Kävin autonäyttelyssä. Puoli hallia käyttetyistä maastureita. Niistä ei kukaan ostaja ollut kiinnostunut. Muista kyllä.
Odotan autoliikkeiden oveen lappua: masturi ei kelpaa vaihdossa. Autoliikkeet tukehtuu käytettyihin maastureihin.
maasturi ei kelpaa
22
3591
Vastaukset
- maasturin
ja citymaasturin välillä? Otetaan esimerkiksi Toyota. Jos Land-Cruiser on maasturi ja RAV 4 citymaastuni niin isommat jää myymättä mutta citymaasturit ostetaan. Tuntuu että ihmisillä on jonkin tason krapula suhteessaan näihin oikeisiin maastureihin. Suomessa oikea maasturi puolustaa hyvin paikkaansa kun liikutaan missä hyvänsä maaseudulla. Ei sen puoleen, citymaasturikin ajaa käytännössä saman asian sillä kuka nyt raaskii noilla kummallakaan lähteä metsään rypemään.
- niputtaa ne
Kaikki möhkäle autot samaa epäkurantia, joita ostajat kammoksuu.
Arvaa miten käy autokauppiaalle, joka täyttää vaihtoautohallinsa noilla möhkäleillä?
Muistan autonättelyn 80-luvulta. Kaveri teki autokauppaa ja myyjäkin innoissaan. Sitten myyjä kysyi mikä vaihtoauto. Simca. Ei tule mitään, olisi meille jo se sadas simca.. - SImca 1000 vanha omistaja
niputtaa ne kirjoitti:
Kaikki möhkäle autot samaa epäkurantia, joita ostajat kammoksuu.
Arvaa miten käy autokauppiaalle, joka täyttää vaihtoautohallinsa noilla möhkäleillä?
Muistan autonättelyn 80-luvulta. Kaveri teki autokauppaa ja myyjäkin innoissaan. Sitten myyjä kysyi mikä vaihtoauto. Simca. Ei tule mitään, olisi meille jo se sadas simca..Kyllä kyllä, varsinkin kun Simcoja ei ole tuotu Suomeen sitten 60-luvun eivätkä ne silloinkaan olleetu suosittuja.
- Suomen cimca
SImca 1000 vanha omistaja kirjoitti:
Kyllä kyllä, varsinkin kun Simcoja ei ole tuotu Suomeen sitten 60-luvun eivätkä ne silloinkaan olleetu suosittuja.
Nii talpottia sanottiin ammatipiireissä simcacsi, jos et tienyt?
- Sellasella ajanutkin
Suomen cimca kirjoitti:
Nii talpottia sanottiin ammatipiireissä simcacsi, jos et tienyt?
Itse asiassa ne ekat "talbotit" 70 luvun lopulta oli kyllä ihan simcan logolla!
- voi olla
Sellasella ajanutkin kirjoitti:
Itse asiassa ne ekat "talbotit" 70 luvun lopulta oli kyllä ihan simcan logolla!
Talbot ei mitenkään voinut olla Simcan logolla.
Tai sitten et edes tiedä, mikä logo on?! voi olla kirjoitti:
Talbot ei mitenkään voinut olla Simcan logolla.
Tai sitten et edes tiedä, mikä logo on?!- sellasella ajanutkin
voi olla kirjoitti:
Talbot ei mitenkään voinut olla Simcan logolla.
Tai sitten et edes tiedä, mikä logo on?!http://www.autowiki.fi/index.php/Talbot_Solara
ja sieltä ekasta lauseesta lainaus:
Talbot 1510 oli etuvetoinen monikäyttöauto. Se esiteltiin Simca 1307-nimellä jo 70-luvun puolivälissä.
- on erittäin
käypää myyntitavraa ain näin syksyisin. No ehkä ei pääkaupunkiseudulla, mutta muualla kyllä.
- heataan ...
Ei ole koskaan ollut minkäänlaista tarvetta maasturille - ei missään päin Suomea.
Suurin osa City-maastureista ei koskaan pääse käväisemään edes soratielle kestopäällysteeltä. - asutaan niin
heataan ... kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut minkäänlaista tarvetta maasturille - ei missään päin Suomea.
Suurin osa City-maastureista ei koskaan pääse käväisemään edes soratielle kestopäällysteeltä.kovasti on näppärä tuollainen vanhempi Tojon sitimaasturi. Varsinkin talvella aivan yliveto. Bensaa ei vie kuin vähän enemmän kuin Carina ja luotettavuus samaa luokkaa. En ymmärrä miksi näitä mollataan kun ei oikeasti ole mitään syytä. Autojahan ne vain ovat. Tietysti eri juttu ovat sitten nuo isot jenkkimaasturit, ei mitään järkeä.
- kehä III:n sisäpuolella
Olen ajellut töiden puolesta maakunnissa mökkikauden ulkopuolella (vain paikallisia liikkeellä) ja silmään on pistänyt autokannan ero pk-seutuun verrattuna.
Maaseudulla jossa ihmiset oikeasti asuvat auraamattomien teiden päässä 20km päässä kirkolta ja talvisin on maassa lunta ja jäätäkin, liikutaan näköjään yksinomaan vanhemmilla kaksipyörävetoisilla kinnereillä.
Siis 1990-luvun taitteen japseilla ja sekaan sattuu muutama 2000-luvun taitteen Astra tai Peugeot. Satunnaisesti voi nähdä jonkin oikean maasturin, yleensä läpiruosteisen tojotan tai mitsun jossa on verinen hirvenruho takapenkillä.
100% citymaastureista näyttää tulevan vastaan kehä III:n sisäpuolella jossa niitä on vähintään kaksi jokaisen espoolaisen lautarivarin pihalla. Haastavin maasto jossa näillä ajetaan on se S-marketin viistetty kanttikivi jonka yli pitäisi päästä kotirouvan tai nokian insinöörin ajotaidon rajoja hipoen.
Mitäpä tuollaisella lelulla maaseudulla tekisikään. Siellä osataan vielä ajaa talvella vaikka aura-autojen falangit eivät hyökkääkään jokaisen lumihiutaleen kimppuun ja kaada tonnia suolaa mennessään kuten hesassa.
Kuka hitto muuten näitä "oikeita" maastureita nykyään ostaa? Nehän maksavat 70-90 000€ ja vakiona tulee nahkapenkit 36 kaiuttimen stereot, plasma-TV ja vähintään 4l 250hv turbodiesel. Laita tuommoiseen sitten vasta kaadettu hirvi takakonttiin, pari veristä koiraa takapenkille ja rymistele hakkuaukean läpi. Jälleenmyyntiarvosta katosi juuri 30 000€ - Suzzu
kehä III:n sisäpuolella kirjoitti:
Olen ajellut töiden puolesta maakunnissa mökkikauden ulkopuolella (vain paikallisia liikkeellä) ja silmään on pistänyt autokannan ero pk-seutuun verrattuna.
Maaseudulla jossa ihmiset oikeasti asuvat auraamattomien teiden päässä 20km päässä kirkolta ja talvisin on maassa lunta ja jäätäkin, liikutaan näköjään yksinomaan vanhemmilla kaksipyörävetoisilla kinnereillä.
Siis 1990-luvun taitteen japseilla ja sekaan sattuu muutama 2000-luvun taitteen Astra tai Peugeot. Satunnaisesti voi nähdä jonkin oikean maasturin, yleensä läpiruosteisen tojotan tai mitsun jossa on verinen hirvenruho takapenkillä.
100% citymaastureista näyttää tulevan vastaan kehä III:n sisäpuolella jossa niitä on vähintään kaksi jokaisen espoolaisen lautarivarin pihalla. Haastavin maasto jossa näillä ajetaan on se S-marketin viistetty kanttikivi jonka yli pitäisi päästä kotirouvan tai nokian insinöörin ajotaidon rajoja hipoen.
Mitäpä tuollaisella lelulla maaseudulla tekisikään. Siellä osataan vielä ajaa talvella vaikka aura-autojen falangit eivät hyökkääkään jokaisen lumihiutaleen kimppuun ja kaada tonnia suolaa mennessään kuten hesassa.
Kuka hitto muuten näitä "oikeita" maastureita nykyään ostaa? Nehän maksavat 70-90 000€ ja vakiona tulee nahkapenkit 36 kaiuttimen stereot, plasma-TV ja vähintään 4l 250hv turbodiesel. Laita tuommoiseen sitten vasta kaadettu hirvi takakonttiin, pari veristä koiraa takapenkille ja rymistele hakkuaukean läpi. Jälleenmyyntiarvosta katosi juuri 30 000€Eihän sitä tiedä vaikka teutonit kävis ylle, pitäähän äijällä olla auto, joka pitää gallitkin loitolla ;-)
Oikeasti, roikottelen kesällä vähän väliä 5-metristä ht:venettä trailerilla ja etuvetoisella tuntuu pärjäävän ihan hyvin kaikissa vesillelaskurampeissa! Jos nyt ihan mutavelliin pitää laittaa niin sitten olen mieluummin traktorilla paikalla. En kyllä tiedä mihin noita cittareita oikeasti tarvitaan, kun oleellisesti halvemmalla normi etuvetoisella tuntuu pärjäävän kelissä kuin kelissä.
... ja kunnon kaupunkiin on se 26km...
Hirvet muuten tulee traktoriperävaunulla sieltä lepikosta kaikkein parhaiten.
- taisin löytää
Väpän ruuvailemassa omia harhojaan.
- selvä trolli
Kirjoittaja kuuluu maan ystäviin, onhan se nyt helppo huomata. Samaa sontaa kirjoittavat citymaastureista.
- maasturia tarvitse
eikä tänne yleensä tosimiehet kirjoittakkaan.kärrynvetoon maasturin minäkin ostin,voiko jollakin etuvetoautolla vetää yli 1500kg:n kärryä,eikä se etuveto muutenkaan mikään veturi ole,varsinkaan talvella.ja sinne hirvimetsään ei tarvita kuin yksi auto,maasturi,kuka sen traktorin sinne tuo kymmenien kilometrien takaa?.routakeleillä ei jää matka kesken,kaupunkilaistollojen nykyautoja ei voi enää vetää sieltä savesta pois kun ne on muovia,helmat ja puskurit jää sinne,JOKAPUOLELLA SUOMEA EI OLE ASFALTTIA,TULKAA POIS KEHÄ3:N SISÄPUOLELTA.
- olisi käytännöllinen
maasturia tarvitse kirjoitti:
eikä tänne yleensä tosimiehet kirjoittakkaan.kärrynvetoon maasturin minäkin ostin,voiko jollakin etuvetoautolla vetää yli 1500kg:n kärryä,eikä se etuveto muutenkaan mikään veturi ole,varsinkaan talvella.ja sinne hirvimetsään ei tarvita kuin yksi auto,maasturi,kuka sen traktorin sinne tuo kymmenien kilometrien takaa?.routakeleillä ei jää matka kesken,kaupunkilaistollojen nykyautoja ei voi enää vetää sieltä savesta pois kun ne on muovia,helmat ja puskurit jää sinne,JOKAPUOLELLA SUOMEA EI OLE ASFALTTIA,TULKAA POIS KEHÄ3:N SISÄPUOLELTA.
täällä syrjemmässä mutta dieselvero on helvetinmoinen.
- huoltoauto
olisi käytännöllinen kirjoitti:
täällä syrjemmässä mutta dieselvero on helvetinmoinen.
ni pääset halvemmalla.
- on siellä kehän sisäpuolella
maasturia tarvitse kirjoitti:
eikä tänne yleensä tosimiehet kirjoittakkaan.kärrynvetoon maasturin minäkin ostin,voiko jollakin etuvetoautolla vetää yli 1500kg:n kärryä,eikä se etuveto muutenkaan mikään veturi ole,varsinkaan talvella.ja sinne hirvimetsään ei tarvita kuin yksi auto,maasturi,kuka sen traktorin sinne tuo kymmenien kilometrien takaa?.routakeleillä ei jää matka kesken,kaupunkilaistollojen nykyautoja ei voi enää vetää sieltä savesta pois kun ne on muovia,helmat ja puskurit jää sinne,JOKAPUOLELLA SUOMEA EI OLE ASFALTTIA,TULKAA POIS KEHÄ3:N SISÄPUOLELTA.
Sinä ehkä ostit tarkoitukseen sopivan auton joo, onhan meitä aina ollut. Siksi noita avolavoja/nelivetopakuja/maastureita on aina ollut. MUTTA, nykyään myydään verrattomasti enemmän korkeita nelivetoautoja, nimenomaan cittareita. Näistä 90% ei koskaan vedä edes pulkkaa perässään. Näitä ketjun aloittaja varmaan tarkoitti. Eri asia on ne jotka tarvitsevat isoja autoja tositarkoituksella.
Nimim. nelivetopakun ja maasturin omistava yrittäjä.
- RAV4-06
Heh. Itselläni Toyota RAV4 2,0 bensa, Luxury, vm. 2006, ajettu 52 tkm. Nyt vaihdattelemassa uuteen Honda CRV dieselmalliin. Maksoin omastani uutena varusteineen 36 t eur, nyt hyvityshinta välillä 25-27 t eur. Ei paha arvon tippuminen! Ja kukaan automyyjä ei ole tokaissut ettei autoni kelpaisi vaihdossa.
Mistä nuo natkunaurettavat huhut oikein leviää? Kateellisilta? Autovihaajilta?- Hummeriin
Vaihto onnistuu. On niin rasvanen kate!
- halvalla hyvää
Kyllä kelpaa. Mieluusti otan kolmivuotiaan ökymaasturin puoleen hintaan. Ei siinä käyttökulut tunnu kun 12 000km tulee vuodessa työmatkaa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654