Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lisäisin vielä Jeesuksen puhetta väkijoukolle ja opetuslapsille:
Matt.23:1-3 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan"
Jeesus siinä opetti seuraajilleen, että heidän on tehtävä kaikki mitä fariseukset ja lainoppineet on opettaneet(eli esim. sapattiopit ja ruokasäännöt).
No Paavalin ja luterilaistenkin teologiat on kaukana tuosta.
12.08.2007 13:16
Sä pidät itseäsi jonain yli-ihmisenä.
Olet kai sitten pelastunut ja Jumala hoitaa hommansa juuri sinun kauttasi.
11.08.2007 21:02
http://fi.wikipedia.org/wiki/Prince
http://www.veljesseura.org/?q=node/362
Mikä asia Princessä mielestäsi poikkeaa merkittävästi jehovalaisuudesta?
Myös Michael Jackson on Jehovan todistajien perheestä ja ja joutuu jatkuvasti pakenemaan ja rahan voimalla piilottelemaan niskaan kaatuvia pedofiliasyytöksiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson
11.08.2007 15:27
Tarkoitin kristittyjen uskontoa jonka toimesta on teurastettu ihmisiä ja joitain kansoja aina sukupuuttoon saakka ja teurastetaan edelleen.
Helluntailaiset on yksi sen uskonnon suurimmista tukijaloista.
Jotkut kristityt alkoivat kutsua itseään fundamentalisteiksi n. 100 vuotta sitten Amerikassa ja siitä se nimi on peräisin ja nyt useilla heistä on tapana käyttää sitä haukkumanimenä muiden uskontojen edustajista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fundamentalisti
10.08.2007 16:09
Tokihan sulla on oikeus elää mielikuvituksiesi satumaailmoissa.
10.08.2007 15:43
Niin ja se saatana luuraa oikeasti vaan helluntailaisen pääkopassa ja pyhäksi hengeksi sitä väittävät.
todé ei osaa vielä kristinuskon vakiintunutta käytäntöä kyseenalaistaa mutta eiköhän valistus vielä joskus mene perille.
Asia pitää osata kääntää helluntailaisesta näkökulmasta päälaelleen eli oikein päin.
08.08.2007 21:33
Syytöksiäkään en esittänyt.
06.08.2007 22:58
Kun kattelee filmejä (joita tällekin palstalle on linkitetty) helluntailais-tilaisuuksista on se täyttä turhapuroa mutta ilman huumoria.
Se on tiedossa että toisille on helluntaiseurakuntien kynnys korkealla ja toisille ei sitä ole lainkaan.
Rikostaustat ja huono mielenterveys poistaa kynnyksen ja omilla aivoilla ajattelevia vanhemmisto ei suvaitse paikalle vaikka jäsenistölle ne kelpais.
Ja meibaatko tosiaan ottaa käyttöön jehovalaisten opit jotta löydät mieleltään järkkyneitä rahoittajia kotiovien takaa.
06.08.2007 22:18
Suurin osa ihmisistä oppii lukutaidon ja luetun ymmärtämisen jo koulussa.
Jos ei ymmärrä vanhaa niin sittenhän se on saduillekin keksittävä omat versiot.
05.08.2007 17:01
Jeesus ei tarkoittanut sitä symboliksi mutta opetuslasten noustessa kapinaan oli Jeesuksen muutettava se symboliksi.
Ja aitoa touhuahan se ennen oli ja kristityt harjoittivat aitoja ihmissyönti rituaalejaan vielä satoja vuosia Jeesuksen jälkeenkin.
Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
07.07.2007 11:25
Onko mainitsemani esimerkki ulkomailla lomailevasta evankelistasta faktatietoa sinunkin mielestä?
06.07.2007 10:50
Vähän epäloogiselta vaikuttaa rahoitus seurakunnissa jotta meneekö osa ohi kirjanpidon tai maksetaanko palkat verottomina työkuluina.
Seurakunnat tosin ovat itsenäisiä joten toimintatavat voi vaihdella kun toisella ei ole oikeutta saada toisen tietoja.
Eräskin seurakunta ilmoittaa budjetiksi(2003) 580 000 euroa ja työntekijöitä 9 ja lisäksi 12 ulkomailla joiden budjetti vain 98 000 euroa eli luvut ei vaikuta loogisiltaa
06.07.2007 10:46
Uudessa testamentissa kerrotaan "Jeesuksen sanoin" ihan päinvastaista.
Ehkäpä sulla on nuo raamatunkohdat lukematta tai ymmärtämättä.
Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut."
Luuk. 16:17 "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."
05.07.2007 00:49
Ihan raamatusta se on.
Minä olen kai enemmän perehtynyt tuohon uskon kirjaasi.
Jesaja:(Aamoksenpoika)
66:13 Niinkuin äiti lohduttaa lastansa, niin minä lohdutan teitä, ja Jerusalemissa te saatte lohdutuksen.
http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&channel=s&hl=fi&q=aamoksen+poika&meta=&btnG=Google-haku
04.07.2007 01:09
Aamoksen pojan mukaan Jumala lohduttaa kansaa kuin äiti lastaan.
Amoksen pojan mukaan Jumala on nainen mutta kuitenkin äärilaidan sovinisti.
04.07.2007 00:13
Vanha laki on uudessa testamentissa Jeesuksen sanoin voimassa.
Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut."
Luuk. 16:17 "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."
03.07.2007 23:32
Mark 13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin nämä kaikki tapahtuvat.
Matt 16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Myös Paavali odotti Jeesuksen tulevan ennen omaa kuolemaansa.
Miksi Jeesus tulisi juuri RitariOlevaisen takia?
Tuo Jeesuksen odotus maailmanloppuineen kuuluu useimmiten uskovaisten vanhuuteen, kuolemanpelkoon ja siihen että joutuu luopumaan kaikesta.
03.07.2007 12:56
Siinä Jeesus kuvaa uudesti tuloaan sanatarkasti eikä mitään opetuslapsille ilmestymistä.
Paavalihan myös oletti Jeesuksen tulevan vielä ennen kuolemaansa vaan ei tullut.
03.07.2007 12:23
oisko se Kain ollut se Eevan kielletty hedelmä.
Jollain tapaa se lienee kuitenkin suku jatkunut.
03.07.2007 00:44
Jos raamatun tekstiin on luottaminen niin et itse usko Jumalaan sinapinsiemenen vertaa.
02.07.2007 11:58
1212 / 1222