Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tämä hajoa vielä pitkään aikaan, ja ominaisuuksia riittää, vaihtaa ei tarvitse...itse asiassa, jos hajoaa, nykyisin minulle riittäisi jo tehottomampikin, kun uudempien pelien pelaaminen on vähentynyt. Nettihän toimii lähes millä vaan.
01.12.2008 22:50
Mutta valitettavan harva sitä tekee. Ainakin se pitäisi aina merkitä johonkin, onko JAKOHIHNA vaihdettu. On tyhmää, kun ostaa auton, jossa joutuu sitten aprikoimaan, onkohan se hihna vaihdettu vai ei, kun kukaan ei ole merkinnyt sitä mihinkään. Silloin se täytyy vain vaihtaa, vaikka ei vielä tarvitsisikaan.
01.12.2008 20:41
Kun ajaa autolla, jota ei kannata enää myydä kenellekään, se kannattaa ajaa itse loppuun. Niin, ja eihän minulla tule kilometrejä kuin sellainen n.6000 vuodessa. Nuo kilometrit ratkaisevat.
Niitä kaupunkilaisia minä ihmettelen, jotka ostavat uuden, vaikka ajavat yhtä vähän kuin minä.
P.S. On minun kännykkänikin jo lähes kymmenvuotias....tämä tietokone sensijaan on ostettu muutama vuosi sitten uutena (osina) ja se on kalliimpi kuin minun autoni....Monella ei varmaan ole auto halvempi kuin tietokone, mutta minulla on.
01.12.2008 19:40
Tietysti tällainen säästöasenne vaatii kehittyäkseen omanlaisensa (=köyhän) perhehistorian...vaikka tosin joskus sellaisestakin henkilöstä tulee statusihminen.
Minua ihmetyttää lähinnä se, miksi joillain on hinku kuluttaa autoon niin HELVETISTI sitä rahaa...ja merkki on kuitenkin joku tyypillinen tylsä perheauto. En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka ostavat esim. uuden VW Passatin tai Toyota Avensiksen. Jos itse olisin rikas, voisin ostaa vain useampia vanhoja harrasteautoja itselleni.
Ajomukavuuden arvostaminen on kiinni siitä, mihin autoon on "kasvanut sisään" ja tottunut....itse ajan täysin tyytyväisenä 23 vuotta vanhalla suzuki swiftillä, autolla, jota moni nykypäivän statusautoilija pitäisi vain "kauheana romuna, joka kelpaa korkeintaan lapsille peltoautoksi"....Mutta minulle se on hyvin palveleva käyttöauto, jota en vaihtaisi mihinkään nykyautoon.
01.12.2008 19:15
....
01.12.2008 18:54
Esim. Avengeria ja A-Asconaa, jotka olivat eri hintaluokkien autoja, mutta se sama juttu niihin pätee, että kumpikaan ei ollut uutena mikään listaykkönen, mutta vanhana kelpasivat lähes kaikki yksilöt ralliautoiksi ja muuhun "tuunaukseen". Automarkkina-ja autourheilusuosion välillä oli ristiriita.
Alkuperäiset ovat harvassa...Historiccikin on kaksijakoista: Siihen rakennetut autot ovat kalliita, joten ne tod.näk. pysyvät hengissä, ELLEI kukaan mällää niitä kilpailussa. Jos mällää, siinä sitten on taas yksi suorapeltinen ja ruosteeton kori mennyttä...
Kupla sentään oli eräitäkin vuosia myyntitilaston keulilla, joten niitä on vieläkin aika paljon rekisterissä.
30.11.2008 20:28
Aina sitä ei muista tarkistaa verkkopankissa etukäteen, silloin se on tehtävä automaatilla ennen nostoa.
30.11.2008 18:50
Minä annan käydä, jos on kylmä.
Kaupassa ollessa auto ehtii sitten kuitenkin kylmetä, vaikkei olisi paljoakaan pakkasta.
Toinen ääripää ovat sellaiset dieselautoilijat, joiden mielestä dieseliä ei kannata sammuttaa kesälläkään: Käyvät kaupassa, ja diesel raksuttaa pihassa koko ajan, vaikka on ihan kesäinen lämpötila....
Pankkikortin käyttömuodollisuudet muuten viivästyttää nykyisin hieman, kun ei enää pysty nostamaan samalla kortin syötöllä, jos ensin tarkistaa saldon. Siinä on vain "lopeta" vaihtoehtona, ja joutuu laittamaan uudestaan kortin. Ennen onnistui useampi toiminto samalla kortinsyötöllä.
30.11.2008 03:30
Käytetyn osto on aina kannattavampaa.
Vaikka kumma kyllä, suomalaisia autonostajia ei yleisesti säästäminen tunnu kiinnostavan....
No, maksavatpahan enemmän veroja.
30.11.2008 00:46
Usein myös näiden palstojen lukijoilla. Minullakin joskus.
29.11.2008 20:46
Voi tulla vuotoja, tai voi pitää vaikka kuinka kauan. Tiivisteet tai letkut voi vuotaa juuri siksi, ettei konetta ole käytetty pitkään aikaan.
29.11.2008 18:31
Niin, jos pakki luetaan siihen, sitten se nelivaihteisuuskin tulee uudestaan ymmärrettäväksi...
Siitä tosiaan on kauan, kun autoissa on ollut 3 vaihdetta eteenpäin. Viimeiset sellaiset taisi olla jenkkejä.
29.11.2008 17:27
Silloin, kun sen välitys on harvempi kuin 1:1. Eli 0,9 tai jotain. Takavetoautoissa nelonen oli yleensä aina suora, mutta etuvetoisissa on yleensä jo nelonenkin ylivaihde, eli viisivaihteisissakin on kaksi ylivaihdetta. Ylivaihteenhan ei tarvitse tarkoittaa sitä, että se olisi pitkä, vaan sitä, että se on harvempi kuin 1:1 välitykseltään...vetopyörästöhän voi sitten olla tiheäkin.
29.11.2008 07:53
80-luvulla olivat monet uudetkin autot vielä nelivaihteisia, ja 70-luvulla lähes kaikki, 5 vaihdetta oli silloin harvinaisuus.
5 vaihdetta alkoi olla vakiokäytäntö suunnilleen silloin vasta, kun katalysaattorit tulivat....
Mutta vielä 90-luvun alussakin halpamallit olivat nelivaihteisia.
29.11.2008 04:43
Aika kumma, että rupeaa olemaan siviiliautoissa sama vaihdemäärä kuin F-ykkösissä....niissähän se seiska on jo jonkin vuoden ollut. Ralliautoissa taidetiin seiskaa kokeilla 90-luvulla, mutta ehkä se teki rakenteen liian monimutkaiseksi. Toisaalta formuloissakin oli vain viisi vaihdetta yllättävän pitkään, oliko pitkälle 70-luvulle?
29.11.2008 04:33
Japanilaisille suunnittelijoille myös (amerikkalais-)englantilaiset muodot mieleen...vai mitä voi tästä päätellä?
http://bp2.blogger.com/_FoXyvaPSnVk/RlwAINWUpqI/AAAAAAAALHU/lYXd4LBz_Xo/s1600-h/cosmoAP2.jpg
Tulee takavaloista eräs brittiauto mieleen.... hyvä maku japanilaisillakin.
14.11.2008 19:06
Mitsubishi GTO:ta olisi voinut tuoda suomeen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mitsubishi_Galant_GTO-MR_001.JPG
Pidän tuota oikeastaan parhaan näköisenä japsina.
Ja tämäkin oli muotoilullisesti parhaasta päästä, eikä tuotu tätäkään:
http://www.honda-1300-coupe.com/owners/goodchap/index.htm
Sedanissakin moottori oli toista luokkaa kuin kilpailijoissa.
http://www.visualimpressions.ca/honda7/specs.htm
14.11.2008 18:28
Aloittaja on hoksannut sen, mitä useimmat ihmiset eivät tajua: Ruostunut auto voi olla kulttuurimaisemaa, ihan siinä missä kaikki muukin ihmisen tekemä, ja siten myös taidetta.
Useimmat ihmiset vain meluavat "maisemaa rumentavista romuista", vaikka sehän on vain heidän mielipiteensä....
11.11.2008 17:45
...pelkkä 313?
11.11.2008 17:40
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talbot
10.11.2008 19:09
95 / 100