Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Itsekin talvella kuljeskelleena olen käyttänyt SFC alueita hyväkseni kunkin alueen järjestelyjen puitteissa. Aika harvoin olen joutunut jonnekin muualle menemään.

Mielestäni homma on pelannut mainiosti, avaimet on haettu kaupasta/huoltoasemalta tai joku on ne tuonut kun olen soittanut leirintäoppaassa tai ilmoitustaululla olevaan numeroon. Maksu on hoitunut jälkikäteen pankkisiirrolla jos sitä ei ole voinut heti suorittaa. Mikä näissä järjestelyissä on vikana? Useimmiten ne toimivat kuin vanha ja tunnettu junan vessa.

Varmasti saisit paremman vastauksen viisaammilta jos kysyt asiaa etuteltan jäsenosiossa.
  2. Kunnon mies osaa käsitellä mekaanisia värkkejä vaikka ne hieman epätäydellisiä olisivatkin. On vaan nykyinen pullamössösukupolvi jolle kaikki pitää tehdä valmiiksi ja sittenkin ne marisevat.

Haluaisin vaan nähdä sen yllä olevien herrojen/daamien suunnitteleman edullisen täysin ongelmattoman minkä tahansa värkkikalun, autoa en edes kuvittele heiltä syntyvän. Koittakaa nyt tehdä vaikka kapusta josta yksikään muu kansalainen ei valita. Veikkaan sen olevan kuitenkin joko liian iso tai pieni, liian paksu tai ohut, liian pitkä tai lyhyt, väärää materiaalia tai siinä on joku muu mahdollisista varmasti sadasta ominaisuudesta joka ei jollekin kelpaa. On hyväksyttävä se, että elämme epätäydellisessä maailmassa eikä yksi vitonen ja sen ongelmat paljoakaan vaikuta, varsinkin jos löytyy konsteja jolla haittaa voidaan ainakin lieventää.

Jos vitosen korjaus maksaa vaikka 500 € niin sillä 100000 kilometrillä jonka se ehkä keskimäärin kestää kuluu isolla m-autolla dieseliä noin 13000 litraa joka nykyhinnoilla maksaa noin 15000 €, muu huolto noin 2000 € samaan aikaan, niin missä se vaihteen korjaus tuntuu. Korjauksen yhteydessä sen voi samaan hintaan vaihtaa hieman tiuhemmaksi jolloin kestävyys tullee paremmaksi.

Jo hieman (n. 10v) kokeilleena en pidä Fiatin peruskonseptia kelvottomana matkailuauton pohjaksi. Olen sen kanssa pärjännyt pikku ongelmilla 250000 km, miten olisi käynyt mersulla tai foortilla en tiedä kun en ole kokeillut.

Turhaa vouhotusta asiantuntemattomilta koko marina.
  3. Lienee todella helppoa olla noin varma siitä vaihtamistavan vaikutuksesta, varmuus aina helpottaa. Paljonko olet ajanut Fiiun vitosella? Eihän ne kaikki hajoa joten epäilen käyttötavankin saattavan vaikuttaa. Varma voi olla monesta asiasta, yleensä ne liittyvät fysiikkaan ja kertotauluun. Kaikki muu on, ainakin lähes, epävarmaa ja siihen voidaan vaikuttaa eri keinoin.

Synkronointihan on vain apukeino jolla pyritään saamaan asia helpommaksi, ei se tee näitä vanhoja keinoja virattomaksi vaan vähentää niiden tarvetta. Yleensähän ne toimivat kohtuullisesti mutta on sitä muissakin autoissa kuin Ducatossa pieniä ongelmia vaihteissa joita vanhat lääkkeet lievittävät.

Otetaan esimerkki, jos pakki ei meinaa mennä päälle niin oletettavasti laitat vapaalle ja päästät kytkimen ylös, tämän jälkeen homma taas toimii ja tulit tehneeksi kaksoispoljennan.

On se lisäksi hyvä jos vanhassa mersussa on edes joku kohta onnistunut, tämä vaan tuolle toiselle vastaajalle. Veikkaan kuitenkin mersunkin ollessa ihmisten (myös saksalaiset) tekemä siinäkin olevan ainakin yhden epätäydellisen ominaisuuden, joten kehumatta paras.

Jos vielä luette nämä kommenttini tähän aiheeseen niin enhän minä muistaakseni väittänytkään todella tietäväni kaksoispoljennan pelastavasta vaikutuksesta, vaan itse käyttäneenä ja ilman vaikeuksia toistaiseksi selvinneenä (huomisesta en tiedä) uskovani sen auttavan.

Uskohan on varsin henkilökohtainen asia eikä sitä koskaan voi verrata "totuuteen" eikä ainoaan vaihtoehtoon vaikka joissain piireissä tätäkin vaihtoehtoa pidetään esillä. Näillä piireillä en tarkoita mersukerhoa.
  4. Enhän minä tullut tänne kitisemään vaan sinä, arvoisa Jerebiam. Minä vain kommentoin sinun kitinöitäsi ja siinä sivussa lausuin hieman omaakin kantaani.

Minä pääsen Linnanmäelle (huom. erisnimi) eläkeläislipulla jos sinne on sellaisia, yleensä ne ovat samanhintaisia lasten kanssa. Eikö se niin olekin, että sitä muutenkin vanhempana lähestyy uudelleen lapsuuttaan? Saa vaipat ja kaikki.