Auto ollut ajamattomana pari kuukautta.
Käytin sitä käynnissä puolisen tuntia, kokeillakseni missä kunnossa akku on.
Jäähdytinnesteen merkkivalo alkoi palaa mikä tarkoittaa ylikuumenemista, höyrystä päätellen ainakin. Voiko sillä ajaa ollenkaan ennenkuin jäähdyttimeen on saanut lisättyä nestettä?
Mistä se nestevaje voi johtua kun siinä oli täysi määrä jäähdytinnestettä edellisen kerran ajaessa? Ei kai se itsestään seisoessa vajene?
Jäähdytinnesteen kiehuminen
20
9381
Vastaukset
- varoittaa
nesteen alapinnasta. Älä nyt käytä sitä konetta jos neste on vähissä-
Sulla on nestevuoto siellä, vesipumppu on yksi joka voi vuotaa vaikkei autoa käyttäisi.
Sama koskee itse jäähdytintä.
Jäähdytin kestää noin 10 vuotta, molemmin puolin.
Katso näkyykä glykoolia auton alla.- ap.
mitä se on?
- PNeste
ap. kirjoitti:
mitä se on?
...siinä vastaaja tarkoitti.
Voi tulla vuotoja, tai voi pitää vaikka kuinka kauan. Tiivisteet tai letkut voi vuotaa juuri siksi, ettei konetta ole käytetty pitkään aikaan.
- ajele huoletta
M1978 kirjoitti:
Voi tulla vuotoja, tai voi pitää vaikka kuinka kauan. Tiivisteet tai letkut voi vuotaa juuri siksi, ettei konetta ole käytetty pitkään aikaan.
Ei kone pääse ylikuumenemaan vaikka jäähdytysnesteitä ei olisi sisässä nimeksikään. Kyllä flektit pitää koneen lämpötilan aika pitkään aisoissa. Voit ajaa aivan huoletta kunhan muistat tarkkailla lämpötilaa ja jos tosiaan uhkaa ylikuumeta, niin sitten auto seis. Itsellä oli taannoin vanha auton rämiskä, jossa ei välillä ollut ollenkaan jäähdytysnestettä, mutta ei haitannut menoa; aina kun lämpö nousi korkealle alkoivat flektit puhaltaa ja lämpö laski -> matka jatkui...
- aaaaaaaaargh
ajele huoletta kirjoitti:
Ei kone pääse ylikuumenemaan vaikka jäähdytysnesteitä ei olisi sisässä nimeksikään. Kyllä flektit pitää koneen lämpötilan aika pitkään aisoissa. Voit ajaa aivan huoletta kunhan muistat tarkkailla lämpötilaa ja jos tosiaan uhkaa ylikuumeta, niin sitten auto seis. Itsellä oli taannoin vanha auton rämiskä, jossa ei välillä ollut ollenkaan jäähdytysnestettä, mutta ei haitannut menoa; aina kun lämpö nousi korkealle alkoivat flektit puhaltaa ja lämpö laski -> matka jatkui...
Yritätkö väittää, että autosi muuttui vesijäähdytetystä ilmajäähdytteiseksi ?
Ja kansipahvi ei pala eikä sylinterikansi halkea.....
Vittu mitä länkyttävää paskaa täältä saa lukea. aaaaaaaaargh kirjoitti:
Yritätkö väittää, että autosi muuttui vesijäähdytetystä ilmajäähdytteiseksi ?
Ja kansipahvi ei pala eikä sylinterikansi halkea.....
Vittu mitä länkyttävää paskaa täältä saa lukea.Usein myös näiden palstojen lukijoilla. Minullakin joskus.
- ajele huoletta
M1978 kirjoitti:
Usein myös näiden palstojen lukijoilla. Minullakin joskus.
Kyllä kaksin kappalein flektejä pystyi moottorini pitämään toimintakuntoisena ilman jäähdystysnesteitäkin! Lämpö kyllä pyrki nousemaan, mutta puhaltimet laskivat sen käynnistyttyään normaalille tasolle. Kansivauriota ei tullut! Pelitti kuin unelma! Tosin laatu tuolla autolla (vaikka olikin jo vanha 'rottelo') oli pikkuisen eri luokkaa kuin joku riisikippo tai kolmannen valtakunnan tuotteella. Kertooko yhdistelmä Shelby Daytona sinulle mitään? Auto suunniteltu pikkuisen rajumpaan menoon kuin sunnuntain siwa reissuille. Jos ei kerro, tutkipa vaikka netistä... Hintaa uutena USAssa reilusti yli 100k. Autosta luovuin kun keräilijä halusi sen välttämättä ostaa ja itse tahdoin vaihtaa uudempaan ja helpommin huollettavaan.
- ihme lapsi
ajele huoletta kirjoitti:
Kyllä kaksin kappalein flektejä pystyi moottorini pitämään toimintakuntoisena ilman jäähdystysnesteitäkin! Lämpö kyllä pyrki nousemaan, mutta puhaltimet laskivat sen käynnistyttyään normaalille tasolle. Kansivauriota ei tullut! Pelitti kuin unelma! Tosin laatu tuolla autolla (vaikka olikin jo vanha 'rottelo') oli pikkuisen eri luokkaa kuin joku riisikippo tai kolmannen valtakunnan tuotteella. Kertooko yhdistelmä Shelby Daytona sinulle mitään? Auto suunniteltu pikkuisen rajumpaan menoon kuin sunnuntain siwa reissuille. Jos ei kerro, tutkipa vaikka netistä... Hintaa uutena USAssa reilusti yli 100k. Autosta luovuin kun keräilijä halusi sen välttämättä ostaa ja itse tahdoin vaihtaa uudempaan ja helpommin huollettavaan.
olet keksinyt vesi ilmajäähytteisen moottorin,mikäonkaan seuraava keksintö??????????
- jokumuu
ajele huoletta kirjoitti:
Kyllä kaksin kappalein flektejä pystyi moottorini pitämään toimintakuntoisena ilman jäähdystysnesteitäkin! Lämpö kyllä pyrki nousemaan, mutta puhaltimet laskivat sen käynnistyttyään normaalille tasolle. Kansivauriota ei tullut! Pelitti kuin unelma! Tosin laatu tuolla autolla (vaikka olikin jo vanha 'rottelo') oli pikkuisen eri luokkaa kuin joku riisikippo tai kolmannen valtakunnan tuotteella. Kertooko yhdistelmä Shelby Daytona sinulle mitään? Auto suunniteltu pikkuisen rajumpaan menoon kuin sunnuntain siwa reissuille. Jos ei kerro, tutkipa vaikka netistä... Hintaa uutena USAssa reilusti yli 100k. Autosta luovuin kun keräilijä halusi sen välttämättä ostaa ja itse tahdoin vaihtaa uudempaan ja helpommin huollettavaan.
Siis tämä?
http://www.dempseybowling.com/sheldodg/sheldoda.htm
"The Daytona Shelby Z's base price was very near $13,000" - Viljo
PNeste kirjoitti:
...siinä vastaaja tarkoitti.
glygolia näkynyt?
- tietämättömille
ajele huoletta kirjoitti:
Ei kone pääse ylikuumenemaan vaikka jäähdytysnesteitä ei olisi sisässä nimeksikään. Kyllä flektit pitää koneen lämpötilan aika pitkään aisoissa. Voit ajaa aivan huoletta kunhan muistat tarkkailla lämpötilaa ja jos tosiaan uhkaa ylikuumeta, niin sitten auto seis. Itsellä oli taannoin vanha auton rämiskä, jossa ei välillä ollut ollenkaan jäähdytysnestettä, mutta ei haitannut menoa; aina kun lämpö nousi korkealle alkoivat flektit puhaltaa ja lämpö laski -> matka jatkui...
Nestejäähdytteisessä autossa flektit jäähdyttävät vain sitä nestettä. Flekteillä korvataan normaalisti ajoviimasta saatava ilmavirtaus joka aiheuttaa nesteen jäähtymistä jäähdyttimen läpi virratessaan.
Se voi olla totta että moottori ei lämpämittarin mukaan ylikuumene sillä mittari mittaa nesteen lämpötilaa ja jos nestettä ei ole niin lämpökään ei nouse. Mutta siinä vaiheessa moottori on jo vaurioitunut. - ajele huoletta
jokumuu kirjoitti:
Siis tämä?
http://www.dempseybowling.com/sheldodg/sheldoda.htm
"The Daytona Shelby Z's base price was very near $13,000"Hahahah! Toi on Dodgen Daytona, jossa on Shelbyn pajan alusta osaksi - muistaakseni... Siis ko. auto oli Shelby Daytona. Kertooko Shelby Cobra sinulle mitään? Sitäkään ei saa yhtä halvalla kuin jonkun replican! Entäpä Shelby Mustang? Eroaa jokseenkin paljon normi Mustangista!! Shelby Daytona oli hyvin pienen volyymin tuote, jota ei viety Amerikan ulkopuolelle uutena ollenkaan. Shelby virityspajan luulisi olevan tuttu automiehille... sen tuotannosta puhumattakaan!
- The Rat
ajele huoletta kirjoitti:
Ei kone pääse ylikuumenemaan vaikka jäähdytysnesteitä ei olisi sisässä nimeksikään. Kyllä flektit pitää koneen lämpötilan aika pitkään aisoissa. Voit ajaa aivan huoletta kunhan muistat tarkkailla lämpötilaa ja jos tosiaan uhkaa ylikuumeta, niin sitten auto seis. Itsellä oli taannoin vanha auton rämiskä, jossa ei välillä ollut ollenkaan jäähdytysnestettä, mutta ei haitannut menoa; aina kun lämpö nousi korkealle alkoivat flektit puhaltaa ja lämpö laski -> matka jatkui...
Ainakin minunn autossani mitataan jäähdytysveden lämpötilaa. jos vettä on liian vähän, ei se pääse lämpenemään...
Veneessä on kaksivaiheinen vesijäähdytys. Siitä kun meriveden ottoletku kerran irtosi, niin näki kyllä jäähdytysveden lämpötilasta aika nopeasti (muutamassa sekunnissa 90 => 130 - tapissa). Ikään kuin huvittavana anekdoottina. - vcfsrd
tietämättömille kirjoitti:
Nestejäähdytteisessä autossa flektit jäähdyttävät vain sitä nestettä. Flekteillä korvataan normaalisti ajoviimasta saatava ilmavirtaus joka aiheuttaa nesteen jäähtymistä jäähdyttimen läpi virratessaan.
Se voi olla totta että moottori ei lämpämittarin mukaan ylikuumene sillä mittari mittaa nesteen lämpötilaa ja jos nestettä ei ole niin lämpökään ei nouse. Mutta siinä vaiheessa moottori on jo vaurioitunut.Aikoinaan kävi näin. Lämpömittari näytti normaalia, mutta vajentuneen nestemäärän huomasi siitä, että sisälämmitin alkoi lämpimässä koneessa puhaltaa kylmää. Ts. anturi ei kaikissa autoissa reagoi kuumaan ilmaan, vain kuumaan nesteeseen.
- hädässää talvella
jäähdytysnestettä n2-3 näkyy. Vioiko näin ajaa muutaman km huoltoon?
- hädisään talvella
minullan samanlaen tilanne. ja nyt näkyy äähdytysnestettä n2-3 cm.kaupassa
olevat jäähdutys nesteet neuvoo ensin kokonaan tyhjentamään koko jun ja sitten sinne pannaan se heidän jäähdytys neste.en tiedä eikö niitä saa sekoit. kaikkimenee vain mutkikkaamaksi. - Moottori jäässä
Alkperäiselle kysyjälle
Jos siellä oli vain vettä tai laiha seos, niin se on jäätynyt moottorin, putkiin ja jäähdyttimeen.
Mottori lämmetessään sulatti lohkon mutta jäähdyttimeessä ja alaputkesa oleva jää ei sulanut eikä vesi siis kiertänyt ollenkaan ja koska moottriin ei tullut vettä niin se keitti. - katarina1
Jäähdytysneste meni.kiehui kai, nyt pumppu ja koko laite usittava. Onlo kenelläkään tietoa mitä tämä maksaa?
- ei selvännäkijä
50e - ääretön summa. Eipä ole nyt tässä kristallipalloa mistä näkisi mitä sieltä on hajonnut. Lisäksi kun ei tiedä auton merkkiä, vuosimallia ja moottoria, niin on ihan mahdoton arvella mitä edes vesipumppu maksaisi. Saat varmasti korjaamolta arvion, kun viet auton sinne tutkittavaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664