottamalla hieman etäisyyttä maapalloon; sanotaanko vaikka 8 kilometriä, tai mieluummin vaikka valovuosi;, matkan minkä valo kulkee vuodessa. Sekin on jo ihmisen aivoille ihan tarpeeksi nurinkurista oman pienuutensa ymmärtämiseksi. Raamatun selättämiseen tai sen ristiriitojen ratkomiseen kuluu hurjasti turhaa negatiivista väittelyenergiaa, minkä voi käyttää oikeasti kauniiden asioiden, kuten oman olemassaolomme pohtimiseen. nytkin on synnytetty elämää ´tyhjästä´, mutta siihenkin on tarvittu ensin tahtoa. Sitä samaa Jumaluutta mikä on myös itsessämme......me olemma siis kaikki yhtä, eiks olekin aika bueno juttu ?

vaihdetaampa kylää isommaksi, minäkin vaihdan nyt ! joten en vastaa heti ! Rakkautta ja Rauhaa umpiheterolle !

ja sehän siis kuului: onko sinulla peiliä kotona?

• umpihetero.
        ekivaari kirjoitti:

näkeminen, vaan sisimmässä mielessä ymmärtäminen pitäisi olla se oikea perusta.

Luontokin saattaa silmille valehdella, esim. että Aurinko kiertää maata!

Joh. 7:24
        "Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

2. Kor. 5:12
        "..että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on."

vaan ihmisen ymmärrys. ei luonnossa ole oikeaa eikä väärää vaan ne ovat ihmisen keksimiä arvoja. ei kissaa voi sakottaa siitä jos se kävelee punaista päin.

• R.A.F.
        Kadun*Nainen kirjoitti:

omilla silmilläni:

Jos tarkoitat joitakin humanoideja jostain toisesta sivilisaatiosta, niin onhan se mahdollista. Varmaan ihminen ei ole ainut älykäs olento tässä maailmankaikkeudessa.

Se on sitten vaan toinen juttu, pystyykö joku tänne matkaamaan, ja miksi se joku juuri tänne piskuiselle planeetalle eksyisi.
        Ihminen usein kuvittelee olevansa maailmankaikkeuden napa, jota kaikki humanoidit haluavat tulla tervehtimään :)
        Jos niitä joskus tänne tulee, niin silloinhan niiden olemassaolo varmistuu.

Näinhän se olisi helppoa myös teidän jumalanne vaan ilmaantua piilostaan kaikkien töllisteltäväksi. Olen kyllä valmis muuttamaan ateistisen maailmankatsomukseni heti, jos näin tapahtuu.

• R.A.F. kirjoitti:

Jos tarkoitat joitakin humanoideja jostain toisesta sivilisaatiosta, niin onhan se mahdollista. Varmaan ihminen ei ole ainut älykäs olento tässä maailmankaikkeudessa.

Se on sitten vaan toinen juttu, pystyykö joku tänne matkaamaan, ja miksi se joku juuri tänne piskuiselle planeetalle eksyisi.
        Ihminen usein kuvittelee olevansa maailmankaikkeuden napa, jota kaikki humanoidit haluavat tulla tervehtimään :)
        Jos niitä joskus tänne tulee, niin silloinhan niiden olemassaolo varmistuu.

Näinhän se olisi helppoa myös teidän jumalanne vaan ilmaantua piilostaan kaikkien töllisteltäväksi. Olen kyllä valmis muuttamaan ateistisen maailmankatsomukseni heti, jos näin tapahtuu.

tiedon mukaan JUMALA ON NÄKYMÄTÖN, ÄÄRETÖN, RAJATON, ALUTON ja LOPUTON VIISAUS sekä VOIMA, joka on havaittavissa vain kuvannollisesti sanoen "selkäpuolelta", eli hänen työnsä tuloksissa, (vertaa Room. 1:19,20)!

2. Mooseksen kirja 33
        18 Silloin hän sanoi: »Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi».
        19 Hän vastasi: »Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan».
        20 Ja hän sanoi vielä: »SINÄ ET VOI NÄHDÄ MINUN KASVOJANI; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon».
        21 Sitten Herra sanoi: »Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
        22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
        23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, NÄET SINÄ MINUN SELKÄPUOLENI; mutta MINUN KASVOJANI EI VOI KUKAAN KATSOA.»"

• umpihetero.
        ekivaari kirjoitti:

tiedon mukaan JUMALA ON NÄKYMÄTÖN, ÄÄRETÖN, RAJATON, ALUTON ja LOPUTON VIISAUS sekä VOIMA, joka on havaittavissa vain kuvannollisesti sanoen "selkäpuolelta", eli hänen työnsä tuloksissa, (vertaa Room. 1:19,20)!

2. Mooseksen kirja 33
        19 Hän vastasi: »Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan».
        20 Ja hän sanoi vielä: »SINÄ ET VOI NÄHDÄ MINUN KASVOJANI; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon».
        21 Sitten Herra sanoi: »Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
        22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
        23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, NÄET SINÄ MINUN SELKÄPUOLENI; mutta MINUN KASVOJANI EI VOI KUKAAN KATSOA.»"

useat uskonnolliset kirjat ovat täynnä jumalan kuvia? miksi jumalan kuvia on kirkoissa? kun kukaan ei siis tiedä miltä jumala näyttää? jos hän kerran on näkymätön...

• R.A.F.
        ekivaari kirjoitti:

2. Mooseksen kirja 33

jumala (kaikkivaltias?)ei pysty vähentämään kirkkautensa voimaa sen vertaa, että ihminen voisi sitä katsoa, niin kyllä joku näyttävä tekokin kävisi.

Esimerkiksi ennalta selkeästi ilmoitettu äkillinen maailmanrauha vakuuttaisi varmaan paatuneimmankin mielen! :)

• PakanainHuuto
        umpihetero. kirjoitti:

useat uskonnolliset kirjat ovat täynnä jumalan kuvia? miksi jumalan kuvia on kirkoissa? kun kukaan ei siis tiedä miltä jumala näyttää? jos hän kerran on näkymätön...

abstraktia käsitteitä joten Jumalan piti saada hahmo. Jumala konkretisoitiin.
        Michelangelo jopa kuvasi taiteilijana Aatamin luomisen sekä Jumalan. Hyvä on taiteilijan taiteilla koska Jumala sanoi luoneensa ihmisen omaksi kuvakseen. Siinäpä oiva malli.
        Vaikka sitten sanoikin, että Hän on näkymätön tai jos joku Hänet näkee, niin kuolee. Miten voi nähdä näkymätöntä?

http://www.suol.fi/raamattunet/michel.html

• umpihetero.
        PakanainHuuto kirjoitti:

abstraktia käsitteitä joten Jumalan piti saada hahmo. Jumala konkretisoitiin.
        Michelangelo jopa kuvasi taiteilijana Aatamin luomisen sekä Jumalan. Hyvä on taiteilijan taiteilla koska Jumala sanoi luoneensa ihmisen omaksi kuvakseen. Siinäpä oiva malli.
        Vaikka sitten sanoikin, että Hän on näkymätön tai jos joku Hänet näkee, niin kuolee. Miten voi nähdä näkymätöntä?

http://www.suol.fi/raamattunet/michel.html

ja sitten kun te uskoivaiset menette sinne taivaaseen niin sielläkään ei sitten sitä jumalaa nähdä? vai onko siellä sitten yhtäkkiä ihan eri säännöt kuin maan päällä?

• PakanainHuuto
        umpihetero. kirjoitti:

ja sitten kun te uskoivaiset menette sinne taivaaseen niin sielläkään ei sitten sitä jumalaa nähdä? vai onko siellä sitten yhtäkkiä ihan eri säännöt kuin maan päällä?

en ole osallisena Jumalan Armotaloudesta.

• R.A.F. kirjoitti:

jumala (kaikkivaltias?)ei pysty vähentämään kirkkautensa voimaa sen vertaa, että ihminen voisi sitä katsoa, niin kyllä joku näyttävä tekokin kävisi.

Esimerkiksi ennalta selkeästi ilmoitettu äkillinen maailmanrauha vakuuttaisi varmaan paatuneimmankin mielen! :)

kuin Jumalalta tulee se viisaus, jolla ihmiskunta on rakentanut nykyisen teknologiansa ja 'tieteen saavutukset, TV;t, radiot, tutkat, lentokoneet, avaruusmatkat, ydinteknologia jne?

Vaikka ihminen sanoo ja kehuu sitä omaksi viisaudekseen, on se yhdestä ja samasta elämän lähteestä, Jumalasta saatua. Mutta nyt, kun esim. TV-lähetykset ovat olleet Suomessakin noin 50 vuotta, nykyihmiset eivät pidä sitä enää ihmeenä ollenkaan, vaan aivan arkipäiväisenä huonekaluna, jonka pitää toimia pöydällä olevan vekottimen nappia painelemalla.

Kun toisen maailmansodan jälkeen kerrottiin Amerikassa olevan "näköradio", jossa ihmiset liikkuvat ja ajelevat autoilla kaduilla, niin suurin osa suomalaisista piti sellaista tietoa pötypuheena ja sanoivat, että "Intiassa kuukin on kuumempi, oo-hii-o hoi, niin kuin Aurinko meillä, mutt' suurempi, oo-hii-o-hoi"!

Se vaan pyrkii olemaan sillai asiat, että ihminen paatuu kaikkeen näkemäänsä ja kokemaansa näkyväisessä maailmassa. Vaikka se näkisi kuinka suuria ihmeitä ja tunnustekoja, ne tuntuvat jo huomenna vanhanaikaisilta ja mitättömiltä!

Harvempi meistä näkee luomakunnan Einsteinin tavalla ihmeellisenä luomuksena, ja sen Luojan luonnonlakien takaajana, "joka on kyllä juonikas, mutta pahanilkinen hän ei ole".

• umpihetero.
        ekivaari kirjoitti:

kuin Jumalalta tulee se viisaus, jolla ihmiskunta on rakentanut nykyisen teknologiansa ja 'tieteen saavutukset, TV;t, radiot, tutkat, lentokoneet, avaruusmatkat, ydinteknologia jne?

Vaikka ihminen sanoo ja kehuu sitä omaksi viisaudekseen, on se yhdestä ja samasta elämän lähteestä, Jumalasta saatua. Mutta nyt, kun esim. TV-lähetykset ovat olleet Suomessakin noin 50 vuotta, nykyihmiset eivät pidä sitä enää ihmeenä ollenkaan, vaan aivan arkipäiväisenä huonekaluna, jonka pitää toimia pöydällä olevan vekottimen nappia painelemalla.

Kun toisen maailmansodan jälkeen kerrottiin Amerikassa olevan "näköradio", jossa ihmiset liikkuvat ja ajelevat autoilla kaduilla, niin suurin osa suomalaisista piti sellaista tietoa pötypuheena ja sanoivat, että "Intiassa kuukin on kuumempi, oo-hii-o hoi, niin kuin Aurinko meillä, mutt' suurempi, oo-hii-o-hoi"!

Se vaan pyrkii olemaan sillai asiat, että ihminen paatuu kaikkeen näkemäänsä ja kokemaansa näkyväisessä maailmassa. Vaikka se näkisi kuinka suuria ihmeitä ja tunnustekoja, ne tuntuvat jo huomenna vanhanaikaisilta ja mitättömiltä!

Harvempi meistä näkee luomakunnan Einsteinin tavalla ihmeellisenä luomuksena, ja sen Luojan luonnonlakien takaajana, "joka on kyllä juonikas, mutta pahanilkinen hän ei ole".

se vaan antaa keksinnöille "sielun"? että vaan niin kuin uskovaiset ihmiset voivat olla tämän mukaan siis keksijöitä? jopas taas vitsin heitit.

miten sitten on mahdollista että juuri tiedemiesten parissa tuo ateismi on niin "suosittua"? minkään muun ammattikunnan parista ei nimittäin taatusti löydy yhtä paljon ateisteja kuin heidän puljustaan.

tai miten on mahdollista että japanilaiset ovat niin eteviä etenkin tuossa sovellutusta tieteessä, jota myös siis tekniikaksi kutsutaan? japanilaisista kuin vain pari prossaa on kristittyjä.

niin että miksi näin? ja älä pane taas tulemaan vastauksena jotain typeriä suoria lainauksia raamatusta. miten olisi jos välillä yrittäisit ajatella loogisesti itse. vai onko se aivan mahdoton ajatus...

• umpihetero. kirjoitti:

jos näin on niin miksi sitten useat uskonnolliset kirjat ovat täynnä jumalan kuvia?

Vastaan että ihmisten tottelemattomuuden tähden ja väärän opetuksen tähden;

2. Mooseksen kirja 20
        3 "Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."

Jumala on luvannut olla armahtavainen ja laupias kaikille, jotka tyytyvät ilmoitettuun Jumalaan, eivätkä itse rakenna omassa mielessään mielikuvitusjumalia, jotka ovat epäjumalia, kiivaita, kiukkuisia ja hirmuisia tekijöilleen!

• umpihetero. kirjoitti:

se vaan antaa keksinnöille "sielun"? että vaan niin kuin uskovaiset ihmiset voivat olla tämän mukaan siis keksijöitä? jopas taas vitsin heitit.

miten sitten on mahdollista että juuri tiedemiesten parissa tuo ateismi on niin "suosittua"? minkään muun ammattikunnan parista ei nimittäin taatusti löydy yhtä paljon ateisteja kuin heidän puljustaan.

tai miten on mahdollista että japanilaiset ovat niin eteviä etenkin tuossa sovellutusta tieteessä, jota myös siis tekniikaksi kutsutaan? japanilaisista kuin vain pari prossaa on kristittyjä.

niin että miksi näin? ja älä pane taas tulemaan vastauksena jotain typeriä suoria lainauksia raamatusta. miten olisi jos välillä yrittäisit ajatella loogisesti itse. vai onko se aivan mahdoton ajatus...

Jumalasta? Tarkoitin ainakin koko maailmankaikkeuden Jumalaa, joka on YKSI:

1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Ap.t. 17:28
        "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."

Minäkin olen entinen ateisti, mutta en enää voinut olla epärehellinen itselleni ja kieltää, että olen väkisinkin siinä samassa luomisvoimassa ja samassa elämän hengen laissa, joka pätee kaikkiin ja kaikissa, vaikka joku yrittäisikin hänet kieltää, sillä JUMALA ON, ja:

2. Tim. 2:13
        "Jos olemme uskottomia, hän pysyy silti uskollisena, sillä omaa olemustaan hän ei voi kieltää." [4 Moos. 23:19; 1. Sam. 15:29]

• umpihetero.
        ekivaari kirjoitti:

Jumalasta? Tarkoitin ainakin koko maailmankaikkeuden Jumalaa, joka on YKSI:

1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Ap.t. 17:28
        "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."

Minäkin olen entinen ateisti, mutta en enää voinut olla epärehellinen itselleni ja kieltää, että olen väkisinkin siinä samassa luomisvoimassa ja samassa elämän hengen laissa, joka pätee kaikkiin ja kaikissa, vaikka joku yrittäisikin hänet kieltää, sillä JUMALA ON, ja:

2. Tim. 2:13
        "Jos olemme uskottomia, hän pysyy silti uskollisena, sillä omaa olemustaan hän ei voi kieltää." [4 Moos. 23:19; 1. Sam. 15:29]

ai jaa. nyt oletkin sitten sitä mieltä että myös sintolaiset pääsevät kristittyjen taivaaseen? tällä samalla logiikalla siis myös allahiin uskovat pääsevät samaan paikkaa. yms. yms.
        sillä sinähän et kirjoittanut että "vain krisittyjen"...

• umpihetero. kirjoitti:

ai jaa. nyt oletkin sitten sitä mieltä että myös sintolaiset pääsevät kristittyjen taivaaseen? tällä samalla logiikalla siis myös allahiin uskovat pääsevät samaan paikkaa. yms. yms.
        sillä sinähän et kirjoittanut että "vain krisittyjen"...

1. Joh. 3:11
        "Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme"

1. Joh. 4:7
        "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan."

1. Joh. 4:20
        "Jos joku sanoo: »Minä rakastan Jumalaa», mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt."

1. Joh. 4:21
        "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."

Eiköhän se ole aivan sama, millä kielellä sitä Jumalaa rakastaa, kunhan se on vaan Jumalan rakkauden kieli;

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"! Tässä on koko Raamatun sisältö yhdessä lauseessa.

• R.A.F.
        ekivaari kirjoitti:

että ne olisivat tulleet jumalalta, jos edes jotain mainintaa olisi niistä ollut raamatussa. Eihän jumala vaivautunut antamaan raamattuun edes alkeellisimpia tietoja ihmiskehosta, bakteereista tai vaikka tästä meidän omasta aurinkokunnastamme, joista olisi ollut hyötyä ihmiselle taistelussa kulkutauteja yms. vastaan.

Jos ihminen on jotain pitkän tutkimuksen ja kokeiden jälkeen keksinyt, niin on kyllä epäreilua sanoa sen tullen joltain jumalalta. Tai jos esimerkiksi kaikki rokotukset keksittiin vain jumalan armosta, niin miksi ihmeessä jumala antoi miljardien ihmisten kuolla turhaan, ennen kuin "antoi ihmisen keksiä" parannuskeinot?
        Mietipä asiaa omalla kohdallasi: antaisitko lapsesi (tai lapsenlapsesi)kuolla johonkin tautiin, jos tietäisit keinon sen parantamiseen?

>>Vaikka se näkisi kuinka suuria ihmeitä ja tunnustekoja, ne tuntuvat jo huomenna vanhanaikaisilta ja mitättömiltä! >Harvempi meistä näkee luomakunnan Einsteinin tavalla ihmeellisenä luomuksena, ja sen Luojan luonnonlakien takaajana, "joka on kyllä juonikas, mutta pahanilkinen hän ei ole".

• ekivaari kirjoitti:

Ri hän nähnyt maailmaa luomuksena.

Laitan tuohon lainauksen Einsteiniltä.

"Se oli, tietysti, valhe jonka luet minun uskonnollisista vakaumuksistani, valhe joka systemaattisesti toistetaan. Minä en usko persoonalliseen Jumalaan, enkä ole koskaan sanonut toisin, vaan ilmaissut sen selkeästi. Jos jokin löytyy minusta mitä voisi kutsua uskonnollisuudeksi, silloin se olisi sitoutumaton ihailu maailman rakenteita kohtaan, niin pitkälle kuin tiede voi ne paljastaa."
        - Albert Einstein
        http://www.stabu.net/sitaatti.html

Ja kuinka ollakaan Einstein oli oikeassa että hänestä yritetään kuoleman jälkeen tehdä väkisin jotain muuta kuin hän on oli.
        juutalaiset ja kristityt ovat yrittäneet tehdä hänestä Jumalaansa uskovaa kuolemansa jälkeen.

• Kadun*Nainen
        umpihetero. kirjoitti:

ja sehän siis kuului: onko sinulla peiliä kotona?

umpparille: on peili, mutta sillä näkee ihmisen, Minän sisälle

ateismi alkaa muistuttaa pikkasen liikaa fundamentalismista, jokaisella liikkeellä taitaa olla ne omat hehettäjänsä, jotka halveksivat lähimmäistään, vaikka sitten kjmalan nimissä.

Kuitenkin elämän motto on rakastaa lähimmäistä
        riippumatta mitä kukin ajattelee.
        Elämä ( Jumala on lahjomaton ) tässä asiassa
        ja jokainen ihminen joutuu kohtaamaan totuuteensa
        pystyykö kiittämään lähimmäistä, pystyykö rukoilemaan lähimmäisen puolesta. ihan polvilleen pannaan jokatauksessa jos ihminen ei nöyrry.

terkkuja kaukaa sieltä pois

• "Uskontojen uhrien tuki ry."

Kyseessä on muuten järjestö joka väittää itseään uskonnoista riippumattomaksi mutta on tilaisuuksissaan pyrkinyt käännyttämään uhreja luterilaisiksi.

UUT:n nykyinen puheenjohtaja Härkönen on halunnut kouluihin lisää uskonnon opetusta.

Vanha artikkeli:
      http://www.google.com/gwt/n?u=http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2001_01/pj.html#pappi
      "Uskontojen uhrien tuki ry:n tilaisuudesta. Ateistiystäväni ihmetteli jo tilaisuuden alussa sitä, että pöytiin oli jaettu evankelisluterilaiset virsikirjat. Vielä hämmästyneempi hän oli, kun tilaisuudessa veisattiin virsiä."

• perheterapeutti

perusolemus. Jos lapsi saa kasvaa niin, ettei hänelle kukaan puhu jumalista ja helveteistä, ei hän niistä koskaan tule kiinnostumaan.

Ihminen ryhtyy uskovaiseksi vain, jos hän on psyykkisesti herkkä ja siten helposti manipuloitavissa.

Ihminen kääntyy silloin siihen uskontoon, mihin hänet kasvatetaan.

• asua mä saan

eli jos mun pitäis elää niinku ateistit puhuu ni mä oisin nii rikki ilmjan Jeesusta et räjäyttelisin ihmisii ja itteni tietenki myös.
      Et mulle ei muuta apuu oo ku Jeesus ja jos mä en siihe näi "ateistisesti kuvitellusti" sais uskoo nii pahaa jälkee tulis.

Jeesus korjaa ja eheyttää mua Rakkaudellaan!!!

• suggestoterapeutti

"rikkinäiseltä" ihmiseltä.

Olet varmasti juuri uskontojen uhri. Sinulle on syötetty lapsesta asti uskonnollista sontaa, joka nyt sinua ahdistaa.

Hakeudu psykiatriseen hoitoon ja sassiin.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      559
      1898
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      920
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      747
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe