Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Sinä, minä en maininnut enkä tarkoittanut. Tarkoitin sitä joukkoa joka ei hanki itselleen kunnon ammattia tai yleensäkään ei välitä normaalista elämästä joka mieluiten antaa mennä ja huutaa miten heitä sorretaan. Sairaille suon sen mitä nytkin saavat enkä vastusta heidän palvelujensa parannusta koska siinä varmasti on kohentamisen varaa.

Meillä kuulemma löytyy tuhansia nuoria joka ikäryhmästä jotka eivät viitsi edes hankkia ammattikoulutason tietoja ja taitoja vaan jättäytyvät syrjään yleensä rötöstelemään. Tietysti tässäkin joukossa on joitain yksilöitä jotka silti pärjäävät, muistaakseni Maskun Sukari on heistä yksi. Moni komu taas väitää häntäkin riistäjäksi mutta yhteiskunnan almuja hän tuskin tarvitsee.
  2. joten ota selvää.

Tyrox laatikoiden moottorit ovat aivan riittävän tehokkaita, minäkin olen kierrellyt koko Eurooppaa Rooman ja Nordcapin välillä, ajellut Norjan vuoria ja ylitellyt Alppeja ja Pyreneitä ilman vaikeuksia moottorin tehon kanssa. Joten mietipäs klupu uudelleen!

Levähdyspaikoille en ole nähnyt koskaan kenenkään leiriytyvän mutta tirsoja olen niilläkin vedellyt, levähdystä vartenhan ne ovat ja sanoohan sen jo paikan nimikin jota sinäkin käytit. Se, ettei aina leiriydytä leirintäalueille johtuu monesta syystä. Kaikkien harrastukset kun eivät parhaiten ole hyödynnettävissä juuri leirintäalueilla vaan jossain muualla. Itse olen ollut öitä hyvinkin monissa paikoissa eikä siitä ole kenellekään ollut haittaa. Kun minä siitä lähden niin ei jää kuin pyörän jäljet jos maa on ollut pehmeää. Ne jotka sotkevat paikkoja ovat aivan muut kuin karavaanarit. Jätteet me karavaanarit viemme aina sinne mihin ne kuuluvat jo itsemmekin vuoksi.

Minä ainakin annan tietä, jätän sen vasemman kaistan teidän kaistapäiden käyttöön, jos ette uskalla ohittaa on se teidän vikanne ei minun. Paitsi jos syystä tai toisesta ajan huomattavasti alle tienopeuden niin jopa hiljennän ja näytän vilkulla merkin kun tilanne on sopiva ohitukseen. Jos taas ajelen noin 80 tiellä jolla se on rajoituksena niin tien antaminen on aivan turhaa koska et sinäkään sen lujempaa saisi ajaa ja pieni miettiminen lienee edustajillekin tarpeen.

Minun mielestäni puhelimien ja tietotekniikan aikana kiertävät edustajat ovat aivan turhaan lisäämässä saasteita jonkun puoliturhan härvelin vuoksi. Hoitakaa homma videoesittelyin netin kautta niin säästytte monelta karavaanaristressiltä.
  3. Itse olen ollut karavaanarina noin 12 vuotta enkä katso olevani varsinainen köyhä enkä demarikaan, joskaan minulla ei ole mitään kumpaakaan kansanryhmää vastaankaan. Köyhät minua tosin hieman säälittävät, demarit eivät.

Olen myös sitä mieltä, että väite jossa tyhmä ja demari yhdistetään on syvältä ja osoittaa ainoastaan esittäjänsä älykkyysosamäärän olevan pienempi kuin hänen kengännumeronsa. Fiksu ihminen (ÖO > 50) yleensä kunnioittaa toisen mielipiteitä, niistä voi keskustella mutta ei tapella eikä leimata.

Kokemukseni mukaan karavaanarit ovat aivan tavallista väkeä, niin puutarhavaanarit kuin laiseni levottomatkin jotka eivät montaa yötä viihdy samoilla sijoillaan. Vapaassa maassa saa olla paikallaan tai vaeltaa, tuon oikeuden ovat isämme meille tapelleet aikoinaan joten nauttikaamme siitä ilman liian tiukkaa pipoa.

Kokemuksia karavaanareista ja muista kulkijoista olen todella hankkinut laajalti, ohjelmaani on koko ajan kuulunut Euroopan kiertely ja tänäkin vuonna olen jo vieraillut Roomassa asti kierrellen ja kaarrellen. Olen todennut meidän olevan kaiken kaikkiaan mukavaa väkeä joten jos sinulla on vaikeuksia suosittelen peiliin vilkaisua syyllisen löytämiseksi.