Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ensio_s2
profiilit
ensio_s2
ensio_s2
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
10
Kommenttia
21
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varokaapa Ylivieskan Vaskiseppiä. Teetin heillä aikoinaan syksy-talven aikana peltikatonvaihdon, korotuksen ja lisäeristykset. Ja siis kirkkaalle pelille, kun ei pintakäesittelyillä pellillä kannata tehdä. Ensimmäisestä päivästä lähtien riitaa kun käyttivät vanhaa märkää puutavaraa lisäeristyksien sisällä jääviin rakenteisiin. Moneen vaiheen ja tiukan seurannan jälkeen työtulos oli miten oli mutta piti hyväksyä. Seuraavana kesänä kylässä käynnyt rakennusmies kuitenkin ensisilmäyksellä kysyi että oletko tehnyt itse? Savupiipun pellitys on korjattu takuuseen mutta repsottaa taas vinossa tuulien mukana. Tuli sitten aikanaan että piti kattoa maalata. VS:n mukaa mukaan niin heidän peltikattosaumat ei saa pestä painepesurilla. VS:n maalauksen tarjous oli muita kalliimpi mutta sisälsi pohjamaalaus ja kaksinkertainen pintamaalaus, joten valitsin heidät. Pohjamaalaus oli aliarvoinen, pelti kiilsi läpi ja räystäänreunat oli maalaamatta. Ensimmäisen pintamaalauksen jälkeen pelti kiilsi läpi, samana päivänä auringonpaisteessa tehty toinen maalaus kyllä jo peitti, mutta ei mennyt maalipurkin ohjeiden mukaan. Vanha mies ei jaksa riidellä mutta muille kuitenkin tiedoksi varokaapa Vaskiseppiä, ja pikkusikarimiehet! Ja vielä lisää minulta, löytyy hyvät valokuvat huonoista maalauksista. Sääliksi vielä käy nuoret työntekijät joilla ei mitään kunnon opastusta työturvallisuusasiosta, kunhan äkkiä vaan tulee tehdyksi!
29.05.2023 00:44
Halpahallikin on kohtuu OK ;)
27.04.2023 23:52
"Keskusta kehittyy". Onneksi minun kaltaiselle liikuntarajoittaiselle löytyy vaihtoehdot. Käytän Kallentoria ja Prismaa. CM:ä kin on hyvä mutta keli talvella rajoittaa käynnit.
27.04.2023 23:51
Nordean+verkkopankki+(paskapankki+??)
Onko+muilla+vaikeuksia+kirjautua+Nordean+verkkopankkiin.+Pidemmän+ajan+on+ollut+vaikeuksia+(useamman+viikon).+Minulle+jää+"login"+tilaan+ja+ruutu+valkoiseksi.+Samaa+millä+selaimella+yrittää.+Nordean+ohjeitten+mukan+välimuistia+on+tyjennetty+ja+taas+yritetty,+mutta+paskat!!!+Neuvontapuhelimessa+naisihminen+ei+tiedä+sen+enempää+kuin+mitä+olen+jo+yrittänyt,+mutta+eurot+tikittää+niinkauan+kun+linja+on+auki.+++Selkäranka+heillä+ei+riitä+kertoa+onko+palvelunestohyökkäys+vai+onko+heidän+ohjelmointi+perseestä.+
Pärjään+sillä+että+olen+"puhelinpankin"+avulla+siertänyt+S-tilille+isomman+summan.+Tekisi+mieli+vaihtaa+pankkia+kokonaan+mutta+sekin+n+oma+hommaansa.+Mielessä+on+ollut+että+olisiko+Avastin+virustorjunnassa+joku+sulkupaikka+joka+vaikuttaa+tähän.+Vanhana+ukonkäöriläänä+en+osaa+itse+kaivaa+asiaa.+Rautalankamallia+otetaan+mielelään+vastaan.
22.06.2022 23:09
"Ekolokia" on oikeassa "timpurinjäljillä", ei ole moduulimittoja ei vakiotavaraa.
Lisäeristeeksi tulee Ekovilla.
Vanhat kylmät sivukomerot eristetään myös.
Tuuletusrako tulee 50mm.
Sivukomeroihin sisäpinnalle tulee aluksi vaan runkoleijona.
Tätä palsta ja "Rintamamiestalo" lukiessa on herännyt ajatus että laittaisko komeroihin paperia runkoleijonan päälle ja pinnalle vaikka paneeli. Kommentteja?
Miten on järkevä pintakäsitellä paneelia?
19.11.2012 17:54
Ilmeisesti finfoamilla eristettäessä pitäisi myö tehdä koneellinen illmastointi.
Asennusohjesta päätellen on tarkaa että saadaan joka rakoon uretaania. Myös seiniin.
13.11.2012 17:44
Tässä vaiheessa ei ole varaa tehdä sisäpuole remonttia.
Ensi katto kuntoon. Sitten ulkoseinät. Ja sitten vasta pikkuhiljaa sisätilat.
Ja vanhassa talossa luotan vanhoihin menetelmiin.
13.11.2012 17:34
Tänä päivänä eristeenä on 125 mm purua, korotus tulee 125 mm lisää ja siihen päälle on sovittu ekopuhallusvilla. Vino-osuuksiin tulee myös tuulensuojalevy 25mm. Ja siihen päällä 50 mm tuuletusrako.
Alapuoliset rakenttet jää vielä vanhan malliin, eli 60 vuotta vanha sisäkatto josasa laudoitus ja jonkinlainen kuitulevy pinnassa.
Talo on 1 1/2 kerroksinen ja kellari alle, eli käytännössä 3 kerrosta. Luonnollista vetoa on taatusti ylöspäin.
Varoituksia on annettu, ja huonoja kokemuksia on kerrotuu tämän tyyppisistä taloista jos on vuori- tai lasivilla, ei ole höyrysulkua eikä koneelllssta ilmastointia. (Koneelista ilmastointia ei ole tarkoitus rakentaa.)
Finfoami kattotulien väliin on "uusi tuttavuus". Eikö tämä ratkaisu on vähän vastaavanlainen kun SPU-ANSELMI, uretaanilevy jossa kipsilevypinnoite. Onkos kellään pidempiaikaista kokemusta tämmöisestä.
12.11.2012 20:54
niin sulla on aikaa jopa perutella kaupingassa ja näyttää keskisormea.
19.03.2009 19:05
Olen lähettänyt useampi sähköposti ja diagnostiikkatiedosto ja olen soitellut mutta yhtään toimivaa vastausta en ole saannut. Nyt on Avasti koneessa ja TOIMII TAAS! Vielä pitää laittaa Zonealarm palomuuri.
25.01.2009 18:38
Nyt lähti jo kolmas fsdiag... diagnostikkatiedosto FS:n supportille, saa nähdä maanantaina saako sieltä mitä järkevää vastausta.
Epäilen saako ne mitään selvää tiedostosta.
17.01.2009 22:13
En muista miksi vanhaa piti poistaa, jostakin sain semmoiset ohjeet.
Nytkin olen saannut F-Securen supportilta ohjeet vanhan ei toimivan version poistoon. Heidän kotisivuilta saa laadattu työkalu tähän tarkoitukseen.
Sen jälkeen saa asentaa uudestaan. Asennuksen menee käsittääkseni hyvin. Asennetun ohjelmiston varmennus ei vaan onnistu.
F-Seuren supportilta olen jo saannut 3 sähköpostiviestiä ohjeilla mutta kaikki yhtä huonolla menestyksellä.
FS:n kotisivuilta saa ladattua FSDIAG.EXE tukityökalun, löytyy myös asennus CD:ltä, jolla saa tehty FSDIAG.TAR.GZ tiedoston toimitettavaksi FS:lle. Ilnmeisesti supportti ei ole viisastunut siitä yhtään mittään.
Ja kaikkia olen yrittänyt useamman kerran.
Rupee pikuhiljaa v____taa.
16.01.2009 19:11
Nyt on tyhty kaikki mitä oon keksinyt.
Osoitteessa http://www.iinet.fi/index.php?section=13 oli F-Securen poistotyökalu ja hyvät ohjeet rekisterin siivoamisesta mutta ei auttanut. Uudelleen asennuksen jälkeen on edelleen sama ongelma varmentamisen kanssa ja ikivanhat virustunnisteet jotka el saa päivättyä ennekuin on varmennettu.
Vieläkö joku keksii lisää neuvoja.
15.01.2009 22:47
tehty.
15.01.2009 20:56
Lähdenpä yrittämään.
15.01.2009 19:44
lukea asiallista ja opettavaa tekstiä, joten kiitos kirjoittajille.
16.03.2008 20:49
on kiihkeästi muttei aina niin asiaatuntevasti, otettu kantaa automaattilaatikoiden eduista ja haitoista. Joku väittää että vipun siirtäminen N:lle säästää laatikkoa toiset taas ettei ole mitään hyötyä?
Käytettyjen autojen myynti-ilmituksia kun seuraa, näkee usein että automaattilaatikko on vaihdettu 150-200tkm:n paikkeilla. Tämä ei vaan koske mersuja. Olen myös kuullut mersu-taksikuskeista Hesassa että alle 200tkm laatikko menee takuuvaihtoon.
Itelläni olisi nyt kysessä 1,8 l:n Toyota. Onko niistä kokemuksia?
Minkälainen kytkin on automaattilaatikossa?
Mitä niissä yleensä pettää? Ja minkälaiset kustannukset tulee korjauksesta?
15.03.2008 17:11
Tiedosto wceusbsh.sys löytyy minulla c:\windows\system32\drivers\ ja c:\windows\system32\dlcache\ hakemistoista
samoin se löytyy myös MIO:n cd install\...jotakin..\
Minulla se on ilmeisesti tullut XP Servicepack 2:n kanssa.
22.01.2008 19:53
oli matkan varrella useamman kerran, en ottanut kordinaatit muistiin. Täytyy olla joku systemaattinen virhe paikkojen keruussa, joskus kamerat oli ihan lähellä toisiaan joskus 50-100m päässä. !!!!
13.01.2008 12:38
Laita MIO vaan kiinni USB-portiin. Tappelin itse tumpelona kytkennän kanssa ja onnistuin lopulta WIN XP:n ohajuspaneeli ja lisää laite toiminnon avulla, sitten kinni MIO Tehcnology Speedcam Toolin ja sen ohjeiden mukaan.
Ilmeisesti ollut rekiströiytynyt MIO kotisivuille ja CLUBiin ja saat sieltä oikeat tiedot.
Ostin MIO:n Gigantista vuodenvaihteessa edullisesti kampanjahintaan 129euroon ja siihen olen tyytyväinen. Moitin kuitenkin kovasti Gigantin tukea, mainoksen mukainen liikennekameralisenssi ei ollut asennettuna navigaattoriin, van sen joutui hankkimaan MIO:n kotisivulta. Vuodenvaihteessa MIO:lla oli vielä omien tukisivujen kanssa ja Gigantista ei löytynyt mitään tietotaitoja tai tukea, edes soittopyyntöihin ei vastattu. Nyt asia on kuitenkin suhtkoht kunnossa.
MUTTA MUTTA!!!!!!!!!!!
Ajoin tällä viikolla mm.E12 ja E8 joten sain testattua liikennekameratoiminnon. Hämmestykseni niin MIO:n mukaan lähes samassa paikassa saattoi olla 3 eri kameraa, käytännössä kuitenkin vain yksi. Nyt oltiin kaksi autossa joten toinen sai poistaa ja päivittää kameratiedot. Yksin ajaessa räplääminen ei ole suositeltavaa.
12.01.2008 10:40
1 / 2