Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Käyttämiemme lyijyakkujen hinnat ovat sidoksissa lyijyn maailmanmarkkinoiden hintoihin. Lyijyn määrää akussa voi päätellä kantamalla akkua muutaman sata metriä. Maailmalla lyijyn tarve kasvaa koko ajan, yksi hyvä lisäkäyttökohde ovat lisääntyvä automäärä kehittyvissä maissa (Kiina, Intia, jne). Siihen asti kunnes keksitään korvaava vaihtoehto lyijyakulle olemme pakotettuja maksamaan aina vaan korkeampia hintoja noista lyijymöykyistä.

Jos kiinnostaa niin lyijyn maailmanmarkkinahintoja pääsee seuraamaan vaikkapa seuraavassa osoitteessa:

http://www.lme.com/lead.asp

Numerot ainakin ymmärtää vaikka engelska olisikin hieman hakusassa.
  2. Vastaus niihin kysymyksiin löytyy tähän rotlaan kirjoittamistani kannanotoista. Kyllä ne sieltä löytyvät jahka opit ymmärtämään lukemasi.

Koska sinultakaan ei uusia "argumentteja" tullut luulen sinun nyt joutuvan opiskelemaan näitä jo kirjoitettuja. Toivottavasti maailmankuvasi ja ympäristön näkeminen muustakin kuin omasta kapeasta näkökulmastasi alkaa sen myötä korjaantua.
  3. Et siis osaa edes lukea etkä myöskään ole ymmärtänyt jonon liikennefilosofiaa.

Ensinnäkin kulkupelini ei muutu bajamajaksi vaikka miten yrität, veikkaan sen olevan parempi, käyttökelpoisempi ja siistimpi kuin omasi. Väheksymällä muita et saavuta mitään positiivista, luulisi sinun jo sen huomanneen.

Minähän en koskaan vedä jonoa vaan jono työntää minua. Jos takanani olevat autot haluavat pysähtyä ei se minuun vaikuta mutta jos vetäisin niitä tulisi minullekin stoppi. Jostain syystä ne vain haluavat seurata minua, ohitseni aina pääsee koska jätän vasemman kaistan vapaasti käytettäväksi. Suurin syy jonoon on takanani oleva auto, siinä oleva kuumakalle kun ajaa liian lähellä ja mahdollinen ohittaja ei pääse väliimme tarpeen vaatiessa. Hän joutuu ohittamaan 7m ajoneuvon asemasta 20 - 25m pitkän ajoneuvoryhmän. Sinunkin tulee pitää niin pitkä turvallisuusväli pulla-autoinesi että ohittaja mahtuu siihen.

Alun perinhän taisi olla niin, että sinä väitit olevasi kiireinen. Kiirettä ja aikaa piti sen vuoksi hieman analysoida mutta taisi mennä sinulta yli horisontin. Sinä et pääse eroon niistä muutamasta muilta oppimistasi väittämistä kuten bajamaja ja lasikuituvessa ym., vähintään nyt on selvinnyt hyvin rajoittunut käsityskykysi ja alhainen sivistys- ja oppimistasosi. Jään vain ihmettelemään kenen sanakirjasta se "argumentti" tuli.

Minä en ole lainkaan ajautunut kauas alkuperäisestä aiheesta, sehän koski aloittaneen rouvan arveluja matkailuajoneuvojen sopimisesta muun liikenteen joukkoon. Hän kun epäili noiden kiire-miesten ja -naisten sielunrauhan kestävyyttä hänen karavaaninsa takana, näköjään aiheesta. Jokin kumma hype on nähtävästi saanut sinunkin pulla-automiehen kuvittelemaan toimesi maailmanlistan ykköseksi.

Ehdotan seuraavaa ajatusleikkiä selvinpäin: mene rauhallisesti pitkällesi sohvalle ja mieti mikä tässä maailmassa menisi toisin tai pilalle jos joutuisit 3 kk kokovartalokipsiin törmäilyjesi tuloksena. Tulet huomaamaan, ei mikään. Maailma jatkaisi menojaan ja sinä miettisit miten saisit kutinasi rapsittua kun mikään paikka ei taivu. Niin se on, kiire on turhaa ja se on sielunvihollisen eli paholaisen keksintö josta meidän pitää mennä niin kauas kuin mahdollista, riippumatta siitä onko maailma mielestäsi luotu vai vahingossa tänne räjähtänyt. Kun lukee tekstejäsi niin tuo jälempi vaihtoehto tuntuu aina vaan todellisemmalta, ei kukaan järkevä suunnittelija ole voinut luoda moista kirjoittelijaa.

ps. nämä keskustelumme tulisivat selvästi mielekkäämmiksi jos alkaisit käyttää vakituista nimimerkkiä. Kommentit olisi paljon helpompaa suunnata, taitaa kuitenkin olla turha toivo se kun vaatii tiettyä rohkeutta olla sanojensa takana.
  4. Kun maailma aikoinaan luotiin niin luotiin aikaa ei kiirettä. Kiire on aina huonoa ajankäytön suunnittelua, myös arvon "naamarilla". Luomistyö on vielä kesken kun sinäkään et ole huomannut aikaa olevan vaikka miten paljon, noin ihmismitassa arvioiden. Sinunkin kokonaisaikasi on ehkä yli 70 v jos et liikaa kiirehdi.

80 nopeudessa sopiva minimiväli on vähän yli lähivalojen kantama, se antaa sinulle sopivasti aikaa puhelimen näpelöinnin ohessa reagoida jos joudun syystä tai toisesta tekemään jotain poikkeavaa kuten pysähtymään. Jos et osaa kuvitella sopivaa turvaväliä ei sinun kannata sen pulla-autosi kanssa edes lähteä maantielle.

Ei pulla-autolla niin kiire ole. Jos on niin vika on jossain muualla kuin edellä ajavassa. Nuo sinun vertauksesi ovat hieman ontuvia yleensäkin ja varsinkin minun kohdallani erikseen. En ole matkailuvaunua enkä kaappia koskaan autolla kiskonut metriäkään, leiripaikoilla olen tosin työnnellyt ja käännellyt kavereiden vaunuja parempaan asentoon. Myöskään autoni ei ole lasikuitua, materiaalia mitenkään väheksymättä. Olen ollut 27v ylpeä avomerikelpoisen purjeveneen omistaja ja kippari. Olen purjehtinut niillä ympäri Itämerta, siihen lasikuitu ainakin varsin hyvin sopi. Onkohan sinulla oikein käsitystä siitä mitä näppiksestäsi lähtee?

Sinun on aivan turhaa yrittää halventaa matkailuajoneuvoja, eivät ne siitä mihinkään muutu. Olen juuri katselemassa auton vaihtoa ja hinnat pyörivät siinä kaksion ja kolmion välimailla hieman riippuen kivitalon paikasta.

Kehotan sinua kun niin hanakasti kantaa otat hieman tutustumaan alaan, voit jopa huomata sen olevan varsin hyvän vapaa-ajan viettotavan joka valitettavasti ei sovi tyhjätaskuille. Nytkin suurin ongelmani tuntuu olevan, ettei sellaista autoa jonka esitteiden perusteella olen itselleni ja perheelleni hyväksi nähnyt löydy Suomesta. Kiertelin juuri ympäriinsä katselemassa, viisi päivää meni ja kilometrejä rutosti. Suola lensi koska juuri kaltaisesi kiireisten törppöilijöiden vuoksi maanteitä lillusuolataan vaikka kunnon talvikeli olisi paljon mukavampaa ajaa, ainoastaan tieosuus Uuraisista itään lähelle Kuopiota oli kunnon talvikunnossa, jäätä ja lunta eikä yhtään rapaa.