Laulu Jeesusta odotellessa!

RitariOlevainen

UUSI TAIVAS, UUSI MAA !

Uuden taivaan sekä uuden maan
nähdä vielä kerran saan
Kaupunki sen suuri loistossaan
jasbismuurit kadut kullanhohtavat
Päivä suuri ihmeinen kun saan nähdä kaupngin
tuo uuden Jerusalemin jonne täältä kaipasin

Aurinkona siellä Jeesus on
Hän mi johti armohon
Antoi uuden elämän
poisti kaikki synnyit sydänverellään
Niinpä puhtaana mä saan nähdä uuden taivaan maan
Se suurta armoa on vaan ansioitta kodin saan

Kaikki entinen on sieltä pois
mikä täällä tuskaa toi
Vajavaisuus täysin loppunut
täydellisyys ikuinen on alkanut
Siel' ei enää kiusoja sairautta laisinkaan
Uus on taivas uusi maa

Taivaaseen myös sinä kaipailet
sitä usein aattelet
mutta tiedäthän ei syntiä
taivaaseen voi viedä kukaan mukanaan
Jeesus kuoli tähtesi antaa anteeks' syntisi
Saat valkovaatteet lahjaksi taivaan kirjaan nimesi

-Tuntematon-

29

2472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laulun jos toisenkin

jesseä odotellessa. Ja lopuksi veisataan virsi haudallasi, eikä jesseä ole kuulunut.

• * Niinpä saan, ja ihan ilman lupaasikin ! Nyt on sitten taas asia oikaistava, että tämän aloituksen kirjoittaja on AITO RitariOlevainen, eli nykyään as. " Mohikaani_27" ! Just tämän takia, toisten vanhojakaan niccejä ei saisi käyttää luvatta kenenkään.

* Se on väärin, olen lähettänyt Ylläpidolle tästä aiheesta s.postia, mutta tuttuun tapaan, mitään ei tapahdu, eikä muutenkaan saa koskaan vastausta mistään eikä mihinkään asiaan. !

• Rastapopoulos

Yeshuan piti tulla jo. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
      Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Juna meni jo.

• musta ois kiva tietää

• Sä oot ihana.
        musta ois kiva tietää kirjoitti:

missä on se BA:n versio mis lukee "dicke Anna", jotenkin..en muista, se on aika lyhyt, mut parempi ku yleensä Basshunterin.
        Jumppamusiikkia:
        http://www.myspace.com/basshunterdance

Oispa kiva kuulla.

• RitariOlevainen
        Sä oot ihana. kirjoitti:

Oispa kiva kuulla.

Kiitos "ihanasta" kommenista. Laulu löytyy kyllä kasetilta, vanha kun on, jos ei ole sitten ehkä siirretty CD:lle ? On itsellänikin tuo kasetti, vaan ei nyt löytynyt, enkä muista nimeä enkä laulajaakaan. Sanat on ja sävelkin jotenkin ainakin muistissa, sitä sitten lauleskelen päivittäin ! .

• tästä saat
        RitariOlevainen kirjoitti:

Kiitos "ihanasta" kommenista. Laulu löytyy kyllä kasetilta, vanha kun on, jos ei ole sitten ehkä siirretty CD:lle ? On itsellänikin tuo kasetti, vaan ei nyt löytynyt, enkä muista nimeä enkä laulajaakaan. Sanat on ja sävelkin jotenkin ainakin muistissa, sitä sitten lauleskelen päivittäin ! .

JEESUSTA EI OLE OLEMASSA!!!!!!!

• Anonyymi00031
        tästä saat kirjoitti:

JEESUSTA EI OLE OLEMASSA!!!!!!!

>>>>>JEESUSTA EI OLE OLEMASSA!!!!!!<<<<<<<

”Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭2‬:‭5‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

”Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".”
        ‭‭Psalmit‬ ‭110‬:‭1‬ ‭FB38‬‬

”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭15‬:‭1‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

”Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭27‬-‭28‬ ‭

• Mark 13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin nämä kaikki tapahtuvat.

Matt 16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Myös Paavali odotti Jeesuksen tulevan ennen omaa kuolemaansa.
      Miksi Jeesus tulisi juuri RitariOlevaisen takia?

Tuo Jeesuksen odotus maailmanloppuineen kuuluu useimmiten uskovaisten vanhuuteen, kuolemanpelkoon ja siihen että joutuu luopumaan kaikesta.

• RitariOlevainen

vastauksen tuolla hieman ylempää.
        -"Pietari kirjoittaa; viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia jotka sanovat, missä Herran tulo viipyy? Tietensä he eivät ole tietävinään..jne. Tuossa vapaasti kirjoitettuna, ja sinä Pinotsetti kuulut tuohon pilkkaajien juokkoon."

-Mitä sitten sanot, jospa onkin totta, että yhtenä hetkenä se vaan tpahtuu? Mitä sitten sanoist, voidaan oletta, että se hetki olisi nyt, "Salamanleimaus"! Sano nyt, mitä todellisessa hetkessä sanoisit? Uskkallatko edes päästää sellaista ajatusta mieleesi?
        -Mieti vaan, kyllä se kuitenkin erään kerran on TAIVAHAN TOSI!

• punnerruksia

vastauksen tuolla hieman ylempää.
        -"Pietari kirjoittaa; viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia jotka sanovat, missä Herran tulo viipyy? Tietensä he eivät ole tietävinään..jne. Tuossa vapaasti kirjoitettuna, ja sinä Pinotsetti kuulut tuohon pilkkaajien juokkoon."

-Mitä sitten sanot, jospa onkin totta, että yhtenä hetkenä se vaan tpahtuu? Mitä sitten sanoist, voidaan oletta, että se hetki olisi nyt, "Salamanleimaus"! Sano nyt, mitä todellisessa hetkessä sanoisit? Uskkallatko edes päästää sellaista ajatusta mieleesi?
        -Mieti vaan, kyllä se kuitenkin erään kerran on TAIVAHAN TOSI!

Kannattaisi sinunkin sitä järkipuhetta ritari uskoa, mutta sinun kohdallasi järkipuhe taitaa olla jo liian myöhäistä?

• uutisia

JEESUSTA EI OLE OLEMASSA EIKÄ TAIVASTA TAI HELVETTIÄ!!!! OLET RITARIOLEVAINEN USKONUT KOKO ELÄMÄSI AJAN VALHEESEEN!!!! KUOLET MITÄTTÖMÄNÄ MERKITYKSETTÖMÄNÄ HENKILÖNÄ JOTA KUKAAN EI MUISTA!!!!!!

• RitariOlevainen

Niin kauan kuin ääni pihisee, ja sitten kun taivaan kotiin vihdoin tulen, siellä on lauluni täydellistä, enkelikuoron säestyksellä. Käykö muuten sinunkateeksi, kun noin huudat mun mitättömyydestä.
        -Johannes asnoikin, "Minun tulee vähetä, ja Hänen, Jeesuksen tulee enetä yhä vaan, suuremmaksi ja suuremmaksi"! Kiitos kun autat tässä taistelussa omaa luontoani vastaan !

• päätä jo

Niin kauan kuin ääni pihisee, ja sitten kun taivaan kotiin vihdoin tulen, siellä on lauluni täydellistä, enkelikuoron säestyksellä. Käykö muuten sinunkateeksi, kun noin huudat mun mitättömyydestä.
        -Johannes asnoikin, "Minun tulee vähetä, ja Hänen, Jeesuksen tulee enetä yhä vaan, suuremmaksi ja suuremmaksi"! Kiitos kun autat tässä taistelussa omaa luontoani vastaan !

Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joka menet multien alle matojen ruuaksi tai sitten krematorioon tuhkaksi poltettavaksi, mutta taivasta tai helvettiä ei ole olemassa ja olet siis uskonut valheeseen.

• päätä jo kirjoitti:

Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joka menet multien alle matojen ruuaksi tai sitten krematorioon tuhkaksi poltettavaksi, mutta taivasta tai helvettiä ei ole olemassa ja olet siis uskonut valheeseen.

* Jos ehdin kuolla ennen Jeesuksen tuloa, toivon toki, että ruumiini haudataan maahan, eikä polteta, mutta jos ei toivettani voi pitää, niin on aivan sama minne ruumiinksen veren ansion perusteella, ja muutetaan Kristuksen ruumiin kaltaiseksi, joka sitten elää aina ja iankaikkisesti Jeesuksen luona Isän taivaassa !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jos ehdin kuolla ennen Jeesuksen tuloa, toivon toki, että ruumiini haudataan maahan, eikä polteta, mutta jos ei toivettani voi pitää, niin on aivan sama minne ruumiinksen veren ansion perusteella, ja muutetaan Kristuksen ruumiin kaltaiseksi, joka sitten elää aina ja iankaikkisesti Jeesuksen luona Isän taivaassa !

Olen esittänyt maallisille omaisilleni hartaan toivomuksen että tämä maallinen majani poltettaisiin, ettei se jäisi matojen asunnoksi, jossa - - -

"sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi."
        [Jes. 14:11]

Näkyväisistä ihmisistä apostoli Jaakob sanoi;

Jaakobin kirje 4:14
        "te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu-"

• taivaasta

Jeesus ei ole tulossa, koska häntä ei ole olemassa.

• voi että

Typerin laulu mitä olen koskaan kuullut.

• Balide

Kas vain, kun tuli vuonna 1976 runoilemani laulu täällä netissä vastaan. Se syntyi kesämökin laiturilla mattojen pesun lomassa. Sanat piti kirjoittaa äkkiä sanomalehden reunaan kun en parempaa paperia saanut käsiini.
      Laulu on ollut hyvin suosittu eri kristillisissä piireissä. Se löytyy mm. Samuli Sirenin äänitteellä, samoin Kotkan hell.srk:n kuoron laulamana.
      Laulu on tuonut lohtua monille kuolinvuoteella. Olen saanut siitä jatkuvasti palautetta mitä erilaisimmilta tahoilta.
      Hyvää kesää ja siunausta elämäänne!
      Seppo Partti

• * Olipa ilo saada tekijän ihan oma kertomus laulun synnystä, kiitos sinulle veli, olen saanut tuon laulun kautta niin monet kerrat lohdutusta ja toivo on elpynyt ja taas on ollut helpompi jatkaa mtkaa, ja ei ole kuin paripäivää, niin lauloin taas sydämen innolla ja Jeesuksen kunniaksi. On hienoa, joskus saada kontakti laulun saaneeseen, sillä uskon, että laulu on Hengessä saatu Pyhän Hengen kautta koko Jumalan kansalle.

• Karolan Mika

Upeeta Seppo, että kirjoitit tänne laulusi tekstin synnystä. Elämä on ihanimillaan just kesämökin laiturilla Luojan luonnon helmassa. Kuitenkin olet saanut nähdä vielä parempaa. Onneksi olkoon! Tänään laulan Uuden taivaan -laulusi yhden ihmisen hautajaisissa itselle, omaisille ja muulle saattoväelle lohdutuksena ja toivona. Uskoa, Toivoa ja Rakkautta elämääsi! t. Karolan Mika

• Anonyymi00032

>>>>>Kas vain, kun tuli vuonna 1976 runoilemani laulu täällä netissä vastaan. Se syntyi kesämökin laiturilla mattojen pesun lomassa. Sanat piti kirjoittaa äkkiä sanomalehden reunaan kun en parempaa paperia saanut käsiini.
        Laulu on ollut hyvin suosittu eri kristillisissä piireissä. Se löytyy mm. Samuli Sirenin äänitteellä, samoin Kotkan hell.srk:n kuoron laulamana.
        Laulu on tuonut lohtua monille kuolinvuoteella. Olen saanut siitä jatkuvasti palautetta mitä erilaisimmilta tahoilta.
        Hyvää kesää ja siunausta elämäänne!
        Seppo Partti<<<<<

Onkohan se alkuperäinen xxx suomeen tuoma kasetti vielä jossain olemassa?

Mikähän on tamän laulun venäjän kielinen versio sanoineen? Ei googlella löydy?

"..Uuden taivaan sekä uuden maan nähdä vielä kerran saan.
        Kaupunki sen suuri loistossaan, jaspismuurit kadut kullanhohtavat.
        Päivä suuri ihmeinen, kun saan nähdä kaupungin.
        Tuon uuden Jerusalemin, jonne täältä kaipasin....."

• lideba

Hei, olit laittanut laulun loppuun "tuntematon". Sävelmä on ent. Neuvostoliiton
      maanalaisesta srk:sta. Sain siihen sanat "Hengessä" kesällä 1978. Seppo Partti
      Muutamat kuorot ja solistit ovat sen levyttäneet:
      - Kotkan hell.srk:n kuoro
      - Jurvan ja Vehniän baptistisrk:ien kuorot
      - Samuli Siren
      - Juhani Eriksson
      ym.

• * No hyvä, sekin asia on nyt kunnossa, siunausta Sepolle !

• * " gbkom ", kiitos kun latasit tämän ihanan laulun myös tänne. Mulla on se kasetilla, mutta kun ei oo soitinta, eikä oo CD levyä, hyvä näin !

• hellari...

Tuo laulu herättää muistoja: vie ajatukset vuosikymmenien taakse. Tämän kuun viimeinen päivä tulee täyteen 30 kymmentä vuotta isän isäni kuolemasta. Ukki ei eläessään ollut uskovainen mutta sitten elämänsä ehtoovuosina alkoi käymään kirkossa ja tyttärensä anoppi sai ukin kuolinyönä ilmestyksen, että tämä lähti taivaankotiin.
      Muistan kun tulin hautajaisista syyskuun puolella ja olohuoneessani soi monta kertaa Marikan kauniilla sopraanolla esittämä "Uuden taivaan sekä uuden maan..."

• jussila1

Hejsan om någon förstår vilket jag tror att det finns en del som gör. Jag letar med lykta efter noter till uusi taivas ja uusi maa finns det någon som vet var man kan få tag på dom ? Med vänlig hälsning, Cecilia jussila

• Kuulin kauniin laulu

Olin elokuussa 1986 leikkipuistossa lasteni kanssa. Istuessani penkillä, naishenkilö istuutuu viereeni ja alkaa lukemaan iltapäivälehteä. Olimme pian lähdössä kotiin, kun hän kysyy minulta, voisiko antaa kasetin. Vastasin myöntävästi ja katsoin mikä kasetti on kyseessä. Se oli hengellinen kasetti.
        Emme lähteneetkään heti pois, koska aloin kuuntelemaan hänen todistusta uskoon tulostaan. Kuuntelin mielenkiinnolla. Itse en ollut vielä elävässä uskossa.
        Kotiin tultuamme kuuntelin kasetin samana päivänä. Siinä aviopari kertoo oman uskoontulonsa ja miten kuulijakin voisi pelastua. Siinä kasetissa kuuluu myös erittäin koskettava ja kaunis laulu. Laulajan ääni on myös kaunis ja Marika näyttää olevan nimensä.
        Olisikohan seuraava päivä, kun menin puiston vieressä olevan Siion seurakunnan ovesta sisään päivällä. Heti ovella oli kasetti- ja kirjamyynti. Kysyin myyjältä, että onko sen niminen nainen kuin Marika, laulanut kasetille. Ostin kasetin, jossa on myös ko. laulu.
        Ehkä viikon kuluttua, puistossa tapaamani naisen jälkeen, polvistuin kotonani ja rukoilin Jeesusta sydämeeni asumaan. Voi sitä iloa ja riemua, mitä tunsin sen jälkeen. Tunnen sitä iloa ja kiitollisuutta vieläkin, mutta en tietenkään niin voimakkaana.
        Vieläkin harmittaa, kun en voi kertoa tälle ihmiselle, kuinka Jumala lähetti hänet silloin minun luokseni.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3050
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      7
      2103
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      112
      1712
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1041
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      972
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      113
      927
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      744
    8. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      66
      665
    9. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      49
      657
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      625
    Aihe