Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sitä, että minun kaasutinautoni läpäisisi katalysaattoriauton vaatimukset päästömittauksessa.
Ainakin selvien raja-arvojen perusteella.
https://www.a-katsastus.fi/sauk/paasto.asp?mscssid=
03.11.2008 02:55
Joillain on aina se lähestymistapa vanhaan autoon, että "siitä saisi myydessä niin ja niin paljon", eikä että "se on/siitä saa hienon auton", joka se asenne pitäisi olla. Ei vanhan auton myyminen ole bisnestä, bisneksentekijät tehkööt bisneksensä muilla keinoin. Tuontyyppisiä pelkän rahan ajattelijoitakin on liikaa, sellainen asenne ei kuulu harrasteautoiluun. Ei sitä ostajaa välttämättä löydä hyvällekään autolle, korkeintaan jonkun, jonka pitäisi saada se auto melkein ilmaiseksi. Itse en ymmärrä ollenkaan auton myymistä ja kaupantekoa.
03.11.2008 02:47
http://www.hs.fi/juttusarja/valihuomio/artikkeli/Kierrätysarvomaailma/1135236250670
"Kierrätysarvoa-kampanjan edustaman ajattelun mukaan juuri länsieurooppalainen kulutuskäyttäytyminen on ympäristöä säästävää. Kunhan vain heitämme kaatopaikalle vanhat autot, jääkaapit, pesukoneet, stereot, digiboksit ja ylipäätään kaiken ja ostamme uutta tilalle, niin maailma pelastuu."
Noin se taitaa olla. Ainakin monet "ympäristöstä huolissaan olevat" viherpiipertäjät ajattelevat noin, varsinkin autojen kohdalla. Kerskakulutus pelastaa maailman.....
30.10.2008 02:28
"Sinulla on oikeutesi, ajaa myös vanhalla autolla ja se vasta ympäristöteko onkin, sieltä positiivismmasta päästä. Ne puhuvat sinulle muuta paskaa, mutta vain maksattaakseen sinulla niitä PAKKOpiiloveroja lisää ja lisää ja lisää."
Juuri näin. Minuakin on ihmetyttänyt se, miksi on laillista puhua täyttä paskaa julkisesti, esim. kierrätyskampanjamainonnassa. Pelkkää propagandaa ja valehtelua, jolla tähdätään vain uusien myynnin kiihdyttämiseen=rahat pois tyhmältä kansalta....Puhutaan "vanhojen olevan rahasyöppöjä"...http://www.kierratysarvoa.fi/fi/index.php?go=49;49;0; kumpikohan on rahasyöppö; vanha, joka pysyy kunnossa muutaman kympin osilla, tai kymmeniä tuhansia euroja maksava uusi? Minun matematiikkani mukaan se rahasyöppö on kyllä uusi.
Kun fakta on se, että säädöissään ja kunnossa oleva kaasutinmoottori läpäisee pienipäästöisenkin päästörajat.
29.10.2008 21:39
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Bluebird
28.10.2008 04:32
Mikä meihin muutenkin niin vittumaisiin suomalaisiin menee muun lisäksi vielä liikenteessäkin?
28.10.2008 04:01
Olen eri mieltä. Viikatteessa on yhdistetty onnistuneella tavalla rautalanka ja metalli.
Viikate uppoaa Rockabillyfaniin, itse olen siitä esimerkki. Ja viikate on paras suomenkielinen bändi, ei siitä ole mitään epäselvyyttä minun kohdallani.
27.10.2008 21:25
Kiinalaiset autot EIVÄT vastaa 70-luvun eurooppalaista. Kiinalaiset autot ovat jotain säilyketölkkipeltiä.
27.10.2008 21:01
Henkilöautojen turvallisuus ei ole kohentunut samaa tahtia kuin F-ykkösten....70-luvulla moni kilpa-ajaja kuoli törmäyksessä, joka tänään ei aiheuttaisi kuin mustelmia. Lisäksi autot paloivat soihtuna, 60-luvulla jopa rungoissa oli magnesiumia, eli koko auto paloi. Tänään runko on hiilikuitua, eivätkä tankit syty.
Henkilöauto on tehty yhä pellistä, ei hiilikuidusta.
Niin kauan kuin rautapelti on materiaalina, ei mitään ihmeellistä turvallisuutta ole saavutettavissa, vaikka siitä uusien turvallisuudesta miten paljon hoettaisiinkin. 1970-luvullakin laboratorio-olosuhteissa moni auto selvitti törmäystestin varsin hyvin, mutta tositilanne on toinen. Sama on juttu nykyautojen kanssa: kyllä niitä euro ncap-tähtiä tulee, mutta kun rysäytetään kunnolla kylki edellä puihin, menee se uusikin auto kappaleiksi niinkuin vanhakin.
27.10.2008 06:02
Ranskalaiset taitavat tulla järkiinsä:
"Ranskalaiset ostavat entistä vähemmän uusia autoja."
Niin sitä pitää. Hyvä.
27.10.2008 02:57
Täytyy esittää sellainen näkemys, joka on ihmisille mieleen. Täytyyhän se oma valtuustossa pysyminen yrittää turvata. Mutta ei auta kelkan kääntö enää, kyllä se muistetaan, ketkä sitä kuntaliitosta kannattivat.....
19.10.2008 02:59
Mobilisti on oikeastaan ainoa autolehti nykyään, jota minä luen. Tuulilasi kertoo uusista, joten se on turha lehti nykyään. Vuosia vanhoja numeroita kyllä lukee, muttei uusia.
18.10.2008 09:27
"Aikaisemmin saatiin Lassila ja Tikanoja vetäytymään kierrätyshankkeesta"
Oliko tuokin jonkun mielestä jotenkin negatiivista, ettei annettu ison firman pilata virtain luontoa??
15.10.2008 19:57
Se vastaa vähän tuota, kesärenkain liukkaalla pinnalla hitaassa nopeudessa, vähän se on sellaista leikkimistä....
Nastattomilla renkailla vetisellä jäällä olevalla sivutiellä ajaessa kitka on minimissään, ei voi ajaa kuin kolmeakymppiä ja täytyy siinäkin nopeudessa painaa mutkassa kytkin pohjaan estääkseen autoa puskemasta suoraan. Pakkastalvina vain ei tuollaista keliä tule.
12.10.2008 20:57
Voitaisiin opetella ajamaan...Siitä ehkä voisi aloittaa, ettei ajettaisi aina toistasataa kahdeksankympin alueella.
12.10.2008 06:13
Nuo "turvalliset" nykyautotkaan......
11.10.2008 21:46
On jotenkin typerää, että alunperin on päästetty tilanne siihen, että autoalan työpaikkojen vuoksi pitä myydä typeriä nykyvehkeitä. Olisi pitänyt jo alunperin panostaa vain käytettyjen kunnossapitoon ja tuontiin. Suomeen ei tarvitsisi uusia tuoda, koska niitä ei täällä tehdäkään. Myyntimiehiä on autoalalla aivan liikaa, korjausmiehiä pitäisi olla, eikä myyntimiehiä, uusien myyntiin perustuva autoala on ihan perseestä.
11.10.2008 21:18
Nimittäin TUPAKKAsponsorit taitavat puuttua jo muilta talleilta paitsi Ferrarilta.....
TUPAKKAhan on saastuttaja, lähes siinä missä autotkin.
08.10.2008 21:11
Kaikki ehdokkaat eivät olisi yhtä sanavalmiita, joten kirjoittaminen vaalien alla kielletään sen vuoksi kaikilta.
07.10.2008 21:54
Kuluu vanhemmiten avain/virtalukko siten, että avain lähtee pois moottorin käydessä. Muutaman tällaisen auton nähnyt.
02.10.2008 05:41
96 / 100