Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Nyt on hieman jo kokemusta kaistoja erottavasta aidasta. Ne ovat todella tarpeen koska joillekin tuntuu tupla-keltainen toimivan ohituskehotuksena. Koppa-auto on joillekin niin suuri haaste, että se on ohitettava heti maksoi mitä maksoi.
  2. Ainahan sitä eppäillä soppii.

Eikä tarvinnut paljoa arvailla niissä kohdin jotka ovat kohdallaan koska kaikki se on luettavissa eri kannanotoistani täällä. Ne mitkä olet arvaillut ja filosofoinut kaipaavat tarkennusta.

Eli ikähaarukka ja eläkkeelle jääminen ovat kohdallaan mutta kaikissa muissa kohdissa on enemmän tai vähemmän korjaamista. Aivan oikein tupakointi on myös kohdallaan, lopetin sen 1965.
  3. Ihonväriin perustuvaa erottelua pidetään ehkä yleisimmin rasismina mutta se voitaneen laajentaa aivan hyvin muihinkin ihmisten eroihin. Voitaneen ajatella ihmiset kahteen luokkaan, tupakoijat ja ne jotka eivät tupakoi.

Tupakoivat ovat koko elinaikani suhtautuneet rasistisesti tupakoimattomiin ja katsoneet oikeudekseen sauhullaan häiritä muiden elämää. Sauhuttajat sauhuttakoon jossain missä se käry ei muiden nokkaan tule.

Tupakoitsijoilla on muitakin rasistisia piirteitä, he suhtautuvat ylimielisesti kaikkiin muihin heittelemällä tumppejaan ympäriinsä eikä tyhjä kessuaskikaan mikään harvinainen näky tienvierellä ole. Noin vähän ne kunnioittavat muita ihmisiä. Kessuihin ja askeihin pitää saada pantti jotta ne kootaan hallitusti myyntipisteisiin. Sopiva pantti olisi vaikka 1€/savuke ja 5€/aski, uskoisin ympäristöjen siistiytyvän huomattavasti tällä toimenpiteellä.

Ehkä talvisin onkin syytä tuulettaa siten kuin kirjoitit mutta kesäisin on voitava pitää ikkunoita ja parvekkeen ovia auki oman halunsa mukaan ilman naapurin kessun sauhuja.

Enhän minä ole missään kohden sanonut, että se parveketupakointi nykyään minua häiritsisi, olen vain sanonut mielipiteeni parveketupakoinnista. Minä asun metsänreunassa maan tasalla eikä edes naapurissa ole parvekkeita aivan lähellä.

Olen kuitenkin ollut parvekkeella ja asunnoissa joissa on parveke ja tupakoivia naapureita joten siinä mielessä minulla on kokemusta.

Tupakanpoltto tuhoaa hajuaistia ja siksi tupakoitsijat eivät haista miten karmea käry niistä kessuista (ja tupakoitsijoistakin) lähtee, siten he itse ovat jäävejä edes ottamaan kantaa asiaan jota he eivät edes voi havaita. Heidän tulee ottaa hajuaistillisten ihmisten havainnoista vaari ja toimia saamiensa ohjeiden mukaan.

Kuten olen jo useasti sanonut, niin polttakaa sisällä asunnoissanne jos kerran se ei mitenkään vaarallista tai edes haitallista ole. Saattaa olla, ettei siitä laimennetusta savusta heti henki lähde mutta se käry on inhottava.

Lue myös tarkemmin, ei minulla ole sellaista allergiaa johon viittaat mutta sinulla taitaa olla aina oikeassa olemisen pakko. Jos ei olisi niin polttaisit kiltisti vaikka vessassa tai vaatehuoneessa ellei eukko anna kammarin sohvalla röyhyytellä. Miksi kiusaat naapureitasi jos tiedät heidän siitä kärsivän?

Myönnän lisäksi itseni niin kurjaksi, ettei minulla ole ovisilmää eikä postiluukkua, ikkunoita sen sijaan on useita joista etuovessa on kaksi sekä takaovessa yksi. Eikä minun tarvitse vahtia koska meidän talossa ei kukaan polta, naapuritalossa kyllä mutta he ovat kaukana. Sen lisäksi minulla on harrastuksia jotka vievät aikani enkä siksikään jouda vahtimaan.