Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ne on osa työtekijän palkkaa.
15.01.2008 12:36
Ei ne ole ateistisia jotka Jumalhahmoja palvoo vaan ihan päinvastoin ne on teismisiä.
Voisit katsoa tietosanakirjasta mitä sana "ateismi" tarkoittaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
14.01.2008 13:44
etkä sitä tutkinut ja silti oikaiset.
Mitätöit siinä oman oikaisusi.
14.01.2008 13:35
tuosta häiriköstä.
Ei sille kannata vastata kun se innostuu vaan siitä.
Sama itseensä ja seksuaalisuuteensa pettynyt lahkolainen on aina täällä häiriköimässä.
Mitä tulee uskoosi niin usko juuri sitä minkä parhaaksi näet.
Avoimin mielin katsele ympärillesi ja päätä asiat sen mukaan.
14.01.2008 03:25
Raamatussa kymmenykset ja veron voi ymmärtää samaksi asiaksi ja niistä molemmista on määräyksiä varsinkin vanhassa testamentissa.
Kymmenyshän tarkoittaa 10%:n veroa.
Raamatussa Jeesuksen sanoin vanha laki on edelleenkin voimassa vaikkakin kristityt kääntää ne sanat tarkoittamaan päinvastaista asiaa.
Uudessa testamentissa Paavali määrää maksamaan veroa seurakunnalle:
1. Kor. 16:1 Mitä tulee keräykseen pyhiä varten, niin tehkää tekin samalla tavoin, kuin minä olen määrännyt Galatian seurakunnille.
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.
Ja myös Jeesus sanoo että kymmenyksiä ei saa unohtaa:
Matt.23:23 Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.
Esim: helluntailaisilla on kymmenys-käytäntö ja sitä voi sanoa vapaaehtoiseksi pakoksi koska sen maksamatta jättäminen johtaa syyllistämiseen.
14.01.2008 02:09
antaa esimerkkiä väitteittesi tueksi?
Dogmit kuuluu nimenomaan kristinuskoon ja islamiin.
14.01.2008 01:16
kovin moni Leniniä Jumalana piti ja Suomessakin heillä oli kristinuskon Jumala.
Ne ei juurikaan olleet ylistyslauluja vaan sankarilauluja joissa sankareita oli kansa.
Leninistä tuli vallankumouksen jälkeen nopeasti Stalinin sätkynukke ja sitä sitten salailtiin pitkään kansalta.
14.01.2008 01:12
Missä kohtaa Raamatussa noin kerrotaan?
Sen kyllä tiedän että Raamatussa on Jumala veronkerääjänä.
13.01.2008 23:28
"sitä taitaa tapahtua ateistien parissa ihan samassa määrin kuin joissain uskonnollisissa sisäänpäin lämpenevissä lahkoissa".
Mainitse yksi esimerkki ateistien Jumal-hahmosta.
Taisi sulla mennä sadun puolelle.
13.01.2008 23:10
Alussa yleistät asian aika reippaasti.
Ihmisen jumalointia esiintyy ihmisillä eikä järjestelmillä.
Psyykkisesti heikot hakevat itselleen jumalhahmoja ja heitä on kyllä uskovaisten joukossa suhteellisen paljon.
Mistäs tuon Leninin löysit kun hänellä ei ollut valtaa.
Äärikristitty Stalin oli diktaattori samoin kuin Hitlerkin.
Pohjoiskorea on myös diktatuuri-maa.
Diktatuurit ei perustu johtajan palvontaan vaan väkivaltaan ja tiedonsaannin rajoittamiseen.
13.01.2008 23:06
työntekijöidensä veroja.
Työntekijäthän ovat itse verovelvollisia eikä kirkon orjia.
13.01.2008 22:47
Ne linkittämäsi Raamatunjakeet oli kaikki keksittyjä.
Tuossa mainitsemassasi Raamatunkohdassa Jeesus ei kiellä mitään veroa "Matt.17:24-27" vaan maksaa itse veronsa tosin aika kepulikonstilla.
13.01.2008 22:42
sanan vapaudelle.
Tuosta en ole samaa mieltä kun sanot että rasisti näkee asioita paremmin.
Vai tuliko sulla tekstiin tahaton virhe?
13.01.2008 16:44
Lue sieltä Raamatusta itse.
Siellä on joistain jakeista repäisty muutama sana jotta asiayhteys katoaisi ja muut jakeet on muutettu kokonaan.
13.01.2008 16:37
Ei tulisi mieleenikään puolustaa mitään uskontoa.
Mutta rehellinen, asiallinen ja tasapuolinen pitää olla.
Se ei ole puolustamista jos jättää pilkkasanat ja rasismin pois.
Useimmat kristityt ovat tällä palstalla tekemässä käännytystyötä ja siinä käytetään pelkästään likaista peliä.
Kristityt ei kai ymmärrä että heidän rasistisilla ja pilkkaavilla viesteillä on päinvastainen vaikutus.
13.01.2008 16:15
Minä tarkistin ne jakeet Raamatusta ja ne ei mene noin.
13.01.2008 16:03
Enhän minä toki noita satuja ole kirjoittanut että älä minua syytä.
Enkä usko mitä Raamatussa ja sen ulkopuolelle jätetyissä kirjoituksissa kerrotaan.
Ne vaan on saman poppoon kirjoittamia kuten itsekin huomaat kun asiaan perehdyt.
13.01.2008 05:31
Et osaa perustella mitenkään väitteitäsi?
Olet kyllä viestiisi linkittänyt toisen viestin johon on numeroitu Raamatun jakeita mutta yksikään niistä jakeista ei mene noin.
Joku vaan on laittanut kyseisiin Raamatunjakeisiin omat sanansa jotka nekään ei muuta asiaa sinun väitteesi mukaiseksi.
13.01.2008 05:26
"Jeesuksella jo lapsena oli yliluonnollisia voimia ja hän teki ihmeitä. Hän kuitenkin käyttää voimiaan lapselle tyypilliseen tapaan, esimerkiksi kiroamalla ja surmaamalla ihmisiä vähäisistä syistä"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomaan_lapsuusevankeliumi
13.01.2008 02:25
Vai että Jeesus ja Raamattu yksiselitteisesti kieltää.
Raamatussa ei edes löydy "kirkko"-sanaa missään muodossa.
Kirkko on kristittyjen myöhemmin keksimä nimitys.
Raamatussa on paljon kohtia joissa kerätään veroa ja kymmenyksiä Jumalalle.
Kristittyjen uskovien mukaan nykyinen kirkollisvero menee Jumalalle.
Olen usein kuullut uskovien suusta Jumalan rakentaneen yhtä sun toista ja useimmiten ne on rakennettu kirkollisveron tuotolla.
13.01.2008 01:44
1168 / 1222