Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

274

Kommenttia

1718

  1. Minun lapsuuden kotipaikkakunnan läpäisevässä tiessä on pitkä mäki, jota laskettiin potkukelkoilla.
    Joskus me tehtiin potkukelkoista juna, jota toisesa kelkassa istuva ohjasi ensimmäisellä kelkalla.
    Jäisellä kelillä sellainen jopa kymmenestä kelasta tehty letka meni ihan kovaa ja letkan takapää teki mutkassa aikamoista heilahtelua.

    Mäki on edelleenkin paikoillaan, mutta eipä sielläkään potkukelkkoja näy puhumattakaan potkukelkoista tehtyjä junia.
  2. Eläkeläiset talkoisiin.
    Jos jokainen meistä noin 1000000 eläkeläisestä antaisi eläkkeestään 100 €/kk auttamaan köyhää Suomea, niin se tekisi vuodessa noin 1,2 miljardia.
    Kyllähän silläkin summalla jotain tekisi.

    Tietenkin tuosta summasta täytyy vähentää varainhoitokustannukset, kuten pääjohtajan palkka, alempien johtajien palkat, tomistokulut, optiot ja bonukset jne, mutta kai siitä silti jotain jäisi.

    Loppusummalla lyhennettäisiin sitten valtion velkoja tai parannettaisiin vanhusten elämää.

    Tuo vanhusten elämän parantaminen tuntuu mukavalta.
    Se on kuitenkin niin kallista, ettei siihen ole varaa.
    Miksi ei?
    No kun vanhuksia hoitamaan tarvitaan organisaatio, jossa pitää olla pääjohtaja ja apulaisjohtajat ja toimistot, ja sen organisaation omistaja olisi tietysti jossain Bahaman saarilla oleva firma, joka sekin tarvitsee ylläpitoonsa vähän rahaa.

    Loisihan se kuitenkin työpaikkoja, mutta niihin töihin on vain harva suomalainen halukas menemään.
    Tuskin maahanmuuttajatkaan innostuisivat, heillä kun on ihan tarpeeksi hoitamista omissa vanhuksissaankin.

    Valtion lainojen lyhentäminen on ehkä sittenkin parempi vaihtoehto, sillä sittenhän valtio voisi ottaa lisää lainaa, koska vanhoja lainoja on hoidettu aktiivisesti.

    Funtsii Jopel