Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole hankkinut ammattia enkä ole ollut töissä.
En ole koskaan käynyt Suomessakaan Forssaa etelämpänä enkä Seinäjokea pohjoisempana. Melkoinen mökkihöperö siis.
Edellämainitun jälkeen jo itsestään selvää onkin, etten ole käynyt ulkomailla.
17.06.2012 04:12
Kyllä Peugeot 107/ Citroen C1/ Toyota Aygo sanotaan olevan 900-kiloisia tai jopa alle.
Punto on jo sen kokoinen, etten edes laske sitä pikkuautoksi.
Minusta Renault Twingoa isommat eivät mitään pikkuautoja edes ole.
16.06.2012 03:49
Nykyään on aina ohjaustehostin jopa alle 900-kiloisessa pikkuautossa.
70-luvun takavetoauto oli sen painoisena kevyt hallittava ilman mitään tehostimia. Silti ohjauksen nopeus riitti.
Tehostamisessa on ehkä menty siis liian pitkälle.
15.06.2012 05:23
Mitään noista viihdelaitteista ei tarvitse katsastaa joten vertaus autoon ontuu.
Vanhemmalla kuin vm. 1978 autolla ei ole päästömittausta joten sitä ei voi hylätä pelkästään siitä syystä kuten uudemman voi, tämä on minusta yksi hyvä syy ajaa riittävän vanhalla jos päästömittaukset ottaa päähän. Vanhat autot eivät kuitenkaan paljon saastuta koska enimmät kilometrit ajetaan uusilla.
Lisäksi auto valitaan myös ulkonäön perusteella, joka on makuasia. Uudempien ulkonäkö ei miellytä sitä jonka mielestä vanhemmat autot olivat hyvän näköisiä. Tämäkin riittää syyksi vanhalla ajamiseen. Oma maku ulkonäön suhteen ei muutu ajan myötä, ei ainakaan minulla ole muuttunut. Uudet ovat siis rumia.
Viihde-elektroniikkaa ei ollut silloin kun sitä ei ollut, mutta silloin sitä ei osattu kaivatakaan. Nyt on nykyajan viihdelaitteita rinnan vanhan auton kanssa, koska autoista vanha on paras jos arvostaa noita yllä mainitsemiani asioita.
Moni asia on paremmin kuin 40 vuotta sitten, mutta auto ei välttämättä aina kuulu niihin parantuneisiin asioihin.
14.06.2012 06:00
Kyllä se on käyttöauto jolla arkiajoa ajetaan, eikä vain mennä harrastetapahtumiin.
On varmaan niitäkin jotka ajavat uudellakin autolla vain 5000 km vuodessa. Ainakin tuulilasin kestotestin yhteydessä joku on joskus sanonut näin tekevänsä.
14.06.2012 05:37
Sunbeam Avenger 42 vuotta.
Oli viime kesänä ja syksynä käytössä ja tänäkin kesänä on tarkoitus ajaa, on viime vuoden leima vielä voimassa syksyyn asti.
14.06.2012 05:31
Kyllä minäkin olin vielä kortiton kun ensimmäisen autoni ostin. Aikuinen kyllä jo mutta kortiton.
05.06.2012 04:40
Molempiin jos molempiin pystyy lisäämään. Toisissa merkeissä, eurooppalaisissa, ruvettiin 80-luvulla jo siihen ettei ollut korkkia jäähdyttimessä, joten vain paisuntasäiliöön pystyy lisäämään.
Pidän kuitenkin jäähdyttimen täyttöä tärkeämpänä. Siellä se neste on oikeassa paikassa. Vanhoissa autoissa ei edes ollut paisuntasäiliötä.
Joissain autoissa se paisuntasäiliö on sellainen, että syntyy epäilys, meneekö se ollenkaan oikeaan osoitteeseen sieltä, vai valuuko vain maahan....omassa japanilaisessa olen lisännyt jäähdyttimeen, paisuntasäiliö on ollut tyhjänäkin. Käsittääkseni koko paisuntasäiliö on kuumia olosuhteita varten.
29.05.2012 03:55
Kyllä Alto sataa kulkee, vähän moottorin rääkkäämiseltä se jo tosin tuntuu, 90 on hyvä ja kevyesti ylläpidettävä vauhti.
Ei tosin koko ja ajettavuuskaan innostaisi ajamaan kovin lujaa, on sivutuuliherkkä.
120-130 kulki uutena testeissä.
21.05.2012 21:07
Kaasu pohjassa ajaminen on eri asia kuin järkevä ajonopeus.
Auton moottori ei kestä kaasu pohjassa ajoa. Ja bensaa menee liikaa.
21.05.2012 21:03
Voisiko syynä peltivanteen käyttöön olla se, että alumiinivanne vaatii jotkut ihmeelliset erikoismutterit joita peltivanne ei tarvitse?
18.05.2012 03:20
Ei rakkautta olekaan olemassa. Seksinhimoon parisuhde perustuu.
11.05.2012 03:44
Jo ensimmäisen sukupolven corolla kulki yli 140.
Se, kuka sillä sellaista vauhtia uskaltaa/uskalsi ajaa, onkin sitten eri juttu....itse en ole ajanut, mutta muiden kertoman ja lehtijuttujenkin mukaan aika kauhea ajettava.
Vielä 70-luvulla oli yleistä, että tehokas moottori ja hyvät ajo-ominaisuudet olivat täysin eri autoissa. Vain kalliista autoista löytyi molemmat.
Japanilaiset unohtivat suunnitteluvaiheessa yleensä ajettavuuden, kun taas monessa eurooppalaisessa unohdettiin suorituskyky. Jälkimmäinen ratkaisu oli tietenkin turvallisempi.
06.05.2012 20:29
Silloin taisi tilanne olla se, että 60 000 miehen kuolema teki miesten määrästä naisten määrää vähäisemmän.
Nykyäänhän se ainoastaan tasoittaisi sukupuolijakauman.
Naisia pitäisi olla enemmän kuin miehiä. Niin se olisi luonnollista. Nykytilanne ei ole.
Moni nainenhan haluaa varatun miehen, joten ei pitäisi olla siinäkään ongelma se, jos naisia olisi enemmän.
06.05.2012 03:08
En.
05.05.2012 18:26
En todellakaan ole.
Veli ajoi kerran minun yhdellä autollani 150 km/h mittarin mukaan. Itse en ole silläkään ajanut kuin sataakahtakymppiä.
Tuulilasi-lehti mittasi sille 157 km/h uutena.
05.05.2012 18:24
Mopolla olen ajanut täysillä.
Millään autolla sitä ei ole tarvinnut kokeilla. Lehdet ovat ne nopeudet testanneet jo aikanaan.
05.05.2012 03:15
Minun harrasteautoni on valmistettu vuonna 1970.
Olisin myöskin halunnut erään 1970 valmistetun naisen, jota en kuitenkaan saanut.
Parasta vuodessa 1970 oli tietenkin se, että minä en ollut vielä olemassa.
02.05.2012 19:32
2. Pyykinpesukone
4. Auto
5. Polkupyörä
6. Sukset
8. Pelikortit
10. Työkalupakki
Nuo omistan. Pelikorteista en tosin tajua mitään. Ne annettiin joskus kaupassa kaupanpäällisenä.
27.04.2012 22:02
"Paljaalla asfaltillahan niillä nastoilla ajetaan 98 % ajoista"
Kehä III ei ole koko suomi.
Kyllähän se "paljas asfaltti" aina on siellä lumen ja jään alla, mutta kesärengas siinä ei pidä.
25.04.2012 00:32
46 / 100