Olen 27-vuotias nainen, ja aikomuksenani on ostaa oma auto. Tuttujeni mielestä olen kuitenkin liian nuori oma auton hankintaa, eli "odota että aikuistut-tyyliin, tai mitä jos loukkaat tms. jonkun tai itsesi liikenneonnettomuudessa". Ja miten voi saadaa ajokokemusta muuta kuin ajamalla? mitä vastata? pitäs saada luu kuurkKKkuu :))
Liian nuori oman auton hankintaan?
22
288
Vastaukset
- konkari..
Oletko vielä neitsyt va oletko jo päässyt maistamaan ........
Jos olet jo ollut miehen kanssa sillä tavalla olet valmis nainen auton ostoonkin.
Jos todellakin olet neitsyt et ole valmis autoiluun.
Voin kyllä auttaa opetuksessa. - for real?
27-vuotias on usein omassa asunnossaan elävä aikuinen, eli vähän hankala ottaa tällaista aloitusta vakavasti. Liikenneonnettomuuteen kun voi joutua ala-asteikäinen koulumatkallaan...
- tuutori
olet ilmesesti holhouksen alainen, kenties hieman jälkeenjäänyt tai poikkeava.
Joten ota tuttujen vinkki todesta ja jätä auton hankinta unholaan. - kkkssk
Siis mitä? Itse hankin ensimmäisen auton VASTA 26 vuotianaa kun olin jo naimisissa minulla oli kaksi lasta. Useimmilla kavereillani oli omat autot jo aikaisemmin.
- 18v.
Mulla ja mun kavereilla on ollu autot 18v. alkaen. Ja monella on jo auto odottamassa kun käy autokoulua.
- Helposti
jää auto hommaamatta, jos odottaa liian kauan. Nuotena ajamaan opettelukin sujuu helpommin, vaikka saattaa luottaa liikaakiin taitoihinsa. Monet naiset ei aja vaikka kortti onkin.
- wgierjgieri
pakko olla provo tai sitten sattui kirjoitusvirhe, 17 vuotiaana ei vielä voi autoa ostaa koska ei voi olla ajokorttiakaan.
- Faktat faktoina
Auton omistaminen ei edellytä ajokorttia, joten siltä osin vaikka viisivuotias voi holhoojansa luvalla ostaa auton.
- wgewigigirew
Faktat faktoina kirjoitti:
Auton omistaminen ei edellytä ajokorttia, joten siltä osin vaikka viisivuotias voi holhoojansa luvalla ostaa auton.
Eikö auton luovuttaminen ajokortittomalle ole rikos?
- hgguugu
wgewigigirew kirjoitti:
Eikö auton luovuttaminen ajokortittomalle ole rikos?
Kyllähän sen voi kortittomalle myydä kun muistaa sanoa että älä sitten ilman korttia ajele.
Eikä muuten tule sakkoa vaikka antaisit auton lainaan kortittomalle. Jos poliisi soittelee että tiesitkö että tää on kortiton niin vastaa että en tiennyt, eikä tule sakkoa - ogieorjgreoijbieorji
hgguugu kirjoitti:
Kyllähän sen voi kortittomalle myydä kun muistaa sanoa että älä sitten ilman korttia ajele.
Eikä muuten tule sakkoa vaikka antaisit auton lainaan kortittomalle. Jos poliisi soittelee että tiesitkö että tää on kortiton niin vastaa että en tiennyt, eikä tule sakkoaLiekö noin mahdollista myydä auto kortittomalle kuin mikä tahansa esine eikä liikennevälineenä edelleen liikenteessä käytettäväksi jollekin toiselle ajokortin haltijalle? Pitääkö auto poistaa liikennekäytöstä ennen kortittomalle myyntiä?
- eipäs sotketa
ogieorjgreoijbieorji kirjoitti:
Liekö noin mahdollista myydä auto kortittomalle kuin mikä tahansa esine eikä liikennevälineenä edelleen liikenteessä käytettäväksi jollekin toiselle ajokortin haltijalle? Pitääkö auto poistaa liikennekäytöstä ennen kortittomalle myyntiä?
täällä ei nähdä metsää puilta.
Et voi luovuttaa ajokortittomalle autoa ajoon syyllistymättä rikokseen.
Mutta voit luovuttaa tai myydä hänelle auton, ei ole rikos.
Ajokortiton voi omistaa vaikka rivin autoja jos hän halua. Mutta vain ajaessa pitää olla joku kortillinen puikoissa. ogieorjgreoijbieorji kirjoitti:
Liekö noin mahdollista myydä auto kortittomalle kuin mikä tahansa esine eikä liikennevälineenä edelleen liikenteessä käytettäväksi jollekin toiselle ajokortin haltijalle? Pitääkö auto poistaa liikennekäytöstä ennen kortittomalle myyntiä?
Kyllä minäkin olin vielä kortiton kun ensimmäisen autoni ostin. Aikuinen kyllä jo mutta kortiton.
- kaasu pedaali
provo? Jolleii niin kysyppä sukulaisilta mitenkä uskallat mennä ensi kerralla bussin,taksin taikka jonkun muun kyytiin.Siinä kun voi sattua onnettomuus.
Taikk,mitenkä voit ajaa fillarilla.Sitä voi kaatua tai jäädä auton alle. - go4it
Minkä ikäisenä sukulaistesi mielestä sitten voi ostaa auton tai on "riittävän" aikuistunut?
Mitä jos liikenneonnettomuus sattuu, no höh!, jos henkilövahinkoja tullut niin aina poliisi paikalle ja muutenkin jos ei päästä syyllisyys- tai korvausasioista sopimukseen, korvaukset maksaa liikenne- ja autovakuutus.
Ajokokemusta todellakin saa vain ajamalla ja aluksi kannattaa ajella varovasti, harjoittelee auton käsittelyä ensin vaikka tyhjällä parkkipaikalla.- go4it
Tarkennus, ei tarvitse tulla näkyviä henkilövahinkojakaan ihmiseen törmätessä niin poliisi ja ambulanssi paikalle siitä huolimatta, töytäistyksi joutuneen kunto on tarkastettava ammattilaisten toimesta.
- autnet
täh enpä oo omituisempaa kuullut,taidat kirjoitella ihan huviksesi,vai etkö uskalla ostaa autoa,vai ootko uusavuton
- UusavuttomatSukulais
Osaat varmaan ajatella myös omilla aivoillasi ja jättää uusavuttomien sukulaistesi kommentit siihen arvoon mihin ne kuuluvatkin.
- olipa tylsä!
Hehehhehehehhhehehehhhehehehehhe!!!!! =)))))))))))
- facepalm............
taidat olla sellainen huithapeli ettei sukulaisesikaan luota huolellisuuteesi sen vertaa että uskaltaisivat päästää sinua auton rattiin... koetahan ryhdistäytyä...
- 4+4
Luulenpa että sukulaisesi vain kuvittelevat olevansa sinua parempia ja viisaampia koska ovat vanhempia, mielestäni tuo ikä on siinä rajoilla että viimeistään pitäisi jo olla se oma auto jos aikoo oppia ajamaan kunnolla. Ehkä he ovat vanhan aikaisia tai eivät edes ajattele asiaa sinun kannaltasi tai jotain, kysy ihmeessä sukulaisilta missä iässä itse hankkivat auton jos tuolla tavalla sanovat. Kuitenkin minun mielipiteeni on se että jos on tarvetta autolle niin eikun ostamaan vain. Lisäksi 27-vuotias on tarpeeksi vanha tekemään omat päätöksensä ja aivan varmasti aikuinen. Ja on ollut jo monta vuotta.
Ajamista ei opi muuten kuin harjoittelemalla ja sitä vaikeammaksi se käy mitä vanhempana aloittaa. - Ehkäpä tämänkin
olisi pitänyt odottaa muutama vuosi tai jättää ajokortti hommaamatta. Katsokaa video loppuun, yllätytte.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/2012061207946696_v1.shtml
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1643014Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.332834Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii391846Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K281829- 1901731
- 2061536
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3251493- 1031466
Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �171279Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,711235